Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 48 van 48 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Lijkt me een erg leuke film! Ik ga hem waarschijnlijk wel bekijken in de bios...

  2. #27

    Standaard

    Ben erg benieuwd naar deze film.. verhaal staat mij wel aan en met die trailer die ik in de bios heb gezien ging mijn interesse alleen maar omhoog

  3. #28

    Standaard

    Combi Hanks/Spielberg is goed, maar toch denk ik dat Spielberg er een aardige film van maakt. Hoewel het verhaal op zich aardig is, zal het denk ik:
    A - Niet geloofwaardig zijn voor een ieder die op een luchthaven werkt (zoals ik).
    B- Wel aardig zijn maar een beetje gaan vervelen naar het einde toe ipv naar een climax toe.
    C- weinig inleving in de karakters geven.

    Maarja, da's mijn persoonlijke mening :wink:

  4. #29

    Standaard

    Als ik de trailer bekijk krijg een beetje een 'Cast Away meets Catch me if you can' gevoel.

  5. #30

    Standaard

    Gisteren in de sneak gezien, en het was een aardige film, maar zoals eerder gezegd: hij duurt iets te lang, en kent helaas een paar Hollywood feelgood truukjes zoals [spoiler:f63ef9ed39]de bewaker die zijn jas geeft[/spoiler:f63ef9ed39].


  6. #31
    Dane
    Guest

    Standaard

    Gisteren ook in de sneak gezien, afgezien van inderdaad een paar sentimentele feelgood truukjes zoals Timothy al zei [spoiler:9df1732e32]Als Viktor eindelijk toch de stad in gaat en al het personeel waarschuwd elkaar en gaan hem allemaal uitzwaaien en geven hem allemaal cadeaus mee...[/spoiler:9df1732e32]

    Maar ik heb me daar niet echt aan gestoord, ik vond het echt een top film. Vooral die kerel die Gupta speelt, heb me echt een paar keer flink hardop gelachen om heb, hij speelde toch ook al Pagoda in The Royal Tennenbaums? En in Rushmore ook als het goed is.

  7. #32

    Standaard

    The Terminal is gebaseerd op het leven van Mehran Karimi Nasseri, die zichzelf tegenwoordig Sir Alfred noemt. De Iraniër Sir Alfred strandde in 1988 op het Parijse vliegveld omdat zijn reispapieren voor België, waar hij asiel zou krijgen, waren gestolen. Hij kon niet verder reizen en wilde ook niet terug. Het duurde tot 1999 voor hij van de Franse autoriteiten nieuwe papieren kreeg, maar inmiddels was de vluchteling 'thuis' op het vliegveld. Het personeel van de winkeltjes stopt hem af en toe wat toe en ook reizigers weten hem te vinden.




    Sinds The Terminal in de Verenigde Staten in première ging, in juli, was het een komen en gaan van journalisten en camerateams, op zoek naar de 'echte' Tom Hanks. ,,Ik krijg nog steeds wel zo'n drie tot vier journalisten per dag langs'', zegt Sir Alfred. ,,Uit de hele wereld.''

    Sir Alfred krijgt netjes royalty's betaald door Spielberg, maar hoeveel is onduidelijk. ,,Mijn advocaat zegt dat het minder dan een miljoen dollar is'', zegt Nasseri opnieuw zonder lachje. ,,Ik moet ook eten kopen en af en toe nieuwe kleren.'

    Hij heeft geen uitnodiging gehad voor de Parijse première van The Terminal. ,,Ik kan hier toch niet weg. Ze roepen steeds om: 'Laat uw bagage niet onbeheerd achter!' Als ik wegga nemen ze alles van me mee.''

    Ooit zal het toch zover komen, bezweert de man op het rode bankje. ,,Ik blijf hier nog drie maanden, dan ga ik weg, serieus. Naar de Verenigde Staten of Canada. Ik wacht alleen nog op mijn reispapieren. Die heb ik al een paar jaar geleden aangevraagd, maar ik heb nog niks gehoord.''

    Bron: AD.nl

  8. #33

    Standaard

    Heb hem gisteren zien, en ik snap niet dat deze film zo lauw werd ontvangen. Het is misschien niet Spielberg's grootste meesterwerk maar het is wel een geweldige film. Spielberg toont opnieuw aan dat hij de meest veelzijdige regisseur van dit moment is. Opnieuw een ander soort film, een soort dat hij nog niet eerder heeft gemaakt.
    Veel critici dachten dat Spielberg een realistische film zou maken en braken de film af wegens niet diepgaand en sentimenteel. Blijkbaar hebben deze critici de film verkeerd bekeken. De film is niet realistisch maar in zekere zin een sprookje, en zoals bij elk sprookje zit er een grond van waarheid in.
    Ook zou Spielberg een film over "the American Dream" hebben gemaakt volgens de critici. Ook dit is weer een compleet misplaatste opvatting. Spielberg vat de American Dream net dubieus op: enerzijds is de man vrij in Amerika, anderzijds mag hij Amerika niet binnen. Verder laat Spielberg de absurde en discrimenerende situaties op de Amerikaanse vliegvelden na 11 september wel degelijk aan bod komen (rus met medicijnen). En als grootste voorbeeld dat zijn film wel degelijk kritisch is: de Amerikanen in deze film hebben allemaal egoïstische trekken, terwijl de niet-Amerikanen ( bv .personage van Hanks) de goede mensen blijken te zijn.
    Dit "sprookje" bevat dus vele lagen, uiteindelijk zegt het personage van Hanks ook "Take me home". Meer zal ik niet verklappen, maar ik heb dus wel de indruk dat er volledig verkeerd tegen deze film wordt aangekeken. En als je hem op de juiste manier bekijkt, blijft er een prachtige film over. Blijkbaar mag men vandaag de dag geen filmmagische films (op Lord Of The Rings na) meer maken of men wordt afgebroken.

    Technisch is deze film, als elke Spielberg, natuurlijk perfect (John Williams, Janusz Kaminski,....) dus het resultaat is voor mij een zeer goede film. Maar na verloop van tijd zal dit ook wel duidelijk worden denk ik.

    Tenslotte raad ik iedereen aan van even deze recensie van Empire (Engels filmblad) te lezen. Die vat perfect samen hoe ik over deze film denk:

    http://www.empireonline.co.uk/site/i....asp?FID=10036

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scarface2002
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Net op Nederland 1 bij Netwerk was er een special over Mr. Alfred de man waarop de film zou zijn gebaseerd en die al 16 jaar in de terminal van Charles de Gaulle vertoeft.
    serieus?? dat meen je niet
    Dat is op vrijwillige basis tegenwoordig. Ik heb het ook gehoord ja

  10. #35
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Gister gezien... geniale film.. halve bioscoop lag (niet de hele tijd maar wel vaak) krom van het lachen.. een lekker ontspannend filmpje

  11. #36

    Standaard

    Ik had er echt niets van verwacht maar hij viel héél goed mee. Ongeloofwaardigheden zijn er natuurlijk altijd bij dit soort films maar waar het om gaat hier, is de humor. En daar zit het wel goed mee.

  12. #37

    Standaard

    Gisteren in de bioscoop gezien. Echt een geweldige film. Ben sowieso al een fan van Tom Hanks en ook hier zet ie weer een perfecte rol neer. Er zitten vele grappige momenten in. Heb genoten van deze film

  13. #38

    Standaard

    Spielberg blijft me verbazen. Geweldige film en weer een top Tom Hanks...
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  14. #39

    Standaard

    Weer een pracht van een film levert Spielberg af, geniale Hanks in deze film trouwens 8) Collectie-materiaal
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  15. #40

    Standaard

    heb hem nu ook recent gezien en heeft me verbaasd, vond het wel degelijk de moeite.
    achteraan in de kudde stapt men in de stront

  16. #41

    Standaard

    heb hem net bekeken en vond het een erg gave film, ik had er na al die geruchten ook wel veel van verwacht maar hij heeft ide verwachtingen zeker waargemaakt, hoe Hanks dat accent nadoet vind ik erg knap!
    hou wel van dit soort films
    "Are you gonna bark all day little doggy?"
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ormsambeek

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar van Sambeek
    heb hem net bekeken en vond het een erg gave film, ik had er na al die geruchten ook wel veel van verwacht maar hij heeft ide verwachtingen zeker waargemaakt, hoe Hanks dat accent nadoet vind ik erg knap!
    hou wel van dit soort films
    Inderdaad, Spielberg levert weer goed werk af zoals gewoonlijk. Ik wil daarom ook nog eens de 3 disc versie aanschaffen.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  18. #43

    Standaard

    Ik vond deze film eigenlijk echt teleurstellend, en ik ben zelfs fan van Spielberg. Dit is een van de 2 films die ik slecht van hem vind (de andere zijnde 1941).

    The Sugarland Express en A Color Purple en Always heb ik wel nog niet gezien van hem (ik weet het, staat nog op mijn lijstje van: zeker te bekijken :wink: )
    Maar kom, ik vond deze jammer genoeg enorm teleurstellend.
    Tom Hanks was wel oké.
    Het was vooral het wat zwakke scenario die me stoorde.

  19. #44

    Standaard

    Een scenario hoeft niet rijk te zijn om een goede film af te leveren.

    Ik vond dit een leuke film. Niet rijk aan gebeurtenissen of een ontzettend sterk script, maar gewoon een fantastische Tom Hanks, geweldige humor en mooie gebeurtenissen, leuke bij-personages...gewoon een mooi stukje film.

    Grt. Deweb

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb
    Een scenario hoeft niet rijk te zijn om een goede film af te leveren.

    Ik vond dit een leuke film. Niet rijk aan gebeurtenissen of een ontzettend sterk script, maar gewoon een fantastische Tom Hanks, geweldige humor en mooie gebeurtenissen, leuke bij-personages...gewoon een mooi stukje film.

    Grt. Deweb
    Ik heb het niet over een rijk scenario, in de zin dat er veel moet gebeuren of zo, ik bedoel qua dialogen en humor vond ik het nogal tegenvallen. Allezja, hmja... misschien had ik te hoge verwachtingen toen het van Spielberg kwam.
    De hele romance en zo vond ik er niet zo goed bijpassen, en er leek ook weinig chemistry te zijn tussen de 2.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb
    Een scenario hoeft niet rijk te zijn om een goede film af te leveren.

    Ik vond dit een leuke film. Niet rijk aan gebeurtenissen of een ontzettend sterk script, maar gewoon een fantastische Tom Hanks, geweldige humor en mooie gebeurtenissen, leuke bij-personages...gewoon een mooi stukje film.

    Grt. Deweb
    Ik heb het niet over een rijk scenario, in de zin dat er veel moet gebeuren of zo, ik bedoel qua dialogen en humor vond ik het nogal tegenvallen. Allezja, hmja... misschien had ik te hoge verwachtingen toen het van Spielberg kwam.
    De hele romance en zo vond ik er niet zo goed bijpassen, en er leek ook weinig chemistry te zijn tussen de 2.
    Kan er mij wel iets bij voorstellen. Persoonlijk vind ik het een heerlijke film om naar te kijken, prachtig gemaakt en een heerlijke Hanks (en nevenpersonages). Maar het is geen Spielbergfilm die blijft 'hangen', en dat is wel wat jammer. Enkel de geniale, heerlijke soundtrack van John Williams is een blijver. Toch is deze film een heerlijke kijkervaring voor mij, maar geen blijvende, iets wat je van een Spielberg wel verwacht. Ik vind het alleszins de 'zwakste' Spielberg van de laatste jaren, maar de 'zwakste' Spielberg steekt nog met kop en schouders boven de rest uit. Voor mij een mooie 7/10: goed, maar geen 'hanger'...

  22. #47

    Standaard

    laten we hem svp niet verafgoden, de laatste jaren maakt hij middelmatige films, war of the worlds is ook maar een 7'tje

  23. #48

    Standaard

    Ik vind persoonlijk wel dat je Spielberg mag verafgoden :P
    Als je ziet wat de man al allemaal gemaakt heeft, en als je enkele biografiën over hem gelezen hebt, zoals ik gedaan heb, dan merk je dat dit zeker een filmmaker is die het verdient enorm veel respect te krijgen van elke filmfan, of je nu van zijn films houdt of niet.
    Nuja, verafgoden is misschien te veel, maar voor mij is hij wel een grote god bijna. Ik ben opgegroeid met Spielberg films, en ik krijg nog altijd hetzelfde enthousiaste buik-gevoel als ik kijk naar zijn films.
    Hij heeft een soort natuurlijk 'gevoel' met film, alsof hij perfect weet hoe hij een scene moet in beeld brengen, en de kijker mee te krijgen.
    Nuja, dat is maar een klein deel van zijn - naar mijn mening - geniale trekjes. En misschien overdrijf ik, maar de man is nu eenmaal een van mijn grote voorbeelden.
    En ik blijf erbij: ik vind nog altijd enkel 1941 en The Terminal minder van hem.
    War of the Worlds vond ik erg sterk ook, geen meesterwerk, maar wel erg sterk, en ten onrechte afgekraakt. Maar goed, dat is een andere thread :wink:

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •