Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 141 worden weergegeven.

Discussie: Final Destination 3

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Weet iemand of Ali Larter en A.J. Cook weer mee doen?
    Geen van beiden volgens de Internet Movie Database.

  2. #52

    Standaard

    Er komt ook een deel 3 van "I know what you did last summer", maar ook
    zonder Jennifer Love Hewitt.

    Dat maakt het toch weer minder interessant allemaal.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Splatterhead
    Ik neem wel aanstoot met het feit dat jij mij (en ander horror liefhebbers / Final Destination 1/2 fans) vergelijkt met mensen die afgestomt zijn voor geweld en dood en dit dan de reden moet zijn waarom wij deel 2 goed vinden. Dat is namelijk je reinste kul!
    Vind je? Nou ik heb daar dus een ander idee over. Volgens mij zorgen films als FD2 (deel 1 laat ik even buiten beschouwing) wel degelijk voor meer 'afstomping'. Ze presenteren realistisch geweld & dood PUUR als lachvoer en da's niet hetzelfde als wat ze in andere horrorfilms doen. Je kunt mij niet wijsmaken dat dit specifieke iets niet hetgene is wat mensen aantrekt in deze film en de nieuwe sequel. Zelfs in deze thread lees ik al dat mensen benieuwd zijn hoe de hoofdpersonen aan hun eind komen dus dat lijkt me al genoeg bewijs voor m'n stelling.

    Oh ja: ik snap niet dat je aanstoot neemt aan mijn mening want als ik wel van deze film zou genieten (wat ik dus niet doe) dan zou me dit geen bal interesseren.
    Wahaha wat een bullshit! Horror als lach voer ? Wat maakt dat nou uit ,films zijn bedoelt als vermaak en of je er wel of niet om moet lachen lekker boeie.En horror fans afdoen als individuen die numb zijn voor dood en geweld is de plank heel erg mis slaan.Maar goed ik ga Nekromantic even bekijken..................Mischien seks ik vanavond wel met een lijk.Domoor.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beatrice M.
    Mischien seks ik vanavond wel met een lijk.
    wel ff opwarmen in de magnetron hè? :wink:

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beatrice M.
    Mischien seks ik vanavond wel met een lijk.
    wel ff opwarmen in de magnetron hè? :wink:
    Kijk ! Das pas gezond voedsel !

  6. #56

    Standaard

    Vond het best leuke filmpies dus ben benieuwd

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beatrice M.
    Wahaha wat een bullshit! Horror als lach voer ? Wat maakt dat nou uit ,films zijn bedoelt als vermaak en of je er wel of niet om moet lachen lekker boeie.En horror fans afdoen als individuen die numb zijn voor dood en geweld is de plank heel erg mis slaan.Maar goed ik ga Nekromantic even bekijken..................Mischien seks ik vanavond wel met een lijk.Domoor.
    Als er iemand een domoor is dan ben jij het. Uit je reactie blijkt dat je m'n posting niet eens hebt gelezen en gewoon met de kudde meejoeld. Probeer eerst maar eens te begrijpen wat ik zeg voor je dit soort overbodige postings doet.

    Deze forum-handleiding kan ik je trouwens ook erg aanbevelen.

  8. #58

    Standaard

    Voor mij was deel1 extra spooky, na werk gingen wij die film kijken en maakten grapjes tegen een collega van: pas maar op, straks krijg je nog een scooter ongeluk, paar dagen later kreeg hij een bijna dodelijk scooter ongeluk maar deel2 vond ik trouwens best wel slapjes, hopenlijk is deel3 dan beter

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beatrice M.
    Wahaha wat een bullshit! Horror als lach voer ? Wat maakt dat nou uit ,films zijn bedoelt als vermaak en of je er wel of niet om moet lachen lekker boeie.En horror fans afdoen als individuen die numb zijn voor dood en geweld is de plank heel erg mis slaan.Maar goed ik ga Nekromantic even bekijken..................Mischien seks ik vanavond wel met een lijk.Domoor.
    Als er iemand een domoor is dan ben jij het. Uit je reactie blijkt dat je m'n posting niet eens hebt gelezen en gewoon met de kudde meejoeld. Probeer eerst maar eens te begrijpen wat ik zeg voor je dit soort overbodige postings doet.

    Deze forum-handleiding kan ik je trouwens ook erg aanbevelen.
    That one never gets old
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Deze forum-handleiding kan ik je trouwens ook erg aanbevelen.
    coole link

  11. #61

    Standaard

    Ik vond persoonlijk deel 2 sterker dan het eerste deel, vooral door de gruwelijk goede death-scenes. En als je dan leest dat in deel 3 de openingsscene zich afspeelt in een achtbaan en je bedenkt wat voor een potentieel die scene heeft......bring it on!
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Probeer eerst maar eens te begrijpen wat ik zeg
    Dat is nu juist het probleem. Jouw stelling valt niet te begrijpen.
    Jij zegt dat mensen afgestompt zijn voor geweld en dood. Jij vindt dat dit de reden is waarom ik en anderen naar Final Destination kijken.
    En dat is dus grote flauwekul!
    Voor alle duidelijkheid. Ik ben mijn eigen bewijs.
    Ik ben niet afgestompt voor geweld en dood. Ook mijn horror liefhebbende vriendjes en vriendinnetjes (lokaal en online) zijn niet afgestompt voor geweld en dood.
    Realiteit en ('gruwelijke' horror) films zijn twee hele verschillende dingen.
    Ik neem aan dat jij die twee ook uit elkaar kan houden??

    Jouw stelling is verder niet zozeer een stelling maar een vooroordeel.

    Alle mensen die generaliseren zijn dom!
    "This is not rocket science! It's brain surgery!"
    Voor de lol nog even. Niet dat het zo is maar er even vanuit gaand dat jij gelijk hebt en wij inderdaad afgestompt zijn voor geweld en dood.
    Waarom zouden we dan alsnog naar Final Destination 2, 3, 4 of welke andere gruwelijke horror film gaan kijken??
    Aangezien we toch al afgestompt zijn voor geweld en dood zullen we er ook geen plezier in vinden om naar die films te kijken. Het doet ons immers niks.

  13. #63

    Standaard

    Ik voel een heftige discussie aankomen hier!
    Eerst even mijn mening over deel3:
    ik vond 1 erg goed, het verhaal en de efecten, deel 2 was het verhaal albekend, maar middels de effecten toch erg goed uitgewerkt.
    Deel 3 heeft,zoals iemand anders ook al zei, vanwege de pretparklocatie enorm veel potentieel om hem goed eng te maken. Ben erg benieuwd.

    Ok, dan nu de discussie, IMHO zijn mensen die veel bloedige films kijken niet per definitie afgestompt. Ze weten immers dat, hoe realistisch het ook gemaakt is, het een film is. En films (fictieve films, even voor de duidelijkheid) zijn gemaakt om naar te kijken, te ervaren en soms om van te gruwelen. Maar als ik (ik kijk zelf zeer graag horrors) net zo een ongeluk op de weg zou zien als FD2, denk je dan dat mij dat niets zou doen? Dat ik geen psychiater of minimaal geestelijke hulp nodig zal hebben, omdat ik toch al zoveel horrors heb gezien dat ik afgestompt ben? Ik kan je uit eigen ervaring zeggen, dat is NIET WAAR!
    Nogmaals ik geniet net als velen graag van een horrorfilm, en dat mag echt heel ver gaan, maar de realiteit is echt iets heel anders (daar heb ik na bijna 5 jaar soms nog nachtmerries van namelijk!) dus de stelling :
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ja, het is nep maar het is niet echt gezond om dit gedoe grappig te vinden. Lagere vormen van humor bestaan er imo eigenlijk niet.
    vindt ik erg generaliserend. Uiteraard is het jouw mening en die mag je gelukkig hebben. Maar aangezien je mening nogal denigrerend is voor horrorliefhebbers, kun je felle tegenreacties verwachten.

    Een echt lage vorm van humor is mensen beledigen die zich niet kunnen verweren, en dat vindt ik toch iets totaal anders dan een horrorfilm als comedy bekijken en er om kunnen lachen, immers je schaadt er niemand mee, je beledigd niemand en hebt nog lol ook.
    zo, hopelijk heb je ook respect voor mijn mening, net zoals ik de jouwe respecteer, maar dat betekend niet dat ik het ermee eens hoef te zijn :wink: .

  14. #64

    Standaard

    1) Ten eerste is mijn eerste posting nu al een paar keer (ten onrechte) aangemerkt als generaliserend: ik heb al eerder gezegd dat het niet goed gelezen is. Met de 'mensen' uit mijn oorspronkelijke posting bedoelde ik niet 'iedereen' maar 'sommigen'. Misschien dat het opvalt dat ik geen 'hoeveelheid mensen' heb aangegeven? Maak er niet automatisch 'ALLE mensen' van als je niet weet wat ik bedoel.

    2) Ten tweede: als je mijn mening als 'kul' en 'bulshit' aanmerkt en mij een 'domoor' noemt dan weet ik wel hoe laat het is. Ik heb mijn mening zo respectvol en duidelijk mogelijk geformuleerd maar kennelijk willen jullie iets op me projecteren dat er welliswaar niet is maar wat kennelijk lekker is om tegen aan te schoppen. Da's trouwens ook de reden waarom dit m'n laatste posting in dit topic is. Als jullie zo graag willen schoppen ga dan je gang. Het was sowieso niet mijn bedoeling om een discussie te openen over de moraliteit van horror. Mijn mening daarover is namelijk vermoedelijk hetzelfde als die van jullie: in dit geval ging het me enkel om FD2.

    3) Even wat meer inhoudelijk over mijn oorspronkelijk posting: zoals ik aangaf had ik het PUUR over FD2 en niet over horror in het algemeen (wat in meerdere reacties is beweerd). Ik vind FD2 een speciaal geval omdat (en ik daag iedereen uit om dit te betwisten) het complete plot draait om het zo spectaculair en gruwelijk mogelijk presenteren van realistisch lijkende ongelukken. Dit is de 'gimmick' van de film en niets anders. Een logische stelling is dan dat deze film (en dus deze film alleen!) zorgt voor meer 'afstomping'.

    4) Ik denk dat je moeilijk kunt ontkennen dat men tegenwoordig in het algemeen minder gevoelig is voor geweld en dood. Toen in Irak Amerikaanse gijzelaars werden onthoofd lagen de sites waar je de filmpjes kon downloaden binnen no-time plat. De meest vreselijke rampen komen op de tv en daarbij worden de meest afschuwelijke beelden (denk aan de Tsunami) niet achtergehouden. Sites als Ogrish en rotten.com horen tot de meest bekende sites van het Internet en de gangbare weblogs zijn ook niet misselijk van smerige filmpjes van dood en ongelukken. Misschien dat het Internet een soort catalysator is geworden voor al dat soort ellende maar duidelijk is dat mensen er tegenwoordig kennelijk minder moeite mee hebben. Je kunt daar een andere mening over hebben maar je kunt moeilijk bestrijden dat deze stelling geen grond heeft. Mijn mening is dat mensen minder moeite hebben met geweld dan 20 jaar geleden simpelweg omdat ze het meer zien (o.a. in films als FD2).

    Tot zover mijn reactie op de laatste paar postings. Ik hoop dat dit dingen verduidelijkt heeft maar zoals ik al zei ga ik niet verder in discussie. Ik heb gewoon geen zin om weer beledigd te worden en allerlei woorden in de mond gelegd te krijgen. Da's gewoon helemaal geen fijne manier van discussieren. Je kunt m'n manier van posten minder duidelijk vinden maar ga er niet meer van maken dan het is.

    Damn, ik krijg een droge mond van het typen van dit soort lange stukken..

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ze presenteren realistisch geweld & dood PUUR als lachvoer.
    lachvoer?
    ik heb geen seconde gelachen, het is gewoon een spannende film!

    Faces of Death is realistisch geweld & dood PUUR als entertainment, dat vind ik pas ziek (1x gezien en nooit meer)
    Vind de opmerkingen hiervoor over de foute humor ook een beetje raar.. Ik vind FD1 en 2 prima films, vol spanning, maar humor?

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Homer72
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ze presenteren realistisch geweld & dood PUUR als lachvoer.
    lachvoer?
    ik heb geen seconde gelachen, het is gewoon een spannende film!

    Faces of Death is realistisch geweld & dood PUUR als entertainment, dat vind ik pas ziek (1x gezien en nooit meer)
    Vind de opmerkingen hiervoor over de foute humor ook een beetje raar.. Ik vind FD1 en 2 prima films, vol spanning, maar humor?
    Nou nog EEN reactie dan.

    Ik heb zowel FD1 als 2 in de bios gezien en vooral bij 2 werd er meer gelachen dan bij de gemiddelde comedy: vooral na de 'ongelukken'.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Damn, ik krijg een droge mond van het typen van dit soort lange stukken..
    Bedankt voor het verhelpen van mijn slapeloosheid


  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Mijn mening is dat mensen minder moeite hebben met geweld dan 20 jaar geleden simpelweg omdat ze het meer zien (o.a. in films als FD2).
    Realiteit (en websites (welke ik zeker niet bezoek en bekijk) als Ogrish, rotten e.d) en films als FD 2 zijn totaal verschillend.
    Blijkbaar heb jij toch moeite om die 2 uit elkaar te houden.
    Final Destination 2........het is maar een film!

    Een logische stelling is dan dat deze film (en dus deze film alleen!) zorgt voor meer 'afstomping'.
    In je eerste stelling beweerde je dat mensen die afgestompt waren voor geweld en dood de reden is dat ze naar FD 2 zouden kijken.
    Nu beweer je dat de film zorgt voor meer afstomping??
    Wat is nu de juiste stelling??

    Niet dat het veel uitmaakt. Beiden zijn onjuist!
    Wederom ben ik mijn eigen bewijs.
    Mijn horror liefhebbende vriendjes en vriendinnetjes (lokaal en online) betrek ik er ook weer bij.

    Ik hoop dat dit dingen verduidelijkt heeft
    Nee. Je beide stellingen deugen niet. Dan kan je er wel een heel verhaal als uitleg bij doen. Ze blijven niet deugen.

    Ik heb zowel FD1 als 2 in de bios gezien en vooral bij 2 werd er meer gelachen dan bij de gemiddelde comedy: vooral na de 'ongelukken'
    Ook ik heb gelachen, danwel met een glimlach naar het scherm zitten kijken en heb met volle teugen zitten te genieten.
    Waarom???? Het is een horror film. Het kan en mag.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Damn, ik krijg een droge mond van het typen van dit soort lange stukken..
    Hmmm....., zo'n disclaimer moet je eigenlijk in je sig. opnemen


  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Ben benieuwd hoe iedereen aan zijn einde komt In deel 2 zaten een aantal zeer coole scenes :P
    [spoiler:68f5561e3b]Het ongeluk op de snelweg is heel erg cool om te zien en dat dat knaapje buiten komt van de tandarts waar hij bijna al dood gaat en alsnog geplet wordt door die ruit is wel stoer om te zien.[/spoiler:68f5561e3b]
    Fc Twente is na films een andere hobby van me:).

  21. #71

    Standaard

    Ik wil toch nog even reageren.
    Het kijken van films stompt niet af, dat doen juist sites als rotten en wet ik wat nog meer, waar ik overigens nooit kom omdat ik dat werkelijk verschrikkelijk vind. Dat ook het nieuws beelden laat zien van rampen etc, kan afstompend werken.

    Maar vergeet niet dat er 20 jaar geleden niet zo veel mogelijkheden waren om live vanuit een ramp gebied beelden te krijgen, nu vanwege internet, computers en snelle verbindingen kan dat allemaal wel. Je zou dat dus kunnen zien als een soort keerzijde van de techniek, echter ook als een positieve kant, want zonder beelden van de tsunami had niemand zich een voorstelling kunnen maken hoe ernstig de situatie was. Daarnaast is het dezefde technische vooruitgang die het mogelijk maakt films als FD@ te maken, waarin weliswaar zo realistisch mogelijk mogelijke beelden zitten, maar het is en blijft fictie.

    Dus gedeeltelijk ben ik het ermee eens dat beelden afstompend KUNNEN werken, maar dan wel beeldne van de realiteit. IK ben het absoluut niet eens met een stelling waarin beweerd wordt dat het kijken naar films als FD2 afstompend werkt.

    @richard, je wil niet dat we generaliserend doen omdat we ons allemaal aangesproken voelen door je eerste post die klaarblijkelijk bedoel was voor sommige mensen, maar hebt het vervolgens wel in je latere uitleg steeds over jullie, wie zijn dat dan? Ik kan namelijk nergens teruglezen dat ik jouw mening KUL, BULSHIT heb genoemd, en ook jou persoonlijk geen DOMOOR heb genoemd. Sterker nog, ik denk dat ik juist een redelijk gefundeerde mening heb geuit en die slechts tegenover de jouwe heb gezet. Toch voel ik me ook aangesproken door je vorige post waarin het over JULLIE gaat.

  22. #72

    Standaard

    OK ! En nu weer ONTOPIC

    Ik heb alleen deel 1 gezien. En ik moet zeggen, dat wanneer die slachtoffers aan hun einde komen, het wel heel goed in beeld is gebracht. FD 2 is weer een paar jaartjes later uitgekomen, dus verwacht ik dat de SFX nog beter zijn. Moet je nagaan wat we bij FD 3 kunnen verwachten..

  23. #73

    Standaard

    Maar bij deel een is nog wat aandacht besteed aan het verhaal.En dat is bij deel twee een beetje ver te zoeken.En daal drie zit eigenlijk dus niet echt op te wachten.Maar ja je weet maar nooit natuurlijk.

  24. #74

    Standaard

    Opzich kan je hier nog wel heel veel delen van maken, ben benieuwd waar het bij blijft.

  25. #75

    Standaard

    prrrff wat zijn de kinders weer druk hier.

    laten we het gezellig houden. Mijn mening betreft het derde deel is laat maar komen deel 1 en 2 waren echt wel spannend als het derde deel mocht tegenvallen blijven 1 en 2 goed.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •