Bekijk uitslag poll: Laat jij je kostbare HT met een gerust hart alleen ?

Stemmers
63. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ja, ik heb goede sloten en een alarmsysteem, niemand komt binnen !

    23 36,51%
  • Ja, ik woon in een goede buurt; mij overkomt het niet.

    26 41,27%
  • Nee, maar ik ben ermee bezig.

    14 22,22%
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 67 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Dan sluiten ze nog maar matigjes ook dus Dan is het vooral om het licht buiten te houden.
    Of heb je van die speciale anti inbraakachtige rolluiken?

  2. #27

    Standaard

    Mijn alarm voor als we boven liggen te slapen:




    En als ik weg ben heb ik een bijzonder goede verzekering

    Als men binnen wil komen, komt men er toch wel en bij ons wordt er ingebroken bij villa's met hi-tec alarminstallaties zonder dat iemand iets hoort...

    Verder heb ik nog een buurvrouw die door muren heen kan horen en zien.
    En ben ik vaak zelf tot diep in de nacht wakker.

  3. #28

    Standaard

    Volgens mij zijn alle rolluiken inbraakwerend?!?!? Je moet gewoon een goed merk kopen en niet van die goedkope rommel van de bouwmarkt of zo... en ja ik kan ook overdag in totale duisternis van mijn beamered genieten.

  4. #29
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Die uitstraling doet mij geen zak, ik zit binnen weet je...En als er brand uitbreekt ben ik zo buiten ik heb ze namelijk express niet elektrisch genomen.... (op 1 na dan natuurlijk)
    Die uitstraling vind ik opzich ook wel meevallen maar dat van die brand moet je niet te hard roepen.
    Merk je de brand in de eerste minuut op dan heb je wellicht nog een kans om buiten te komen maar breek de brand uit wanneer je slaap of iets dergelijks dan kun je het wel vergeten.
    En wanneer de brand niet echt wilt branden (zichtbaar vuur) maar wel met veel rook ontwikkeling dan heb je zeer zeker een probleem.
    In zo,n geval kan je het bandje van je rolluik (om op te rollen) niet meer vinden.
    Kortom, denk hier niet te gemakkelijk over, een brandontwikkeling is een vreemd en onvoorspelbaar iets en letterlijk levensgevaarlijk binnen enkele seconden.
    Je verdwaal niet alleen in je eigen huis maar zelf in je eigen woonkamer.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    Mijn alarm voor als we boven liggen te slapen:[KNIP]
    Dat ziet er uit als een grote lieve lobbes.... Doet geen vlieg kwaad.
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

  6. #31
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Acinony
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    Mijn alarm voor als we boven liggen te slapen:[KNIP]
    Dat ziet er uit als een grote lieve lobbes.... Doet geen vlieg kwaad.
    Dat zijn nou net de gevaarlijkste. Dat hebben bepaalde mensen hier bij mij ook al mogen ondervinden.

  7. #32
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Acinony
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    Mijn alarm voor als we boven liggen te slapen:[KNIP]
    Dat ziet er uit als een grote lieve lobbes.... Doet geen vlieg kwaad.
    Was ook mijn eerste indruk

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Acinony
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    Mijn alarm voor als we boven liggen te slapen:[KNIP]
    Dat ziet er uit als een grote lieve lobbes.... Doet geen vlieg kwaad.
    Dat zijn nou net de gevaarlijkste. Dat hebben bepaalde mensen hier bij mij ook al mogen ondervinden.
    Tegenwoordig gaan de dieven toch niet meer zonder worstje op pad ?
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

  9. #34

    Standaard

    ik heb geen eens een alarm, zelfs geen slot




    op me kamer dan 8)

    Tyler Durden: "I want you to hit me as hard as you can."

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Acinony
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    Mijn alarm voor als we boven liggen te slapen:[KNIP]
    Dat ziet er uit als een grote lieve lobbes.... Doet geen vlieg kwaad.
    Normaal doet hij inderdaad geen vlieg kwaad, maar ik heb hem een paar keer kwaad gezien en in gevecht, en geloof me met zijn 75 kilo en kaken die nooit meer los laten, dan word je echt bang.

    Maar het gaat er meer om dat hij gaat blaffen als er iets gebeurd.

  11. #36
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Geen Rabiesprik gehaald voor mijzelf.....
    Bijt eerst en praat later (is ook onbeleefd met volle mond).

    Helaas is diefstal een steeds vaker een feit, godszijdank heb ik het ongenoegen nog niet mogen beleven. Wel bijna wel, ik kwam een paar jaar geleden, was nog vrijgezel, thuis en er stonden twee knapen (nederlandse afkomst) aan mijn deur te rommelen. Toen ik vroeg wat ze deden zei 1 ik ben mijn sleutel vergeten, heb hem toen mijn sleutel aangeboden. Wat konden ze opeens snel lopen. Helaas voor hen had de buurtopoe (hele dag voor het raam) al gealarmeerd en liepen de heren in de armen van de lokale gendarmerie. Wat ik begrepen heb zijn de heren veroordeeld voor wat ze thuis hadden liggen. Maar ik was best onder de indruk van de koelbloedigheid die ze aan de dag legden.

    Mijn huidige huis is redelijk beveiligd, maar als iemand binnen wil komen houdt dit hem/haar/hun niet tegen.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Acinony
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dubbellu
    Mijn alarm voor als we boven liggen te slapen:[KNIP]
    Dat ziet er uit als een grote lieve lobbes.... Doet geen vlieg kwaad.
    Normaal doet hij inderdaad geen vlieg kwaad, maar ik heb hem een paar keer kwaad gezien en in gevecht, en geloof me met zijn 75 kilo en kaken die nooit meer los laten, dan word je echt bang.

    Maar het gaat er meer om dat hij gaat blaffen als er iets gebeurd.
    net als zijn baasje? 8)
    hoe zeggen ze dat ook alweer...? baasjes gaan op hun hondje lijken of was het nou hondjes gaan op hun baasje lijken ?? :wink:
    two-star trader

    Mea fallus non olet

  13. #38

    Standaard

    Uhm op de voor- en achterdeur van ons huis zitten 5 sloten. Op de schuurdeur 2. Ja als achtertuin van Den Haag mag je alles wel goed beveiligen. Ik heb zelfs 3 sloten op me fiets. Alarmsysteem hebben we niet maar we hebben een vogel (kaketoe) die enorme herrie maakt en die reken ik dan ook maar tot alarmsysteem.

  14. #39

    Standaard

    Ik heb geen allarminstallatie, maar mijn huis is wel voorzien van een politiekeurmerk en dus wel veilig. Maar als ze naar binnen willen komen dan doen ze dat toch wel.
    Oh i am sorry, did i break your concentration

  15. #40

    Standaard

    Ik heb vorig jaar een inbraak gehad! Alles weg, behalve de CRT... Die vonden ze te zwaar en was lastig om van het plafond te halen.

    Sindsdien een zwaar alarm en rolluiken! Meer aan beveiliging kan ik niet doen.

    Ik dacht dat ik afdoende beveiligd was met mijn sloten voorzien van een politiekeurmerk....

  16. #41

    Standaard

    Ik woon al mijn hele leven in het centrum van Amsterdam en heb nog nooit last gehad. Klinkt misschien stom, maar heb buiten de standaard sloten en anti-breekijzer strips dan ook geen beveiliging.

    Ben van mening dat als mensen echt je huis in willen komen, het ze hoe dan ook wel lukt. Zie het ook op mijn werk, Daar hebben we een high-tech alarm systeem die om de haverklap afgaat terwijl er niets aan de hand is. De ene keer dat wel je zaak wordt leeg gehaald gebeurd er niets.

    Het is net als met je fiets in Amsterdam. Had een lelijke oude fiets die ik met drie sloten had vastgezet (Van die: Oh meneer, dit is verhard staal: komen ze nooit doorheen! sloten) Toen ik s'ochtends uit de melkweg kwam , was dus alsnog m'n fiets pleite en lagen de sloten netjes op een stapeltje naast de "crime scene". Het is misschien heel stom, maar je leert er een beetje mee leven.

    Het is momenteel ook zo dat mensen elkaar een beetje bang maken. De "maatschapij" veranderd, iedereen is crimineel, agressief en berooft je....Ik geloof nooit zo in die JP Balkenende praat. Zoals ik al zei woon ik m'n hele leven in Amsterdam, als ik dat op vakantie vertel aan andere denkt iedereen meteen dat je hun zakken rolt, en inelkaar slaat als ze een grap maken. Klinkt heel overdreven maar merk het serieus ieder jaar weer, dat mensen je anders gaan bekijken als je verteld dat je uit een grote stad komt.

    Op het moment dat er dan in een of ander boeren dorp dan weer een meisje verdwijnt, iemand wordt verkracht of een ander ernstig misdrijf wordt gepleegd denk ik altijd: Blijven jullie maar lekker denken dat het hier zo erg is....en kom vooral ook niet met koningingedag m'n stad vervuilen...

    Maar nu weer on topic:
    Nee, heb dus geen beveiling, en wil dit ook zo lang mogelijk uitstellen..

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Acinony
    Ik heb trouwens kontakt gehad met eerder genoemde site en ben hier dezelfde dag nog over terug gebeld.
    Nog deze week komt er iemand langs om mij vrijblijvend een aantal preventie tips te geven en het systeem uit te leggen.

    Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen en informatie.
    Heb mij afspraak moeten verzetten naar volgende week, wegens omstandigheden maar het schijnt een top systeem te zijn en ze hebben een speciale promotie aktie, nou ben benieuwd hoeveel zo'n geintje gaat kosten....
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xcite
    ik koop gewoon z'n imitatiecamera van de blokker 3,99
    Denk niet dat het helpt. In de eerste plaats zijn een hoop inbrekers niet gek en herkennen ze nepcamera's en nepalarmstickers. En ook al zou je een echte camera ophangen: je gelooft toch zelf niet dat de politie met een plaatje in de hand naar de inbrekers gaat zoeken?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  19. #44

    Standaard

    Ik zit in een apartement in het centrum van het criminele Gorinchem. Aangezien er maar 4 apartementen zijn in mijn blokje is er weinig kans dat een onbevoegde toegang krijgt tot het trappenhuis. En dan nog heb ik goed hang- en sluitwerk. Ze moeten toch echt de deur eruit rammen om binnen te komen. Apartementen zijn wat dat betreft niet geliefd, want er is ook maar één weg naar buiten. Toch doe ik altijd uit gewoonte de deuren goed op slot als ik niet thuis ben. Net als de gordels om in de auto is het een kleine moeite en je bespaart je er een hoop ellende mee.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  20. #45
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    En ook al zou je een echte camera ophangen: je gelooft toch zelf niet dat de politie met een plaatje in de hand naar de inbrekers gaat zoeken?
    Wanneer er echte beelden van gemaakt zijn (door middel van die camera dus) dan zullen die daadwerkelijk gebruikt gaan worden.
    Althans, op mijn werk zijn al diverse misdrijven op video vast gelegd en een speciale afdeling van de politie komt de volgende dag daadwerkelijk de beelden bekijken en indien er wat bruikbaars opstaat dan nemen ze die ook mee.
    Ik neem aan dat ze er dan ook echt wat mee gaan doen anders hoeven ze deze moeite ook niet te nemen.

  21. #46
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Apartementen zijn wat dat betreft niet geliefd, want er is ook maar één weg naar buiten
    Eén "vluchtweg" zal ze niet tegen houden.
    Al bij diverse vrienden/buren mee gemaakt die ook maar via één weg het gebouw kunnen verlaten (of het dak op ) maar toch wordt er gewoon ingebroken.
    Het schijnt ze dus niet tegen te houden.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    En ook al zou je een echte camera ophangen: je gelooft toch zelf niet dat de politie met een plaatje in de hand naar de inbrekers gaat zoeken?
    Wanneer er echte beelden van gemaakt zijn (door middel van die camera dus) dan zullen die daadwerkelijk gebruikt gaan worden.
    Sorry, maar ik geloof daar geen snars van. Bij mijn voormalige werknemer werden (en worden denk ik) regelmatig laptops en gsm's gejat in het gebouw. Er hangen ook camera's en de politie doet niets. Ja...als ze een keer iemand aanhouden waarvan ze denken dat ie dat ook gedaan heeft gaan ze kijken of ie toevallig op de video staat. Maar actief naar iemand gaan zoeken...in Utrecht in ieder geval niet. Daar krijg je na een inbraak gewoon te horen dat je zelf maar naar het buro moet komen want er wordt ook nog gemoord in de stad (woorden van de Politie zelf). Vingerafdrukken enzo zegt ze dus niets meer.

    Hoe dan ook: een inbreker zal zich niet zo snel door een cameraatje laten afschrikken. Ze lopen immers ook zo een bank binnen, en daar wéét je dat ze camera's hebben die in geval van overval echt gebruikt worden. En de afschrikkende werking, daar ging mijn reactie dus over. Nul dus, naar mijn idee.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Apartementen zijn wat dat betreft niet geliefd, want er is ook maar één weg naar buiten
    Eén "vluchtweg" zal ze niet tegen houden.
    Al bij diverse vrienden/buren mee gemaakt die ook maar via één weg het gebouw kunnen verlaten (of het dak op ) maar toch wordt er gewoon ingebroken.
    Het schijnt ze dus niet tegen te houden.
    Als ze echt willen doen ze het idd gewoon. Het gaat vaak denk ik toch om een keuze. Als ze door een wijkje lopen op zoek naar een leuk huisie, komen ze liever bij iemand binnen die de deur niet goed op slot heeft of een raampie open. Als ze echt willen, komen ze in principe overal naar binnen natuurlijk. Maar als je er geen moeite voor hoeft te doen, wordt het een stuk makkelijker. Wat dat betreft denk ik dat een inbreker echt niet goed snik is als ie bij mij of een van de buren aan de gang gaat. Aangezien er niet veel mensen wonen is het nogal opvallend en van buiten kun je de mensen voor de deur zien rommelen. Bij een gallerijflat is het wat dat betreft makkelijker. Veel meer mensen, dus anoniemer. En als je weg wilt, kun je meerdere kanten op.

    Geen garantie, maar als ze kunnen kiezen... Gelukkig is er in Gorinchem een leuke 'bliksemafleider' in de vorm van een prachtige Vinex wijk met vele woningen en zat vluchtwegen. Heerlijk annoniem en niemand let op elkaar. Een mekka voor inbrekers. En inderdaad, er wordt zat ingebroken...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  24. #49
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Maar actief naar iemand gaan zoeken....
    Nee, dat doen ze zeker niet nee en ben ik dus zeker met je eens dat er in dat opzich niks mee gebeurt.
    Zal meer van het toeval af moeten hangen.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Maar actief naar iemand gaan zoeken....
    Nee, dat doen ze zeker niet nee en ben ik dus zeker met je eens dat er in dat opzich niks mee gebeurt.
    Zal meer van het toeval af moeten hangen.
    Misschien is het het beste om net als Sonny Crocket een hongerige Alligator in huis rond te laten struinen... Ik zou alleen dan een makkelijker vloerbedekking kiezen...zeil ofzo. Een dweiltje erover, en wég zijn de bloedvlekken...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •