Pagina 2 van 33 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 802 worden weergegeven.

Discussie: Lord of the Rings

  1. #26

    Standaard

    Nee, het is dus niet nodig om The Hobbit te lezen voordat je deze film gaat zien.
    Volgens mijn oom en tante (die de film al hebben gezien in de voorpremière) zit er een korte samenvatting van The Hobbit verwerkt in de film, dus ook voor mensen die het boek niet kennen, of er nog in bezig zijn (zoals ik) is deze film goed te volgen...

  2. #27

    Standaard

    Moet je ook maar net weten dat het in de film verteld wordt.

    Ik wist het niet maar net als je zegt, het is dan niet noodzakelijk om het boek eerst te lezen.
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard H

    Zelfde had ik met Jurassic Park 2, had eerst film gezien en pas dit jaar het boek gelezen en het einde van de film klopt voor geen meter met het boek, maar dat terzijde.
    Jurassic Park is natuurlijk ook niet echt een klassieker

  4. #29
    Reinier D van Veelen
    Guest

    Standaard Ik heb hem gezien LOTR

    Jezus wat een waanzinnige film is LOTR ik heb hem afgelopen Zondag -morgen gezien .Ik ben er nog van in de war Kan niet wachten tot deel 2

  5. #30

    Standaard

    De Hobbit is een verhaal op zich, je kan het ook lezen na de drie andere boeken. Maar voor de Tolkien liefhebbers is het mischien leuk om ook "de Silmarillion" te lezen, aangezien hier het ontstaan van de hele wereld van Tolkien naar voren komt.
    Ook het hoe en waarom van bv. Gandalf de Grijze en de vele andere wezens. Let wel, het is geen verhaal, maar een bundel met korte verhaaltjes en informatie voor de liefhebber. Maar het hoort in de verzameling.

    Nu heb ik "de Hobbit" en "in de ban van de ring" in een uitgave uit 1985 en de "Silmarillion" uit 1978. Wat wil ik hier mee zeggen, ik heb er ook een boek bij genaamd "in de ban van de ring Aanhangsels" ook uit 1985 en 159 bladzijden. Ik weet niet of dit in jullie uitgaven erbij zit. Zo niet....kopen.
    Je kan niet zonder. (ik alhans niet). Daar staan dingen in waarvan ik letterlijk heb zitten janken, en dagen lang klote van heb geslapen, zo mooi.

    Moraal van het verhaal: Alles lezen.

    P.S. Ik heb ze zelf al een keer of vijf gelezen en daar komt nog wel een keer bij.

    Voor advies van goede boeken, Just call me.
    Mogen onverdiende goedheid en vrede u ten deel vallen.....

  6. #31

    Standaard

    Hier nog een recensie voor mensen die nog mochten twijfelen:

    Waar begin je een recensie over deze film? Een film waarvan de verwachtingen zo hoog zijn, waar generaties aan fans van Tolkien’s meesterwerk zo lang op hebben moeten wachten. Ik denk met een geruststelling: het eerste deel van Peter Jackson’s The Lord Of The Rings-trilogie is wel degelijk briljant…

    Zo, de aap is uit de mouw. In tegenstelling tot die ene film in 1999 van die ene George Lucas waar we ook zo lang op moesten wachten en waarvan de hype eromheen de film ook al vóór de release tot grote hoogtes stuwde, voldoet The Fellowship Of The Ring wél aan alle verwachtingen. Niet alleen dat, waarschijnlijk is deze film één van de beste, al niet dé beste van het afgelopen jaar (de afgelopen jaren?).

    Dit is namelijk afhankelijk van waar je naar op zoek bent in een film. Het zou namelijk best wel eens kunnen dat een hoop mensen (vooral jongeren) door de indrukwekkende trailers een blockbuster-achtig spektakel a la The Phantom Menace verwachten. Begrijp me niet verkeerd: The Fellowship Of The Ring heeft genoeg spektakel om deze honger te stillen (zie verderop), maar de nadruk ligt er niet op. Zoals het hoort, want Peter Jackson heeft met deze film gekozen voor een zo getrouw mogelijke verfilming van het boek. Dit betekent dat alle facetten van het boek zijn meegenomen in de verfilming, en dat zijn nu eenmaal niet alleen spectaculaire gevechten met orcenlegers, maar ook karakterdiepgang en het verfijnde detail, waarmee de wereld van Middle-Earth tot leven is geroepen.

    Voor diegenen die niet tot de tientallen miljoenen lezers van Tolkien’s werk behoren, zal ik een klein deel van het plot uit de doeken doen zonder te veel weg te geven. Jackson begint zijn film met een kort overzicht van de voorgeschiedenis van de film(s). We leren via een reeks bijzonder indrukwekkende beelden dat een kwaadaardige macht Sauron ooit via een machtige ring de wereld van Middle-Earth probeerde te veroveren. Uiteindelijk werd Sauron verslagen, maar de ring, hoewel verondersteld verdwenen, bleef actief. Via via zien we de ring uiteindelijk belanden bij de hobbit Bilbo Baggins (Ian Holm).

    De daadwerkelijke film begint bij het arriveren van tovenaar Gandalf (Ian McKellen) in hobbit-land The Shire, waar hij op bezoek komt op Bilbo’s verjaardag. Deze verjaardag loopt echter anders dan verwacht: Bilbo kondigt aan te vertrekken om nooit meer terug te keren en laat zijn bezit, inclusief de ring, achter aan zijn neef Frodo (Elijah Wood). Als Gandalf ontdekt dat de ring Sauron’s ring is, begint het avontuur. Sauron is namelijk teruggekeerd, is weer bezig met het opbouwen van een leger in het duistere Mordor en is op zoek naar zijn ring. Frodo zal huis en haard moeten verlaten om de gevaarlijke ring zien kwijt te raken. Al snel blijkt de enige plek hiervoor in Mordor zelf te liggen, in de vuren van Mount Doom.

    The Fellowship Of The Ring is het eerste deel van Frodo’s tocht om de ring naar zijn eindbestemming te brengen en we worden dan ook geïntroduceerd aan zijn metgezellen (‘the fellowship’), de eerdergenoemde Gandalf, hobbits Sam, Merry en Pippin, dwerg Gimli (John Rhys-Davies), elf Legolas (Orlando Bloom) en de mensen Aragorn (Viggo Mortensen) en Boromir (Sean Bean). We volgen deze negen reizigers langs grootse gevaren in enorme bossen, bovenop besneeuwde bergtoppen en in de duistere dwergenmijnen van Moria.

    Deze gevaren vormen onder andere de negen angstaanjagende Black Riders van Sauron, het Uruk-Hai leger van Gandalf’s gek geworden meester Saruman (Christopher Lee) en hordes orcen, een Cave Troll en de gruwelijke Balrog in de ondergrondse mijnen dat één van de beste computergeanimeerde karakters is geworden wat ooit op het witte doek te zien is geweest.

    Aangezien The Fellowship Of The Ring natuurlijk pas het eerste deel is van de trilogie, heeft het einde een beetje de impact van een film als The Empire Strikes Back met veel open eindes en dramatische ontwikkelingen. Het is dan ook goed voor te stellen dat een kijker die de boeken niet gelezen heeft, dit alsnog gaat doen in het aankomende jaar om te weten hoe het verder gaat.

    En waarom? Omdat deze film de kijker niet alleen meeneemt door de fantastisch gecreëerde wereld van Middle-Earth, maar hem ook daadwerkelijk laat meeleven met de personages. In tegenstelling tot de vele spektakels van de afgelopen jaren zijn de hoofdpersonages van The Fellowship Of The Ring allen uitgediept, waardoor de kijker gaat geven om het lot van Frodo en zijn kompanen. De verhaallijn, die slechts hier en daar afwijkt van het boek, is helder en door de proloog hebben we al kunnen zien waarom de personages zich zo druk moeten maken om de ring en onder welke druk Frodo is komen te staan. Dit is de grootste verdienste van Jackson: niet alleen het tot leven wekken van Middle-Earth, maar ook van zijn bewoners.

    Het is natuurlijk wel een vereiste voor goede personages dat de cast z’n werk goed doet. De casting is godzijdank perfect. Geen enkele acteur valt uit de toon en sommigen gaan zelfs zo op in hun rol, dat ze amper te herkennen zijn als zichzelf (Ian McKellen bijvoorbeeld). Elijah Wood, die de film natuurlijk moet dragen, is een verademing. Als je ziet wat een verandering hij al doormaakt in deze film, heeft hij nog heel wat in petto voor de volgende twee delen. Zelfs de tot nu toe onstabiele actrice Liv Lyler, die hier een elfenprinses speelt, zet haar rol met verve neer. Christopher Lee’s grote momenten moeten nog komen in het tweede deel, maar hij weet hier al op manische wijze te keer te gaan.

    Visueel gezien zijn zowel Middle-Earth als zijn bewoners met een dermate grote toewijding en grandeur tot leven gebracht, dat het bijna griezelig is. Op geen enkel moment is het lengteverschil tussen bijvoorbeeld de kleine hobbits en de grotere mensen ongeloofwaardig, terwijl er niet gebruik is gemaakt van de kleine medemens (lees: lilliputters). De eerste momenten waarin dit goed te zien is, als hobbit Bilbo mens Gandalf in zijn huisje rondwijst, zijn werkelijk verbluffend. Ook de wat meer gecompliceerde en dus computergeanimeerde wezens als de Cave Troll hebben een ongelofelijk realistische interactie met hun omgeving. De tientallen locaties die met een gezond verstand niet écht zouden moeten zijn, komen over alsof je er zelf elk moment zou kunnen rondwandelen. Dit zijn geen maskers of sets, dit ís Middle-Earth. George Lucas’ special-effectsbedrijf ILM heeft er een volwaardige concurrent bij gekregen met het Nieuw-Zeelandse WETA, dat hiervoor slechts Jackson’s The Frighteners heeft gemaakt.

    En dan te bedenken dat WETA in het volgende deel, The Two Towers (kerst 2002), pas écht zijn spierballen zal laten zien als we worden getrakteerd op één van de grootste hoofdrolspelers van de trilogie, Gollum (die ook in deze film al een enkele keer te zien is), die geheel computergeanimeerd zal zijn. Dit geldt ook voor het ras der Enten, vreemdsoortige, levende bomen. Bovendien zullen de eerste massale veldslagen zich in die film afspelen, veldslagen in ordes van grootte waar in deze film slechts even in de proloog aan wordt gesnuffeld.

    The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring kan met gerust hart de beste fantasyfilm tot op heden genoemd worden en zal dit genre eindelijk een serieuze kans geven volwassen te worden, iets wat recente fantasyfilms als Dungeons & Dragons en de Harry Potter-verfilming niet kunnen zeggen. Met zijn epische schaal, overtuigende personages en meeslepende verhaallijn kan de The Lord Of The Rings-trilogie (of dan in ieder geval dit deel) zich zelfs tussen de klassiekers uit de filmgeschiedenis nestelen, net zoals Tolkien’s werk dit deed in de literatuur. En daar mogen we Peter Jackson wel dankbaar voor zijn.

  7. #32

    Standaard

    Kwijl Kwijl, zeer goede uitleg.....nu wil ik er zeker heen...
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  8. #33

    Standaard

    Kan ook nauwelijks nog wachten...

    Maar is er nog ergens wat meer te lezen over de DVD releases, de extra's, director's cut EN welke regio dit wordt gedaan. Als dit namelijk al in een filmblaadje staat (preview), dan moet het toch ook nog wel ergens anders te lezen zijn, toch?? Of ben ik nu te ongeduldig???

  9. #34

    Standaard

    Ik ga dadelijk naar de Primiere van Lord of the rings die om 00:15 draaid. Ik hou jullie op de hoogte hoe ie is

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Hier nog een recensie voor mensen die nog mochten twijfelen:.....
    Errug goeie review, is die van jezelf Jeroen? Zoja, dan moet je ook maar reviews gaan geven op www.dvd.nl

  11. #36

    Standaard

    Ik ben net terug van The lord of the rings.Het is nu 3.30. Ik moet zeggen de film is echt geweldig ook namens Raskel.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AoG
    Errug goeie review, is die van jezelf Jeroen? Zoja, dan moet je ook maar reviews gaan geven op www.dvd.nl
    Helaas niet...maar ik was de link kwijt van de pagina waarop ie stond, had dus alleen de text nog maar. Wilde hem jullie toch niet onthouden...

  13. #38

    Standaard dvd releas

    Is er al een datum bekend van de releas van deze DVD ??

  14. #39

    Standaard

    Ergens in September exacte datum is voor mij nog onbekend

  15. #40

    Standaard Niet lezen

    Ik ga zeker de boeken niet lezen. Ik heb meer dan genoeg te doen en ben erg blij met de film versies. Drie uurtjes kijken en je kunt weer meepraten over zaken waarvoor anderen maanden hebben gelezen

    En ik heb niet echt last van een afgestompte fantasie omdat ik alleen maar films kijk, je hoeft niet op de houden met fantaseren als de film voorbij is namelijk.

    Ach ja.... je zal maar niet van lezen houden zoals ik....gewoon een boekenkast vol zetten met dvd's dan maar

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dadaveke
    Ergens in September exacte datum is voor mij nog onbekend
    Dan pas!!?? Shit hey....

  17. #42

    Standaard Re: Niet lezen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Ende
    Ik ga zeker de boeken niet lezen.
    Dat is jouw keuze, maar ik raad het wel aan, omdat je de beschreven wereld van Midden-Aarde dan veel gedetailleerder voor je ogen krijgt. Je krijgt dan ook veel meer respect voor de film, omdat P. J. hier ongelooflijk veel aandacht heeft besteed.

    Maar goed zoals ik al zei, het is jouw keuze

  18. #43

    Standaard

    Ik snap wat je bedoeld, maar ik kan daar dusdanig weinig tijd voor vrij maken dat ik de boeken pas eind 2018 uit zou hebben.... en aangezien ik wel erg graag de film wil zien gaat dat zonder de boeken te hebben gelezen.

    Mocht ik vragen hebben over midden-aarde kom ik zeker even met vragen bij je langs en dan beloof ik dat ik de film daarna nog een keer ga kijken

  19. #44

    Standaard

    Nou, zodra ik klaar ben in de Myst serie, ga ik gelijk weer beginnen in The Hobbit. Daarna is de trilogie aan de beurt...

    Tegen die tijd heb ik de film ook al gezien... en ik weet van mezelf dat ik echt wil weten hoe het verhaal verder gaat, dus dan zal ik i.p.v. een DVD maar een keer moeten investeren in een Engelse set van de boeken.... ik ben benieuwd!!!

  20. #45

    Standaard

    Ben nu ook bezig met deel 1 van de trilogie, in ut Engels! Is ff inkomen, maar als je in het verhaal zit is de Engelse versie toch stukke beter. Alles komt toch wat serieuzer over en je leest het boek zoals het ooit bedoeld is en niet de interpretatie van een of andere NL vertaler.

    Maar helaas zal ik het niet meer halen voordat de film uitkomt, maar ik heb de NL versie al eens gelezen....dus ik weet wat voor spektakel er allemaal nog aankomt komende films!

  21. #46

    Standaard

    Heb de boeken ook nooit gelezen en heb daar helaas ook geen tijd voor. Ga zaterdag naar de film en het lukt me waarschijnlijk niet om de boeken nog te lezen daarvoor.
    Is iemand al naar de film geweest en hoe was ie?? Ik kan namelijk niet wachten tot zaterdag.

  22. #47

    Standaard

    Ik heb em gister gezien... was wel cool
    Er valt nog wel wat op aan te merken, maar over het algemeen wel een mooie film.

  23. #48

    Standaard Effe emo gaan

    Ben deze morgend om 11.00 gaan kijken en ik ben een ander man. Ik ga overdreven klinken, maar dat doet er niet toe. M'n stoutste verwachtingen zijn ingelost. Ik heb gelachen, ik heb gehuild, ik heb schrik gehad, ik ben opgelucht geweest.

    Beeld je in dat de eerste Star Wars trilogie was begonnen met 'The Empire Strikes Back'. Zo voel je je op 't eind. De acteurs zijn fantastisch. De decors subliem. De muziek blaast alles weg. Ik voel me net Neo die de waarheid heeft leren kennen.

    Hooray Peter Jackson.

    Greets,
    StevenTD.

  24. #49

    Standaard

    Ben nu wel heel erg benieuwd, kan helaas niet eerder dan zaterdag , anders had ik nu zeker naar de bios gegaan.

  25. #50

    Standaard

    Wat jullie vergeten te vermelden is dat bij de ondertiteling de namen uit de Nederlandse boeken zijn vermeld in plaats van de Engelse namen.
    Ook is op plaatsen de ondertiteling zwart gemaakt waar het beeld volledig wit is.
    Deze prachtige film is waarschijnlijk de beste film van dit jaar en zal het record van Harry Potter vast en zeker verbreken.
    Ook is de DTS Sound Track van deze film goed in elkaar gezet en loopt het perfect gelijk met het beeld.
    1 ding vind ik niet kloppen aan de film en dat is de kijkwijzer, 12 jaar en ouder is te laag, gezien het vele geweld is 16 eigenlijk een must.

Pagina 2 van 33 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •