Pagina 3 van 63 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 1556 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco Out
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    ik dacht echter aan een casio van rond de 350 euro
    Koop dan gewoon de Minolta Z1 Dimage van 377! Of kan je die 27 euro net niet betalen. :P
    Ja, of koop een Sony voor 329 of een Fuji voor 288, allemaal machines met toch gauw 3 m pixels en een redelijk goede lens. :wink: Ach ik heb Niels bij de MM zo veel machines laten zien in en zelfs onder die prijsklasse, die allemaal beter waren dan waar hij zijn zinnen op had gezet.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  2. #52
    Super Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Sint Odiliënberg (L)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Heb dezelfde beperkingen, voor het echte fotowerk moet je toch wel spiegelreflex hebben, ik heb dan ook besloten niet met vakantie te gaan dit jaar, maar n'n vakantiegeld er aan op te offeren. :P
    Welke overweeg je dan ? Ikzelf wil in de toekomst graag een Canon 10D .

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chaos
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Heb dezelfde beperkingen, voor het echte fotowerk moet je toch wel spiegelreflex hebben, ik heb dan ook besloten niet met vakantie te gaan dit jaar, maar n'n vakantiegeld er aan op te offeren. :P
    Welke overweeg je dan ? Ikzelf wil in de toekomst graag een Canon 10D .
    Had iets gezien van Canon EOS 300 kan dat kloppen? Nikon leek me ook wel wat. Heb nog geen concrete keuze gemaakt, wou bij foka kijken, maar hun site is al weken onder constructie. Bovendien verandert die markt erg snel, dus einde mei, als ik 'm kan kopen zijn er wellicht ander nieuwe types op de markt en kunnen de prijzen al weer anders liggen.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  4. #54

    Standaard

    De discussie valt stil.
    Had het weekend maar benut om een digitale camera te gaan kopen Niels, in plaats van zuipen , door elkaar zuipen , kotsen en ziek zijn.
    Wat een weekend voor Eindhoven, wat zal de stad qua imago weer geleden hebben. Niels liep er kotsend over straat :wink:
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  5. #55

    Standaard

    ??tussen dronken over straat lopen of een shot achterover slaan waar een partij tabasco inzit om die er op de plee weer uit te gooien,is groot verschil henk...

    mensen krijgen nog een verkeerd beeld van mij!

    ben dit weekend nie eens erg aangeschoten geweest...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    De discussie valt stil.
    Had het weekend maar benut om een digitale camera te gaan kopen Niels, in plaats van zuipen , door elkaar zuipen , kotsen en ziek zijn.
    Wat een weekend voor Eindhoven, wat zal de stad qua imago weer geleden hebben. Niels liep er kotsend over straat :wink:
    ??tussen dronken over straat lopen of een shot achterover slaan waar een partij tabasco inzit om die er op de plee weer uit te gooien,is groot verschil henk...

    mensen krijgen nog een verkeerd beeld van mij!

    ben dit weekend nie eens erg aangeschoten geweest...

    mazzel,niels
    Ik geloof er allemaal niks van. Zult wel gewoon te veel gezopen hebben, gaat ook wel eens mis hoor!!!!! In die toestand mag jij m'n zwaard in ieder geval nie vashouwe!!!!
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    een shot achterover slaan waar een partij tabasco inzit om die er op de plee weer uit te gooien
    En wie KWAM op het briljante idee om een half glaasje tabasco achterover te slaan?
    Zelfs... of eerder vooral... in nuchtere toestand zou ik zo'n shot laten staan.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    mensen krijgen nog een verkeerd beeld van mij!
    Voor dat beeld heb je toch echt zelf gezorgd.
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    een shot achterover slaan waar een partij tabasco inzit om die er op de plee weer uit te gooien
    En wie KWAM op het briljante idee om een half glaasje tabasco achterover te slaan?
    Zelfs... of eerder vooral... in nuchtere toestand zou ik zo'n shot laten staan.(idee was van kerel die ook mee was,en ik realiseerde me pas wat t was toen ik t ophad...is natuurlijk enorm stom van me,voor tzelfde geld is t iets wat erg brandt of zo )

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    mensen krijgen nog een verkeerd beeld van mij!
    Voor dat beeld heb je toch echt zelf gezorgd.
    True,true...beeld gaat veranderen! de meeting in rotterdam ga je versteld staan van me...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    een shot achterover slaan waar een partij tabasco inzit om die er op de plee weer uit te gooien
    En wie KWAM op het briljante idee om een half glaasje tabasco achterover te slaan?
    Zelfs... of eerder vooral... in nuchtere toestand zou ik zo'n shot laten staan.(idee was van kerel die ook mee was,en ik realiseerde me pas wat t was toen ik t ophad...is natuurlijk enorm stom van me,voor tzelfde geld is t iets wat erg brandt of zo )

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    mensen krijgen nog een verkeerd beeld van mij!
    Voor dat beeld heb je toch echt zelf gezorgd.
    True,true...beeld gaat veranderen! de meeting in rotterdam ga je versteld staan van me...

    mazzel,niels
    Gedverderrie, toch niet de hele dag Cola Light Dan ga je maar bij Ies zitten hoor
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    True,true...beeld gaat veranderen! de meeting in rotterdam ga je versteld staan van me...
    Ik ben benieuwd... jij alcoholvrij, dan doe ik met je mee.
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Gedverderrie, toch niet de hele dag Cola Light Dan ga je maar bij Ies zitten hoor
    De hele dag shandy dan?
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    True,true...beeld gaat veranderen! de meeting in rotterdam ga je versteld staan van me...
    Ik ben benieuwd... jij alcoholvrij, dan doe ik met je mee.
    Begint op een EO-Landdag te lijken, als jullie zo doorgaan blijf ikke thuis :x
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Ik ben benieuwd... jij alcoholvrij, dan doe ik met je mee.
    Begint op een EO-Landdag te lijken, als jullie zo doorgaan blijf ikke thuis :x
    Ik betwijfel, Niels kennende, dat ik me aan die afspraak moet gaan houden...
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Ik ben benieuwd... jij alcoholvrij, dan doe ik met je mee.
    Begint op een EO-Landdag te lijken, als jullie zo doorgaan blijf ikke thuis :x
    Ik betwijfel, Niels kennende, dat ik me aan die afspraak moet gaan houden...
    Ja, ik heb Niels ook al heel wat verbeteringen horen voorstellen. 't Zijn steeds prachtideeën dat wel :P :P :P Nou ja, ach, regelmatig bezopen is ook een regelmatig leven. toch? :wink:
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  15. #65

    Standaard

    Einde OH a.j.b.!

  16. #66

    Standaard

    Ik wil binnenkort ook een digicam gaan kopen. Ik ga van de zomer naar Kenia en Tanzania en wil wel een beetje degelijke plaatjes maken daar. Met name optische zoom met goede kwaliteit lens is van belang.

    Ik zat te denken aan de Minolta DiMAGE Z1 (of Z2 als die voor die tijd uit komt), met 512mb memorycard. Dan heb ik 10x optische zoom en denk ik een degelijke camera. Iemand hier ervaring mee?

    Anders zou een digitale spiegelreflex (zoals Canon EOS 300D) een optie zijn, gepaard met een stevige Sigma telelens. Maar ja, dan ben je al gauw erg duur uit.

    Iemand nog tips voor cameras met hoge optische zoom?
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter
    Ik wil binnenkort ook een digicam gaan kopen. Ik ga van de zomer naar Kenia en Tanzania en wil wel een beetje degelijke plaatjes maken daar. Met name optische zoom met goede kwaliteit lens is van belang.

    Ik zat te denken aan de Minolta DiMAGE Z1 (of Z2 als die voor die tijd uit komt), met 512mb memorycard. Dan heb ik 10x optische zoom en denk ik een degelijke camera. Iemand hier ervaring mee?

    Anders zou een digitale spiegelreflex (zoals Canon EOS 300D) een optie zijn, gepaard met een stevige Sigma telelens. Maar ja, dan ben je al gauw erg duur uit.

    Iemand nog tips voor cameras met hoge optische zoom?
    Pak niet een al te zware zoom, dás niet handig, je kunt bij 2,5 voudige zoom nog uit de hand fotograferen, maar bij 3 x tot 10x heb je echt een stevig statief nodig en moet je altijd vanuit stilstand fotograferen. Zo niet dan krijg je absoluut wazige beelden en een grote teleurstelling.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter
    Ik wil binnenkort ook een digicam gaan kopen. Ik ga van de zomer naar Kenia en Tanzania en wil wel een beetje degelijke plaatjes maken daar. Met name optische zoom met goede kwaliteit lens is van belang.

    Ik zat te denken aan de Minolta DiMAGE Z1 (of Z2 als die voor die tijd uit komt), met 512mb memorycard. Dan heb ik 10x optische zoom en denk ik een degelijke camera. Iemand hier ervaring mee?

    Anders zou een digitale spiegelreflex (zoals Canon EOS 300D) een optie zijn, gepaard met een stevige Sigma telelens. Maar ja, dan ben je al gauw erg duur uit.

    Iemand nog tips voor cameras met hoge optische zoom?
    Pak niet een al te zware zoom, dás niet handig, je kunt bij 2,5 voudige zoom( zo'n 135 mm) nog uit de hand fotograferen, maar bij 3 x tot 10x heb je echt een stevig statief nodig en moet je altijd vanuit stilstand fotograferen. Zo niet dan krijg je absoluut wazige beelden en een grote teleurstelling.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  19. #69
    Super Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Sint Odiliënberg (L)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    De discussie valt stil.
    Sorry was een weekendje weg .

    Ehm de Canon 300D is eigenlijk de instapper onder de DSLR's, de beeldkwaliteit is gewoon goed maar er is duidelijk bezuinigd op het gebruik van materialen en geavanceerdere instellingen.
    Neemt niet weg dat het, zeker voor een prijs van +-1000 euro, gewoon een goede camera is

  20. #70

    Standaard

    Ook even een vraagje:

    Ik heb nu een spiegelreflex camera van Minolta (Dynax 505si). Dus niet digitaal. Het enige nadeel is dat ik geen van mijn instellingen (sluitertijd, diafragma) uitgewerkt in de zoeker zie. Op de uiteindelijke opname is scherptediepte etc. natuurlijk wel zichtbaar.
    Is er een camera (niet digitaal!) waar deze instellingen wel van te voren waar te nemen zijn?

    Alvast bedankt,
    Xander

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter
    Ik wil binnenkort ook een digicam gaan kopen. Ik ga van de zomer naar Kenia en Tanzania en wil wel een beetje degelijke plaatjes maken daar. Met name optische zoom met goede kwaliteit lens is van belang.

    Ik zat te denken aan de Minolta DiMAGE Z1 (of Z2 als die voor die tijd uit komt), met 512mb memorycard. Dan heb ik 10x optische zoom en denk ik een degelijke camera. Iemand hier ervaring mee?

    Anders zou een digitale spiegelreflex (zoals Canon EOS 300D) een optie zijn, gepaard met een stevige Sigma telelens. Maar ja, dan ben je al gauw erg duur uit.

    Iemand nog tips voor cameras met hoge optische zoom?
    hehe wat een toeval, ik ga in januari ook nr kenya (is een jaartje uitgesteld normaal was ik nu net terug) op safari en had ook een goeie camera nodig
    nu heb ik enorm getwijfeld tss de olympus c750, panasonic dmc-fz10 en de minolta z1
    en uiteindelijk is het toch de z1 geworden
    prima camera, enorme zoom (heb je echt nodig op safari 380mm is echt een minimum) en wat ook belangrijk is, een enorm snelle AF
    wat betreft scherpte, op maximale zoom in open lucht heb je totaaaaaaaal geen problemen om volledig ingezoomed, haarscherpe fotos te nemen..
    bovendien kan je nog eens een tripod of monopod gebruiken om net nog meer stabiliteit te krijgen
    je scherpte v je fotos hangen dus niet alleen af van je camera maar ook vh licht, hoe stil jij de camera kan houden enz enz
    ik ben in elk geval enorm tevreden over mijn z1
    goeie prijs/kwaliteit verhouding
    heb je nog vragen? stel ze gerust of ga nr een forum waar ze je zeker zullen helpen
    http://www.belgiumdigital.com/
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  22. #72

    Standaard

    [quote="Headhunter"]
    Anders zou een digitale spiegelreflex (zoals Canon EOS 300D) een optie zijn, gepaard met een stevige Sigma telelens. Maar ja, dan ben je al gauw erg duur uit.
    [quote]

    nog even dit, de canon eos 300d kan je niet vergelijken met de minolta z1
    dit zijn totaal geen evenwaardige cams
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xandernijsten
    Ook even een vraagje:

    Ik heb nu een spiegelreflex camera van Minolta (Dynax 505si). Dus niet digitaal. Het enige nadeel is dat ik geen van mijn instellingen (sluitertijd, diafragma) uitgewerkt in de zoeker zie. Op de uiteindelijke opname is scherptediepte etc. natuurlijk wel zichtbaar.
    Is er een camera (niet digitaal!) waar deze instellingen wel van te voren waar te nemen zijn?
    Ja, die zijn er zat. Ik heb helaas niet alle types bij de hand maar naarmate je wat hoger in het assortiment van de diverse merken (en dus verder verwijderd van de instapmodellen) dan wordt de kans steeds groter dat je in de zoeker meer informatie kunt krijgen aangaande diafragma en sluitertijden. Voor het beoordelen van de scherptediepte dient de camera voorzien te zijn van een (JAJA!) scherptediepteknop. Die wordt tegenwoordig wel wat minder vaak op camera's aangebracht maar er zijn er zeker nog verkrijgbaar.

    (De scherptediepteknop sluit het diafragma tot de ingestelde waarde waardoor je in de (wel donkerder wordende) zoeker enigzins kunt beoordelen hoe de scherptediepte zal uitvallen. )
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  24. #74

    Standaard

    Bedankt Pavko voor de informatie.

    Voor voorlopig nog één vraag:

    Kan iemand mij zoveel mogelijk informatie geven over het soort fototoestellen zoals ik hieronder een voorbeeld van heb geplaatst. Alle informatie is welkom: naam van soort fototoestel; verschillen met spiegelreflex; prijzen; zoekerweergave etc.



    Alvast bedankt,
    Xander

  25. #75

    Standaard

    Die toestellen zijn er ondermeer van hasselblad en mamiyo

    volgens mij zijn deze toestellen meer bedoeld voor portret fotografie en stilstaande beelden.

    misschien dat alex meer ervan afweet

Pagina 3 van 63 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •