Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard logitech Z-680: home theatre of multi media?

    hallo allemaal,
    Ik ben van plan om een 5.1 surround set te kopen nl. logitech Z- 680. Ik heb ze gehoord en ik vind dat ze super goed klinken. Maar 1 ding houd me een beetje tegen en dat is dat deze set bij de categorie multimedia behoort omdat het m'n bedoeling is om ze in de woonkamer te installeren. Ik begrijp eigenlijk ook niet hoe dat komt dat ze bij multimedia behoren want deze set speakers klinkt zelfs veel krachtiger en zuiverder dan de meeste home cinema sets rond diezelfde prijsklasse. Ze hebben ook een THX certificaat (wat me ook meer overtuigd van de geluidskwaliteit), maar ze zijn dan ook maar gecertificeerd binnen de categorie "multimedia". Wilt dit dan zeggen dat ze eigenlijk alleen (of meer)geschikt zijn voor op je bureau dan voor in de living?
    Zou iemand mij dit duidelijker kunnen maken?
    Alvast bedankt.
    digitally THX mastered

  2. #2
    djoeri
    Guest

    Standaard

    Ik zou het zelf niet zo snel doen aangezien ze vaak meer herrie dan klank produceren(mijn mening) En vaak erg knullig opgesteld staan waardoor goed vergelijk niet mogelijk is. Maar als je zelf overtuigd bent kun je het doen. Of je vraagt om thuis te proberen.

    gr djoeri

  3. #3

    Standaard

    ik heb dit setje ook en ben er erg tevreden over
    behalve dat hij voor audio (muziek, cds) minder geschikt is vooral omdat de bas ietwat te hard is (vooral bij triphop (portishead)), maar dit is bij films niet het geval

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: logitech Z-680: home theatre of multi media?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil
    Wilt dit dan zeggen dat ze eigenlijk alleen (of meer)geschikt zijn voor op je bureau dan voor in de living?
    Zou iemand mij dit duidelijker kunnen maken?
    Alvast bedankt.
    Ze zijn inderdaad niet ontworpen en geschikt om in je "living" te plaatsen en als een serieuze surround set te gebruiken.
    Dit is ontworpen om rondom je pc te zetten en dus zoals jezelf al zei, op een bureau.

  5. #5

    Standaard

    Als je een zitkamer van 2x2 meter hebt, zullen ze voldoende zijn, maar als je een veel grotere zitkamer hebt, (waarschijnlijk wel) dan ben ik bang dat je het geluid veels te hard moet zetten om dd kamer te "vullen". M.a.g vervorming. Ik denk ook dat de demo die je gehad hebt op een klein oppervlak was?

  6. #6

    Standaard

    Mja...Ik heb hem zelf ook voor me pc. Daar voldoet hij uitstekend. Af en toe een filmpje op kijken is ook wel te doen...beetje gamen...maar muziek is echt een tegenvaller... Ik weet niet hoe dit is in t.o.v. met andere setjes, maar in vergelijking met de Tannoy set (2x MX-3M, 2x MX-2M1x MX-CM, helaas nog geen sub)) die hier in de woonkamer staat, gaat mijn voorkeur zeker uit naar de Tannoy. Beetje appels met peren vergelijken...maar je merkt gewoon dat je een groot middengedeelte mist bij de Z-680. De Z-680 heeft een flubberige sub... veel te sloom en te boomerig voor muziek.
    Speakersetjes die wel goed worden aangeschreven zijn oa de KEF HT2005.2 en de B&W VM1/AS1...

    THX is trouwens een certificering waar de meesten op dit forum niet al te veel waarde aan hechten.

    ff knippen/plakken uit andere thread:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door J.vandendool
    Overigens is vrijwel iedereen van mening dat je niet al teveel waarde moet hechten aan een THX certificering.
    Tuurlijk geef het aan dat een apparaat aan bepaalde eisen voldoet en daarmee een bepaalde kwaliteit heeft maar er zijn zeer veel apparaten die geen THX hebben maar wel beter zijn dan een vergelijkbaar product die het wel heeft.
    Kortom, wat ik bedoel te zeggen is dat je zeker je keuze niet vanaf dat THX logo moet laten hangen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Bovendien is een Logitech Z680 THX gecertificeerd, beter dan een Nautilus 800!??!?!?! Natuurlijk niet, uiteraard niet! Alleen de ene heeft WEL en de andere heeft GEEN certificaat.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    THX is geen garantie voor geluidskwaliteit, want iedere fabrikant prefereert een andere smaak... Wel is het een keurmerk, die verschillende stress-testen onderneemt voor de door de fabrikant aangeboden versterkers. De fabrikant moet natuurlijk wel betalen voor deze certificering, wat THX in leven houdt.
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  7. #7

    Standaard

    (wat me ook meer overtuigd van de geluidskwaliteit),
    Met alle respect hoor, maar je bent gewoon serieus hier? Je zou een setje met THX logootje en matig geluid eerder kopen dan een in prijs vergelijkbare set zonder logoo die beter klinkt?
    Ieder zijn meug. Ik zou voor geluidskwaliteit gaan

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Met alle respect hoor, maar je bent gewoon serieus hier? Je zou een setje met THX logootje en matig geluid eerder kopen dan een in prijs vergelijkbare set zonder logoo die beter klinkt?
    Ieder zijn meug. Ik zou voor geluidskwaliteit gaan
    Tja als je pas in de "HT-scene" komt kijken, dan ben je snel geneigd om te denken dat logootjes als THX echt een kwaliteits-keurmerk is. Meestal zijn ze dan ook vol lof over Dolby Digital etc...en als je dan over DTS begint dan kijken ze van:
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  9. #9

    Standaard

    Kan iemand me dan een betere speakerset aanraden die beter past in de woonkamer? Maar wel rond dezelfde prijsklasse (indien mogelijk).
    digitally THX mastered

  10. #10

    Standaard

    Wat is je budget ongeveer dan? Want ik heb de set zelf voor €379 gekocht maar heb hem ook wel voor bijna €500 zien staan...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  11. #11

    Standaard

    rond de 500 euro ongeveer maar niet meer als 600 euro
    digitally THX mastered

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Tja als je pas in de "HT-scene" komt kijken, dan ben je snel geneigd om te denken dat logootjes als THX echt een kwaliteits-keurmerk is. Meestal zijn ze dan ook vol lof over Dolby Digital etc...en als je dan over DTS begint dan kijken ze van:
    We moeten natuurlijk ook niet gaan vergeten dat we allemaal ooit begonnen zijn.
    Ook ik dacht dat "vroeger" dat THX het beste was wat er te krijgen was.

  13. #13

    Standaard

    Als je even ietsjes langer doorspaart heb je voor 799 de KEF KHT 2005.2
    Deze worden gezien als 1 van de beste satellietsystemen op dit moment...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil
    rond de 500 euro ongeveer maar niet meer als 600 euro
    Voor dat geld heb je een Infinity Alpha 5 HCS 5.1 set.
    Deze is vrij goed te noemen in die klasse.

  15. #15

    Standaard

    Ziet er allemaal heel goed uit maar ik heb eigenlijk een set nodig met ingebouwde dolby digital en dts decoder (zoals bij de z-680). Anders moet ik dat ernog bijkopen.
    digitally THX mastered

  16. #16

    Standaard

    heheh ...dan zijn er idd weinig alternatieven.
    Echter denk ik dat je als je eenmaal je Z-680 hebt, gauw naar iets beter verlangt...Vooral als je een CD-tje op gaat zetten...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  17. #17

    Standaard

    Ok, dan zal ik maar wat door moeten sparen. Welke set stel je dan anders voor? En hoe klinkt de set: YAMAHA av pack 440 (dvd speler, a/v receiver, 5.1 speaker set)?
    digitally THX mastered

  18. #18

    Standaard

    Ik denk dat J.vandendool je daar meer over kan vertellen aangezien hij zelf een yammie heeft staan...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  19. #19

    Standaard

    Mordaunt short Premiere sub systeem, ook rond de 500 euro.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Mordaunt short Premiere sub systeem, ook rond de 500 euro.
    Maar die heeft toch ook geen decoders?
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  21. #21

    Standaard

    THX certificaat is THX multimedia. Die geldt voor PC speakers e.d.

    Dat is dus een ander certificaat dan die Home Theatre Systems krijgen.

    Is dus appels en peren vergelijken...

    Kijk op http://www.thx.com/ onder certified products voor meer info.
    Daar ben ik weer!
    Moderator edit: Ik dacht het niet!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Mordaunt short Premiere sub systeem, ook rond de 500 euro.
    Maar die heeft toch ook geen decoders?
    Die hoeft ie toch ook niet? Zo ja, dan kan ie beter voor 500 euro een all-in-one set kopen.
    Heeft ie meer waar voor zijn geld dan alleen die speakerset van logitech. En er zijn zat speakersetjes in die prijsklasse die goed waar voor hun geld geven.

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Ik denk dat J.vandendool je daar meer over kan vertellen aangezien hij zelf een yammie heeft staan...
    Ik heb een Yamaha 630 receiver staan waar ik zeer tevreden over bent. :P

  24. #24

    Standaard

    Ik ben toch eens gaan luisteren in een winkel hoe de yamaha av pack 103 en 440 klinkt (die dus wel geschikt zijn voor de woonkamer) en ik vind de geluidskwaliteit maar "magertjes". Vooral de subwoofer vind ik maar zwakjes. Als ik deze set vergelijk met de logitech z-680 (die geschikt is voor rond een pc) dan vind ik z-680 toch wel krachtiger en zuiverder in klankkwaliteit. Ik denk dat de woonkamer meer gevuld zal zijn met geluid van de z-680 dan met de yamaha av pack. Moet je dan meer dan 1000 euro uitgeven aan een HT set voor een iets of wat warme en volle klank?
    digitally THX mastered

  25. #25

    Standaard

    Ik zoek eigenlijk gewoon een setje dat een subwoofer heeft die goede lage klanken kan weergeven zonder dat dit de hogere klanken beïnvloed. Dus ongeveer een klank die te vergelijken is met die van de z-680 maar dan een set die geschikt is voor een woonkamer(met dts en d.digital decoder).
    digitally THX mastered

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •