Bekijk uitslag poll: Top 10 horror films?

Stemmers
120. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Alien

    23 19,17%
  • Child's Play

    3 2,50%
  • Halloween

    6 5,00%
  • Hellraiser

    10 8,33%
  • Friday the 13th

    8 6,67%
  • Nightmare On Elmstreet

    10 8,33%
  • Candyman

    0 0%
  • Blair Witch

    7 5,83%
  • Texas Chainsaw Massacre

    10 8,33%
  • Ring

    9 7,50%
  • Anders, namelijk...

    34 28,33%
Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 176 worden weergegeven.

Discussie: Horror film top 10

  1. #126

    Standaard

    Voor mij een horror film uit Azië. Kan er niet echt één kiezen. Maar de Aziaten zijn hét gewoon: één en al horror. Het zit in hun ogen!

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    The silence of the lambs
    Ik snap niet echt wat hier nou zo briljant aan is. Goede thriller, oké, maar echt speciaal: neuh.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chiwaicheung
    Horror films waar ik niet goed van kan slapen:
    - The ring (Amerikaanse versie)
    - The eye
    - The others (eigenlijk meer mooi gemaakt dan eng)

    Heb net een nieuwe DVD gekocht , nl. "A tale of two sisters" .
    Als iemand van jullie hier zijn/haar mening over wil geven, graag !
    A tale of two sisters is in mijn ogen één van de beste horror-films uit Azie (in dit geval Korea). Je hebt hier dus verre van een mieskoop aan gedaan

  4. #129

    Standaard

    - titanic
    - e.t.

    verder zijn er eigenlijk geen enge horrorfilms want ze werken altijd op de lachspieren, maar dawn of the dead is een film met aardige schrikmomenten.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    - titanic
    - e.t.
    Lol

  6. #131

    Standaard

    Na een kwartiertje denken zeg ik deze:

    01 Suspiria (Dario Argento)
    02 Quella villa accanto al cimitero (Lucio Fulci)
    03 La Residencia (Chicho Ibáñez-Serrador)
    04 The Haunting (Robert Wise)
    05 The Thing (John Carpenter)
    06 Dawn of the Dead (George A. Romero)
    07 Evil Dead II (Sam Raimi)
    08 Re-Animator (Stuart Gordon)
    09 Demoni 2 (Lamberto Bava)
    10 Buio Omega (Joe D'Amato)

    Ik heb wel een regisseur nooit meer dan één keer vermeld. Anders zou Dario Argento er wel heel vaak instaan. Dat is ook de reden waarom Fulci op twee staat: de man heeft in de vroege jaren zeventig en rond '78-'83 zoveel leuke genre films afgeleverd dat hij zijn tweede plaats wat mij betreft dik verdient. De derde film (la Residencia) is een verborgen parel en het wordt hoog tijd dat die ooit op de engels- of nederlandstalige markt wordt losgelaten in dvd formaat (DFW Extreme - are you listening?).

    Er ontbreken wel een aantal belangrijke regisseurs (Mario Bava als belangrijkste voorbeeld, die ik niet vermeld omdat ik nog niet genoeg van de maestro heb gezien).

    Wat nummer 10 betreft - Joe D'Amato - die symboliseert eigenlijk hele reeks vermakelijke Italiaanse Z-films van eind jaren 70, begin jaren 80 (films van o.a. Umberto Lenzi, Sergio Martino, Antonio Margheriti, Ruggero Deodato, Andrea Bianchi, Bruno Mattei...).

    Dan zijn er ook nog films waarvan ik het succes niet begrijp: vooral The Blair Witch Project, maar ook Hellraiser bijvoorbeeld.

  7. #132
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    ik heb gisterenavond nog Psycho 98 opgenomen met Anne Heche en Viggo Mortensen
    remake van de originele
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door candela
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Zijn hier ook nog liefhebbers of alleen mensen die hollywood-meuk gezien hebben?
    Ik kon het niet beter gezegd hebben... Europese films worden amper genoemd.

    Wat ik echt niet kan begrijpen is het aantal mensen dat hier The Blair Witch Project noemt. Echt zo'n overhypte, onorigineel uitgangspunt (Cannibal Holocaust iemand?), irritant slecht geacteerde, "boe! nu ben je toch wel verschoten" film.

    99% hier heeft precies nog nooit gehoord van toch regisseurs als Mario Bava, Dario Argento, Lucio Fulci, Michele Soavi, Amando de Ossorio, Jess Franco, Jean Rollin etc om enkele bekende Europese (!) namen te noemen. Erg...
    Gutteguttegut, wat een interessant gel*l zeg. Dus je bent geen echte liefhebber als je alleen maar "Hollywood-meuk" hebt gezien of niet bekend bent met allerlei bij het grote publiek onbekende namen?? Nee, dat hebben jullie niet zo gezegd, maar het komt wel zo over. Wat een onzin. Ik kan me eindeloos vermaken met de ANOE-films, Hellraisers en The Blair Witch Project (als "onorgineel uitgangspunt" bepaald of een film wel of niet goed is, is dit overigens bepalend voor 99,9 % van de gemaakte films, en dat geldt dan ook voor de films die jullie (= de "intelligente horrorliefhebber") zo goed vinden.)

    Verder ben ik een horrorliefhebber, maar ik verveel me te pleuris bij de zogenaamd legendarische "Night/Dawn/Day - of the living dead-trilogie". Wordt ik nu verbannen????

    Doe een beetje normaal zeg.

  9. #134

    Standaard

    Voor mij evil dead 1

  10. #135

    Standaard

    Toen ik op m'n 11e Evil Dead zag vond ik dat het ranzigste wat ik ooit gezien had.
    Dat soort gevoel heb ik nooit meer gehad, bij welke film dan ook. Alleen bij the Blair Witch een beetje. Of het nou Hollywood meuk is of semi-interessant Europees spul, als je het leuk vind dan is het leuk, waar het ook vandaan komt.

  11. #136

    Standaard

    Niet eng, maar voor mij wel de beste horror:

    Tim Burton's Sleepy Hollow

  12. #137

    Standaard

    Er zijn zo veel goede horror's gemaakt maar voor mij steken deze er toch wel bovenuit:

    Suspiria: Beste Argento en absolute topper
    The Thing: Misschien de beste remake ooit
    Evil Dead Trilogy: Met een voorkeur voor de 2e
    Living Dead Trilogy: En hier vind ik Day of the Dead de beste

  13. #138

    Standaard

    Dus je bent geen echte liefhebber als je alleen maar "Hollywood-meuk" hebt gezien
    Inderdaad. Als je alleen maar "Hollywood-meuk" hebt gezien, kan je jezelf bezwaarlijk een horror-liefhebber noemen. Als je veel Hollywood films hebt gezien, ben je namelijk een Hollywood-film-liefhebber. Duidelijk toch?

    Het is toch niet omdat je enkele cd-tjes van Metallica en Limp Bizkit hebt, dat je dan plots een metalhead bent? Een muziekliefhebber ok, maar een metalliefhebber?

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Body_Electric
    Dus je bent geen echte liefhebber als je alleen maar "Hollywood-meuk" hebt gezien
    Inderdaad. Als je alleen maar "Hollywood-meuk" hebt gezien, kan je jezelf bezwaarlijk een horror-liefhebber noemen. Als je veel Hollywood films hebt gezien, ben je namelijk een Hollywood-film-liefhebber. Duidelijk toch?

    Het is toch niet omdat je enkele cd-tjes van Metallica en Limp Bizkit hebt, dat je dan plots een metalhead bent? Een muziekliefhebber ok, maar een metalliefhebber?
    Dit komt nogal politiek-correct over. Dan heb ik toch nog een paar vraagjes:

    1. Hoeveel sub-genres moet je 'waarderen' voordat je jezelf horrorliefhebber mag noemen? Volgens mij heb je namelijk juist geen smaak als je alle sub-genres waardeert.
    2. Wie bepaalt welke sub-genres superieur zijn? De b-film-shockers uit Italië? De klassieke (?) horrorfilms uit de vroege Hollywood-jaren? De klassieke (?) horror-films uit de hoogtijdagen van de Duitse filmindustrie van vóór WO 2? De Hammer-horrors? De slashers? De Aziatische horror-films die tegenwoordig in de mode zijn? Lijkt me eerder een kwestie van smaak dan van kwaliteit. Binnen elk sub-genre zijn hoogte- en dieptepunten.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #140

    Standaard

    1. Hoeveel sub-genres moet je 'waarderen' voordat je jezelf horrorliefhebber mag noemen?
    Het gaat er niet om hoeveel subgenres je waardeert binnen het horror-genre om jezelf horror-liefhebber te noemen. Je bent een horror-liefhebber als je een voorkeur hebt voor horror boven andere genres (bijvoorbeeld boven western, actie, komedie, drama, animatie, erotiek...). Een liefhebber van een genre is iemand die meer interesse heeft voor dat bepaald genre dan voor een ander genre.

    Wie bepaalt welke sub-genres superieur zijn?
    Iedereen afzonderlijk bepaalt voor hem of haar welk subgenre zijn voorkeur geniet. En iedereen doet naar zijn of haar criteria. De éne houdt rekening met de mening van bepaalde critici of mensen binnen de filmwereld zelf (regisseurs, acteurs, scenaristen...), anderen kijken dan weer naar de technische verwezenlijkingen van de film (of subgenre) etc. etc. etc. (ik kan hier tientallen criteria gaan noemen om een film te beoordelen).

    Een liefhebber van een genre is meestal wel op de hoogte van de evolutie en de verschillende subgenres. Dus is het - wat mij betreft - niet meer dan logisch dat als je jezelf een horror-liefhebber durft noemen, je weet hebt van de dingen die jij opsomt:

    De b-film-shockers uit Italië? De klassieke (?) horrorfilms uit de vroege Hollywood-jaren? De klassieke (?) horror-films uit de hoogtijdagen van de Duitse filmindustrie van vóór WO 2? De Hammer-horrors? De slashers? De Aziatische horror-films die tegenwoordig in de mode zijn?
    Iemand die enkel recente Hollywood films ziet is geen horror-liefhebber. Hoe je het ook draait of keert. Net zoals iemand die enkel Duiste expressionistische silents (Caligari, Nosferatu, Golem ...) heeft gezien ook geen horror-liefhebber is.

    En dan nu een vraag die jij waarschijnlijk beantwoord wil zien: "Hoeveel horrorfilms moet je dan gezien hebben alvorens een horror-liefhebber te zijn?" "Who cares?" zou ik zeggen. Dat moet je zelf maar uitmaken. Maar wat mij persoonlijk betreft vind ik het redelijk zinloos om een diepgaand gesprek over horrorfilms met iemand te voeren als hij er niet meer dan pakweg 200 heeft gezien. Met de nadruk op "diepgaand gesprek", want ik wil best met iedereen over horror liggen lullen. Het spreekt voor zich dat ik iemand als William Lustig, Frank Henenlotter of Tom Savini ook niet moet gaan lastigvallen met mijn visie over Horror.

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Body_Electric
    En dan nu een vraag die jij waarschijnlijk beantwoord wil zien: "Hoeveel horrorfilms moet je dan gezien hebben alvorens een horror-liefhebber te zijn?"
    Dat is niet de vraag of opmerking die ik wilde plaatsen. M'n punt is dat 'de Hollywood-meuk' nogal subjectief en generaliserend is. The Omen is een Hollywood-film, Hellraiser is een Hollywood-film, The Excorcist is een Hollywood-film, Francis Ford Coppola's Bram Stoker's Dracula is een Hollywood-film, Tod Browning's Dracula is een Hollywood-film, de remakes van The Ring en Texas Chainsaw Massacre zijn Hollywood-films en tot op zekere hoogte is ook het origineel van Texas Chainsaw Massacre een Hollywood-film. Films die van elkaar verschillen als dag en nacht. En allemaal films die ik geslaagd vind als Horrorfilm (net als een heleboel andere films). Daar staat een lange lijst horror-films (of wat daarvoor moet doorgaan) tegenover die ik niet te pruimen vind. Omgekeerd zijn er een heleboel niet-Hollywood-films die de hemel in worden geprezen, terwijl ik ze zwaar overschat vind. Tegendraads zijn is als houding populair. Afgeven op Hollywood-films is een middel om uiting te geven aan die houding. En als dit inderdaad meer houding dan onderbouwde mening wordt, dan kan ik er weinig respect voor opbrengen. Zoals gezegd: binnen elk (sub-)genre zitten top-films, redelijke films en prullen.

    Over het aantal films: Het aantal films dat je gezien hebt maakt je geen kenner of liefhebber. Als je gegrepen wordt na het zien van één horror-film, dan mag je jezelf al terecht liefhebber noemen. Over de kwalificatie 'kenner' zijn nog wel de nodige discussies te voeren. Sommige mensen hebben volgens mij ook na het zien van 200 horror-films nog steeds een weinig verfijnde kennis van het genre. Anderen hebben na het zien van een handvol films al een interessantere mening dan menige 'kenner'.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #142

  18. #143

    Standaard

    hellraiser 2 was wel erg smerig

  19. #144

    Standaard

    The Thing
    Jordé den Tenter Formally Known As JDT.

  20. #145

  21. #146

    Standaard

    Mijn eerste horrorfilm maakte de meeste indruk (misschien omdat ik 7 was in gelijk die leeftijden bij films begreep) maar daar ken ik alleen de nederlandse titel van: De linkerhand van de duivel, over een hand die mensen in zijn macht kon nemen... heel eng als je seven bent!

    Maar als serieus gekeken film moet ik toch gaan voor The Omen

    Van de exorsist wordt ik gewoon misselijk, ook een onderbuik gevoel maar ik kan goed begrijpen waarom mensen die gekozen hebben...
    Good morning. You are one day closer to the end of the world. You have been warned
    DVD+Wishlist.

  22. #147

    Standaard

    3: Exorcist 2000 (The version you've never seen)
    2: The Shining (Jack Nicholson)
    1: The Thing (John Carpenter)

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizzykit
    Mijn eerste horrorfilm maakte de meeste indruk (misschien omdat ik 7 was in gelijk die leeftijden bij films begreep) maar daar ken ik alleen de nederlandse titel van: De linkerhand van de duivel, over een hand die mensen in zijn macht kon nemen... heel eng als je seven bent!

    Maar als serieus gekeken film moet ik toch gaan voor The Omen

    Van de exorsist wordt ik gewoon misselijk, ook een onderbuik gevoel maar ik kan goed begrijpen waarom mensen die gekozen hebben...
    Je bedoelt niet heel toevallig The Third Hand ?

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick Gerritzen
    Je bedoelt niet heel toevallig The Third Hand ?
    Zou kunnen, ik weet het echt niet. Het einde van de film is dat [spoiler:d866545174]de hand vast zit in tussen spijltjes en verbrand wordt. Dan over water wordt uitgestrooid en de dame in de badkamer loopt en de camera op de grond een spoor water ziet....[/spoiler:d866545174]
    Good morning. You are one day closer to the end of the world. You have been warned
    DVD+Wishlist.

  25. #150

    Standaard

    [quote="Wizzykit"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick Gerritzen
    Je bedoelt niet heel toevallig The Third Hand ?
    Zou kunnen, ik weet het echt niet. Het einde van de film is dat...

    Dan is het een hele andere film... :wink:

Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •