Pagina 1 van 38 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 947 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De grote Dawson's Creek discussie!! Alleen voor de fans!

    Hopelijk wordt deze tread niet gesloten, want volgens mij zijn er best redelijk wat Dawson's Creek fans op dit forum. Het leek me leuk om gewoon een algemene thread te openen, waar je gewoon alles kwijt kan over DC wat je maar wil.
    Ik ben zelf een fan van het eerste uur. Dawson's Creek is de enige serie die ik vanaf begin tot eind heb gekeken en dit is ook de enige tv-serie die ik koop op DVD. Door deze serie ben ik ook fan geworden van Katie Holmes. Jammer dat ze nu in steeds slechtere films gaat acteren...Maar om nog even op Dawson's Creek terug te komen: ik ben een die hard fan. Ik heb soundtrax, boekjes, video's, posters, plaatjes, en natuurlijk de DVD's. Soms vraag ik me echt af hoe mijn leven er zonder Dawson's Creek had uitgezien...
    Het leuke aan DC vind ik dat, in bijna elk personage wel wat herken van mezelf. Vooral in Joey. Ze kan zo lekker sarcastisch zijn, maar ze heeft vaak de juiste ideeen over mensen. En ze is een gevoelsmens. Dawson vind ik een beetje een kneusje. Hij ouwehoert te veel en doet te weinig. Maar ik vind, niet alleen vanwege het uiterlijk, Andie en Audrey echt gaaf. Andie omdat ze vrijwel de enige normale van het hele groepje is. Volgens mij zou in seizoen 2 het hele zooitje ingekakt zijn als zij er niet bij was gekomen. En Audrey is gewoon supergrappig. Al snap ik niet hoe ze ooit op dezelfde universiteit als Joey terecht heeft kunnen komen... Ik vind Jack en Jen samen wel heel leuk. Ze vullen elkaar aan, waardoor ze als het ware één persoon worden. Dat vind ik mooi aan ze. Jen zelf vind ik niet zo heel bijzonder. Ik heb altijd een beetje partij voor Joey getrokken, en ik zie Jen inderdaad nog steeds een beetje als een soort indringer. Haar oma wordt steeds beter, zowel qua rol als qua acteerwerk. In het derde seizoen krijgt ze zelfs bijna een relatie!! Op dat moment vond ik dat het toch echt een personage is, en niet zomaar een aanvulling op de personages. Net zoals Dawsons ouders. Die hadden al vanaf het begin hun eigen verhaallijn. Goed van de schrijvers dat ze niet alleen het leven van de jongeren belichten, maar ook dat van de ouderen.
    Mijn favoriete afleveringen, voor zover ik me die kan herinneren, zijn, in het eerste seizoen, de eerste, waarin 'alle problemen beginnen', en 'The Scare', waarin Pacey en Dawson die vrouw met die moordenaar mee naar huis nemen. Dat is toch best een griezelige aflevering (maar wat wil je ook: Kevin Williamson). In het tweede seizoen zijn het die waar Andie eindelijk de liefde verklaart tegenover Pacey (Full Moon Rising), en de directe aflevering daarna in het huis van Chris Wolfe. Geweldige afleveringen. En van de andere seizoenen, hoewel ik niet precies weet waar die precies zitten, zijn de afleveringen waarin Dawson wat minder braaf wordt met de hulp van Eve (geweldig personage!). Die scene achter het projectiescherm...Om je te bescheuren!! Maar de allermooiste aflevering vind ik toch de aflevering waar [spoiler:77ee09d8a9] Dawsons vader begraven wordt. Dawson, Joey, Pacey en Jen herinneren hem op een bepaalde manier, en dan zie je Mitch kort 'in het echt' (beetje moeilijk uit te leggen)[/spoiler:77ee09d8a9] Echt een prachtige aflevering, ook de manier waarop ze het in beeld hebben gebracht.
    Ik hoop dat er heel veel mensen reageren, ben heel benieuwd of er nog meer Dawson's Creek fans zijn!
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  2. #2

    Standaard

    Geen reacties?
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Geen reacties?
    Jawel.....ik vind het een uiterst stijlvolle serie. Na de pakweg eerste drie seizoenen von ik het minder worden, maar s1 en s2 zal ik binnenkort toch echt op dvd gaan aanschaffen.

    Wanneer komt Party Of Five een keer op dvd (ook zo'n goede serie)?

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de serie eigenlijk maar tot het midden van het derde seizoen gevolgd: daarna nam de kwaliteit snel af en werd het teveel 'soap'. Wat ik zo cool vondt aan de serie was dat het qua drama heel herkenbaar was en dat de karakters heel realistisch waren. Nadat ze de soap-richting opgingen kwamen er allerlei hele rare verhaallijnen die lang niet zo leuk waren om te volgen.

    Wat ik de grootste fout uit de serie vondt was dat ze op een gegeven moment de relatie tussen Dawson en Joey ondergeschikt maakten aan die tussen Joey en Pacey. Die hele 'will they, won't they' verhouding tussen Dawson en Joey was nou juist datgene wat ik zo leuk vond aan deze serie! Nadat dat uitgespeeld was ben ik gestopt met het volgen van de serie. De dvd-box van seizoen 1 heb ik juist dit weekend gekocht en die van 2 gaat er ook nog wel komen maar de rest van de serie blief ik niet.

  5. #5

    Standaard

    Al zappend wel eens een paar minuten blijven hangen bij deze serie, en besloten deze niet te gaan volgen maar om te wachten op een dvd-release, natuurlijk vanwege de kwaliteit en geen reclames.

    Inmiddels is seizoen 1 er al een tijdje, maar nog steeds zijn er dvd's die weer prioriteit krijgen met aanschaffen.

    Maar eens komt de dag....
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  6. #6

    Standaard

    dit is nou een van de series dat echt de moeite waard is om op dvd aan te schaffen .
    maar inderd. ging het nivau een beetje achteruit na het midden van het 3e seizoen maar dat mag de pret niet drukken vind ik en zekr als katie holmes in beeld is
    weet je wat het is ik denk te veel

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Wat ik de grootste fout uit de serie vondt was dat ze op een gegeven moment de relatie tussen Dawson en Joey ondergeschikt maakten aan die tussen Joey en Pacey. Die hele 'will they, won't they' verhouding tussen Dawson en Joey was nou juist datgene wat ik zo leuk vond aan deze serie! Nadat dat uitgespeeld was ben ik gestopt met het volgen van de serie. De dvd-box van seizoen 1 heb ik juist dit weekend gekocht en die van 2 gaat er ook nog wel komen maar de rest van de serie blief ik niet.
    Tja, inderdaad een beetje zonde, wat je zegt van 'will they, won't they'. Maar ze moeten toch steeds nieuwe dingen verzinnen he. Maar ik vind het geen ramp. Het is gewoon een goede serie met een begin en einde. Maar ik ga ze zeker allemaal kopen!
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  8. #8

    Standaard

    Ik heb in het kader van deze thread gelijk maar eens actie ondernomen, ben aan het eind van de middag maar ff naar MM gereden en heb seizoen 2 aangeschaft.

    Ok, mijn avond (en de avonden van alle komende dagen) is weer gevuld.

  9. #9

    Standaard

    Ik vond deze serie hatelijk moraliserend, althans de afleveringen die ik gezien heb. Nee dit kan mij echt niet boeien, geef mij maar 24.

  10. #10

    Standaard

    Ik was een trouwe fan van de serie vanaf het begin totdat (wat al eerder werd gezegd) het te soap werd en ik ben gestopt......... Vanaf het punt dat Dawson erachter kwam van Joey en Pacey.

    Hoe is het eigenlijk vanaf dat punt verder gegaan? Loopt de serie nog in de USA?

    Zijn Joey en Dawson samen?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StarF
    Ik was een trouwe fan van de serie vanaf het begin totdat (wat al eerder werd gezegd) het te soap werd en ik ben gestopt......... Vanaf het punt dat Dawson erachter kwam van Joey en Pacey.

    Hoe is het eigenlijk vanaf dat punt verder gegaan? Loopt de serie nog in de USA?

    Zijn Joey en Dawson samen?
    De serie is begin vorig jaar geeindigd (seizoen 6 was dat) en wat ik ervan begrijp is dat [spoiler:9764a4bf3c]Dawson en Joey 'gewoon vrienden' zijn, Joey en Pacey definitief een koppel zijn en Jen is overleden[/spoiler:9764a4bf3c].

    EDIT: ik zat trouwens nog te denken dat als ze het verhaal van seizoen 1 wat meer hadden 'gecomprimeerd' dat er dan van deze serie best wel een mooie film gemaakt had kunnen worden. Een beetje Jerry Maguire Jr. krijg je dan eigenlijk: daar heeft het verhaal op bepaalde punten wel overeenkomsten mee.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VdB
    Ik vond deze serie hatelijk moraliserend, althans de afleveringen die ik gezien heb. Nee dit kan mij echt niet boeien, geef mij maar 24.
    Inderdaad, deze serie is bijna zo erg als Boy Meets World qua moraliserend gezever. En de filmsmaak van die Dawson lijkt ook nergens op Maar goed, soms blijf ik eens 5 min hangen zolang die Jen in beeld is.

  13. #13

    Standaard

    [spoiler:d8282c8a58]Jen overleden?[/spoiler:d8282c8a58] Dacht het toch wel heel even van niet! Sorry als ik zo onaardig doe...
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    [spoiler:2b5c8486e7]*spoiler verwijdert*[/spoiler:2b5c8486e7] Dacht het toch wel heel even van niet! Sorry als ik zo onaardig doe...
    Ik heb de aflevering zelf niet gezien maar ik meen dat ergens gelezen te hebben.

    Hoe bedoel je onaardig? Valt toch wel mee?

  15. #15

    Standaard

    Die spoiler in quotes kan je gewoon lezen trouwens. Nu ja, dan is er helemaal geen reden meer om nog naar deze serie te kijken

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door candela
    Die spoiler in quotes kan je gewoon lezen trouwens. Nu ja, dan is er helemaal geen reden meer om nog naar deze serie te kijken


    Ik heb hem voor de zekerheid maar ff weggehaald. Maarru.. wat ik ervan begrijp is dat het eigenlijk niet klopt. Dus: weg excuus.

  17. #17

    Standaard

    Ik heb veel episodes gezien van de seizoenen 1 t/m 3, dus weet de verhaallijn wel globaal, ondanks dat ik het niet echt volgde.

    Het mooie van de deze serie was de soundtrack die gebruikt werd; ieder nummer paste perfect bij de betreffende scene en versterkte de impact/emotie ervan......echt geweldig.

    Maar om nou helemaal een box-set te gaan kopen, zo'n fan ben ik niet nee.....
    "Time for power draw near."

  18. #18

    Standaard

    Geweldige Serie! Ik heb seizoen 1 al op dvd en de overige seizoenen zal ik ook wel kopen. Vond alleen het einde van de serie (laatste afleveringen van seizoen 6) teleurstellend en niet binnen mijn verwachtingen.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriël de Rop
    Het mooie van de deze serie was de soundtrack die gebruikt werd; ieder nummer paste perfect bij de betreffende scene en versterkte de impact/emotie ervan......echt geweldig.
    De soundtrack van de serie is errrug goed ja. Ik heb er veel ideeen voor goeie muziek vandaan gehaald.

    Er bestaat trouwens een goeie site over de muziek van DC: http://www.dawsonscreekmusic.com/index.html

    Ik merkte trouwens dat ze voor de DVD bepaalde nummers hebben vervangen, vermoedelijk vanwege problemen met de rechten. In de aflevering van seizoen 2 waarin Pacey jarig is zit aan het einde een scene met Dawson en Joey waar eerst het nummer 'Kiss the rain' van Billie Myers te horen was en waar nu een heel ander nummer wordt gespeeld. Da's wel jammer.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    de aflevering van seizoen 2 waarin Pacey jarig is zit aan het einde een scene met Dawson en Joey waar eerst het nummer 'Kiss the rain' van Billie Myers te horen was en waar nu een heel ander nummer wordt gespeeld. Da's wel jammer.
    is dat die scene waarin je beelden ziet van Dawson en Joey toen ze heeeel jong waren ? (als weergave van hun lange en hechte relatie)

    of is dat weer een andere scene.....
    "Time for power draw near."

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriël de Rop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    de aflevering van seizoen 2 waarin Pacey jarig is zit aan het einde een scene met Dawson en Joey waar eerst het nummer 'Kiss the rain' van Billie Myers te horen was en waar nu een heel ander nummer wordt gespeeld. Da's wel jammer.
    is dat die scene waarin je beelden ziet van Dawson en Joey toen ze heeeel jong waren ? (als weergave van hun lange en hechte relatie)

    of is dat weer een andere scene.....
    Dat lijkt me een andere scene. Is volgens mij ook pas uit seizoen 3.

  22. #22

    Standaard

    Nou ik heb mijn dosis melodrama voor de eerstkomende paar maanden weer gehad: in 2 1/2 avond heb ik heel seizoen 2 uitgekeken.

    Trouwens wel grappig om te horen in de commentaartrack van de laatste aflevering dat de producer achteraf gezien misschien ook wat minder gelukkig was met het nogal dramatische einde van dat seizoen. Dat was namelijk het enige 'mindere' aan dit seizoen vond ik: voor de rest is ie top.

    Weet iemand eigenlijk of er van de verdere seizoenen ook nog boxen uitgebracht worden? Ik weet dat er in de VS naast de eerste twee seizoenen nog een dvd is met de allerlaatste aflevering van de serie, maar verder geen seizoenboxen meer.

  23. #23

    Standaard

    Ok, ik lees nu hier dat er in de VS op 29 juni een box van seizoen 3 uit gaat komen. Hmmm... nog tijd genoeg om voor de Europese release te bedenken of die ook in mijn collectie gaat komen. Ik was het niet van plan maar ik heb de toch wel weer erg genoten van de eerste twee seizoenen.

    Op de gelinkte pagina staat trouwens nog iets anders interessants. Het viel me al op dat de NL-versie over 6 schijven verdeeld was terwijl de R1-editie maar 4 schijven besloeg. Het blijkt nu dat de R1-editie nogal beroerde videokwaliteit heeft dus kennelijk hebben ze bij de regio 2 uitgave van hun fouten geleerd en hebben ze gezorgd voor een goeie transfer.

  24. #24

    Standaard

    Heb de serie eigenlijk ook vanaf het begin gevolgd. Enkele maanden hebben ze in Belgie de laatste afleveringen uitgezonden. En nu zijn ze terug begonnen met herhalingen. Iedere weekdag Dawson's Creek

    Wat de laatste aflevering betreft. Die vond ik eigenlijk wel héél goed. Het speelde hem x aantal jaren later af. [spoiler:f7d005423c]Jen sterft inderdaad, Dawson heeft zijn eigen TV reeks "The Creek", Jack die een relatie heeft met de broer van Pacey . Jack dat voor de baby van Jen gaat zorgen. En natuurlijk Pacey met Joey. Had eigenlijk altijd gehoopt dat Joey met Dawson ging eindigen, maar het mag niet zijn. Dat zou een beetje te cliche geweest zijn denk ik.[/spoiler:f7d005423c]

    De DVD boxen ga ik mij wel nooit kopen denk ik. Doe al genoeg geld op aan DVD's. Wat ik mij wel afvraag, naar het schijnt is de soundtrack op de DVD's niet zoals je ze krijgt op TV. Door problemen met auteursrechten is een deel van de soundtrack geschrapt. Indien wel, is dat wel heel jammer, want de soundtrack van de reeks is echt wel top

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    Wat ik mij wel afvraag, naar het schijnt is de soundtrack op de DVD's niet zoals je ze krijgt op TV. Door problemen met auteursrechten is een deel van de soundtrack geschrapt. Indien wel, is dat wel heel jammer, want de soundtrack van de reeks is echt wel top
    Er is inderdaad in seizoen 2 erg veel muziek vervangen. Als ik zo de episode-guide op de DC-muzieksite (linkje is te vinden eerder in deze thread) bekijk dan is het in sommige afleveringen zelfs meer dan de helft. Echt heel storend is het niet (de vervangende nummers zijn meestal net zo goed) maar ik had het 1 of 2 keer dat het me echt opviel.

    Oh ja: voor zover ik heb kunnen nagaan is er in seizoen 1 GEEN muziek vervangen.

Pagina 1 van 38 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •