De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraagje over ondertitels bij dvd's

    Dit is vast al eens eerder gevraagt maar ik kon er niets over vinden..

    Een paar dagen geleden hebben we eindelijk een breedbeeld tv aangeschaft. Erg mooi allemaal maar ik heb een probleempje met de ondertitels tijdens het kijken van dvd's. Ik heb verschillende titels geprobeerd maar de ondertitels verschijnen niet in zijn geheel in beeld.
    Bij de beeldinstelling ''automatisch'' verschijnt er soms een halve regel en bij ''16:9'' alleen een enkele regel. Dit geldt ook voor ''ondertitel zoom''.
    Ik zou natuurlijk het beeld kunnen instellen op 14:9 zodat de ondertitels goed te zien zijn maar dan wordt de beeldgrootte natuurlijk kleiner.

    Heeft iemand een oplossing om het beeld gewoon maximaal te houden en de ondertitels goed in beeld te krijgen?

    Het gaat om het type Philips 28PW9308/12
    Alvast bedankt!

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Vraagje over ondertitels bij dvd's

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar

    Heeft iemand een oplossing om het beeld gewoon maximaal te houden en de ondertitels goed in beeld te krijgen?
    Als het goed is kan je het gehele beeld iets verplaatsen en dan zowel omlaag als omhoog wat in jouw geval nodig is om de ondertitels geheel in beeld te krijgen.
    Bij iedere zender verandering zal je dit weer even opnieuw moeten doen maar je went er heel snel aan.
    In de manual staat wellicht hoe het moet bij jouw tv.
    Bij mij is het een ronde knop op de ab voor zowel links/rechts/onder en boven en het is ook een Philips dus wellicht kan je er wat mee. :wink:

  3. #3

    Standaard Re: Vraagje over ondertitels bij dvd's

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar
    Bij de beeldinstelling ''automatisch'' verschijnt er soms een halve regel en bij ''16:9'' alleen een enkele regel. Dit geldt ook voor ''ondertitel zoom''.
    Je moet zowel je DVD-speler, als je TV op 16:9 zetten.

    Zo te lezen heb je de DVD-speler nog in de 4:3 stand staan waardoor de ondertitels te laag geplaatst worden. Je kunt dit makkelijk wijzigen in het instellingenscherm van je DVD-speler.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de hulp! Ik ga gelijk even kijken

    Jup het is gelukt! Dr kan van mij een slotje op

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •