De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Irritant probleem met m'n TV

    Hallo, Ik heb geen home theatre system of wat dan ook, maar heb wel 'n probleem met m'n tv op m'n kamer, daar waar ik ook m'n dvdtjes kijk.

    Het probleem begon toen mijn oude tv er in een keer mee ophield. Toen heb ik maar 'n nieuwe gekocht maar deze hield er na enkele dagen ook alweer mee op. Gelukkig zat hier garantie op (het gaat hier over 'n goedkoop merk). Toen heb ik m'n tv aangesloten op 'n andere groep.

    Het Probleem nu is dat regelmatig m'n tv gewoon uitspringt of even zwart beeld krijgt en weer aanflitst. Als dit gebeurt hoor ik over m'n computer luidspreker (mits ze aanstaan) die dichtbij staan, 'n soort van statisch gekraak.
    Het irritante is als ik 'n dvd kijk en hij flitst uit en aan, dat dan m'n geluid van de dvd weg is, en de tv dus aan en uit moet zetten. Het probleem doet zich overigens ook voor als ik geen dvd-speler heb aanstaan.

    M'n dvdspeler is aangesloten via 'n skart kabel en verder heb ik nog 'n videorecorder aangesloten die via de coax kabel is aangesloten.
    Verder staat in de buurt m'n computer, en wat audio apparatuur waaronder 'n mengpaneel waar zowel m'n dvd-speler als m'n pc op aangesloten zit.

    Herkent iemand dit probleem of weet iemand waar dit aanligt?
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  2. #2

    Standaard

    Het lijkt er op dat de scartkabel, of beter gezegd de scartconnector van die kabel aan de TV zijde soms (kort)sluiting veroorzaakt. Dat zou kunnen verklaren waarom het ook gebeurt als je geen dvd kijkt.

    Zit de PC/computerboxen op dezelfde groep? Dat zou het gekraak verklaren. Een TV werkt onder hoogspanning, dus kan ik me levendig voorstellen dat eerder genoemde (kort)sluiting hoorbaar wordt via die speakertjes.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Het lijkt er op dat de scartkabel, of beter gezegd de scartconnector van die kabel aan de TV zijde soms (kort)sluiting veroorzaakt. Dat zou kunnen verklaren waarom het ook gebeurt als je geen dvd kijkt.

    Zit de PC/computerboxen op dezelfde groep? Dat zou het gekraak verklaren. Een TV werkt onder hoogspanning, dus kan ik me levendig voorstellen dat eerder genoemde (kort)sluiting hoorbaar wordt via die speakertjes.
    Allereerst bedankt voor je reactie, maar nee m'n computerboxen zitten niet op dezelfde groep, ik heb nu wel m'n scartkabel uit m'n tv getrokken, om te kijken of 't daar aanligt.
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Dat wilde ik net voorstellen
    Khoop dat 't daar aanligt , tot zover nog geen problemen, in ieder geval alvast bedankt
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WitteGijt?
    ik heb nu wel m'n scartkabel uit m'n tv getrokken, om te kijken of 't daar aanligt.
    Trek de antennekabel eens uit de TV wanneer je DVD kijkt.
    Als het probleem dan is opgelost, heb je zo goed als zeker te maken met een aardeprobleem.
    In het minst erge geval krijg je bij een aardlus een brom in je geluid... in het ergste geval help je je apparatuur naar het Hometheaterwalhalla.
    Als je de zaak via twee verschillende groepen hebt aangesloten dan kun je ook te maken krijgen met een aardlus (via de randaarde van de 2 groepen).

    Ik heb zelfs meegemaakt dat er tussen de mantel van de antenne (in principe ook aarde) en de randaarde van het stopcontact een spanning stond van zo'n 95 tot 100 Volt.... en dat kan rampzalig zijn voor je apparatuur.

    Ik heb zelf alle apparatuur ongeaard aangesloten. De enige aardeverbinding die nu nog bestaat, gaat via de antennekabel

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door WitteGijt?
    ik heb nu wel m'n scartkabel uit m'n tv getrokken, om te kijken of 't daar aanligt.
    Trek de antennekabel eens uit de TV wanneer je DVD kijkt.
    Als het probleem dan is opgelost, heb je zo goed als zeker te maken met een aardeprobleem.
    In het minst erge geval krijg je bij een aardlus een brom in je geluid... in het ergste geval help je je apparatuur naar het Hometheaterwalhalla.
    Als je de zaak via twee verschillende groepen hebt aangesloten dan kun je ook te maken krijgen met een aardlus (via de randaarde van de 2 groepen).

    Ik heb zelfs meegemaakt dat er tussen de mantel van de antenne (in principe ook aarde) en de randaarde van het stopcontact een spanning stond van zo'n 95 tot 100 Volt.... en dat kan rampzalig zijn voor je apparatuur.

    Ik heb zelf alle apparatuur ongeaard aangesloten. De enige aardeverbinding die nu nog bestaat, gaat via de antennekabel
    Ik zal 't dadelijk proberen als ik 'n dvd ga kijken, want heb de scart er nu uit en toch flitste hij net weer . Verder heb ik hier al m'n apparatuur op 1 groep zitten, met uitondering van m'n tv dus, want ben bang dat als ik 'm op dezelfde groep aansluit dat ie 't dan weer begeeft, m'n andere apparatuur heeft overigens nergens last van.
    Bedankt voor je advies.
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door WitteGijt?
    ik heb nu wel m'n scartkabel uit m'n tv getrokken, om te kijken of 't daar aanligt.
    Trek de antennekabel eens uit de TV wanneer je DVD kijkt.
    Als het probleem dan is opgelost, heb je zo goed als zeker te maken met een aardeprobleem.
    In het minst erge geval krijg je bij een aardlus een brom in je geluid... in het ergste geval help je je apparatuur naar het Hometheaterwalhalla.
    Als je de zaak via twee verschillende groepen hebt aangesloten dan kun je ook te maken krijgen met een aardlus (via de randaarde van de 2 groepen).

    Ik heb zelfs meegemaakt dat er tussen de mantel van de antenne (in principe ook aarde) en de randaarde van het stopcontact een spanning stond van zo'n 95 tot 100 Volt.... en dat kan rampzalig zijn voor je apparatuur.

    Ik heb zelf alle apparatuur ongeaard aangesloten. De enige aardeverbinding die nu nog bestaat, gaat via de antennekabel
    Helaas lag 't ook niet aan de antennekabel, want het probleem blijft zich voordoen .
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •