Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 37 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard vliegfilms met mooiste vliegscenes

    Ok, battle of britain komt binnenkort uit in een se uitvoering.
    het is niet helemaal een top film maar heeft wel mooie vliegscens.
    pearl harbor heb ik ook al; zitten ook een paar mooie vliegscenes in.

    kennen jullie nog meer WW2 of andere films met geweldige vliegscenes?!
    ik houd mij aanbevolen. :wink:

  2. #2

    Standaard

    In A Bugs Life zat wel een mooie scene met een vlieg. :wink:

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    In A Bugs Life zat wel een mooie scene met een vlieg. :wink:
    grapjas!

  4. #4

    Standaard

    De klassieker is natuurlijk Tora! Tora! Tora!, waar men speciaal "Japanse" vliegtuigen voor heeft gecreeerd uit Amerikaanse Harvards en BT-15's. Deze film is historisch beter dan Pearl Harbor.
    Een wat modernere klassieker is natuurlijk Top Gun, met Tom Cruize als F-14 piloot.
    Andere vliegtuig films zijn bijvoorbeeld Those Magnificent Men and Their Flying Machines en Blue Max.
    Maar dat the Battle of Britain nu eindelijk op een serieuze DVD uitkomt wist ik nog niet. Wanneer komt die uit en waar kan ik er meer info over vinden?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pleun
    De klassieker is natuurlijk Tora! Tora! Tora!, waar men speciaal "Japanse" vliegtuigen voor heeft gecreeerd uit Amerikaanse Harvards en BT-15's. Deze film is historisch beter dan Pearl Harbor.
    Een wat modernere klassieker is natuurlijk Top Gun, met Tom Cruize als F-14 piloot.
    Andere vliegtuig films zijn bijvoorbeeld Those Magnificent Men and Their Flying Machines en Blue Max.
    Maar dat the Battle of Britain nu eindelijk op een serieuze DVD uitkomt wist ik nog niet. Wanneer komt die uit en waar kan ik er meer info over vinden?
    voorlopig komt hij alleen in engeland op een R2 SE uit. Ook in de usa komt hij uit als SE. vreemd genoeg niet hier in nederland. zeker nu er veel oorlogsfilms opnieuw worden uitgebracht i.v.m het 60 jarige jubileum.
    op imdb heeft men het echter over een "B" film(batlle of britain)?! nu, zo slecht is battle of britain toch zeker niet!

    Natuurlijk TOP GUN. heb ik ook al, was ik helemaal vergeten. ook die komt in een SE uitgave binnenkort, althans daar heb ik een tijdje geleden wat over gelezen.

    tora, tora tora moet ik inderdaad serieus eens gaan bekijken! volgens mij heb ik die ooit eens op de tv gezien.

    hier is een link over info omtrent battle of britain:
    http://www.play.com/play247.asp?page...7&p=57&c=&g=72

    Ik heb nog een paar op imdb gevonden:

    Twelve O'clock high
    Hells Angels.

  6. #6

    Standaard

    The Battle of Britain is waarschijnlijk de "Pearl Harbor" van de jaren zestig en als je het nu bekijkt acteren ze op een overdreven manier, ziet de haardracht en make-up er jaren zestig uit enz. , maar het was destijds een big budget film. En bovendien een actiefilm kijk je niet voor het verhaal, maar voor de actie, dus een vliegtuigfilm kijk je voor de vliegscenes...
    Ik zal maar eens op amazon ed gaan snuffellen voor Battle of Britain, of misschien doet RoDisc er wel een leuke actie mee.

  7. #7

    Standaard

    The Battle of Britain is waarschijnlijk de "Pearl Harbor" van de jaren zestig en als je het nu bekijkt acteren ze op een overdreven manier, ziet de haardracht en make-up er jaren zestig uit enz. , maar het was destijds een big budget film. En bovendien een actiefilm kijk je niet voor het verhaal, maar voor de actie, dus een vliegtuigfilm kijk je voor de vliegscenes...
    Ik zal maar eens op amazon ed gaan snuffellen voor Battle of Britain, of misschien doet RoDisc er wel een leuke actie mee.

    Oja er schieten mij nog wat titels binnen: Dambusters, Mosquito Squadron, 633 Squadron.
    Een gedeelte van The Right Stuff gaat over Edwards AFB in de beginjaren met de X-1.

  8. #8

    Standaard

    The Final Countdown en The Right Stuff (de scenes over Yeager dan) zijn mijn favoriete 'vliegfilms'.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    The Final Countdown en The Right Stuff (de scenes over Yeager dan) zijn mijn favoriete 'vliegfilms'.
    Final countdown komt mij inderdaad ook bekend voor.

    bedankt voor de tips allemaal!

    Ik kan weer wat films bestellen. :wink:

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    The Final Countdown en The Right Stuff (de scenes over Yeager dan) zijn mijn favoriete 'vliegfilms'.
    Final countdown komt mij inderdaad ook bekend voor.
    Een tip: mocht je deze gaan aanschaffen hou er dan rekening mee dat de NL-editie een vrij matige beeld- en geluidskwaliteit heeft. Er is een nieuwe regio 1 versie uit (zie http://www.thedigitalbits.com/review...untdownse.html ) die veeeeel beter is. Ik zit er zelf over te denken om deze aan te gaan schaffen als vervanger.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    In A Bugs Life zat wel een mooie scene met een vlieg. :wink:
    grapjas!
    Nochtans een zeer mooie scène:

    "Get away from the light!"
    "I can't! It's soooooo beautiful!"
    *knetter knetter*


    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    In A Bugs Life zat wel een mooie scene met een vlieg. :wink:
    grapjas!
    Nochtans een zeer mooie scène:

    "Get away from the light!"
    "I can't! It's soooooo beautiful!"
    *knetter knetter*


    amai zeite ge nu helemaal zot geworden!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pleun
    De klassieker is natuurlijk Tora! Tora! Tora!, waar men speciaal "Japanse" vliegtuigen voor heeft gecreeerd uit Amerikaanse Harvards en BT-15's. Deze film is historisch beter dan Pearl Harbor.
    Een wat modernere klassieker is natuurlijk Top Gun, met Tom Cruize als F-14 piloot.
    Andere vliegtuig films zijn bijvoorbeeld Those Magnificent Men and Their Flying Machines en Blue Max.
    Maar dat the Battle of Britain nu eindelijk op een serieuze DVD uitkomt wist ik nog niet. Wanneer komt die uit en waar kan ik er meer info over vinden?
    heb je deze films zelf ook al op dvd?
    en zoja, op R2 of R1 dvd?

  14. #14
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Star Wars: a new Hope episode IV
    Zitten toch wel strakke vliegscenes in.

    Independant Day dacht ik zo.

    Firefox met Clint, als ie eenmaal vliegt dan vliegt ie ook goed.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  15. #15

    Standaard

    In Behind enemy lines zitten ook wel wat aardige f18 scene's.... in DTS.. pump up the volume!! :wink:

    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #16

    Standaard

    Porco Rosso
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Porco Rosso
    + nog een aantal andere Ghibli's misschien?

    - Nausicaä of the Valley of Wind
    - Laputa: The Castle in the Sky

    Vooral de vliegscenes in Nausicaä vindt ik erg strak. De vliegtuigen daarin zijn heel mooi ontworpen. Miyazaki is daar heel fanatiek in.

  18. #18

    Standaard

    Update:

    deze films heb ik inmiddels besteld:
    633 Squadron
    The Battle Of Britain (1969) - Special Edition
    The Blue Max (1966) (deze heeft zelfs NL ondertiteling!)

    ik ben nog op zoek naar deze film:
    Those Magnificent Men in Their Flying Machines, or How I Flew from London to Paris in 25 hours 11 minutes. (leuke parodie met authentieke vliegmachines en mooie vliegscenes! :wink:

    deze film is recent op R1 uitgebracht.
    weet iemand of deze titel ook op R2 verkrijgbaar is en eventueel met nl subs?


    verder wil ik iedereen nog even bedanken voor de tips!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Porco Rosso
    Is deze op R2 dvd beschikbaar?
    ik heb het liefst alleen R2 dvd's omdat ik niet zeker weet of mijn tv/dvd ook ntsc kan weergeven. :wink:

    update:
    heb tv en dvd-speler gechecked en kunnen beide zonder problemen ntsc afspelen. Regio-vrij maken gaat ook gemakkelijk via een code en afstandsbediening.

    mischien toch maar de moeilijk verkrijgbare/zeldzame films op R1 dvd halen. :wink:

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    The Final Countdown en The Right Stuff (de scenes over Yeager dan) zijn mijn favoriete 'vliegfilms'.
    Final countdown komt mij inderdaad ook bekend voor.
    Een tip: mocht je deze gaan aanschaffen hou er dan rekening mee dat de NL-editie een vrij matige beeld- en geluidskwaliteit heeft. Er is een nieuwe regio 1 versie uit (zie http://www.thedigitalbits.com/review...untdownse.html ) die veeeeel beter is. Ik zit er zelf over te denken om deze aan te gaan schaffen als vervanger.
    deze is hier(Rodisc) ook te koop op r2???
    http://www.rodirect.nl/displayers/index.asp?id=41649

    er staat bij R2 maar is dit correct omdat ze het hier hebben over een usa import?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    The Final Countdown en The Right Stuff (de scenes over Yeager dan) zijn mijn favoriete 'vliegfilms'.
    Final countdown komt mij inderdaad ook bekend voor.
    Een tip: mocht je deze gaan aanschaffen hou er dan rekening mee dat de NL-editie een vrij matige beeld- en geluidskwaliteit heeft. Er is een nieuwe regio 1 versie uit (zie http://www.thedigitalbits.com/review...untdownse.html ) die veeeeel beter is. Ik zit er zelf over te denken om deze aan te gaan schaffen als vervanger.
    deze is hier(Rodisc) ook te koop op r2???

    http://www.rodirect.nl/displayers/index.asp?id=41649

    er staat bij R2 maar is dit correct omdat ze het hier hebben over een usa import?
    Het lijkt me dat dit de regio 1 versie is. Voor zover ik weet zijn er geen regio 2 versies van die nieuwe SE (die ook nog maar kort uit is) en de cover is in ieder geval wel van de r1-versie.

  22. #22

    Standaard

    Ik weet nog dat ik vroeger de film Fire Birds op video had (opgenomen). Dat vond ik altijd een goeie film (ik was 10 ofzo), maar als ik nu de reacties op imdb.com lees dan was het een slechte film . Ik hoop iig dat 'ie nog een keer op tv komt.

  23. #23

    Standaard

    Tora! Tora! Tora! is in Nederland uitgegeven door 20th Century Fox en is inmiddels een "Big Deal" titel, dus je moet hem voor ergens tussen de 10 en 15 eurootjes wel kunnen krijgen. De streepjescode is 712626007883.

    Nog een vliegtuigfilm: Firefox, met Clint Eastwood die een (fictief) super vliegtuig uit de Sovjet-Unie moet smokkellen.

  24. #24

    Standaard

    Dark Blue World
    The Tuskegee Airmen
    Battle of Britain
    Dvd Profiler

    "We shall fight on the beaches. We shall fight on the landing grounds. We shall fight in the fields,and in the streets, we shall fight in the hills. We shall never surrender!"

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Star Wars: a new Hope episode IV
    Zitten toch wel strakke vliegscenes in.

    Independant Day dacht ik zo.

    Firefox met Clint, als ie eenmaal vliegt dan vliegt ie ook goed.
    star wars set van 4, 5 en 6 komt gelukkig in september dit jaar uit. natuurlijk moet ik die hebben. :wink:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •