De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuw Project! Zelfbouw Sub!

    Hallo allemaal!

    Klinken bij jou de dieptebommen in U-571 als zachte plofjes? Lijken de stampende poten van dinosaurussen in Jurrassic Park op het getrippel van een muis? Lees dan snel verder!

    Ik ben momenteel veel vrij en iedereen heeft binnenkort weer lekker zomervakantie! Tijd voor een leuk projectje dus waarbij ik mij afvroeg wie er nog meer in dit project geïnteresseerd zijn!

    Oké, eerst het idee! Het plan is om een zelfbouw aktieve subwoofer in het budgetsegment (<250 euro) te maken! Hierbij is het idee om een subwoofer te ontwerpen die zowel met films (diepe tonen met name) en met muziek (midlaag en snelle tonen en dus ook snelle 'muzikale' woofer) overweg kan. Ik heb verder zelf (nog geen) verstand van zagen en hout en dat soort dingen (het echte klussen dus), ik kan echter wel woofers simuleren en met kastmaten spelen. Dus misschien kunnen we dan met z'n allen samen een passende subwoofer ontwerpen (alle id-en zijn welkom!) en kan ik dan alles bestellen (woofers, eventuele baspoorten, spikes, versterkermodules, hout) en hoeven we minder verzendkosten te betalen!

    Als dat allemaal geregeld is moeten we natuurlijk bouwen! Ik zelf woon nog thuis en heb weinig ruimte dus misschien is er hier iemand die zijn garage/tuin beschikbaar wil stellen mocht het allemaal doorgaan?

    Bedoeling is dan om bijvoorbeeld een weekend bij-een te komen en de subwoofers te bouwen (met teamwork moet dat lukken!). Dan heeft iedereen zijn kale subwoofer en kan hij/zij thuis alles gaan afwerken (verf, lak, spikes, grilles)

    Ander idee is om gezamenlijk te ontwerpen en te bestellen (via mij bestellen kan dus, mits vooruitbetaling ) en dan gewoon zelf te bouwen. Dan kunnen we bijvoorbeeld dit topic gebruiken om foto's te plaatsen, tips uit te wisselen en om bijvoorbeeld problemen van één ieder op te lossen!

    De subwoofer kort samengevat:

    - muzikaal maar toch diep en hard (middelgrote conus met grote beweegbaarheid (Xmax)
    - Laag budget met bijvoorbeeld de grens op €250
    - Klein (geen monsterbak van 3 kuub)
    - Niet al te moeilijk te maken (geen exotische vormen, waarscijnlijk gewoon vierkant of rechthoekig)

    Waarom een zelfbouw subwoofer?

    - Goedkoper dan in de winkel!
    - Heel erg hoge prijs/kwaliteitverhouding!
    - Zelf afwerking bepalen (vineer, verf, lak, ... (vul in ))
    - Erg leuk om te doen!

    Deze startpost is maar een klein beginnetje, vanavond of morgen zal ik is een voorstel plaatsen van een leuke subwoofer met grafiekjes erbij en prijzen per onderdeel. Dan krijgen jullie een beetje een idee hoe het eventueel gaat worden in dit topic!

    Ik ga even een idee-tje uitwerken en hoop op veel reacties! Ken je vrienden/vriendinnen die graag mee willen doen? Mail ze de link! Iedereen is welkom waarbij ik de kanttekening plaats dat meer dan 8 echt te veel wordt (vooral voor het idee om met z'n allen te bouwen) en dus misschien niet iedereen mee kan doen!

    Plaats gerust id-en, tips, suggesties in dit topic, ik hoop dat er uiteindelijk een mooie subwoofer in mijn kamer komt te staan!
    "Utúlie'n aurë! Aiya Eldalië ar Atanatári, utúlie'n aurë!"

    StarTrader

  2. #2

    Standaard

    Gaaf
    Kan heel erg gaaf worden. Op htforum.nl staan er een redelijk aantal threads van mensen die zelfbouw hebben.
    Zal eens even wat rondzoeken en wat links voor je plaatsen.
    Besf overigens wel dat een cylindrische sub makkelijk te maken is, en ook erg stevig is.
    Heb je geen interne bracing nodig he

  3. #3

    Standaard

    Cylindrisch kan inderdaad makkelijk zijn met van die pijpen die je ook wel in de bouw ziet Goed idee!

    Maar de hamvraag, ga je eventueel mee doen chris? :P
    "Utúlie'n aurë! Aiya Eldalië ar Atanatári, utúlie'n aurë!"

    StarTrader

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark Prinsen
    Cylindrisch kan inderdaad makkelijk zijn met van die pijpen die je ook wel in de bouw ziet Goed idee!

    Maar de hamvraag, ga je eventueel mee doen chris? :P
    Sorry. Geen tijd voor, en niet handig genoeg
    Zou het plan wel strak vinden hoor, dat is het niet. Maar ik kan dat gewoon niet. Daarom ga ik dan ook op redelijke termijn voor een SVS
    De PCi 20-39

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Daarom ga ik dan ook op redelijke termijn voor een SVSDe PCi 20-39
    Wat is de totaalprijs (dus incl verzenden) eigenlijk ong. in euros?
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  7. #7

    Standaard

    Blegh, het gaat gelijk alweer offtopic
    "Utúlie'n aurë! Aiya Eldalië ar Atanatári, utúlie'n aurë!"

    StarTrader

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark Prinsen
    Blegh, het gaat gelijk alweer offtopic
    Zul je altijd wel houden ook
    Maar je hebt gelukkig genoeg leesvoer om de komende tijd lekker te lezen ipv naar de tofftopic te kijken
    De prijs? Gaat me waarschijnlijk zo'n 700 a 750 euro kosten. Voor de kwaliteit die je krijgt een inkoppertje. Schijnt subwoofers uit het (veel) duurdere segment weg te spelen....
    Een B&W ASW650 die toch ook nog altijd zo'n 700 euro kost zou weggespeeld zijn door de SVS. En daar zit een verwaarloosbaar klein prijsverschil tussen
    Sterker nog, een SVS is duidelijk veel goedkoper dan de B&W. Het enige waardoor die op deze prijs uitkomt is de import en het vervoer .
    Maar dat is genoeg offtopic geleuter.

    Mark,

    Weet je al voor welk merk je wilt gaan? In de threads die ik even opgezocht heb zijn er meerdere merken die je consequent voorbij ziet komen. Focal wil je nogal eens zien bv net als Peerless.
    Enig idee?

  9. #9

    Standaard

    Om in de budgetsfeer te blijven kan je met name Peerless al uitsluiten!

    Ik zat te denken aan een Raveland AXX 1010



    Lijkt heel erg budget maar is een meer dan uitstekende woofer!

    Andere optie is een Visaton W200s:



    Allebei goede woofers (hoewel niet erg groot) die rond de 50 euro kosten. Daarbij nog een subwoofer versterker van 80-100 euro en dan nog overige materialen, dan zit je al snel op de 200 euro!

    Morgen post ik wat grafiekjes!
    "Utúlie'n aurë! Aiya Eldalië ar Atanatári, utúlie'n aurë!"

    StarTrader

  10. #10

    Standaard

    Ik moet toegeven dat ik niet naar de budgetten heb gekeken toen ik de links opgezocht heb
    Visaton is idd een merk dat je ook nogal eens tegekomt
    Slecht zal het niet zijn neem ik aan. En DIY is altijd beter dan gewoon kopen als je een beetje handig bent

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark Prinsen

    Allebei goede woofers!
    En zijn deze eigenlijk bedoeld voor het laag gebied of het echte sublaag ?

    Je plan is inderdaad super en wens je dan ook veel sucses.
    Zelf ga ik net als Christiaan ook voor de SVS al ga ik dan voor een ander type van dat merk. :P

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •