Bekijk uitslag poll: Beste Vietnam Film

Stemmers
72. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Full Metal Jacket

    11 15,28%
  • Platoon

    21 29,17%
  • Apocalypse Now

    30 41,67%
  • Deer Hunter

    4 5,56%
  • Casualties of War

    0 0%
  • Hamburger Hill

    1 1,39%
  • We Were Soldiers

    3 4,17%
  • Een andere

    2 2,78%
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 62 worden weergegeven.

Discussie: Beste Vietnam Film

  1. #1

    Standaard Beste Vietnam Film

    Wat is de beste film over vietnam

    Ik heb de 4 grootste titels toegevoegd aan de poll maar misschien vergeet ik er wel 1 vandaar de "andere" optie

  2. #2

    Standaard

    geen andere te zien
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  3. #3

    Standaard

    s**t ik had hem echt toegevoegd.....

    sorry!!

    -- kan een moderator nog de optie andere toevoegen?

  4. #4

    Standaard

    maakt voor mij niet uit of er nog een andere optie in de poll komt het is voor mij zo klaar als een klontje, Platoon natuurlijk! 8)
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  5. #5

    Standaard

    ik dacht ook wel dat ik de belangrijkste wel had toegevoegd

  6. #6

    Standaard

    Casualtys of war en Hamburger hill missen, maar dat is geen ramp want idd Platoon is mijn winnaar.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  7. #7

    Standaard

    Full Metal jacket is toch voormij de winnaar. Omdat je hier verschillende aspecten ziet zoals de opleiding en de oorlog zelf. Al moet ik zeggen dat Apocalypse Now toch ook erg goed vindt.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Full Metal jacket is toch voormij de winnaar. Omdat je hier verschillende aspecten ziet zoals de opleiding en de oorlog zelf. Al moet ik zeggen dat Apocalypse Now toch ook erg goed vindt.
    Daar sluit ik me helemaal bij aan.

    We were soldiers had ook op het lijstje gekund.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #9

    Standaard

    voor mij ook platoon of hamburger hill

  10. #10

    Standaard

    Platoon staat bij mijn net boven Apocalypse Now... spreekt me net iets meer aan.

  11. #11
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kerbkrawler
    s**t ik had hem echt toegevoegd.....

    sorry!!

    -- kan een moderator nog de optie andere toevoegen?
    Done :wink: . De andere genoemde titels er ook nog maar even bij gezet.

  12. #12

    Standaard

    Apocalypse Now, fantastisch hoe Coppolla in de kop van de hoofdpersonen kruipt. Zelden zo'n goede film gezien.

  13. #13

    Standaard

    Dat is lastig.

    Ik ga voor Jacob's Ladder (met Tim Robbins).

    Maar ook Apocalypse Now, Full Metal Jacket en The Deerhunter staan hoog aangeschreven bij mij.

  14. #14

    Standaard Beste Vietnam film...

    Gestemd op Platoon. Deze film kwam bij mij het hardst aan, voornamelijk omdat dit de eerste Vietnam film was die ik ooit zag!
    The Night HE Came Home!

  15. #15

    Standaard

    Platoon toch wel. Tour of Duty blijft toch mijn favoriet als het op Vietnam aankomt, maar dat is een serie.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  16. #16

    Standaard

    Apocalypse Now is hiervan toch het geniaalste, Platoon vind ik overigens ook verschrikkelijk goed, zelfde geld voor FMJ en Deerhunter ( vooral de Roulettescene de Niro/Walken)
    Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television. Choose rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you spawned to replace yourself.

  17. #17

    Standaard

    Da's een makkie: Apocalypse now! Tegelijkertijd ook een van de beste films OOIT.

  18. #18

    Standaard

    Apocalyps Now en Full Metal JAcket zijn veruit de beste Vietnam films. Beide films tonen zeer mooi de waanzin van zulke oorlogen die niet gewonnen maar enkel verloren worden.

  19. #19

    Standaard

    Full metal jacket, met afstand de beste imho

  20. #20

    Standaard

    Ik heb gestemd voor Apocalypse Now. Briljante film. Platoon komt daar net achter. En daarna Full Metal Jacket. Deze heeft een relatief lagere positie aangezien ik vooral erg onder de indruk was van het drill instructor gedeelte en minder van het vietnam gedeelte. The Deerhunter vond ik ook een prachtige film maar niet echt een Vietnam film. Verder is Bullet in the head van John Woo ook erg sterk.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  21. #21

    Standaard

    Ik zou dan kiezen voor Full metal jacke en We Were Soldiers.. de laatste film vind ik zelf toch wel goed gemaakt want het komt door de rol van Gibson en gewoon de actie. Ik vind het goede actie dan, anderen misschien niet.

    Maar ik heb toch gestemd voor Full metal jacket, omdat ik wel verrast was door die scene in het toilet. Goed verfilmd :wink:
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  22. #22

    Standaard

    Kan niet kiezen, vond platoon en full metal jacket goed, apocalypse now en de rest helaas nooit gezien binnenkort maar eens wat aanschaffen.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karsehole
    Apocalypse Now, fantastisch hoe Coppolla in de kop van de hoofdpersonen kruipt. Zelden zo'n goede film gezien.
    Mee eens, met dicht daarachter Deerhunter.
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  24. #24

    Standaard

    Easy... Apocalypse Now natuurlijk 8)

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door yannick
    Easy... Apocalypse Now natuurlijk 8)
    Ik ga hem morgen nog halen van mijn buurman..nou moet ik hem toch afkijken.
    Als dit toch de beste is dan ga ik morgen ff langs
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •