De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.

Discussie: Battle of Britain

  1. #1

    Standaard Battle of Britain

    ik heb net uitgeplozen dat in sommige europese landen een SE van Battle of Britain uitkomt.

    dit land schittert weer eens met grote afwezigheid van de release van deze toch goede en klassieke film. eigenlijk is dit een van de weinige goede films met veel en mooie vliegscenes.

    ik zou graag willen weten of er mensen zijn die mij wat meer info kunnen geven over een eventuele NL uitgave van de Battle of Britain SE!

    anders ben ik toch genoodzaakt om hem over het kanaal (engeland) te bestellen, waardoor er helaas geen NL ondertiteling bij zal zitten.

  2. #2

    Standaard

    dat zou ik ook graag weten



    ik hoop dat er 1 uitkomt met NL subs.

    http://www.play.com/play247.asp?page...2&title=150567
    En weet ook iemand of er een Nederlandse versie van deze uitkomt?
    Dvd Profiler

    "We shall fight on the beaches. We shall fight on the landing grounds. We shall fight in the fields,and in the streets, we shall fight in the hills. We shall never surrender!"

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fuse
    dat zou ik ook graag weten



    ik hoop dat er 1 uitkomt met NL subs.

    http://www.play.com/play247.asp?page...2&title=150567
    En weet ook iemand of er een Nederlandse versie van deze uitkomt?
    ja, van de longest day komt WEL een NL-versie uit. de originele zwart-wit uitvoering.

    helaas nog niets kunnen vinden over Battle of Britain se nl uitgave.

  4. #4
    Paul IJsendijk
    Guest

    Standaard

    The Battle Of Britain komt wel in Nederland uit.

    zie ook dit bericht: http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1324

  5. #5

    Standaard

    The Longest Day SE (Benelux Editie)
    is terug te vinden via volgende link http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=1341

    de schijf komt uit op 26 mei.

  6. #6

    Standaard

    longest day heb ik al in de pre order staan
    battle of britain zal rap volgen
    Dvd Profiler

    "We shall fight on the beaches. We shall fight on the landing grounds. We shall fight in the fields,and in the streets, we shall fight in the hills. We shall never surrender!"

  7. #7

    Standaard

    Ik heb inmiddels zelf ook al kunnen achterhalen dat er nu toch een NL SE gaat komen. hij staat op 1 juli en hier op dvd.nl staat hij op juni??!!
    we zien wel. heb hem al in bestelling staan. :wink:

  8. #8

    Standaard

    ik ga battle of britain blind kopen,khoop dat ie goed is
    Dvd Profiler

    "We shall fight on the beaches. We shall fight on the landing grounds. We shall fight in the fields,and in the streets, we shall fight in the hills. We shall never surrender!"

  9. #9

    Standaard

    Ik heb de DVD vandaag aangeschaft. De DVD ziet er erg mooi uit.

    Technische specificaties

    Geluid:
    - Engels Dolby Digital 5.1 en DTS 5.1
    Beeld:
    - 16x9, 2.35:1
    Ondertiteling:
    - o.a. Engels voor slechthorenden en Nederlands

    Extra's

    Disc 1:
    - Feature with William Walton Score (in Dolby Digital 5.1)
    - Audio Commentary
    Disc 2:
    - Featurette: Battle for the Battle of Britain (50 min.)
    - Featurette: Autenticity in the Air (23 min.)
    - Featurette: A Film for the Few (20 min.)
    - Featurette: Recollections of an R.A.F. Squadron Leader (10 min.)
    - Photo Gallery - Images from the Sky (4 min.)
    - Theatrical Trailer (5 min.)




  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Ik heb de DVD vandaag aangeschaft. De DVD ziet er erg mooi uit.

    Technische specificaties

    Geluid:
    - Engels Dolby Digital 5.1 en DTS 5.1
    Beeld:
    - 16x9, 2.35:1
    Ondertiteling:
    - o.a. Engels voor slechthorenden en Nederlands

    Extra's

    Disc 1:
    - Feature with William Walton Score (in Dolby Digital 5.1)
    - Audio Commentary
    Disc 2:
    - Featurette: Battle for the Battle of Britain (50 min.)
    - Featurette: Autenticity in the Air (23 min.)
    - Featurette: A Film for the Few (20 min.)
    - Featurette: Recollections of an R.A.F. Squadron Leader (10 min.)
    - Photo Gallery - Images from the Sky (4 min.)
    - Theatrical Trailer (5 min.)



    Ik heb de engelse SE al een tijdje binnen.
    zo te zien is alles gelijk, met uitzondering van de nederlandse ondertiteling. :wink:

  11. #11

    Standaard

    Deze ga ik binnenkort echt aan schaffen (waarschijnlijk Bol.com) want het schijnt een geweldige film te zijn.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Ik heb de DVD vandaag aangeschaft. De DVD ziet er erg mooi uit.
    Ik ben er ook sterk aan het denken om deze aan te schaffen maar ik wil toch eerst wat reviews afwachten ivm de kwaliteit (beeld en geluid bedoel ik dan). Of kan jij hier misschien al iets meer over zeggen?
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Ik ben er ook sterk aan het denken om deze aan te schaffen maar ik wil toch eerst wat reviews afwachten ivm de kwaliteit (beeld en geluid bedoel ik dan). Of kan jij hier misschien al iets meer over zeggen?
    Ik heb net een stukje van de film gekeken. Over de kwaliteit van het geluid kan ik momenteel nog geen fatsoenlijke reactie geven (ik heb 'm gekeken nog niet gekeken op mijn Home Cinema Set), maar ik denk dat zowel de muziek als het geluid van de vliegtuigen het beste klinken en de dialogen wat dateert aandoen. Soms is de muziek wat misschien wat te hard.

    Ik heb wat screenshots gemaakt om je een indruk te geven van de kwaliteit van het beeld.

    Screenshot 1

    Screenshot 2

    Screenshot 3

    Screenshot 4

  14. #14
    Super Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Sint Odiliënberg (L)

    Standaard

    Ik MOET deze uitgave ook hebben .

  15. #15

    Standaard

    De menu's (van zowel disc 1 als disc 2) hebben overigens geluid in Dolby Digital 5.1. De muziek is echter in mono, dus ik vraag me af wat dit voor nut heeft (misschien voor de geluidseffecten van rondvliegende vliegtuigen die de menu's op disc 1 sieren).

    Het leuke aan deze uitgave is dat je de film kunt bekijken met zowel de muziek van zowel Ron Goodwin als Sir William Walton. Walton had eerst de muziek geschreven, maar die werd niet goed genoeg bevonden, dus werd Ron Goodwin gevraagd om nieuwe muziek te schrijven. Wat het meeste opvalt is dat Ron Goodwin meer muziek heeft geschreven dan Sir William Walton. Er zijn dus een aantal scenes die als je voor Goodwin's muziek kiest wel muziek hebben en als je voor Walton's muziek kiest geen muziek hebben. De muziek van beide componisten is overigens volledig geïntegreerd in de film, dus ze zijn inclusief alle dialogen en geluidseffecten.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    De menu's (van zowel disc 1 als disc 2) hebben overigens geluid in Dolby Digital 5.1. De muziek is echter in mono, dus ik vraag me af wat dit voor nut heeft (misschien voor de geluidseffecten van rondvliegende vliegtuigen die de menu's op disc 1 sieren).

    Het leuke aan deze uitgave is dat je de film kunt bekijken met zowel de muziek van zowel Ron Goodwin als Sir William Walton. Walton had eerst de muziek geschreven, maar die werd niet goed genoeg bevonden, dus werd Ron Goodwin gevraagd om nieuwe muziek te schrijven. Wat het meeste opvalt is dat Ron Goodwin meer muziek heeft geschreven dan Sir William Walton. Er zijn dus een aantal scenes die als je voor Goodwin's muziek kiest wel muziek hebben en als je voor Walton's muziek kiest geen muziek hebben. De muziek van beide componisten is overigens volledig geïntegreerd in de film, dus ze zijn inclusief alle dialogen en geluidseffecten.
    Bedankt voor je antwoorden en screenshots!

    Toch kan het me nou niet bepaald aan de indruk ontwekken dat de beeld- en geluids kwaliteit nou zo goed is. Kan je indien je hem eens helemaal gekeken hebt op je home cinema set hier je onderbouwde mening geven? 8) Anders moet ik helaas op een review elders wachten...
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  17. #17
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Het geluid vond ik erg goed, alleen was de dialoog vaak te zwak klinkend ten opzichte van de muziek en geluidseffecten. Maakte het soms wat moeilijk te verstaan (gelukkig kunnen we op zulke moment de center speaker een beetje luider zetten ). Wat betreft beeld vond ik het erg snor zitten voor een film van deze leeftijd.

  18. #18

    Standaard

    Was afgelopen donderdag in de MM te Heerlen en zag hem liggen voor €14,99. Heb hem maar gelijk meegenomen want kon het toch niet laten. 8)

    Moet zeggen een heel mooie release. Heb de film gisteren bekeken op m`n HT set en de kwaliteit was gezien de leeftijd van de film (zo`n 35 jaar nu!) zeker goed te noemen. Beeld was goed opgepoetst maar ik heb betere restauraties gezien zoals bijv OUATITW, alleen jammer van de beeldflikker zo nu en dan. Maar zeker niet slecht gedaan. Het geluid vond ik opmerkelijk goed te noemen (heb alleen met de DTS track gekeken) en had ik eigenlijk niet verwacht voor zo`n oude film! Dialoog mooi helder uit het midden en muziek en effecten goed uit de surrounds en het laag wordt ook gebruikt. Verwacht nu dit lezende natuurlijk geen state of the art track van hedendaagse kwaliteit maar ik bedoel hier dus gewoon mee dat deze track erg goed is mits je de leeftijd van de film in acht neemt.

    De film an sich vind ik nog steeds erg de moeite waard vandaag de dag, zeker na deze restauratie! Telkens als je die prachtige kisten ziet gaat je hart weer een paar slagen sneller kloppen, fantastisch gewoon! De dogfights zijn ook nu nog steeds schitterend om te zien en ik kreeg er maar geen genoeg van.
    Dit vind ik nou eens film waar ze van mij best eens een goede remake van mogen maken. Zeker met de technieken van tegenwoordig moet dit toch prachtige cinema opleveren.

    De extra`s heb ik nog niet helemaal bekeken maar wat ik zo snel gezien heb zeker de moeite waard. De menu`s en coverart zijn ook erg mooi gedaan en je ziet toch aan alles terug dat aan deze release veel moeite en aandacht is besteed.

    Niks anders dan hulde en voor liefhebbers van het genre een vette aanrader, KÓPEN die hap!



    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Was afgelopen donderdag in de MM te Heerlen en zag hem liggen voor €14,99. Heb hem maar gelijk meegenomen want kon het toch niet laten. 8)

    Moet zeggen een heel mooie release. Heb de film gisteren bekeken op m`n HT set en de kwaliteit was gezien de leeftijd van de film (zo`n 35 jaar nu!) zeker goed te noemen. Beeld was goed opgepoetst maar ik heb betere restauraties gezien zoals bijv OUATITW, alleen jammer van de beeldflikker zo nu en dan. Maar zeker niet slecht gedaan. Het geluid vond ik opmerkelijk goed te noemen (heb alleen met de DTS track gekeken) en had ik eigenlijk niet verwacht voor zo`n oude film! Dialoog mooi helder uit het midden en muziek en effecten goed uit de surrounds en het laag wordt ook gebruikt. Verwacht nu dit lezende natuurlijk geen state of the art track van hedendaagse kwaliteit maar ik bedoel hier dus gewoon mee dat deze track erg goed is mits je de leeftijd van de film in acht neemt.

    De film an sich vind ik nog steeds erg de moeite waard vandaag de dag, zeker na deze restauratie! Telkens als je die prachtige kisten ziet gaat je hart weer een paar slagen sneller kloppen, fantastisch gewoon! De dogfights zijn ook nu nog steeds schitterend om te zien en ik kreeg er maar geen genoeg van.
    Dit vind ik nou eens film waar ze van mij best eens een goede remake van mogen maken. Zeker met de technieken van tegenwoordig moet dit toch prachtige cinema opleveren.

    De extra`s heb ik nog niet helemaal bekeken maar wat ik zo snel gezien heb zeker de moeite waard. De menu`s en coverart zijn ook erg mooi gedaan en je ziet toch aan alles terug dat aan deze release veel moeite en aandacht is besteed.

    Niks anders dan hulde en voor liefhebbers van het genre een vette aanrader, KÓPEN die hap!



    Deze film is nog steeds een van de beste wat betreft dogfights etc.
    alleen top gun kan zich meten wat dat betreft. ook van top gun komt binnenkort een se uit! :wink:

  20. #20

    Standaard

    Op dvd-home.nl is vandaag de NL recensie verschenen.
    Een samenvatting van hun conclusie:

    Dit is een DVD, gezien de leeftijd van de film (1969), met een goede beeld- en geluidskwaliteit. De DVD bevat een schat aan interessante extra's. Men geeft een realistische weergave van een slag die bijna fataal werd voor Engeland en grote verliezen aan beide zijden meebracht. Het acteerwerk is prima en de beelden imposant. Ook dit stukje geschiedenis behoort eigenlijk in elke DVD collectie thuis, al was het alleen al ter herinnering, wat men toen allemaal voor onze huidige vrijheid heeft gedaan en nog zal moeten doen om machtswellustelingen uit te schakelen.

    Hele recensie: dvd-home.nl
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  21. #21

    Standaard

    Na wat vertraging heb ik hem vandaag ook eindelijk binnen gehad. Mooie uitvoering alleen moet hem nog wel bekijken

  22. #22

    Standaard

    Ik heb hem ook sinds vandaag binnen, moet hem wel nog kijken maar hij past in iedergeval in het rijtje thuis van A bridge too far en the great escape
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •