Bekijk uitslag poll: MARCO BORSATO - ZIEN (alleen op DVD?!? - Jouw mening!)

Stemmers
120. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Dom, je kan nu alleen nog maar genieten van zijn muziek als je een DVD-speler hebt

    7 5,83%
  • Slim, hij heeft dit gedaan omdat de drempel om te copieren toch weer wat hoger ligt

    22 18,33%
  • Hij had het album zowel op DVD als op CD moeten uitbrengen, apart te kopen

    34 28,33%
  • Hij had het album zowel op DVD als op CD moeten uitbrengen, in één box

    33 27,50%
  • Geen idee, geen interesse!

    24 20,00%
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 60 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Leuk idee van marco. Zijn bereik zal wel kleiner worden, want nog niet iedereen vind het prettig om muziek via een dvd te spelen.
    Ik vind het wel een hoop comotie en reclame om niks, muziek dvd's verkopen nou eenmaal niet zo hard als films. Ik denk niet dat hij records zal gaan breken. Tevens beetje geldklopperij om iedereen die marco verzameld naar dvd te verplichten.
    Persoonlijk vind ik zijn muziek maar niks, dus ik ga m iig niet kopen.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DaRick
    Leuk idee van marco. Zijn bereik zal wel kleiner worden, want nog niet iedereen vind het prettig om muziek via een dvd te spelen.
    Ik vind het wel een hoop comotie en reclame om niks, muziek dvd's verkopen nou eenmaal niet zo hard als films. Ik denk niet dat hij records zal gaan breken. Tevens beetje geldklopperij om iedereen die marco verzameld naar dvd te verplichten.
    Persoonlijk vind ik zijn muziek maar niks, dus ik ga m iig niet kopen.
    Bereik kleiner? 310.000 stuks zijn al in de voorverkoop verkocht!, moet nog een artiest in Nederland tegen komen die dat met een CD lukt. Nee hoor, prima ontwikkeling voor DVD fans
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl
    Bereik kleiner? 310.000 stuks zijn al in de voorverkoop verkocht!, moet nog een artiest in Nederland tegen komen die dat met een CD lukt. Nee hoor, prima ontwikkeling voor DVD fans
    Ofwel ... dubbel platina voordat ie in de winkel lag... Da's goed voor z'n pensioen! 8)

    Sinds vanmiddag bevindt hij zich ook in mijn collectie... Helaas nog niet aan toegekomen om 'm af te spelen. Ligt nog even te wachten op de niet kleiner wordende stapel "nog niet gezien"... maar wel bovenop!

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Ligt nog even te wachten op de niet kleiner wordende stapel "nog niet gezien"... maar wel bovenop!
    Ach... waarom ook niet... Ik ben nu toch een een uurtje relaxen toe... Even Marco kijken... eeeuh "Zien"

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl
    Bereik kleiner? 310.000 stuks zijn al in de voorverkoop verkocht!, moet nog een artiest in Nederland tegen komen die dat met een CD lukt. Nee hoor, prima ontwikkeling voor DVD fans
    Ofwel ... dubbel platina voordat ie in de winkel lag... Da's goed voor z'n pensioen! 8)

    Sinds vanmiddag bevindt hij zich ook in mijn collectie... Helaas nog niet aan toegekomen om 'm af te spelen. Ligt nog even te wachten op de niet kleiner wordende stapel "nog niet gezien"... maar wel bovenop!
    Zeg maar rustig 3x platina ondertussen En ik heb het al vaker gezegd, je moet wat minder werken en die stapel DVD's eens doorwerken :wink:
    Begin maar bovenaan :wink: 'Zelfs' de Volkskrant is lovend, tja..
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Ligt nog even te wachten op de niet kleiner wordende stapel "nog niet gezien"... maar wel bovenop!
    Ach... waarom ook niet... Ik ben nu toch een een uurtje relaxen toe... Even Marco kijken... eeeuh "Zien"
    2 zielen 1 gedachte was het toch? 8) Veel plezier!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  7. #32

    Standaard

    Betekend dit dat we het album 'zien' niet op de radio zullen horen? Jippie!

  8. #33

    Standaard

    [nieuwsgierig]

    Heeft iemand al deze dvd gezien , en kan ons wat vertellen over beeld en geluid. ??

    [/nieuwsgierig]
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  9. #34

    Standaard

    Het wachten is op een groots persbericht dat er zoveel honderduizend zijn verkocht bla bla bla (gokje: vandaag al)

    Maar even tussen de 'hype' door: Tis wel een mooie dvd En voor 15 euro niet veel duurder dan een normale cd. Zo heb je tenminste niet het idee dat je een oor aangenaait wordt 'omdat het nu eenmaal een dvd is'

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Betekend dit dat we het album 'zien' niet op de radio zullen horen? Jippie!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    [nieuwsgierig]

    Heeft iemand al deze dvd gezien , en kan ons wat vertellen over beeld en geluid. ??

    [/nieuwsgierig]
    Beeld (16-9) en geluid (Dolby stereo, Dolby 5.1, DTS) is dik in orde. Ook een aantal leuke extra's, waaronder videoclips en een making of.
    Met name de filmpjes bij de nummers zijn interesant, daar zitten een paar tussen die je niet snel zal verwachten van 'ideale schoonzoon' Borsato. Maar wat je wil met regiseurs als Theo van Gogh en Dick Maas...
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Betekend dit dat we het album 'zien' niet op de radio zullen horen? Jippie!
    Fout.... Er zijn wel singles van uitgekomen... Sterker nog... Er stonden 2 singles van dit album tegelijkertijd in de top-5... waarvan eentje op nummer 1

  13. #38

    Standaard

    Ik vraag mij af waarom hier zoveel ophef over gemaakt wordt. Marco op cd of dvd, het intersseert mij in het totaal niet. Misschien leuk voor de fans maar zeker niet aan mij besteed.
    Remember the posters that said "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.
    (American beauty)

    Mijn Collectie

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymond koene
    Ik vraag mij af waarom hier zoveel ophef over gemaakt wordt. Marco op cd of dvd, het intersseert mij in het totaal niet. Misschien leuk voor de fans maar zeker niet aan mij besteed.
    Ik ben ook absoluut geen fan.... en dat is de waarheid :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #40

    Standaard

    Ben een groot fan van Marco dus heb de DVD gelijk gekocht en sjonge jonge jonge wat een TOPPER!
    De kwaliteit van het beeld en het geluid is verbluffend goed. Vind dit een geweldig initiatief van Marco en met 3x platina heeft hij bewezen dat het medium DVD als music-disc inslaat als een bom.
    Daarnaast vind ik het ook nog eens super dat de prijs lager ligt dan menig nieuw album op cd! Voor 15 euro heb je 'm al bij het Kruitvat. Een advies mensen: NU naar de winkel en kopen die handel!!!

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok
    Ben een groot fan van Marco dus heb de DVD gelijk gekocht en sjonge jonge jonge wat een TOPPER!
    De kwaliteit van het beeld en het geluid is verbluffend goed. Vind dit een geweldig initiatief van Marco en met 3x platina heeft hij bewezen dat het medium DVD als music-disc inslaat als een bom.
    Daarnaast vind ik het ook nog eens super dat de prijs lager ligt dan menig nieuw album op cd! Voor 15 euro heb je 'm al bij het Kruitvat. Een advies mensen: NU naar de winkel en kopen die handel!!!
    Nee nee nee...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #42

    Standaard

    Kenmerkend voor het Nederlandse volk: iedereen koopt het dan ook gelijk. Het maakt volgens mij niet uit of ie het op dvd of op cassettebandje of VHS uitbrengt, heel Nederland gaat toch wel naar de winkel!

    Wat betreft zijn muziek.... ja ach.... laten we het erop houden dat zijn laatste nummer wat mij betreft een succes is vanwege de verschijning van Do. Die zou ik niet zomaar 'voorbij' laten gaan...
    "I have a dragon here and I'm not afraid to use it" (Donkey in Shrek / Eddie Murphy)

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redondo
    Kenmerkend voor het Nederlandse volk: iedereen koopt het dan ook gelijk. Het maakt volgens mij niet uit of ie het op dvd of op cassettebandje of VHS uitbrengt, heel Nederland gaat toch wel naar de winkel!
    Ga je mond spoelen.... ik hoor niet bij die schapen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redondo
    Kenmerkend voor het Nederlandse volk: iedereen koopt het dan ook gelijk. Het maakt volgens mij niet uit of ie het op dvd of op cassettebandje of VHS uitbrengt, heel Nederland gaat toch wel naar de winkel!
    Ga je mond spoelen.... ik hoor niet bij die schapen...
    Ben jij op dit forum bij alles zo aktief wat je niet leuk vindt

    Zoals het een goede Nederlander beaamt heb ik gisteren ook de dvd gekocht. En laat ik mijn mening eens geven, los van het feit of de muziek al of niet goed is.

    Allereerst het beeld. Daar kan ik kort over zijn, dat is goed. Niet super maar ook zeker niet slecht. Hou je in gedachten wat voor budget er was voor de clips dan is het zeker een goed beeld. Heel wat recente dvd's hebben slechter beeld.

    Dan het geluid. Ik heb alleen nog maar naar het DTS-spoor geluisterd en dat is super! Heerlijk alles weggemixt over alle kanalen. Een heel loepzuiver geluid dat je midden in de muziek plaatst. Ik was al onder de indruk van de Live in de Kuip dvd, maar dit geluid is nog beter. Wat mij betreft de beste kwaliteit van een muziekdvd tot nu toe (voor zover ik dat natuurlijk kan beoordelen).

    Ik vind het verder vermakelijk dat iedereen hier zijn mening geeft over Borsato. En net zoals bij Frans Bauer zijn er evenveel voor- als tegenstanders. Laat ik eerlijk zijn......ik vind het moedig om een dergelijke dvd uit te brengen. Hij had natuurlijk gewoon in de stroom kunnen meegaan en het als cd uit kunnen brengen. Gelet op zijn verkopen in het verleden had ie dan ook ongetwijfeld 300.000 cd's in 1 dag verkocht. Maar hij durft zijn nek uit te steken en (nogmaals los van kwaliteit van de muziek) is hij hier bijzonder goed in geslaagd. Wellicht dat dit een goed begin is om de al jaren dalende muziekomzet weer eens te doen laten stijgen.

    Ik denk, en mag hopen, dat dit een nieuwe standaard gaat worden.

    BTW, ik ben ook een liefhebber van zijn muziek :P

  20. #45

  21. #46

    Standaard

    Mijn vrouw is fan van Marco.
    Gisteren enkele clips gezien, beeld en geluid zijn echt wel heel goed.
    Keuze tussen: 2.0, 5.1, DTS.

    Prijs in Belgie: gemakkelijk rond de 25 EUR, is dus wel aanzienlijk duurder dan een CD

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjors van de Rebellenclub
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redondo
    Kenmerkend voor het Nederlandse volk: iedereen koopt het dan ook gelijk. Het maakt volgens mij niet uit of ie het op dvd of op cassettebandje of VHS uitbrengt, heel Nederland gaat toch wel naar de winkel!
    Ga je mond spoelen.... ik hoor niet bij die schapen...
    Ben jij op dit forum bij alles zo aktief wat je niet leuk vindt

    Zoals het een goede Nederlander beaamt heb ik gisteren ook de dvd gekocht. En laat ik mijn mening eens geven, los van het feit of de muziek al of niet goed is.

    Allereerst het beeld. Daar kan ik kort over zijn, dat is goed. Niet super maar ook zeker niet slecht. Hou je in gedachten wat voor budget er was voor de clips dan is het zeker een goed beeld. Heel wat recente dvd's hebben slechter beeld.

    Dan het geluid. Ik heb alleen nog maar naar het DTS-spoor geluisterd en dat is super! Heerlijk alles weggemixt over alle kanalen. Een heel loepzuiver geluid dat je midden in de muziek plaatst. Ik was al onder de indruk van de Live in de Kuip dvd, maar dit geluid is nog beter. Wat mij betreft de beste kwaliteit van een muziekdvd tot nu toe (voor zover ik dat natuurlijk kan beoordelen).

    Ik vind het verder vermakelijk dat iedereen hier zijn mening geeft over Borsato. En net zoals bij Frans Bauer zijn er evenveel voor- als tegenstanders. Laat ik eerlijk zijn......ik vind het moedig om een dergelijke dvd uit te brengen. Hij had natuurlijk gewoon in de stroom kunnen meegaan en het als cd uit kunnen brengen. Gelet op zijn verkopen in het verleden had ie dan ook ongetwijfeld 300.000 cd's in 1 dag verkocht. Maar hij durft zijn nek uit te steken en (nogmaals los van kwaliteit van de muziek) is hij hier bijzonder goed in geslaagd. Wellicht dat dit een goed begin is om de al jaren dalende muziekomzet weer eens te doen laten stijgen.

    Ik denk, en mag hopen, dat dit een nieuwe standaard gaat worden.

    BTW, ik ben ook een liefhebber van zijn muziek :P
    Joh, trek het je niet zo aan..... hij heeft af en toe best wel leuke nummers maar verder kan ik er niet warm van worden.... Mooi dat jij de dvd wel kan waarderen en dat het geluid ook top is... Mijn zwager is ook fan van hem en ik weet zeker dat ik hem nog wel eens hoor en zie. :wink:

    Verder probeer ik altijd zo objectief mogelijk te reageren maar tja dat lukt mij dit niet altijd... haha!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #48

    Standaard

    Ik geloof dat Theo van Gogh niet helemaal tevreden is over de wijze waarop zijn bijdrage op de DVD is gekomen

    Een vluggertje
    Toen Marco Borsato me vroeg of ik wat clipjes wilde maken
    voor zijn dvd Zien had ik geen seconde nodig om “Ja!” te
    zeggen. Op tv heb ik nog ‘ns ‘De Waarheid’ geparodieerd
    als potloodventer, waarbij het vijgenblad dat voor kleine Theo
    neerdwarrelde even te laat kwam, zodat de hele natie mijn rijke
    geslacht één tel mocht aanschouwen. De kijkcijfers stegen niet.
    En nu, ik verfilmde een nummer met Tara Elders en de zanger,
    die inbreken om elkaar te kussen in vreemde bedden. Tara
    tongt tien vreemde mannen op rij, Marco wordt kwaad; een
    vechtpartij volgt, waarbij hun kamer volledig wordt afgebroken.
    Ik koos het nummer ‘Lentesneeuw’ om een meisje te laten zien
    dat in het Vondelpark een laken spreidt, kaarsjes tevoorschijn
    haalt en zich vervolgens dood vreet aan slagroomtaarten. Ik
    koos ‘Vlinder’ om twee bejaarden ‘het’ met elkaar te laten doen.
    Want dat leek me nu zo aardig, om in een wereld die jong en
    hijgerig is, twee oude mensen zich aan elkaar te laten bekennen.
    Ik durf het woord bijna niet te gebruiken, maar de bedoeling
    was dat er een zekere tederheid van het geval zou
    uitgaan. Toen we man en vrouw gevonden hadden - een stel dat
    niet bang was uit de kleren te gaan “omdat we nog steeds gek
    op elkaar zijn” - dacht ik: “Dit wordt leuk”. En dat werd ‘t. Uw
    regisseur, van nature nogal preuts, bevond zich naast de
    camera’s en sprak met schorre stem: “Strélen! Tòngen!” De
    acteurs vreeën zich een knipoog naar de tijd. Ik liet het
    resultaat aan de zanger zien, die zei: “Heftig!” Hij keek me aan:
    “Als ik jou vraag, zoek ik iets afwijkends. Dat is gelukt.”
    Een gentleman.
    Johan Nijenhuis zou de clips van de vier regisseurs met elkaar
    verbinden door onder zijn regie een tekenares van liedje
    naar liedje te laten huppelen; een zogeheten rode draad.
    Afgesproken was dat we ‘Vlinder’ dertig seconden voor tijd zouden
    stoppen. Dan kon Nijenhuis’ ontdekking - een Mevrouw die
    een gevoel van motregen als een vale mantel om zich heen
    heeft hangen en die artistieke blikken werpt op krabbeltjes
    houtskool - weer tussen door komen. Ik was trots op de clip van
    ‘Vlinder’ omdat m’n acteurs erin zo kwetsbaar waren. Puur.
    Naakt. Weerloos overgeleverd aan de majesteit die ‘Ik Heb Je
    Lief’ heet.
    Laatst werd ik gebeld: “Johan had dertig seconden meer
    nodig bij ‘Vlinder’. Z’n editor is vergeten een bandje naar
    jullie toe te sturen. We hebben de bejaardenseks wat opgespeed.
    Vinden jullie niet erg, toch?” Muziek is ritme, ritme is
    montage. De dvd was inmiddels naar de fabriek, werd vermenigvuldigd
    en kon niet meer worden teruggehaald. Toegegeven;
    ik heb geen hoge dunk van wat de matador van Costa bekokstooft.
    Hij maakt hoorspelen met beelden die als medicijn voor
    de slapelozen onder ons veel goeds verrichten. Hij is bang voor
    vrouwen en vindt Tara Elders een slechte actrice; daarover verschillen
    we van mening. Als je hem vertelt dat ‘t een goed idee
    zou zijn om een site te beginnen die heet ‘Casting on Line’ -
    waarbij iedereen een screentest op internet kan doen om zichzelf
    als acteur te verkopen - kun je er zeker van wezen dat Johan
    een week later jouw idee als z’n eigen verkocht heeft. Die
    schaamteloosheid is een talent. Johan kent het verschil niet
    tussen mijn en dijn. In Johans lege hoofd klatert een waterval
    van clichés. Johan snuift wat teveel. Johan is een darmtoerist uit
    Twente die kampt met een identiteitsprobleempje. Johan is een
    beetje zielig.
    ‘Vlinder’ is een prachtig nummer. Borsato is een artiest die
    durft; ik applaudisseer voor hem. Maar mijn acteurs komen niet
    meer klaar op de paukenslag in de muziek; ‘opgespeed’.
    Met dank aan een liefdeloze rat.


    Column Theo van Gogh Metro 19/3/2004

  24. #49

    Standaard

    Mijn vrouw heeft hem gisteren direct gekocht, dus ik denk dat ik hem ook nog wel een keertje voorbij zal zien komen. Ik ben niet echt kapot van MB, maar ja, ik kan niet ontkennen dat hij zijn populariteit ten volle weet te benutten .....

  25. #50

    Standaard

    ik heb de dvd geloof ik al vier keer van voor naar achter gekeken.. vooral de clipjes van theo van gogh zijn geweldig.. ik vind het echt een top dvd voor een hele goede prijs.. een tien voor marco en zijn team !!
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •