De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Films van Laurel en Hardy op dvd

    Ik zag gisteren tijdens de reclame onderbreking van het Champions League voetbal, dat er binnenkort films van Laurel en Hardy (de dikke en de dunne) worden uitgebracht. Nu weet ik alleen niet om welke films dit gaat, weet iemand of dit de korte films zijn (die naar mijn weten nog niet op dvd zijn uitgebracht) of dat het om de langere speelfilms gaat. Ik hoop dat er iemand meer over weet.

  2. #2

    Standaard

    Hallo Gijs,

    Kijk even op blotto.nl daar staat alvast een voorproefje.
    Morgen zijn er al 3 te koop.
    Bij frs en vanleest zijn ze al te bestellen.
    Zoek ook even hier op het forum want er zijn meerdere topics over deze films.

    groetjes
    Dewo

  3. #3

    Standaard

    Hoi Gijs,

    Bij de Free Record Shop en Van Leest heb ik al 3 losse delen van Laurel en Hardy zien liggen. Deze bevatten (volgens mij) alle korte films (ook wel Talkies genoemd) welke een paar jaar geleden al op video zijn verschenen. Elk deel bevat 2 schijfjes en zijn digitaal geremastered.

    TALKIES - deel 1 - DVD 1 Unaccustomed As We Are 1929 Berth Marks 1929 Men o'War 1929 Perfect Day 1929 They Go Boom! 1929 The Hoose-Gow 1929 Night Owls 1930 TALKIES - deel 1 - DVD 2 Blotto 1930 Brats 1930 Below Zero 1930 Hog Wild 1930 The Laurel-Hardy Murder Case 1930 Another Fine Mess 1930

    TALKIES 2 BE BIG 1931 CHICKENS COME HOME 1931 LAUGHING GRAVY 1931 LAUGHING GRAVY (LANGE VERSIE) 1931 OUR WIFE 1931 COME CLEAN 1931 ONE GOOD TURN 1931 DVD 2 TALKIES 2 BEAU HUNKS 1931 HELPMATES 1932 ANY OLD PORT 1932 THE MUSIC BOX 1932 THE CHIMP 1932 COUNTY HOSPITAL 1932

    TALKIES 3 DVD 1 'Scram!' 1932 Their First Mistake 1932 Towed in a hole 1933 Twice Two 1933 Me and My Pal 1933 The Midnight Patrol 1933 Busy Bodies 1933 TALKIES 3 DVD 2 Dirty Work 1933 Oliver the Eighth 1934 Going bye-bye! 1934 Them Thar Hills 1934 The Live Ghost 1934 Tit for tat 1935 The Fixer-Uppers 1935 Thicker Than Water 1935

    Deze 3 dubbele dvd's komen ook als 1 box uit, maar deze heb ik nog niet gezien.

    In mei komen ook alle lange films van Laurel & Hardy uit op maar liefst 4 delen (totaal dus 8 schijven!). Of ook de "stomme" (stille) films uit komen op DVD is nog niet bekend!

    Kijk ook eventueel op www.universalpictures.nl

    Succes,

    Nick

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de 6dvd set vandaag binnen gekregen. De eerste indrukken zijn goed. De verpakking valt tegen, een zwarte doos met daarin drie dubbel dvd's. alle drie de dozen hebben een soort zilverachtige druk met daarop onduidelijke foto's van de twee. Binnenin zitten per dvd een boekje, die zien er beter uit. Een verhaaltje over de betreffende periodes per dvd, en een background info over iedere film op die dvd. De beeld kwaliteit is zeer goed (4:3) vergeleken met de oude video's van select video zo'n tien jaar geleden. Geluid is goed (mono). Geen extra's. Wel alle korte gesproken films tussen 1929 en 1935. Er komen dus nog vier dubbel dvd's met lange films en 2 dubbel dvd's met korte stomme films. Dan als extra kun je zegeltjes plakken en met negen zegels op een spaarkaart kun je een gratis verezamelbox en een extra dvd krijgen.
    Right Turn Clyde!

  5. #5

    Standaard

    Ik heb een jaar of 2 geleden ook die aparte boxen (silents, talkies en features) aangeschaft en met de spaarzegesl uiteindelijk de gehele box met bonus dvd toegestuurd gekregen. Ik was er tot nu toe niet echt aan toe gekomen om de dvd's te bekijken, maar heb afgelopen weekend eindelijk eens een aantal shorts (o.a. Music box) gekeken. En ik kan er niks aan doen, maar lig nog net zo in een scheur als toen ik een klein mannetje was. Mooi om te horen was dat de vader van mijn oma hier in de jaren '20 en '30 ook al helemaal weg van was, hoe bedoel je tijdloze humor...

    Overigens is die hele box met 9 dubbel dvd's en bonus dvd nu slechts 118,99 bij rodisc. Je kan ze natuurlijk ook los kopen bij de frs, maar de box en die bonus-disc (4,5 uur met o.a. thuisopnamen) zijn wel errug leuk.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb Talkies 1 gekregen van een vriend en ik moet zeggen..hilarisch. Er zit veel historie in. Zo weten we hoe onze eigen Bassie aan zijn gehuil moet zijn gekomen en welke grappen de Belgische striptekenaar Merho in zijn strips heeft gebruikt.
    De laatste heeft overgens zelfs een compleet album rond Laurel en Hardy gemaakt, waarin een moordzaak verband blijkt te hebben met een bijzonder object van Laurel en Hardy. Een must voor elke Laurel en Hardy fan denk ik. Het album heet "de zaak Luc Raak" en komt uit de serie "kiekeboe".

  7. #7

    Standaard

    Geweldige humor idd, die twee waren zo goed op elkaar ingespeeld... Terwijl ze naar verluidt elkaar niet eens zo goed mochten dacht ik.
    Overigens vind ik de filmpjes met spraak toch wel stukken leuker nog dan de stomme films.

  8. #8

    Standaard

    Ik ben momenteel eens aan het rondkijken naar collecties, en net zoals alles waar een serie van is zijn er meerdere collecties. Collecties met "teruggevonden" films, collecties met zus, collecties met zo.

    Is de hier besproken collectie waar ik al 1 deel van heb nu de meest complete collectie of is er een andere collectie die beter is (en zo mogelijk ook nog betaalbaar)?

  9. #9

    Standaard

    De grote collectiebox met Silents, Talkies etc is de meest uitgebreide collectie die er op dit moment te krijgen is. Het zijn enorm veel films van de twee komieken en wat dat betreft zal het moeilijk worden om een nog uitgebreidere collectie te vinden. De prijs bij Rodisc is redelijk en verder kun je via Ebay misschien nog aan een exemplaar komen. De box zelf is nl. out of print.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #10

    Standaard

    Dit hier is in ieder geval de link naar Rodisc , de pagina waarop de box te vinden is :

    http://www.rodisc.nl/gsp.dll?sid=103...eysetid=818640

  11. #11

    Standaard

    http://www.amazon.de/gp/search/ref=n...urel+%26+hardy

    De uitgaven in dit linkje lijken ook bagger; maar dat zijn ze blijkbaar niet. Mijn Pa is enorm L&H fan, en heeft deze bovenop zijn talkies, silents en features gekocht.
    Dit zijn de originele versies, goede kwaliteit en niet duur.Hijzelf dacht eerst ook dat het niks was, maar heeft er uiteindelijk een boel gekocht.. en niks mis mee! (al is het artwork van de NL uitgaves 10x mooier....)
    "Grandpa, were you a hero in the war?" "No", I answered, "But I served in a company of heroes".

  12. #12

    Standaard

    Naast de geweldige Hollandse box (wat overigens de complete set is, én de enige die hun films in chronologische volgorde heeft gezet en niet zoals de anderen op thema, van hun werk voor Hal Roach) hebben Laurel en Hardy nog veel solofilms gemaakt (van voor Hal Roach) en 'latere' films (van na Hal Roach).
    Deze lateren (gemaakt voor Fox) verschijnen nu ook op dvd. In de USA zijn 2 boxjes uitgebracht met ieder 3 van de films. Deze films hebben zo hun charmes maar halen het niet bij de films voor Roach, vooral omdat er van improvisatie geen enkele sprake meer is. Dat was een van de krachten van L&H. De latere films hebben allemaal een strakke verhaallijn (en een love interest), en dat komt hun humor niet ten goede. Bovendien waren ze in die fase van hun carriere ook al niet de jongsten meer. Maar zoasl gezegd, ze hebben hun charme en horen er gewoon een beetje bij. Leuk om te hebben, mede omdat ze in de voorbije jaren erg moeilijk te verkrijgen waren.

  13. #13

    Standaard

    Welke dvd-release van Laurel & Hardy is het best aan te raden als je een complete overwicht wilt hebben van hun beste korte filmpjes?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret Bekijk bericht
    Welke dvd-release van Laurel & Hardy is het best aan te raden als je een complete overwicht wilt hebben van hun beste korte filmpjes?
    linkje naar Bol.com
    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...&lgl_Section=1

    is bij bol helaas niet leverbaar, maar misschien nog elders op de kop te tikken

    deze verzameling bestaat uit een gedeelte 'stomme'- een gedeelte 'talkies' en een gedeelte 'features'
    Laatst aangepast door Herman ter Lingen : 28-01-2008 om 08:32 Reden: aanvulling

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    linkje naar Bol.com
    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...&lgl_Section=1

    is bij bol helaas niet leverbaar, maar misschien nog elders op de kop te tikken

    deze verzameling bestaat uit een gedeelte 'stomme'- een gedeelte 'talkies' en een gedeelte 'features'
    Heb vandaag de twee silent dvd's uit die box los aangeschaft bij de Blokker voor € 4,99.

  17. #17

    Standaard

    Heeft iemand misschien nog een suggestie voor die bonusdisc die na het zegeltjes verzamelen kon worden verkregen. Die heb ik helaas gemist.
    Is er wellicht ook een UK of USA versie verkrijgbaar.

    Overigens valt het mij op dat deze thread nog maar zo kort is. Voor twee giganten van het witte doek maar zo weinig discussie of uitwisseling van info ? Sommige 'baggerwerken' beslaan inmiddels vele pagina's.

    Elders in dit forum (meest bekeken films) heb ik net gemeld dat ik sommige L&H shorts wel 50 x gezien heb. Mijn toppers : Two Tars en Big Business.
    Op sombere dagen verdwijnen die regelmatig in de DVD speler.

    Welke zijn bij jullie het meest favoriet. ?

  18. #18

    Standaard

    Ik hoop dat de hele box weer eens op de markt wordt gebracht voor een scahppelijke prijs. Ik kan weliswaar de losse delen kopen, maar zo'n box met bonus-disc zorgt toch net voor dat beetje extra! Ik vind overigens dat deze mannen best een plaatsje naast Keaton en Chaplin verdienen, er wordt toch vaak wat laatdunkend gedaan in vergelijking met die mannen en namen als Harold Lloyd en The Marx Brothers.

  19. #19

    Standaard

    Ik heb vandaag Silents 2 gekocht (om de collectie bij mij te vervolledigen). Er zat echter geen boekje bij en de dvd's zaten aan de binnenkanten van de hoes. Hoort dit zo, is dit een nieuwe uitgave of...?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb Bekijk bericht
    Ik heb vandaag Silents 2 gekocht (om de collectie bij mij te vervolledigen). Er zat echter geen boekje bij en de dvd's zaten aan de binnenkanten van de hoes. Hoort dit zo, is dit een nieuwe uitgave of...?
    Dat zijn de (goedkopere) heruitgaves. Ik heb die enige tijd geleden ook aangeschaft, alle negen dubbeldvd's bij de Blokker voor 45 Euro.

  21. #21

    Standaard

    Hmm. Jammer, ik vond die informatie wel interessant.
    Bedankt voor de info in ieder geval.

  22. #22

    Standaard

    Ik heb de box vandaag aangeschaft in de Fnac in het wijnegem shopping center in België dus. 32 euro ofzoiets. Geen idee waarom hij zo goedkoop was. De originele prijs stond er nog op en die was ongeveer 198 euro. Ik zie er absoluut niets mis aan. Hij stond bij de koopjes. Er zijn nu nog 2 exemplaren te koop voor de geïntreseerden. Ik heb het dus wel degelijk over de volledige box met silents, talkies, features en bonus disc met de boekjes.

  23. #23

    Standaard alle korte en lange speelfilms Laurel en hardy

    Ik ben zelf een groot liefhebber van Laurel en Hardy. In mijn jeugd zag ik al alle korte stomme en lange films op zondag in de buurtbioscoop, niet 1 keer maar vele malen. Altijd weer leuk want je merkt steeds meer op.
    Onlangs kocht ik 2 sets met alle korte en lange films van de dikke en de dunne. Geheel nieuw nog in de boxverpakkingen. Eén bewaar ik natuurlijk zelf en de ander is voor een liefhebber. Ze staan nog wel op videobanden en het zijn 42 banden (meerdere films per band) vol met klasieke humor.
    Omdat het nog nieuwe banden zijn kunnen ze eenvoudig en in prima kwaliteit naar DVD of PC over gezet worden.
    Voor de echte liefhebber, de helft van de aankoop, nu € 75,--
    Wie het eerst reageert ....

  24. #24

    Standaard

    Lijkt me meer iets voor Pricewatch?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •