Pagina 3 van 38 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 947 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    The Wonder Years vond ik ook altijd een leuke serie 8)
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  2. #52

    Standaard

    Kej, voor de zekerheid ga ik toch nog even reclame maken voor m'n favoriete serie :wink: . Ten eerste bewijst deze serie dat commercialiteit en kwaliteit heel goed samen kunnen gaan. Goede acteurs, die helaas nooit echt veel verder gekomen zijn dan dit (Kerr Smith die Jack speelt zit nu in Cruel Intentions 3). Ook de locaties zijn prachtig, al is het wel een beetje van dat idyllische landschap, maar dat speelt geen rol. En natuurlijk de muziek. Want: Dawson's Creek zou niet Dawson's Creek zijn geweest zonder de muziek. Twee geweldige titelsongs, en ook voor de rest hele mooie, sfeervolle muziek van artiesten die je godzijdank niet zo snel in de Top 40 zal zien. Alles gaat gewoon ontzettend lekker samen.
    De extra's op de DVD zijn niet heel bijzonder, maar de audio-commentaren, vooral die van het eerste seizoen, zijn erg interessant en ook een must voor de fans.
    Natuurlijk is het geen hoogstaand drama als Six Feet Under, het blijft natuurlijk een tienerserie, maar voor een relaxed avondje voor de buis met wat humor en wat drama is dit een fantastische serie. 8)
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  3. #53

    Standaard

    Ken deze serie helemaal niet en vroeg me af of deze leuke is. Ik wil meer serie's gaan kopen, maar de miskopen beperken. Blijft altijd uitproberen. Ik heb nu oa 24, Alias, Sopranos, Seinfeld, Friends, Coupling. Kan iemand inschatten of ik deze serie dan ook leuk zou vinden. En waar is deze serie mee te vergelijken?

  4. #54

    Standaard

    Wow, er is daadwerkelijk een DC topic, how cool is that!

    Ben namelijk ook een grote fan van de serie. Ik heb nu seizoen 1 t/m 4 op dvd. Maar heb pas 2 aflevering van seizoen 4 gekeken. Alles wat nu nog moet komen is ook nog totaal onbekend voor mij. Maar ik vind het wel een hele goeie serie, met hele mooie muziek, mits je er een beetje van houdt natuurlijk. Maar liedjes van bijv. Mary Beth Maziarz zijn héél mooi.

    En ik vind de serie ook gewoon lekker kijken. Wel goeie drama, beetje cliché en geïdealiseerd, maar dat maakt niet uit. Vind het wel mooi dat er bijvoorbeeld totaal niet gescholden wordt in de serie, en de hoofdrolspelers een lekkere uitgebreide vocabulair hebben. Tegenwoordig wordt 'fuck' toch al na elke zin gezegd, maar dat is in DC niet, en dat vind ik een plus. Het is gewoon lekker sociaal allemaal, hoe ze met elkaar omgaan etc.

    Tevens is Katie Holmes een hele leuke meid. :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    En waar is deze serie mee te vergelijken?
    Ik vind dat het niet echt te vergelijken is. Maar als ik het zou vergelijken is het iets als Everwood of Gilmore Girls. Alleen dan iets meer tienergericht.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  5. #55

    Standaard

    Het is ook wel een beetje te vergelijken met The OC... Iig vind ik Dawson's Creek echt een steen goede serie en vind het echt jammer dat er zo vreemd mee om wordt gegaan...

    Eerst uitzenden, dan niet.. Dan herhalen, dan eind seizoen utizenden.. Echt heel jammer...
    All the real people are really not that real

  6. #56

    Standaard

    Ach dat uitzenden vind ik geen probleem, zolang ze op DVD verschijnen is het goed. Alleen hoop ik dat de Series Finale hier ook nog op dvd komt.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  7. #57

    Standaard

    Het is nogmaals gewoon een geweldige serie, heel eenvoudig. Ik weet nou nooit of ik het eigenlijk een meidenserie moet vinden of niet, maar ik ben als jongen gewoon fan en zal dat altijd blijven.
    Ik ben trouwens blij (verrast) dat deze thread toch nog reacties krijgt. Het is leuk om met mensen te praten over iets leuks wat niet veel mensen hebben gezien.
    Zit nu op de helft van seizoen 5, en er is zo ontzettend veel moois voorbijgekomen, zulke goede afleveringen (ookal is het commercieel) die mijns inziens laten zien dat DC zoveel meer is dan andere tv-series.
    Een paar van mijn favoriete afleveringen op een rijtje:

    [spoiler:ea1871ffdd] 1.7 - the Breakfeast Club - Vooral vanwege het feit dat dit een soort mini-remake is. alhoewel ik het gedoe tussen Jen en Dawson tamelijk oninteressant vindt. Waar het mij meer om gaat is de bekentenis van Joey, waar Katie echt een kans krijgt om de laten zien wat ze kan.
    1.11 - The Scare; goede aflevering die zelfs hier en daar best eng is. Kevin Williamson weet echt wat hij doet!
    1.12 - Pretty Woman - Weer Katie. Ik vind het idee erachter ook mooi: een heel verlegen iemand, en ze staat er toch maar!

    2.5 - Full Moon Rising (denk ik) - De aflevering waar Andies moeder verdwaasd in een winkel staat en Pacey op zijn gebruikelijke relaxte manier haar weet te kalmeren. Prachtig karakter.
    2.7; the All Nighter - ik weet niet precies waarom, maar ik vind het weer lekker DC waar Joey en Dawson ruzie hebben en de heerlijke interactie tussen Pacey en Andie ('I hate you McPhee! - Kiss?- Mmm')
    2.19 - Rest in Peace - Typische begravenis-aflevering, maar toch altijd prachtig om naar te kijken. Jammer alleen van het einde met Andie.

    3.1 - Like a Virgin - Plus alle andere afleveringen met Eve erin. Een van de allerleukste personages van de serie. Ik heb gemerkt dat bijpersonages in de serie wat meer pit in de hoofdpersonages stoppen. Zie ook de aflevering met de striptent in Dawsons huis.
    3.7 - Escape from Witch Island - Weer zo'n lekkere 'enge' aflevering, die meegaat op The Blair Witch Project. Spannend én grappig!
    3.9- Four to Tango - De beroemde aflevering waar Joey en Pacey de tango leren dansen. Alleen al vanwege die dansscene geweldig!
    3.12 - Weekend in the Country - Een van de állermóóiste afleveringen! Bij de scene waarin ze allemaal die geuren opnoemen voel je gewoon de warmte je kamer binnenstromen. Scene in de keuken is wat overdreven, maar gelukkig vindt Joey dat ook. Goed slotakkoord met Pacey die naar een slapende Joey kijkt (hij houdt van haar).

    4.8 - the Unusual Suspects - Weer zo'n aflevering die wat afwijkt. Een soort van whodunnitkomedie, met een erg lekkere rol van Mark Matkevich als Drue.
    4.12 - the Te of Pacey - Genante familietaferelen, maar het einde met Pacey's vader maakt heel erg veel goed.
    - De afleveringen met Harve Presnell. Weer zo'n briljant bijrolpersonage waar ik het net ook al over Eve over had.
    - De aflevering waar Drue Joey en hem in de kelder opsluit om een bezoek aan zijn vader te vermijden.

    5.4 - the Long Goodbye - Weer een van mn meest favoriete afleveringen. De scene waar Dawson, Joey, Pacey en Gail Mitch in hun herinnering terugzien is niet minder dan ontroerend en geweldig gefilmd.
    5.10 - Appetite for Destruction - Geweldig bijrolpersonage # 3: Audrey! Ook leuk dat gedoe aan tafel na een grappig begin.
    5.15- Downtown Crossing - Weer erg prachtig, al blijf ik twijfelen of het toch niet beter was om Joey de waarheid tegen dat kleine meisje te laten zeggen.
    5.23 - Kan me alleen de laatste scene met Joey herinneren, maar alleen die scene is de moeite van het bekijken al waard.

    5.24/25 - To all good things...must come an end - Precies zoals het zou moeten zijn. Perfect. En met veel zelfspot geschreven door Kevin Williamson, en een leuk klein rolletje van Jeremy Sisto en weer een herverschijning van Melissa Susan McBride. [/spoiler:ea1871ffdd]

    Ik zie net op imdb.com bij de guest-appereances dat er ook een 6e seizoen was? Oh ja? Ik kan me niet meer herinneren. Is deze hier wel uitgezonden? En komt deze ook uit op DVD in Nederland??
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus
    Ach dat uitzenden vind ik geen probleem, zolang ze op DVD verschijnen is het goed. Alleen hoop ik dat de Series Finale hier ook nog op dvd komt.
    Mn pa heeft m voor me van play.com besteld, hij is heel errug goed!
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Ik weet nou nooit of ik het eigenlijk een meidenserie moet vinden of niet, maar ik ben als jongen gewoon fan en zal dat altijd blijven.
    Dit is denk ik de grootste drempel om deze serie uit te proberen. Had ook al het idee dat het echt een meidenserie is. Wie weet me te overtuigen om m toch te kopen :wink: :P

  10. #60

    Standaard

    Wanneer is iets een meidenserie? Als het over gevoels of emoties gaat, dat zou wel stom zijn. Alleen omdat er niet overbodig in geneukt wordt (om het maar plat te zeggen), of niet over auto's gaat vind ik het nog geen meidenserie. Er spelen toch ook jongens en mannen in die serie.

    En trouwens, meiden zijn toch leuk.

    PS: Je zult het vast wel doen, maar wil je (voor mij in ieder geval) alles wat nog moet gebeuren in seizoen 4, 5 en 6 in spoilertags zetten. Dat heb ik nog nooit gezien namelijk en wil ik graag nieuw houden. Alvast bedankt!
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus
    PS: Je zult het vast wel doen, maar wil je (voor mij in ieder geval) alles wat nog moet gebeuren in seizoen 4, 5 en 6 in spoilertags zetten. Dat heb ik nog nooit gezien namelijk en wil ik graag nieuw houden. Alvast bedankt!
    Heb alles tussen spoilerhaakjes gezet. Voor eventuele andere toekomstige fans. 8)
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  12. #62

    Standaard

    Oke ik heb de gok genomen. Seizoen 1 staat in de bestelling, is het niets dan mogen jullie die € 20,19 betalen

  13. #63

    Standaard

    Hidde,

    Seizoen 1 is oké, maar ik denk dat seizoen 2 wel een van de beste is.
    Nu, daar kan over blijven gediscussieerd worden natuurlijk, iedereen heeft wel zn favoriet, maar ik heb het gevoel alsof seizoen 2 de beste was omdat:

    - het nog veel volwassener was dan seizoen 1 (dat trouwens ook ERG goed is, maar de verhaallijnen vaak minder zwaar zijn dan seizoen 2, en de personages zijn erg gegroeid)
    -er in seizoen misschien (en dit is persoonlijk) meer aangrijpende momenten waren ([spoiler:a5fdb5c112]dawson die Joey's vader moet verraden net als het terug goedkomt, Andie met haar waanvoorstellingen, Jack's vader zijn problemen met zijn geaardheid, Dawson die met zijn filmpje zijn relatie met Joey probeert te fictionaliseren...[/spoiler:a5fdb5c112])
    - Meer afleveringen

    Sowieso, zoals anderen hier al zeiden: de acteurs zijn een van de grote redenen volgens mij waardoor deze serie erg goed werd, in combinatie met het erg goeie schrijfwerk van de eerste 2 seizoenen.
    Er zaten vaak veel lagen in de dialoog en je gelooft meteen dat deze acteurs gewoon zichzelf spelen...

    Dus: veel kijkplezier met het eerste seizoen, en zelfs als het maar een beetje intrigeert: probeer zeker seizoen 2 uit!

    En btw: er wordt inderdaad vaak gereageerd op deze serie dat het een meidenserie is, en je wordt vaak wel op gelach onthaald als je als jongen zegt dat je fan bent van deze serie.
    Maar kijk: jongens, ik ben fan van deze serie! Het is emotioneel, soms zelfs (vooral dan naar de latere afleveringen toe) té sentimenteel, maar ik val ervoor en ik wordt erdoor ontroerd!
    De acteurs en het schrijfwerk maken het geloofwaardig, en als dat dan vrouwelijk is om daardoor ontroerd te geraken, door zo'n soms naïeve romantiek... so be it!

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Seizoen 1 is oké, maar ik denk dat seizoen 2 wel een van de beste is.
    Nu, daar kan over blijven gediscussieerd worden natuurlijk, iedereen heeft wel zn favoriet, maar ik heb het gevoel alsof seizoen 2 de beste was
    Ik vind dit juist de minste, ookal kan ik heel moeilijk onder woorden brengen waarom precies. Twee nieuwe personage - Jack en Andie - moeten ook nieuwe ontwikkelingen met zich mee brengen, en echt leuk om naar te kijken is dat niet altijd. Afleveringen als the All Nighter (waar was Jack toen eigenlijk?) zijn erg leuk, omdat er dan echt een bijna gedwongen conftontatie ontstaat tussen iedereen, net zoals in die aflevering die leek op the Breakfeast Club. Persoonlijke problemen, zoals [spoiler:4bece6267e] Jack's homoseksualiteit en Andie's psychose [/spoiler:4bece6267e] horen natuurlijk bij het verhaal, maar ik vind het leuker als ze allemaal met elkaar ruzie krijgen of een gastpersonage wat meer leven in de brouwerij brengt. En dat gebeurt vooral in seizoen 3 met Eve, en dat vind ik dus het leukste seizoen.


    Sowieso, zoals anderen hier al zeiden: de acteurs zijn een van de grote redenen volgens mij waardoor deze serie erg goed werd, in combinatie met het erg goeie schrijfwerk van de eerste 2 seizoenen.
    Er zaten vaak veel lagen in de dialoog en je gelooft meteen dat deze acteurs gewoon zichzelf spelen...
    Wat betreft het schrijfwerk ga ik vooral voor enkele redelijk orignele verhaallijnen, zoals [spoiler:4bece6267e] Dawson met die oude regisseur (Harve Presnell) [/spoiler:4bece6267e] . De dialogen vind ik ongeloofwaardig, omdat niemand op die leeftijd zo praat als zij, maar ergens heb ik het idee dat dat toch wel het pluspunt van de serie is en de serie ook een volwassen touch geeft. En de verhalen zijn ook nooit echt zoetsappig. Wel romantisch, maar nooit klef of iets dergelijks.

    En btw: er wordt inderdaad vaak gereageerd op deze serie dat het een meidenserie is, en je wordt vaak wel op gelach onthaald als je als jongen zegt dat je fan bent van deze serie.
    Maar kijk: jongens, ik ben fan van deze serie! Het is emotioneel, soms zelfs (vooral dan naar de latere afleveringen toe) té sentimenteel, maar ik val ervoor en ik wordt erdoor ontroerd!
    De acteurs en het schrijfwerk maken het geloofwaardig, en als dat dan vrouwelijk is om daardoor ontroerd te geraken, door zo'n soms naïeve romantiek... so be it!
    Ware woorden!!!! Ik kan me helemaal ontspannen als ik naar de serie kijk, lekker even wegdromen in een eigen vertrouwd wereldje waar ik met de personages in zit. En het zijn ook die heerlijke vertrouwde dingen, bijvoorbeeld Audrey die Joey een beetje op de kast jaagt, Joey met haar sarcastische maar rake opmerkingen, Pacey die overal raad op weet, de twee heerlijk vertrouwde titelsongs van Jann Arden en Paula Cole. En het gekke is dat soms, wanneer ik een aflevering kijk, gewoon willekeurig, worden vaak gevoelens die ik heb precies verwoord door de personages. Heel apart vind ik dat, en erg goed ook.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  15. #65

    Standaard

    Hey weer een topic dat ik nog niet gezien had Hier weer een fan, maar volgens mij was een natuurlijk einde aan DC geweest aan het einde van Seizoen 4, als ze allemaal een eigen leven beginnen. Nietemin ik 5 gekocht en ga ik later voor zes (wanneer komt die).

    Natuurlijk is DC soms soapie geschreven, vooral v.a. 5 is het een en al dialoog en worden er weinig gedacht onuitgesproken weergegeven. Dat laatste is jammer, dit was in het begin subtieler. Toch denk ik dat DC een heel soort nieuwe televisie heeft geintroduceert in de VS. Het is zo jammer dat dit dan in de VS gebeurt he, het zou zo leuk zijn als Joey een one night stand heeft en dat daar een relatie uit komt, of dat ze zwanger raakt en aan een abortus gaat (of niet). De echte dilemmas van het leven zitten er niet in, maarja.
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost van Hoek
    Het zou zo leuk zijn als Joey een one night stand heeft en dat daar een relatie uit komt, of dat ze zwanger raakt en aan een abortus gaat (of niet). De echte dilemmas van het leven zitten er niet in, maarja.
    Dat komt ten eerste omdat Joey gewoon niet zo is. Niet het 'one-night-stand' type. En de serie is ook helemaal niet gericht op tienerzwangerschappen. Everwood is meer zo'n serie met hedendaagse problemen zoals dat of HIV en drugs (seizoen 2 van EW) etc. Of series als The OC zijn meer zo gericht. Met wat meer seksuele spanning.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  17. #67

    Standaard

    Foutje...

    Maar ik zou het trouwens ook echt niet leuk vinden als de serie die kant op zou zijn gegaan met Joey. Daar is de serie te volwassen voor naar mijn mening.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus
    Foutje...

    Maar ik zou het trouwens ook echt niet leuk vinden als de serie die kant op zou gaan met Joey. Daar is de serie te volwassen voor naar mijn mening.
    Zou zíjn gegaan :wink: Maar inderdaad, dat soort dingen kun je beter overlaten aan Boston Public en The OC e.d.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  19. #69

    Standaard

    Hehe, my bad.

    Er is trouwens wel een 6e seizoen hé, niet vergeten.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus

    Er is trouwens wel een 6e seizoen hé, niet vergeten.
    Ja, maar wanneer komt die? Kan er namelijk ook niks over vinden op de officiele site.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  21. #71

    Standaard

    Weet ik niet, hopelijk niet zo lang. Want seizoen 5 kwam ook al erg snel na seizoen 4 dus. Ik ben benieuwd. Maar ik ben dus net pas begonnen aan S4, dus heb nog wel wat te kijken.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus
    Weet ik niet, hopelijk niet zo lang. Want seizoen 5 kwam ook al erg snel na seizoen 4 dus. Ik ben benieuwd. Maar ik ben dus net pas begonnen aan S4, dus heb nog wel wat te kijken.
    Maar weet jij of s6 hier is uitgezonden??
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  23. #73

    Standaard

    Nee weet ik ook niet.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  24. #74

    Standaard

    Weten andere mensen het dan misschien? :wink:
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  25. #75

    Standaard

    Seizoen 6 van Dawson's Creek is door NET 5 nooit uitgezonden. Volgens mij hebben ze er wel de rechten voor; dus wel vreemd dat ze het nog niet gedaan hebben.

Pagina 3 van 38 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •