Pagina 3 van 33 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 802 worden weergegeven.

Discussie: Lord of the Rings

  1. #51

    Standaard

    Ik ben benieuwd naar wat deze film bij de oscars gaat doen. Ik denk dat met een beetje geluk het record van 11 er wel aangaat
    The world is changed. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air. Much that once was is lost, for none now live who remember it.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Ende

    Mocht ik vragen hebben over midden-aarde kom ik zeker even met vragen bij je langs en dan beloof ik dat ik de film daarna nog een keer ga kijken
    Je kunt me alles vragen hoor

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Ben nu ook bezig met deel 1 van de trilogie, in ut Engels! Is ff inkomen, maar als je in het verhaal zit is de Engelse versie toch stukke beter. Alles komt toch wat serieuzer over en je leest het boek zoals het ooit bedoeld is en niet de interpretatie van een of andere NL vertaler.
    De vertaling is toch echt wel wat Tolkien bedoelde, hij heeft er aan meegewerkt samen met Max

  4. #54

    Standaard

    Over het algemeen zijn boeken die vertaald worden naar het nederlands iets minder vanwege bepaalde zinsspeling. Dingen die gewoon moeilijk te vertalen zijn zonder de context van de zin te verpesten.

    Daarom geef ik ook de voorkeur om boeken in het engels te lezen die door een engelse of amerikaanse auteur geschreven is.
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    Ik heb em gister gezien... was wel cool
    Er valt nog wel wat op aan te merken, maar over het algemeen wel een mooie film.
    Wat valt er dan op aan te marken volgens jou en waarom??

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer
    1 ding vind ik niet kloppen aan de film en dat is de kijkwijzer, 12 jaar en ouder is te laag, gezien het vele geweld is 16 eigenlijk een must.
    Er komt zelfs nog een Director's Cut op DVD uit (volgens de geruchten...) die meer geweld bevat. Dus ik denk dat dit dan wel meevalt. De standaarden liggen ook misschien weer wat anders bij zo'n film...

  7. #57

    Standaard

    Dat is op zich wel waar, maar er zitten een heleboel goeie elementen in de film over goed en kwaad en hoe je met elkaar om moet gaan. Daarom zouden kinderen vanaf 12 jaar het ook wel moeten zien

  8. #58

    Standaard

    En ik geloof dat geweld op zich toch ook niet voor een 16+ rating zorgt? Ligt dan toch meer aan de manier waarop er geweld gepleegd wordt....dus is er veel bloed, afgehakte ledematen en meer "gore".
    Verder speelt taalgebruik, sex en horror toch ook nog mee.....? Heb eigenlijk de kijkwijzerstandaarden er niet op nageslagen, ik kijk toch wel!

    Vaak is een 16+ rating ook een teken dat er geen consessie is gedaan aan de echtheid van een film. M.a.w. bij een veldslag hoort nu eenmaal veel bloed (zeker in een wereld als die van Tolkien). Ben daarom ook erg blij dat (als) er een director's cut komt voor 16+....

  9. #59

    Standaard

    De regering moet niet zo zanikken over het geweld. Kleine kinderen kijken toch ook naar Tom & Jerry en de road runner.
    Of is dat soms geweldloos

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dadaveke
    De regering moet niet zo zanikken over het geweld. Kleine kinderen kijken toch ook naar Tom & Jerry en de road runner.
    Of is dat soms geweldloos
    Daarom zeg ik ook dat het aan het soort geweld ligt Maar je hebt wel een gelijk. Door deze zeikerij worden films vaak te netjes gehouden, wat het realisme niet ten goede komt.

  11. #61

    Standaard

    Ik vind Road Runner en Tom & Jerry gevaarlijker voor kinderen dan geweld in films hoor...
    In Road Runner sodemietert iemand van een rots en er gebeurt niks... hij loopt vrolijk weer verder.
    Als dat in een echte film gebeurt, zit je met een plasje bloed...

    Nou, drie keer raden wat kinderen sneller na gaan doen...

    (Zo hadden jullie het nog nooit bekeken hè )

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Ik vind Road Runner en Tom & Jerry gevaarlijker voor kinderen dan geweld in films hoor...
    In Road Runner sodemietert iemand van een rots en er gebeurt niks... hij loopt vrolijk weer verder.
    Als dat in een echte film gebeurt, zit je met een plasje bloed...

    Nou, drie keer raden wat kinderen sneller na gaan doen...

    (Zo hadden jullie het nog nooit bekeken hè )
    Tja, we denken ook niet allemaal zoals jij dat kan.

    btw, je krijgt nog 2 lollies van me

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AoG
    btw, je krijgt nog 2 lollies van me
    Wel Chupa-Chups hè? Ik krijg van de kleurstoffen in die lollies altijd zo´n prettig gevoel...

  14. #64

    Standaard

    Ik heb sinds een paar dagen de Walt Disney produktie "The three musketeers" in huis en dat is in mijn ogen een komedie, maar toch voor 16 jaar en ouder. Bloed is er niet te zien en buiten wat zwaard gekletter om ook geen geweld. En sex....sex ook al niet.....(DIEPE ZUCHT).....

    Wat ik dus wil zeggen is dat die hele kermis rond die leeftijden grote onzin is. Laten ze eerst eens serieus naar zo'n film kijken.
    Mogen onverdiende goedheid en vrede u ten deel vallen.....

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik

    Wel Chupa-Chups hè? Ik krijg van de kleurstoffen in die lollies altijd zo´n prettig gevoel...
    Word je van kleurstoffen niet agressief?

  16. #66

    Standaard

    Ik denk dat ze de leeftijd laag houden omdat dan een zo groot mogelijk publiek kan komen kijken naar de film.

    En voor de dvd (met de extra scenes en bloed en andere bende) de leeftijd omhoog schroeven.
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  17. #67

    Standaard

    misschien komt er wel net zo'n lange DC als bij Harry Potter zou komen. Een van 4 uur!!, wat dus 1,5 uur extra is.....krijg het nu al warm als ik aan een LOTR denk die 4,5 uur duurt...wordt dan minstens een 4DVD pack!!
    Maarja, da's maar speculeren op eiegn hersenspinsels....heeft eigenlijk niemand wat aan

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard H
    En voor de dvd (met de extra scenes en bloed en andere bende) de leeftijd omhoog schroeven.
    DVD's worden toch voornamelijk door jongeren ouder dan 16 verkocht en ouderen natuurlijk ook

  19. #69
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    in de Spits van afgelopen woesdag stond inderdaad te lezen dat de DVD een half uur langer zou gaan duren. Dat dat voornamelijk de bloederige gedeeltes zouden zijn, lijkt mij wel heel erg sterk, gezien het feit dat deze scenes meestal het meeste geld kosten, en dus zal New Line Cinema dat nooit goedkeuren. Mijn gok is dat de extra scenes die aan de film worden bijgevoegd, alleen maa ter verdieping zijn van de personages. Dat gore verhaal klinkt gewoon niet logisch genoeg, hoe erg als wij inderdaad wel eens graag zouden willen zien hoe deze film overkomt als hij wat bloederiger is. In tegendeel tot Jacksons andere films als Braindead bijvoorbeeld heeft hij nu wel goed naar Hitchcock geluistert.

    Het biedt echter wel aanbeveling om te tekenfilm uit 1978 ook nog even te kijken. Het schijnt dat de makers van deze film zich behoorlijk hebben laten inspreren door deze tekenfilm. Bilbo ziet er wel erg hetzelfde uit.

    En voor diegenen die LOTR nog niet hebben gelezen, Lezen !!!!!! dat boek, zoals al eerder is verdeld begin met Sillmarillion, Hobbit en dan dit boek. De reisgenoten koste mij slechts enkele dagen om te lezen. 500 blz, 100 per dag is dus 5 dagen.

    De DVD komt 9 september, hij wordt uitgebracht door A-Video, dus hoogstwaarschijnlijk wel DTS, en veel extra's, maar ga er maar wel vast van uit dat het deooken wordt, net zoals met Kundun of Magnolia.

  20. #70

    Standaard

    De release datum van lord of the rings dvd is 9-10-2002.
    Zie deze link voor meer release datums:

    http://www.dvd-home.nl/release/nieuw.asp

    Groeten

  21. #71

    Standaard

    Ik heb gisteren dan eindelijk Lord of the Rings in de bios gezien en ik moet zeggen dat ik 3 uur geboeid heb zitten kijken naar de film, met name het laatste uur is behoorlijk spectaculair. Ik zal dan ook zeker de dvd van LotR kopen als ie uitkomt.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel
    En voor diegenen die LOTR nog niet hebben gelezen, Lezen !!!!!! dat boek, zoals al eerder is verdeld begin met Sillmarillion, Hobbit en dan dit boek. De reisgenoten koste mij slechts enkele dagen om te lezen. 500 blz, 100 per dag is dus 5 dagen.
    Ik zou de Silmarillion na de LOTR lezen omdat je dan meer nieuwsgierig bent geworden naar het ontstaan van Midden-Aarde

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AoG
    Ik zou de Silmarillion na de LOTR lezen omdat je dan meer nieuwsgierig bent geworden naar het ontstaan van Midden-Aarde
    Couldn't agree more...
    Als je eerst de Silmarillion leest dan loop je het gevaar dat je aan de rest van de boeken niet meer begint, omdat je er (forgive me my language) geen klote van snapt. Lees je 'm als laatste, dan is het juist een hele leuke aanvulling op een goed verhaal.

    of zoiets............
    Mogen onverdiende goedheid en vrede u ten deel vallen.....

  24. #74

    Standaard

    Bedankt voor je steun, ik voel me nu weer een stuk beter

  25. #75
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Dat zal allemaal best, maar zo heeft Tolkien het ook niet bedoeld, je juiste volgorde is om eerste de Silmariollion te lezen, als je hier voor terugdeinst ben je gewoon een watje en het ook niet aan je voorbestemd om veder te lezen. Vergeet net dat slecht enkele keren in de geschiedenis schrijvers als hem zich openbaren aan de wereld, het is dus een privilege om zijn boeken uberhaubt te kunnen en mogen lezen. Als je daar niet intelligent genoeg voor bent do me a favour en begin er gewoon niet aan. Je leest toch ook geen Wilde, Milton, Chaucer, Orwell of Shakespear als je denkt dat je engels niet goed genoeg is.

    Wanneer je de Silmarillion vooraf leest snap je beter waarom bepaalde gasten met elkaar in conflict zijn of waarom bepaalde dingen nu eenmaal zo zijn als je ze aantreft in LOTR, ik heb LOTR gelezen met een Lexicon in de buurt. Ook dat kan ik je wel aanraden. Het enige dat je er nog na moet lezen zijn de aanhangsels, nog eens 150 blz. En dan als je het echt wil begrijpen, luister De Ring Der Nibelungen van Richard Wagner, een opera van 16 uur. Deze is zwaar gebaseerd op Germaanse Mythologie, en ik denk dat de oorsprong van Tolkiens verhaal ook daar naartoe lijdt. Een interessante studie voor wanner ik meer tijd heb dan nu.

Pagina 3 van 33 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •