Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 134 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok
    Deel 3 is dan weer een heel stuk beter dan 2.
    Vind je?
    overduidelijk in deel 2 komt het hele verhaal wat minder uit de verf na mijn mening. Dat is ook het tussen stuk en die zijn wel vaker het minste, wat niet wegneemt dat het goede films zijn. Bij LOTR vond ik TTT ook het minste deel.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  2. #52

    Standaard

    Cinematographisch hoogtepunt deel 3: [spoiler:d461bdbda9]Die slow motion klap in Neo's gezicht bij het eindgevecht, Fenomenaal [/spoiler:d461bdbda9]

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Cinematographisch hoogtepunt deel 3: [spoiler:6eae6320a0]Die slow motion klap in Neo's gezicht bij het eindgevecht, Fenomenaal [/spoiler:6eae6320a0]
    Was het niet in [spoiler:6eae6320a0]Smith zijn gezicht?[/spoiler:6eae6320a0]


    Weet iemand al of mediamarkt hem vandaag al verkoopt?

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Léon Bolweg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Cinematographisch hoogtepunt deel 3: [spoiler:388f97b772]Die slow motion klap in Neo's gezicht bij het eindgevecht, Fenomenaal [/spoiler:388f97b772]
    Was het niet in [spoiler:388f97b772]Smith zijn gezicht?[/spoiler:388f97b772]


    Weet iemand al of mediamarkt hem vandaag al verkoopt?
    ja was zijn gezicht

  5. #55

    Standaard

    Een hele mooie film, verhaal is natuurlijk zoals eerder gezegt niet allles, maar de beelden van het laatste half uur zijn natuurlijk wel heel erg mooi in beeld gebracht :P

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vitor Alves da Silva
    Deze film was ZOOOOOOOOOOOOOOOOO K.U.T.!!! De trilogie was nooit bedoeld als trilogie; dat is met dit deel overduidelijk.
    dit is niet waar. Het verhaal is WEL geschreven als trilogie!!! Ze liepen in deel 1 als hints te geven hoe deel 3 zou aflopen!
    Ik kreeg toch meer de indruk dat ze in deel 2 en 3 verwijzigingen naar deel 1 verwerkten dan andersom. M.a.w. het is pas na deel 1 definitief als trilogie opgezet (hoewel er misschien in den beginne vage doch stoute dromen waren om er een Luca$-achtige trilogie van te maken).

    Dit sluitstuk viel me zo tegen dat ik hem nog niet eens koop om de trilogie compleet te maken. De makers hebben de hype die ze m.b.t. de trilogie zelf gecreëerd hebben niet kunnen waar maken (Joel Silver: "There is no bar"). In het derde deel barst de zeepbel uit elkaar (o.a. geen uitwerking van de zijplotjes die in deel 2 worden opgezet (Merovingiër en z'n vrouw? Architect?), herhalingsoefeningen van vorige delen (gevecht in de lobby/gevecht in Club Hell, gevechten tussen Neo/Smith), onbevredigend vlees noch vis einde, geen diepgang (alleen schijnbare diepgang, d.w.z. aanstippen maar er verder niks mee doen), bijrol-niveau voor de drie hoofdrolspelers tijdens delen van de film, vals sentiment á la Hollywood (vooral tijdens de veldslag), epische veldslag die door overkill overgaat in Nintendo-entertainment, etc.).

    Voegt het iets toe? Ja, het verhaal duurt nog wat langer. Maar nee, afgezien van wat spektakel (flarden van de veldslag om Zion) voegt het geen echte diepgang of verdere onthullingen toe.

    Deel 1: Prima
    Deel 2: Ok
    Deel 3: Nee
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vitor Alves da Silva
    Deze film was ZOOOOOOOOOOOOOOOOO K.U.T.!!! De trilogie was nooit bedoeld als trilogie; dat is met dit deel overduidelijk.
    dit is niet waar. Het verhaal is WEL geschreven als trilogie!!! Ze liepen in deel 1 als hints te geven hoe deel 3 zou aflopen!
    Ik kreeg toch meer de indruk dat ze in deel 2 en 3 verwijzigingen naar deel 1 verwerkten dan andersom. M.a.w. het is pas na deel 1 definitief als trilogie opgezet (hoewel er misschien in den beginne vage doch stoute dromen waren om er een Luca$-achtige trilogie van te maken).
    Och, in deel 1 volgen ERG belangrijke verweizingen! [spoiler:388de5372d]Oracle "Your next life, maybe. Who knows? That's the way these things go." en "You will have to make a choise between his life (dat van Morphius dus) and your own"[/spoiler:388de5372d] De eerste quote wordt aan het einde van 1 wel duidelijk maar helemaal aan het einde van 3. De 2e quote is helemaal een verweizing naar deel 3. Dit soort van dingen ga je niet later nog even verzinnen.

    Ook de quote [spoiler:388de5372d]"Your my savior man, my own personal jezus christ" verweist naar zijn dood die je kunt vergelijken met de dood van Jezus. Ook de merovincian zegt "Give my the eyes of the oracle, and I will give you back your "savior" dit duid ook weer op het Jezus verhaal (ookal zit de laatste quote in deel 3).[/spoiler:388de5372d]

    De grote complexiteit van alle delen maakt het voor mij iig tot een van de beste trilogieën ooit!!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vitor Alves da Silva
    Deze film was ZOOOOOOOOOOOOOOOOO K.U.T.!!! De trilogie was nooit bedoeld als trilogie; dat is met dit deel overduidelijk.
    dit is niet waar. Het verhaal is WEL geschreven als trilogie!!! Ze liepen in deel 1 als hints te geven hoe deel 3 zou aflopen!
    Ik kreeg toch meer de indruk dat ze in deel 2 en 3 verwijzigingen naar deel 1 verwerkten dan andersom. M.a.w. het is pas na deel 1 definitief als trilogie opgezet (hoewel er misschien in den beginne vage doch stoute dromen waren om er een Luca$-achtige trilogie van te maken).
    Och, in deel 1 volgen ERG belangrijke verweizingen! [spoiler:178f4c5627]Oracle "Your next life, maybe. Who knows? That's the way these things go." en "You will have to make a choise between his life (dat van Morphius dus) and your own"[/spoiler:178f4c5627] De eerste quote wordt aan het einde van 1 wel duidelijk maar helemaal aan het einde van 3. De 2e quote is helemaal een verweizing naar deel 3. Dit soort van dingen ga je niet later nog even verzinnen.

    Ook de quote [spoiler:178f4c5627]"Your my savior man, my own personal jezus christ" verweist naar zijn dood die je kunt vergelijken met de dood van Jezus. Ook de merovincian zegt "Give my the eyes of the oracle, and I will give you back your "savior" dit duid ook weer op het Jezus verhaal (ookal zit de laatste quote in deel 3).[/spoiler:178f4c5627]

    De grote complexiteit van alle delen maakt het voor mij iig tot een van de beste trilogieën ooit!!
    Alles wat je noemt is volstrekt logisch en verklaarbaar binnen de context en beperkingen van deel 1. Dat daar bij het schrijven van de volgende delen een nieuwe betekenis aan gegeven wordt, is dus voor mij geen enkel bewijs dat het al voorzien was bij het schrijven van deel 1:
    - Keuze tussen Morpheus and Neo wordt al in deel 1 gemaakt. [spoiler:178f4c5627]Laat hij Morpheus aan z'n eigen lot over (en kiest hij voor zichzelf) of riskeert hij z'n eigen leven om Morpheus te redden.[/spoiler:178f4c5627] Deel 1 is wat dat betreft een afgerond geheel.
    - Opmerkingen m.b.t. volgende levens zijn ook volstrekt logisch binnen de beperkingen van deel 1 [spoiler:178f4c5627](recycling van mensen, dus zeer letterlijke opvatting over reïncarnatie).[/spoiler:178f4c5627] Ook in dit opzicht is deel 1 afgerond.
    - In deel 1 is Neo al de Messias-figuur ("You're my saviour e.d.). De hele film gaat erover hoe hij geleidelijk aan ontdekt wie/wat hij is en hoe hij het aan het einde volledig geaccepteerd heeft. Dus ook hier is het wat mij betreft mooi afgerond.

    Zoals gezegd, allemaal volstrekt logisch binnen de grenzen van deel 1. En het levert een meer bevredigende losstaande film op dan het geheel van de trilogie. Het komt me allemaal te zeer over als geforceerde vervolgen. Vooral als je bedenkt dat Neo [spoiler:178f4c5627]aan het eind van deel 1 al kan vliegen. Afgezien van het feit dat hier ineens een geweldige ontwikkeling heeft plaatsgevonden die niet te rijmen is met het geleidelijke bewustwordingsproces uit zowel deel 1 als delen 2 en 3, hebben de schrijvers het zich hiermee ook moeilijk gemaakt: waarom moet Neo überhaupt nog vechten met agenten als hij toch kan wegvliegen.[/spoiler:178f4c5627] Bij een zorgvuldig geplande trilogie zou men dit volgens mij iets voorzichtiger hebben aangepakt. En als ik dan ook nog eens zie hoe bedroevend weinig er in het laatste deel wordt gedaan met de interessante zijplotjes uit deel 2, dan vermoed ik sterk dat men op een gegeven moment te weinig tijd had om e.e.a. bevredigend uit te werken in deel 3 (of bij nader inzien te schrappen uit deel 2). Iets wat niet gebeurd zou zijn als het vantevoren allemaal uitgestippeld zou zijn.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #59

    Standaard

    V.w.b. de trilogie... ik snap het commentaar dat mensen geven en ben het er zelfs in een aantal gevallen mee eens, maar toch verpest dat voor mij de films niet... Ik kon de film nemen voor wat hij is en niet voor wat ik had gehoopt of verwacht dat hij zou zijn.

    Niet dat ik geheel zonder kritiek ben: Ik had zelf liever wat minder vaak "volledig computer geanimeerde" actie gezien. Neo, Smith, agents, etc. enz. waren mij al te vaak digitaal in deel 2 en 3... verder vind ik Keanu Reeves een houten klaas en komt de liefdesrelatie met Moss helemaal niet uit de verf ... Maar ja, filmbeleving ís nou eenmaal erg subjectief :wink: ...

    Ik denk overigens dat iedere mogelijke afwikkeling van de trilogie op weerstand zou zijn gestuit; de één wil 1 op 1 duels, de ander epische veldslagen, weer een ander vindt de actie helemaal niet nodig, een ander de filosofie overbodig, en dan de keuzes kung fu of vuurgevechten....

    Ik wacht met aanschaffen op de box trouwens...
    A clear conscience is usually caused by a short memory

  10. #60

    Standaard

    Aardige film ,maar wacht nog even tot deze vor een laag prijsje te krijgen is.
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  11. #61

    Standaard

    Nog niet gezien, maar ikzelf vond deel 2 wel heel goed. Maar ja, ik vond Star Wars 1 ook boeiend, en kennelijk is mijn smaak een tikkie anders dan 'algemeen'. Ikzelf vond ik M2 die knokscene op die binnenplaats het hoogtepunt, achtervolgingsscene was ook top .... ik snap niet waarom die film nu zo slecht gevonden wordt, maarja, lekker boeiend . Ik probeer M3 wel voor maximaal 20 euro te krijgen, anders wacht ik ook ff.
    I find your lack of faith disturbing

  12. #62

    Standaard

    Ik snap niet dat mensen kunnen zeggen 'liefhebber te zijn van deel 1' en tegelijkertijd delen 2 en 3 in de grond boren. Ik denk niet dat je de originele Matrix dan echt goed bekeken hebt: delen 2 en 3 liggen verhaalsgewijs en visueel volledig in het verlengde van de eerste film. Misschien dat de 'overrompeling' die The Matrix met zich meebracht er een rol bij speelt maar ik moet eigenlijk een beetje lachen om de kritiek op 2 en 3. Mensen stellen zich voor dat The Matrix iets bijzonders was maar het is gewoon niet veel meer dan een actiefilm met spectaculaire effects.

    Dat gezegd hebbende moet ik noteren dat ik 3 een prima slot vond. [spoiler:1ad5d5ca59]De sterfscene van Trinity vond ik een beetje 'overdone'[/spoiler:1ad5d5ca59] maar verder verveelde de film voor geen moment. Een goeie scifi-actioner en (samen met de eerdere delen) een van de beste actieseries van de laatste 10 jaar.

  13. #63

    Standaard Leuk

    Ik vind het allemaal wel leuk! Bakkie popcorn erbij....

  14. #64

    Standaard

    Gezien, maar niet in de bios, na een draak van een 2de deel. deel 3 is nog erger.

    Deel 1 is een klassieker, 2 en 3 moeten gauw vergeten worden.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik snap niet dat mensen kunnen zeggen 'liefhebber te zijn van deel 1' en tegelijkertijd delen 2 en 3 in de grond boren.
    Vanwege o.a.
    (o.a. geen uitwerking van de zijplotjes die in deel 2 worden opgezet (Merovingiër en z'n vrouw? Architect?), herhalingsoefeningen van vorige delen (gevecht in de lobby/gevecht in Club Hell, gevechten tussen Neo/Smith), onbevredigend vlees noch vis einde, geen diepgang (alleen schijnbare diepgang, d.w.z. aanstippen maar er verder niks mee doen), bijrol-niveau voor de drie hoofdrolspelers tijdens delen van de film, vals sentiment á la Hollywood (vooral tijdens de veldslag), epische veldslag die door overkill overgaat in Nintendo-entertainment, etc.).
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vitor Alves da Silva
    Deze film was ZOOOOOOOOOOOOOOOOO K.U.T.!!! De trilogie was nooit bedoeld als trilogie; dat is met dit deel overduidelijk.
    dit is niet waar. Het verhaal is WEL geschreven als trilogie!!! Ze liepen in deel 1 als hints te geven hoe deel 3 zou aflopen!
    Ik kreeg toch meer de indruk dat ze in deel 2 en 3 verwijzigingen naar deel 1 verwerkten dan andersom. M.a.w. het is pas na deel 1 definitief als trilogie opgezet (hoewel er misschien in den beginne vage doch stoute dromen waren om er een Luca$-achtige trilogie van te maken).

    Dit sluitstuk viel me zo tegen dat ik hem nog niet eens koop om de trilogie compleet te maken. De makers hebben de hype die ze m.b.t. de trilogie zelf gecreëerd hebben niet kunnen waar maken (Joel Silver: "There is no bar"). In het derde deel barst de zeepbel uit elkaar (o.a. geen uitwerking van de zijplotjes die in deel 2 worden opgezet (Merovingiër en z'n vrouw? Architect?), herhalingsoefeningen van vorige delen (gevecht in de lobby/gevecht in Club Hell, gevechten tussen Neo/Smith), onbevredigend vlees noch vis einde, geen diepgang (alleen schijnbare diepgang, d.w.z. aanstippen maar er verder niks mee doen), bijrol-niveau voor de drie hoofdrolspelers tijdens delen van de film, vals sentiment á la Hollywood (vooral tijdens de veldslag), epische veldslag die door overkill overgaat in Nintendo-entertainment, etc.).

    Voegt het iets toe? Ja, het verhaal duurt nog wat langer. Maar nee, afgezien van wat spektakel (flarden van de veldslag om Zion) voegt het geen echte diepgang of verdere onthullingen toe.

    Deel 1: Prima
    Deel 2: Ok
    Deel 3: Nee
    Helemaal mee eens.

    In de bioscoop zat ik constant met het gevoel wanneer begint de film nu eindelijk naar de climax toe te werken. En toen was opeens het nog boter nog vis einde. Massa's vragen beleven onbeantwoord.

    Deel drie is niet meer dan een aaneenschakeling van enkele grote actiescenes, en als zodanig als afsluiter onwaardig.

    Veel mensen zijn schijnbaar ook van mening dat deel drie echt het slechtse was van de zogenaamde "trilogie", getuige de ineenstorting van de opbrengst van de film na de eerste 10 dagen. De opbrengst van deel drie is toch ver achter gebleven bij deel 1 en 2.

    En hoe hard ze ook roepen er komt geen vervolg. Deel drie laat zoveel open er moet wel een vervolg komen.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vitor Alves da Silva
    Deze film was ZOOOOOOOOOOOOOOOOO K.U.T.!!! De trilogie was nooit bedoeld als trilogie; dat is met dit deel overduidelijk.
    dit is niet waar. Het verhaal is WEL geschreven als trilogie!!! Ze liepen in deel 1 als hints te geven hoe deel 3 zou aflopen!
    Ik kreeg toch meer de indruk dat ze in deel 2 en 3 verwijzigingen naar deel 1 verwerkten dan andersom. M.a.w. het is pas na deel 1 definitief als trilogie opgezet (hoewel er misschien in den beginne vage doch stoute dromen waren om er een Luca$-achtige trilogie van te maken).

    Dit sluitstuk viel me zo tegen dat ik hem nog niet eens koop om de trilogie compleet te maken. De makers hebben de hype die ze m.b.t. de trilogie zelf gecreëerd hebben niet kunnen waar maken (Joel Silver: "There is no bar"). In het derde deel barst de zeepbel uit elkaar (o.a. geen uitwerking van de zijplotjes die in deel 2 worden opgezet (Merovingiër en z'n vrouw? Architect?), herhalingsoefeningen van vorige delen (gevecht in de lobby/gevecht in Club Hell, gevechten tussen Neo/Smith), onbevredigend vlees noch vis einde, geen diepgang (alleen schijnbare diepgang, d.w.z. aanstippen maar er verder niks mee doen), bijrol-niveau voor de drie hoofdrolspelers tijdens delen van de film, vals sentiment á la Hollywood (vooral tijdens de veldslag), epische veldslag die door overkill overgaat in Nintendo-entertainment, etc.).

    Voegt het iets toe? Ja, het verhaal duurt nog wat langer. Maar nee, afgezien van wat spektakel (flarden van de veldslag om Zion) voegt het geen echte diepgang of verdere onthullingen toe.

    Deel 1: Prima
    Deel 2: Ok
    Deel 3: Nee
    Helemaal mee eens.

    In de bioscoop zat ik constant met het gevoel wanneer begint de film nu eindelijk naar de climax toe te werken. En toen was opeens het nog boter nog vis einde. Massa's vragen beleven onbeantwoord.

    Deel drie is niet meer dan een aaneenschakeling van enkele grote actiescenes, en als zodanig als afsluiter onwaardig.

    Veel mensen zijn schijnbaar ook van mening dat deel drie echt het slechtse was van de zogenaamde "trilogie", getuige de ineenstorting van de opbrengst van de film na de eerste 10 dagen. De opbrengst van deel drie is toch ver achter gebleven bij deel 1 en 2.

    En hoe hard ze ook roepen er komt geen vervolg. Deel drie laat zoveel open er moet wel een vervolg komen.
    Met welke vragen zit je nu nog dan?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  18. #68

    Standaard

    Ik had TMR ook al gezien, en hoewel het einde gekunsteld is is het een visueel erg mooie film, en alleen daar voor is het een aanschaf waard. The matrix revolutions is een goede actiefilm met een leuke vechtscene in het midden. De 3 films maken het verhaal compleet.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Met welke vragen zit je nu nog dan?
    Waar ik onder andere mee zit

    [spoiler:74587bc1e6]Is de oorlog wel voorbij? Die wapenstilstand op het einde sloeg echt nergens op, heel onbevredigend. Wat weerhoudt de machines ervan om weer te beginnen. Dus in mijn ogen een open einde.

    Op de het einde is de matrix weer hersteld of niks gebeurd. Het lijkt dus of wij weer aan het begin van deel 1 zitten. Bijna de gehele mensheid is nog steeds ingeplugd. Ditmaal dan wel met een "vrijwillge keuze" om de matrix te verlaten. Echter de matrix werkt alleen voor de machines als de mensen niet weten dat ze erin zitten en als je dan dus niet weet dat je een keuze hebt hoe kun je hem dan maken?

    Is the oracle niet de bondgenoot van de machines en heeft ze Neo niet slechts gebruikt om de orde te herstellen?

    Is Neo wel dood?

    Is de Merovingian eigenlijk een "eerdere" Neo?


    Met name het feit dat eigenlijk geen van de beide kampen definitief gewonnen heeft laat ruimte genoeg voor een vierde deel. Dus van afsluiting is geen sprake.[/spoiler:74587bc1e6]

  20. #70

    Standaard

    De eerst film was zoooo goed dat de tweede alleen maar kon tegenvallen aangezien het nieuwe eraf was en de verhaallijn minder werd uitgewerkt
    was de tweede film voor mij een teleurstelling.
    De derde film was qua aktie echt een topper maar qua eind weer een zeperd.

    MAAAAAR hij komt zeker in mijn collectie.

  21. #71

  22. #72

    Standaard

    Ik hou er niet van. Paar keer geprobeerd maar vind het echt helemaal niks. Ach heb je weleens .

  23. #73

    Standaard

    Zojuist de DVD gekeken... WOOOOOW!!

    Ik kan maar één ding zeggen: Diegenen die negatief over de trilogie in z'n geheel zijn, hebben er gewoon niet veel van begrepen of ze hebben vanaf deel 1 het verkeerde verwacht...
    Gewoon nog maar eens een paar keer alle delen achter elkaar kijken... en dan vooral de link met 'ons leven' leggen...

    Het einde was zelfs voor mij erg verrassend, ondanks dat ik al jaren dezelfde quote onder mijn berichtjes heb...

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Zojuist de DVD gekeken... WOOOOOW!!

    Ik kan maar één ding zeggen: Diegenen die negatief over de trilogie in z'n geheel zijn, hebben er gewoon niet veel van begrepen of ze hebben vanaf deel 1 het verkeerde verwacht...
    Gewoon nog maar eens een paar keer alle delen achter elkaar kijken... en dan vooral de link met 'ons leven' leggen...

    Het einde was zelfs voor mij erg verrassend, ondanks dat ik al jaren dezelfde quote onder mijn berichtjes heb...
    Het spijt me Alex, maar dat gaat er bij mij echt niet in.
    Reloaded vond ik een zodanige afknapper, dat zelfs mijn waardering voor deel 1 er bijna ernstig onder begon te lijden. Een te hoog flauwekul gehalte. Uit pure nieuwsgierigheid (en een mens mag pas oordelen als hij op de hoogte is van de feiten) heb ik mezelf (dom dom dom) verleid tot het kijken van de Revolutions. Wat een ongelooflijke draak.
    Mijn verwachtingen van deel 2 t.o.v. deel 1 waren idd zoals de meesten onder ons: minimaal dezelfde kwaliteit. Maar ik moest constateren dat er meer zijlijntjes werden uitgegooid, die niet uit de verf kwamen.
    De zijlijntjes brachten geen verdieping, het maakte de personages meer tot karikaturen.
    Mijn verwachtingen van deel 3 t.o.v. 2: Ik hoopte dat het spreekwoord
    "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald" van toepassing zou zijn.
    Ik had genoeg van de lovestory, de blije dancing, chanting and drumming aan de vooravond van de mogelijk ondergang van Zion.
    Maar helaas. De film vloog niet zomaar uit de bocht, het koos een ramkoers richting onsterfelijke belachelijkheid.

    Wat betreft de "link met ons leven". Dezelfde vergissing heb ik begaan na het lezen van de Celestijnse Belofte. Een imho zeer inspirerend boek, dat moeiteloos de honger naar "meer" wist op te wekken. TOTDAT de vervolgen uitkwamen. De analogie moge je duidelijk zijn. Beide sequels van de Warkowski Brothers en James Redfield hebben mij pas goed de ogen geopend. Voortbordurend op eerdere successen zijn beiden genadeloos onderuitgegaan en imho totaal ongeloofwaardig geworden.

    just my 2 cents...

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Zojuist de DVD gekeken... WOOOOOW!!

    Ik kan maar één ding zeggen: Diegenen die negatief over de trilogie in z'n geheel zijn, hebben er gewoon niet veel van begrepen of ze hebben vanaf deel 1 het verkeerde verwacht...
    Gewoon nog maar eens een paar keer alle delen achter elkaar kijken... en dan vooral de link met 'ons leven' leggen...

    Het einde was zelfs voor mij erg verrassend, ondanks dat ik al jaren dezelfde quote onder mijn berichtjes heb...
    Kijk, iemand die niet zo zwart-wit kijkt naar de film. Je moet ook open staan voor de verschillende interpetaties. Je krijgt misschien wel bepaalde verwachtingen vamn de rest van de trilogie na deel 1, maar dat makt die andere nog niet slecht. Misschien staan jullie wat minder open voor andere interpetaties?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •