Pagina 3 van 47 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 1162 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Het accu-verbruik van deze is hetzelfde als de andere iRiver-spelers: 16 uur bij 'normaal' gebruik.
    Dat betekent dus geen foto's of video kijken, want dat slurpt de accu in een uurtje of 2 leeg.
    Het display is in zo'n apparaat de grootste stroomvreter... beter gezegd; De displayverlichting.
    Onder "normaal" gebruik wordt bedoeld dat je er MP3 mee afspeelt. Het display schakelt dan na een korte tijd uit.
    Even de inhoud van een flashcard naar zo'n apparaat dumpen kost ook niet zoveel stroom omdat dit ook vrij snel gaat (paar minuten).

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Het accu-verbruik van deze is hetzelfde als de andere iRiver-spelers: 16 uur bij 'normaal' gebruik.
    Dat betekent dus geen foto's of video kijken, want dat slurpt de accu in een uurtje of 2 leeg.
    Het display is in zo'n apparaat de grootste stroomvreter... beter gezegd; De displayverlichting.
    Onder "normaal" gebruik wordt bedoeld dat je er MP3 mee afspeelt. Het display schakelt dan na een korte tijd uit.
    Even de inhoud van een flashcard naar zo'n apparaat dumpen kost ook niet zoveel stroom omdat dit ook vrij snel gaat (paar minuten).
    Nou, ik heb altijd op school geleerd dat I/O-verkeer de meeste stroom vreet op een computer. Als ik op mijn speler teveel zap tussen nummers dan merk ik dat in het stroomverbruik, en hetzelfde verhaal geldt wanneer ik bestanden overzet zonder hem 'aan de power' te leggen. Da's beide keren puur de disc-access die het meeste stroom kost. Het lijkt me niet dat zo'n display zoveel stroom pakt.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Gisteren voor het eerst gespot bij Dixons: de H320, het nieuwste model van iRiver. Naast deze 20 Gb speler bestaat er ook een model van 40 Gb onder de naam H340.

    Plaatje
    Een mooi ding! Toen ik hem in de winkel zag staan had ik meteen spijt dat ik niet langer gewacht had met het aanschaffen van mijn speler. Het toffe aan deze is dat je hem direct op een digitale camera kunt aansluiten om er foto's op over te zetten en dat je deze dan direct op het kleurenscherm kunt bekijken. Verder kun je deze ook opladen via je USB en heeft ie betere Ogg Vorbis ondersteuning (nu tot 500kbps!). Zoals alle iRiver's heeft ie een radio, een ingebouwde microfoon (en opnamemogelijkheid met directe codering naar MP3), digitale in/out en SRS ruimtelijk geluid.
    Ik heb 'm in de 340 versie. Ik was eerst heel erg aan het twijfelen om de oude te kopen, stuk goedkoper. Maar toch voor deze gegaan(met wat hulp van m'n vriend) Hij is echt heel cool.

    Even over de batterijduur, Die gaat lang genoeg mee hoor en hij heeft ook nog een heel cute rugzakje waar je 4 AA batterijen in kunt doen als je langer dan 16 uur zonder stroom zit.

    Trouwens voor degenen die deze speler of de oude hebben: ik heb op het net gelezen dat het niet goed is voor de batterij om 'm helemaal leeg te laten lopen. Het is goed om 'm bij 40 % weer bij te laden, gaat ie langer mee.
    Saffy - 'I thought they didn't let people with drug convictions into America.'
    Patsy - 'It's not so much a conviction, darling. It's more of a strong belief.'

  4. #54

    Standaard

    Over batterijen gesproken; die van de iPod is wel een rare. Als ik hem van de lader haal geeft ie soms maar aan half gevuld te zijn, terwijl ie er toch echt enkele uren op heeft gestaan en na een tijdje staat ie ineens op helemaal vol . Verder springt het streepje nogal van links naar rechts soms.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Over batterijen gesproken; die van de iPod is wel een rare. Als ik hem van de lader haal geeft ie soms maar aan half gevuld te zijn, terwijl ie er toch echt enkele uren op heeft gestaan en na een tijdje staat ie ineens op helemaal vol . Verder springt het streepje nogal van links naar rechts soms.
    Waar zoiets aan kan liggen geen idee. Ik kwam laatst wel een interessant artikel tegen over de Lithium-Ion batterijen waarin over dat soort dingen dacht ik wel wat werd gezegd. Zie http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Over batterijen gesproken; die van de iPod is wel een rare. Als ik hem van de lader haal geeft ie soms maar aan half gevuld te zijn, terwijl ie er toch echt enkele uren op heeft gestaan en na een tijdje staat ie ineens op helemaal vol . Verder springt het streepje nogal van links naar rechts soms.
    Hier kan ik wel antwoord op geven. De batterij-indicator van de iPod geeft een indicatie van de resterende stroom in de accu. Na het opladen van de accu duurt het even een paar minuten voor deze schatting accuraat is.

    Tip 1: ontkoppel de iPod in Windows tijdens het laden als je hem toch niet gebruikt, dan gaat het laden sneller.

    Tip 2: tijdens het laden kun je ook de iPod in standby zetten (Play knop een paar seconden indrukken), dan zie je een grote indicator, die automatisch in tekstvorm aangeeft wanneer de batterij volledig is opgeladen.

  7. #57

    Standaard

    Aha op die fiets. Thanks wederom :wink:

  8. #58

    Standaard

    Het duurt trouwens wel verdomd lang voordat je eindelijk een mini ipod in huis hebt zeg
    Ik wacht nu al bijna een maand en volgens de orderstatus wordt hij pas volgende week zondag, of eerder, verzonden
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  9. #59

    Standaard

    Die iriver h140 lijkt mij wel wat. Het feit dat je ook gewone bestanden kunt opslaan vind ik een groot voordeel. Weet iemand waar ik het beste zo'n ding kan kopen en wat een goede prijs is?

  10. #60
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Het duurt trouwens wel verdomd lang voordat je eindelijk een mini ipod in huis hebt zeg
    Ik wacht nu al bijna een maand en volgens de orderstatus wordt hij pas volgende week zondag, of eerder, verzonden
    ik had de nieuwe iPod vorrige week zondag besteld. en had hem dinsdag in huis. de 20gig click and wheel mouse. Vind hem erg erg relaxed. en hij is een stuk kleiner dan de G3 versie.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Het duurt trouwens wel verdomd lang voordat je eindelijk een mini ipod in huis hebt zeg
    Ik wacht nu al bijna een maand en volgens de orderstatus wordt hij pas volgende week zondag, of eerder, verzonden
    ik had de nieuwe iPod vorrige week zondag besteld. en had hem dinsdag in huis. de 20gig click and wheel mouse. Vind hem erg erg relaxed. en hij is een stuk kleiner dan de G3 versie.
    you lucky bastard :wink:
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  12. #62

    Standaard

    Trouwens, hoe zit het nou eigenlijk met die Ipod 40gb? Bij de Applestore verkopen ze 'm voor 439 euro maar bij andere sites is ie minstens 550 euro. Zie ik iets over het hoofd?

  13. #63
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    Trouwens, hoe zit het nou eigenlijk met die Ipod 40gb? Bij de Applestore verkopen ze 'm voor 439 euro maar bij andere sites is ie minstens 550 euro. Zie ik iets over het hoofd?
    je zal iets over het hoofd zien. de oude 40gb versie is inderdaad een stuk duurder dan de nieuwe generatie 20 en 40gb's. BIj die shops zullen ze wel de oude hebben, en bij apple store de nieuwe.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    Trouwens, hoe zit het nou eigenlijk met die Ipod 40gb? Bij de Applestore verkopen ze 'm voor 439 euro maar bij andere sites is ie minstens 550 euro. Zie ik iets over het hoofd?
    je zal iets over het hoofd zien. de oude 40gb versie is inderdaad een stuk duurder dan de nieuwe generatie 20 en 40gb's. BIj die shops zullen ze wel de oude hebben, en bij apple store de nieuwe.
    Wist niet dat er net een nieuwe was (ben me dan ook pas sinds vandaag gaan verdiepen in het fenomeen mp3 spelers).

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Tip voor de mensen die ook Ogg gebruiken (wat er denk ik niet zoveel zullen zijn, maar toch..). Als je op zoek bent naar een supersnelle en gebruiksvriendelijke CD-ripper dan kan ik je tkcOggRipper zeer warm aanbevelen. Rippers als Exact Audio Copy hebben veel meer opties maar als het gaat om gebruiksgemak (alle essentiele functies zitten erop), pure snelheid en het beste gebruik van de Ogg-codec dan is tkcOggRipper de beste keuze.
    Bedankt voor de tip. Heb inmiddels besloten om voor de iRiver h140 te gaan en zal waarschijnlijk ook Ogg gaan gebruiken. Dit programma zal dan wel eens van pas kunnen komen. :wink:

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Gisteren aangekondigt: de nieuwe generatie 'normale' (dwz: niet mini) iPod's van Apple.



    De nieuwe iPod is voorzien van het geweldige Click Wheel van Apple dat eerder werd geïntroduceerd in de iPod mini. Met een batterij die tot 12 uur meegaat, een gewicht van slechts 158 gram en een behuizing die elke generatie weer iets dunner wordt, blijft de iPod de beste digitale-muziekspeler voor zowel Mac als Windows. Je kunt nu al een 20-GB iPod aanschaffen voor € 329. Of je kunt kiezen voor de iPod van 40 GB voor € 439.
    Zie http://www.apple.com/nl/ipod/ voor meer details.

    Echt een 'revolutie' kun je deze speler niet noemen maar de lagere prijs en de langere accu-levensduur zijn wel prettig. M'n iRiver zou ik er niet voor inruilen (qua mogelijkheden verschilt ie niet van de 'oude' generatie spelers) maar diegenen die perse een iPod willen hebben kan ik aanraden om de Mini maar te laten liggen en gewoon op deze nieuwe speler te wachten.
    Deze heb ik op mijn vakantie in Amerika gekocht. Was nog eens omgerekend ruim 85 euro goedkoper dan in Nederland
    Ben er zeer tevreden mee, erg mooi apparaat om te zien, gebruiksvriendelijke menustructuur en heerlijke bediening. Ik heb trouwens de 20 gig versie. Aanrader! Helemaal nou hij in Nederland ook niet meer zo achterlijk duur is.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RemcoZ
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Gisteren aangekondigt: de nieuwe generatie 'normale' (dwz: niet mini) iPod's van Apple.



    De nieuwe iPod is voorzien van het geweldige Click Wheel van Apple dat eerder werd geïntroduceerd in de iPod mini. Met een batterij die tot 12 uur meegaat, een gewicht van slechts 158 gram en een behuizing die elke generatie weer iets dunner wordt, blijft de iPod de beste digitale-muziekspeler voor zowel Mac als Windows. Je kunt nu al een 20-GB iPod aanschaffen voor € 329. Of je kunt kiezen voor de iPod van 40 GB voor € 439.
    Zie http://www.apple.com/nl/ipod/ voor meer details.

    Echt een 'revolutie' kun je deze speler niet noemen maar de lagere prijs en de langere accu-levensduur zijn wel prettig. M'n iRiver zou ik er niet voor inruilen (qua mogelijkheden verschilt ie niet van de 'oude' generatie spelers) maar diegenen die perse een iPod willen hebben kan ik aanraden om de Mini maar te laten liggen en gewoon op deze nieuwe speler te wachten.
    Deze heb ik op mijn vakantie in Amerika gekocht. Was nog eens omgerekend ruim 85 euro goedkoper dan in Nederland
    Ben er zeer tevreden mee, erg mooi apparaat om te zien, gebruiksvriendelijke menustructuur en heerlijke bediening. Ik heb trouwens de 20 gig versie. Aanrader! Helemaal nou hij in Nederland ook niet meer zo achterlijk duur is.
    wel een nadeel van de amerikaanse stopcontact plug ... als je er zo eentje koopt via apple voor een nederlands stopcontact hoeveel winst hou je dan nog over?
    :wq

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GrMnrGr
    wel een nadeel van de amerikaanse stopcontact plug ... als je er zo eentje koopt via apple voor een nederlands stopcontact hoeveel winst hou je dan nog over?
    hij laadt ook op via de firewire kabel als je pc aanstaat, dus dat moet geen probleem worden

  19. #69

    Standaard

    De Amerikaanse stopcontactplug is geen probleem. De adapter die erbij zit is geschikt voor 220 volt en je kan de amerikaanse plug eraf halen. Vervolgens hoef je alleen nog een gewone kabel (met zo'n achtvormige aansluiting) in de adapter te stoppen en klaar is kees! Dus als je nog zo'n kabeltje hebt liggen (wat ik heb) dan hoeft het je geen cent te kosten verder

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Veldhuizen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door GrMnrGr
    wel een nadeel van de amerikaanse stopcontact plug ... als je er zo eentje koopt via apple voor een nederlands stopcontact hoeveel winst hou je dan nog over?
    hij laadt ook op via de firewire kabel als je pc aanstaat, dus dat moet geen probleem worden
    De nieuwe iPod's hebben zelfs volledige ondersteuning voor opladen via USB 2-kabels, die je er nu ook gewoon bij krijgt.

    Opladen via USB 2 ging namelijk op sommige PC's wat lastiger bij oudere modellen, hoewel ik dat niet kan bevestigen omdat ik alleen via Firewire werk.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Opladen via USB 2 ging namelijk op sommige PC's wat lastiger bij oudere modellen, hoewel ik dat niet kan bevestigen omdat ik alleen via Firewire werk.
    Misschien toch eens USB2 proberen... Dat scheelt (theoretisch) namelijk zo'n 20% in snelheid

    USB2 >> 480 Mbps
    Firewire / IEEE1394 >> 400 Mbps

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Misschien toch eens USB2 proberen... Dat scheelt (theoretisch) namelijk zo'n 20% in snelheid

    USB2 >> 480 Mbps
    Firewire / IEEE1394 >> 400 Mbps
    Uit verschillende tests met de iPod bleek dat het niet zoveel verschil maakte welke verbinding je gebruikte. En aangezien ik toch meestal één album tegelijk op de iPod zet, wat ongeveer 15 seconden duurt, afhankelijk van het aantal nummers, zie ik geen reden om voor een halve seconde minder een andere kabel aan te schaffen.

    Een USB2-kabel voor de iPod kost ook meteen 20 Euro ofzo, dus ik laat het voorlopig maar bij Firewire. Bij de 3rd gen. iPod kreeg je namelijk alleen een firewire-kabel. Bij de 4th gen. zit wel een USB2-ding, maar daar zit geloof ik weer geen beschermhoesje bij.

    't is altied wa...

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RemcoZ
    De Amerikaanse stopcontactplug is geen probleem. De adapter die erbij zit is geschikt voor 220 volt en je kan de amerikaanse plug eraf halen. Vervolgens hoef je alleen nog een gewone kabel (met zo'n achtvormige aansluiting) in de adapter te stoppen en klaar is kees! Dus als je nog zo'n kabeltje hebt liggen (wat ik heb) dan hoeft het je geen cent te kosten verder
    ok, goeie oplossing, daar had ik net niet aan gedacht! want opladen via firewire / computer vind ik toch ook altijd niet handig ...
    :wq

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Tip voor de mensen die ook Ogg gebruiken (wat er denk ik niet zoveel zullen zijn, maar toch..). Als je op zoek bent naar een supersnelle en gebruiksvriendelijke CD-ripper dan kan ik je tkcOggRipper zeer warm aanbevelen. Rippers als Exact Audio Copy hebben veel meer opties maar als het gaat om gebruiksgemak (alle essentiele functies zitten erop), pure snelheid en het beste gebruik van de Ogg-codec dan is tkcOggRipper de beste keuze.
    Bedankt voor de tip. Heb inmiddels besloten om voor de iRiver h140 te gaan en zal waarschijnlijk ook Ogg gaan gebruiken. Dit programma zal dan wel eens van pas kunnen komen. :wink:
    Nou, ik ben daar toch een beetje op terug aan het komen. Op zich is de geluidskwaliteit van Ogg absoluut geweldig, maar het afspelen ervan vergt (waarschijnlijk omdat het decoderen via de firmware plaatsvindt) meer power dan het afspelen van MP3. Voor de echt hele mooie en zuivere opnamen gebruik ik nog wel Ogg maar voor het gros van mijn audio ben ik toch maar weer overgestapt op MP3. Hopelijk dat ze in de toekomst met spelers komen die Ogg echt hardwarematig ondersteunen.

    Wat betreft je eerdere vraag over de plekken waar je iRiver's kunt kopen: ik kom ze vaak tegen bij Dixons en V&D. Bij Dixons zag ik laatst ook de nieuwe H320 en die is het bekijken op z'n minst zeker waard (zie mijn posting eerder in deze thread). Veel succes ermee. Ik kan je verzekeren dat je zeker geen spijt zult krijgen van de aanschaf van zo'n apparaat.

  25. #75

    Standaard

    Vandaag een kabeltje gekocht om mijn iPod aan te sluiten op mijn versterker. Geluid is bar slecht man
    Veels te veel bas ! Ik denk dat het ligt aan het feit dat de iPod zelf ook bas produceerd en mijn versterker ook. Als ik mijn bas op nul zet van de versterker en de iPod EQ instelling op gesproken gaat het wel maar super is het nog niet helaas.

Pagina 3 van 47 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •