Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 90 worden weergegeven.

Discussie: Opgelicht...

  1. #1

    Standaard Opgelicht...

    Ik heb de conclusie steeds een beetje voor me uit geschoven, maar vandaag moest ik toch tot de conclusie komen dat ik voor het eerst op internet ben opgelicht...

    Op 16 april heb ik contact gezocht via marktplaats met een persoon genaamd Jelle, ik had een aantal vragen over de DVD's die hij aanbood en hij beantwoorde ze binnen een dag. Ik besloot om Matrix Revolutions en Schindler's List te nemen en mailde hem over de afhandeling. Hij mailde mij zijn gegevens en ik heb het bedrag naar zijn rekening overgemaakt. Na het weekend hem gemaild of het geld al was overgeschreven, hij ontkende het en zei dat de reden het weekend was. 2 dagen later zag ik aan mijn bankrekening dat het geld was overgeschreven en ik mailde hem dit bericht dan ook. Na dit bericht heb ik niets meer van hem vernomen. De dvd's zijn tot op de dag van vandaag niet geleverd en mijn geld staat nu wel op zijn rekening... Ik heb hem in de tussentijd nog herhaaldelijk gemaild, maar ik kreeg nergens antwoord op. Nu was ik het vandaag compleet zat en schreef hem een laatste mail dat ik het geld/of de dvd's binnen 5 dagen op mijn rekening/thuis wilde hebben anders zou ik naar de politie gaan. Ik kreeg een mail terug dat het e-mailadres niet meer bestond, nog geprobeerd met een aantal andere mailaccounts van mij maar dit gaf hetzelfde resultaat...

    m'n geld ben ik dus kwijt...

    Weet iemand wat te doen? Ervaringen hiermee, want ik voel me echt fucked up het ging dan niet om zo'n hoog bedrag (€30,-) maar dat is toch bijna een zaterdagje werken voor mij...


    Zijn gegevens:

    J Katinyasak
    Grondelstraat 58
    3192CP Hoogvliet
    Postgiro 9651103
    e-mail: jelle1976@gmx.net

    N.B.: ik kon zijn telefoonnummer niet vinden in internet-telefoongids, ik weet niet of iemand uit rotterdam zijn telefoonnummer kan bemachtigen (telefoonboek), dan kan ik contact opnemen met hem...

    Tim
    "But what's puzzling you... is the nature of my game"

  2. #2

    Standaard

    Katinyasak ? Klinkt erg bekend... (nee, niet echt, maar kat in je zak wel...)
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Katinyasak ? Klinkt erg bekend... (nee, niet echt, maar kat in je zak wel...)
    het zal toch niet, omg

    dan heeft hij zelfs een gironummer daarop geopend...

    zie:




    damn, damn :x :x :x
    "But what's puzzling you... is the nature of my game"

  4. #4

    Standaard

    Z'n naam klinkt een beetje verdacht. Maar of ie daar speciaal een nummer voor heeft geopend (tenzij ie natuurlijk meerdere mensen aan het oplichten is/heeft opgelicht, dan zou het kunnen), dat weet ik niet.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  5. #5

    Standaard

    Katinyasak klinkt ook Turks bijvoorbeeld en dan Jelle van de voornaam???

    het zou kunnen zo'n combi maar is wel een beetje vreemd en dat het ook nog eens veel lijkt op kat in je zak, kdenk dat je met een 'echte' oplichter te maken hebt gehad,


    ik vind dit wel k*t voor je....


    gr Johan

  6. #6

    Standaard

    Tja, t blijft ***; kom er wel overheen daar niet van :P

    het adres bestaat wel... maar of die persoon zich daar ook bevind...
    "But what's puzzling you... is the nature of my game"

  7. #7

    Standaard

    Kan je zijn echte gegevens niet opvragen via zijn bankrekening?
    Hij moest toch zijn identiteitskaart tonen om een giro te openen?

    Maar denk dat je daarvoor eerst naar de politie moet gaan.
    Want de bank zal niet zomaar bankgegevens van iemand prijsgeven.
    "For relaxing times... make it Suntory time." - Bob Harris

    The Collection

  8. #8

    Standaard

    Op het andere forum loopt ook al een draadje over een zekere Jelle. Dat kan geen toeval zijn, 10 tegen 1 dat het om dezelfde gaat!

    http://www.dvdforum.nl/forum/viewtopic.php?t=21601

  9. #9

    Standaard

    Het is dezelfde gast:

    lees deze quote maar eens van een van de leden op dvdforum.nl:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cramer
    Ik hoop dat ie betrouwbaar is
    Heb namelijk 6dvd's bestelt, ook enkele voor vrienden, vanwege dat er geen verzendkosten zijn bij het kopen van 5 dvd's...

    zijn email adres =

    jelle1976@gmx.net
    zelfde emailadres dus!!!

    The_Cure je bent dus niet de enige waarschijnlijk!

  10. #10

    Standaard

    Dank jullie wel!

    ga het maar eens lezen, maar eerst morgen een weekje toscane
    "But what's puzzling you... is the nature of my game"

  11. #11

    Standaard

    met 5 man langsgaan en dan je geld terug eisen aangezien je zijn adres hebt...erg vervelend voor je, hopelijk wordt het alsnog opgelost.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    met 5 man langsgaan en dan je geld terug eisen aangezien je zijn adres hebt...erg vervelend voor je, hopelijk wordt het alsnog opgelost.
    Ja, heb natuurlijk geen zekerheid dat hij daar uberhaupt woont. Maar langsgaan kan ik natuurlijk altijd proberen

    Phffff afgelopen jaar rond de 30 transacties via marktplaats gedaan (diverse artikelen) en nooit problemen, komt er opeens zo'n hufter...
    "But what's puzzling you... is the nature of my game"

  13. #13

    Standaard

    Zijn gegevens:

    J Katinyasak
    Grondelstraat 58
    3192CP Hoogvliet
    Postgiro 9651103
    e-mail: jelle1976@gmx.net
    Deze persoon lijkt me minstens medeplichtig;
    010 4164429 Brandenburg A Grondelstr 58 3192CR Hoogvliet rt

    Gevonden via www.ikhebje.nl

  14. #14

    Standaard

    wil niet lullig doen maar zijn naam gespeld:
    Katinyasak

    kat-in-je-zak
    two-star trader

    Mea fallus non olet

  15. #15

    Standaard

    De door hem opgegeven postcode hoort wel bij dezelfde straat, maar waarschijnlijk oneven nummers.

    3192 CP Grondelstraat 53 t/m 99 Hoogvliet Rotterdam... oneven nummers dus.
    Het kan zijn dat de postbode de pakketjes dus (wegens vreemde naam) heeft afgegeven op nummer 57 of nummer 59

    Op nummer 57:
    010 4722239 Guddens R Grondelstr 57 3192CP Hoogvliet rt

    En over nummer 59 is geen info te vinden... Dat bestaat dus niet óf het is een geheim telefoonnummer.

    PS: Ik denk verkeerd om... hij moet de pakjes versturen...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mcwops
    wil niet lullig doen maar zijn naam gespeld:
    Katinyasak

    kat-in-je-zak
    Ik wil niet lullig doen, maar daar waren ze dus een paar berichtjes terug al achter gekomen

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Zijn gegevens:

    J Katinyasak
    Grondelstraat 58
    3192CP Hoogvliet
    Postgiro 9651103
    e-mail: jelle1976@gmx.net
    Deze persoon lijkt me minstens medeplichtig;
    010 4164429 Brandenburg A Grondelstr 58 3192CR Hoogvliet rt

    Gevonden via www.ikhebje.nl
    Hahaa... ik zat precies het zelfde te doen....

    Toch hoeft deze Brandenburg er niets mee te maken te hebben.
    De naam Katinyasak leverd helemaal geen hits op via Google... lijkt me niet aannemelijk voor een bestaande achternaam.
    Waarschijnlijk is er dus met een valse ID op deze naam een rekening geopend. Het adres dat hij er bij koos hoefde alleen maar te kloppen. Verder heeft hij dit toch niet nodig. In een keer een hoop transacties genereren, geld van de rekening halen en nooit meer iets van je laten horen.
    En dit alles natuurlijk voordat A. Brandenburg een afschrift krijgt en de bank eens gaat bellen.
    Did I tell you about my condition......?
    MegaStarTrader en SaveTrader

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leonard Shelby
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Zijn gegevens:

    J Katinyasak
    Grondelstraat 58
    3192CP Hoogvliet
    Postgiro 9651103
    e-mail: jelle1976@gmx.net
    Deze persoon lijkt me minstens medeplichtig;
    010 4164429 Brandenburg A Grondelstr 58 3192CR Hoogvliet rt

    Gevonden via www.ikhebje.nl
    Hahaa... ik zat precies het zelfde te doen....

    Toch hoeft deze Brandenburg er niets mee te maken te hebben.
    De naam Katinyasak leverd helemaal geen hits op via Google... lijkt me niet aannemelijk voor een bestaande achternaam.
    Waarschijnlijk is er dus met een valse ID op deze naam een rekening geopend. Het adres dat hij er bij koos hoefde alleen maar te kloppen. Verder heeft hij dit toch niet nodig. In een keer een hoop transacties genereren, geld van de rekening halen en nooit meer iets van je laten horen.
    En dit alles natuurlijk voordat A. Brandenburg een afschrift krijgt en de bank eens gaat bellen.
    Heb je helemaal gelijk in.... Maar is in dat geval de bank niet schuldig aan nalatigheid?? Zij moeten een ID goed controleren, hoe echt een vals paspoort ook lijkt.
    Het zou met niets verwonderen wanneer zij de schade moeten vergoeden...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Heb je helemaal gelijk in.... Maar is in dat geval de bank niet schuldig aan nalatigheid?? Zij moeten een ID goed controleren, hoe echt een vals paspoort ook lijkt.
    Het zou met niets verwonderen wanneer zij de schade moeten vergoeden...
    Lijkt me fair, door hun plicht een legitimatie te checken zou het voor ons min of meer veilig zijn geld over te maken. Je hebt dam in iedergeval de mogelijkheid de persoon achter de rekening te achterhalen. Maar hoe dit juridisch zit weet ik niet.

    Trouwens... tussen recht hebben en recht krijgen zit wel een verschil he. Probeer dat geld maar eens los te krijgen bij die bank
    Did I tell you about my condition......?
    MegaStarTrader en SaveTrader

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leonard Shelby
    Trouwens... tussen recht hebben en recht krijgen zit wel een verschil he. Probeer dat geld maar eens los te krijgen bij die bank
    Daar hebben we Moskowitczen voor... De bank nalatigheid verwijten met als inzet de terugbetaling + rente + gerechtskosten

    Helaas is het niet voor iedereen weggelegd om Abraham Moskowitcz een voorschot te betalen

  21. #21

    Standaard

    een ander vraagje:

    als je bv op marktplaats een enkel dvd'tje koopt van iemand en de dvd komt niet bij je aan maar de persoon zegt dat hij em wel heeft opgestuurd, wat dan?

    jij kan nooit bewijzen dat hij em niet heeft opgestuurd! misschien heeft hij em echt wel opgestuurd maar is de enveloppe zoek bij de TPG. maar je kunt ook nooit bewijzen dat hij ook daadwerkelijk nooit is aangekomen!

    dus maw is het zijn woord tegen het jouwe? of hoe zit dat?
    kun je met zoiets bv een deurwaarder ofzo op hem afsturen?
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mokka
    een ander vraagje:

    als je bv op marktplaats een enkel dvd'tje koopt van iemand en de dvd komt niet bij je aan maar de persoon zegt dat hij em wel heeft opgestuurd, wat dan?

    jij kan nooit bewijzen dat hij em niet heeft opgestuurd! misschien heeft hij em echt wel opgestuurd maar is de enveloppe zoek bij de TPG. maar je kunt ook nooit bewijzen dat hij ook daadwerkelijk nooit is aangekomen!

    dus maw is het zijn woord tegen het jouwe? of hoe zit dat?
    kun je met zoiets bv een deurwaarder ofzo op hem afsturen?
    denk het niet, hoe wil je dat hard maken? tegenpartij kan ook zeggen dat je hem waarschijnlijk wel binnen hebt maar hun een poot wil uitdraaien en omgekeerd.
    hier op het forum is duidelijk wat er dna moet gebeuren, maar bij een transactie daarbuiten niet. Succes ermee, ik ken overigens nog wel paar goede deurwaarderskantoren mokka
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  23. #23

    Standaard

    Ik ben eenmaal opgelicht bij Marktplaats en koop daar dus ook nooit meer dvd's. Wel artikelen die je bij iemand thuis moet ophalen, maar niks meer wat opgestuurd moet worden. Heb me lesje wel geleerd.

  24. #24

    Standaard

    Dat is toevallig,

    ik ben een aantal maanden geleden ook opgelicht door een Jelle!

    Geld gestuurd maar nooit meer wat van vernomen. Niet met deze achternaam overigens, maar misschien zijn er toch connecties...

  25. #25

    Standaard

    Waarom staat op het afschrift

    Mw J. Katinzak

    Jelle is toch geen vrouwennaam?? Ook als het een 'echte' naam zou zijn ken ik geen allochtonen die vrouw zijn en Jelle heten????

    Als het een postbankrekening is moet je gewoon de postbank bellen. Zeker als je er zelf ook een rekening hebt en de transactiedatum doorgeeft zijn ze heus wel bereid om naam/nummer controle te doen.
    Zij mogen je geen adres geven. Je kunt ze wel of ze de verbinding onmiddelijk willen verbreken als het adres klopt

    Willen ze dat niet dan gebruik je de girofoon. Je maakt 1 euro over naar het rekeningnummer wat je al gebruikt hebt. Dan spellen ze het helemaal voor je uit: bedrag + rekeningnummer van ........(wie het dan ook moge zijn) en wordt er om een bevestiging gevraagd.
    Die hoef je niet te geven Je houdt je euro in je zak maar je hebt wel een naam die bij het nummer hoort.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •