De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: Whale rider

  1. #1

    Standaard Whale rider

    Wow, wat een prachtige film dit. Speechless.. Ontzettend ontroerend drama over liefde voor je familie, de banden van traditie en je lot vervullen. Ik schiet niet zo snel vol bij een film maar bij deze was het weer eens flink raak. Gaat deze zien allen: dikke vette aanrader.

    Btw: Keisha Castle-Hughes is gewoon bestolen tijdens de Oscars. Voordat ik de film gezien had dacht ik "weer zo'n typische vage Academy-nominatie" maar ik weet nou wel beter: wat een prachtige rol zet ze hier weg. Niet te geloven dat ze nog niet eerder had geacteerd: deze komt echt in m'n top 3 favoriete acteerprestaties van een 'kind-acteur' ooit.

    Zie http://www.imdb.com/title/tt0298228/combined

  2. #2

    Standaard super mooie film

    Whale Rider is inderdaad een hele mooi film, ga deze dan ook aanschaffen.
    Normaal gesproken heb ik niet zo gauw een brok in mijn keel, maar bij deze film had ik het behoorlijk moeilijk!
    I WILL KILL BILL

  3. #3

    Standaard

    ik vind die keisha niet verkeerd... beetje aan de jonge kant alleen


  4. #4

    Standaard Re: super mooie film

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin van de Beek
    Whale Rider is inderdaad een hele mooi film, ga deze dan ook aanschaffen.
    Normaal gesproken heb ik niet zo gauw een brok in mijn keel, maar bij deze film had ik het behoorlijk moeilijk!
    let dan wel op het formaat. Ik heb um toen gedownload en dat was breedbeeld. Toen ie op DVD uit was ben ik naar de winkel gelopen en tot mijn grote schrik was het formaat 4:3, dan heb ik leiver mijn xvid die ik heb. RCV weet wel films flink te verneuken.

  5. #5

    Standaard Re: super mooie film

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    let dan wel op het formaat. Ik heb um toen gedownload en dat was breedbeeld. Toen ie op DVD uit was ben ik naar de winkel gelopen en tot mijn grote schrik was het formaat 4:3, dan heb ik leiver mijn xvid die ik heb. RCV weet wel films flink te verneuken.
    Ja inderdaad. Ik was het vergeten te vermelden: SCHANDE dat RCV deze titel qua dvd weer om zeep probeert te helpen! Echt niet te geloven hoe incompetent die luitjes lijken te zijn qua dvd-productie.

    Ik had trouwens de huur-versie maar ik begrijp nu dus dat de retail-editie ook hetzelfde 4:3 formaat heeft. Bummer! Dat wordt weer importeren dus...

  6. #6

    Standaard

    Ik vind Whale Rider een mooie film, maar op sommige punten toch iets te traag. Ik kreeg er geen brok in mijn keel van, maar het is wel weer eens wat anders. Keisha zet een overtuigende rol neer als Paikea en speelt op sommige punten erg sterk. Toch is deze film voor mij geen topper, het blijft bij een mooie film, maar ik heb het gevoel dat er iets mist aan deze film. Ook heeft deze film geen herkijkwaarde voor mij en zal hem daarom ook niet aanschaffen op dvd. Toch kan ik hem iedereen aanraden om een keer in je leven deze film gezien te hebben.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  7. #7

    Standaard Re: super mooie film

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    let dan wel op het formaat. Ik heb um toen gedownload en dat was breedbeeld. Toen ie op DVD uit was ben ik naar de winkel gelopen en tot mijn grote schrik was het formaat 4:3, dan heb ik leiver mijn xvid die ik heb. RCV weet wel films flink te verneuken.
    Ja inderdaad. Ik was het vergeten te vermelden: SCHANDE dat RCV deze titel qua dvd weer om zeep probeert te helpen! Echt niet te geloven hoe incompetent die luitjes lijken te zijn qua dvd-productie.

    Ik had trouwens de huur-versie maar ik begrijp nu dus dat de retail-editie ook hetzelfde 4:3 formaat heeft. Bummer! Dat wordt weer importeren dus...
    Goed dat ik het lees, scheelt me weer zoeken in de MM.
    RCV zal het ook nooit leren...
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #8

    Standaard

    De r2uk en de r1 hebben gelukkig wel het juiste beeldformaat, 5.1 geluid en volop extra's. Het is jammer dat er nog mensen zijn die het wanproduct van RCV kopen.

  9. #9

    Standaard

    Voor de geinteresseerden in deze film: ik heb zojuist een Pricewatch-topic voor deze titel aangemaakt. Hierin ook veel aandacht voor de buitenlandse versies.

  10. #10

    Standaard

    deze week eindelijk bekeken, en idd, een zeer, zeer goede film.

    Na Once were warriors, weer een dijk van een Maori film waar je nog even bij moet komen na de aftiteling.

    Een regelrechte aanrader.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •