Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 60 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Hitler, The Rise of Evil

    Megiddo
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  2. #27

    Standaard

    Misschien niet direct over de duivel zelf, maar wat dacht je van fallen?
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  3. #28

  4. #29

    Standaard

    Zojuist Angel Heart gezien waarin de duivel door niemand minder dan.. Ja dit is echt een pareltje. Vooral Micky Rourke speelt fantastisch. Ik twijfelde om deze film te kopen vandaag maar was zeker de moeite waard. Ik raad deze film dan ook aan iedereen een kijk beurt aan: http://www.imdb.com/title/tt0092563/

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  5. #30

    Standaard

    Op IMDB staan 32 films met als genre 'De Duivel':
    http://www.imdb.com/keyword/the-devi...e_type=feature
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #31

    Standaard

    Poltergeist misschien (duivelse geest)?

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Zojuist Angel Heart gezien waarin de duivel door niemand minder dan.. Ja dit is echt een pareltje. Vooral Micky Rourke speelt fantastisch. Ik twijfelde om deze film te kopen vandaag maar was zeker de moeite waard. Ik raad deze film dan ook aan iedereen een kijk beurt aan: http://www.imdb.com/title/tt0092563/

    Ik heb de film al jaren, is id een geweldige en ondergewaardeerd zeker bij releasse, men had het alleen maar over Lisa Bonet.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arriejj Bekijk bericht
    Poltergeist misschien (duivelse geest)?
    Maar dan kun je de meeste horror-films wel opnoemen denk ik. Het is misschien niet helemaal hetzelfde.

  9. #34

    Standaard

    Lucifer van Adriaan Ditvoorst zullen weinigen kennen is een tv bewerking van Vondel, over de opstand van de engelen aangevoerd door Lucifer tegen God.

  10. #35

    Standaard

    The exorcism of Emily rose

    duivels spannend iig haha

  11. #36

    Standaard

    Toxic Avenger III: The Last Temptation Of Toxie...
    **** me gently with a chainsaw.

  12. #37

  13. #38

    Standaard

    ps. Ff een opheldering, the exorcist gaat niet over de duivel maar over de winddemoon pazuzu. Ook the stand gaat niet over een duivel maar over een virus.

  14. #39

    Standaard

    The Exorcism of Emily Rose gaat over demonische bezetenheid. Maar geeft ook een sterk beeld hoe de duivel te werk gaat.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Maar geeft ook een sterk beeld hoe de duivel te werk gaat.
    Hoe weet je hoe hij te werk gaat? Volgens mij bestaat die helemaal niet
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Hoe weet je hoe hij te werk gaat? Volgens mij bestaat die helemaal niet
    De Duivel is onderdeel van het Christelijke geloof (en alle aanverwanten varianten) en valt derhalve onder geloof. En dat heet geloof omdat er geen keihard bewijs voor is.

    Maar laten we ontopic blijven.

  17. #42

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    The Exorcism of Emily Rose gaat over demonische bezetenheid. Maar geeft ook een sterk beeld hoe de duivel te werk gaat.
    In de film geeft de bezetene (Emily rose) aan dat ze bezeten is door o.a. lucifer himself aka the devil. Dus leek me dat deze film wel in dit topic past.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    De Duivel is onderdeel van het Christelijke geloof (en alle aanverwanten varianten) en valt derhalve onder geloof. En dat heet geloof omdat er geen keihard bewijs voor is.

    Maar laten we ontopic blijven.
    Snap ik uiteraard, was ook een beetje als grap bedoeld. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat zelfs gelovigen toch niet weten hoe de duivel te werk gaat?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  20. #45

    Standaard

    Faust - Eine Deutsche Volkssage uit 1926 geregiseerd door Murnau.
    It's a damn refreshment to see this kind of professiolism these days

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    In de film geeft de bezetene (Emily rose) aan dat ze bezeten is door o.a. lucifer himself aka the devil. Dus leek me dat deze film wel in dit topic past.
    Inderdaad. En wie de film gezien heeft, zal het na afloop eerder hebben over de standpunten van de Rooms-Katholieke Kerk over de duivel dan over de engste momenten in de film.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Snap ik uiteraard, was ook een beetje als grap bedoeld. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat zelfs gelovigen toch niet weten hoe de duivel te werk gaat?
    Mij hoef je niet te overtuigen van jou kortzichtigheid. Ik heb zelf gezien wat voor uitwerkingen het kwaad kan hebben. Dat zijn geen zaken om mee te spotten.

  22. #47

    Standaard

    Er is geen 1 uniforme waarheid Verhoeven. Je hoeft Patrick niet aan te vallen op zijn visie. Ik geloof in het Darwinisme, jij niet. Ben ik nu een realist en jij een dromer? Of ben ik een verloren ziel en jij een rechtschapen gelovige?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik geloof in het Darwinisme, jij niet. Ben ik nu een realist en jij een dromer? Of ben ik een verloren ziel en jij een rechtschapen gelovige?
    De RK Kerk is lang niet meer zo rigide in haar opvattingen. Ik geloof dat ze het Darwinisme op z'n minst gedeeltelijk accepteren. Het zijn de Bible Belt-fanaten die proberen via Intelligent Design en andere aanverwante pseudo-wetenschap proberen de Bijbel als het letterlijke woord van God te claimen. Een beetje Katholiek zal echt niet meer beweren dat de aarde plat is en dat de Bijbel in alle opzichten letterlijk moet worden genomen. Kan ook moeilijk, want het is diezelfde kerk die ooit zelf heeft geselecteerd welke boeken uiteindelijk in de Bijbel terecht komen en welke niet. Met alle interne tegenstrijdigheden als gevolg. Zo lang de gemiddelde Christen de Bijbel alleen kent omdat ze erover hebben gehoord/gelezen i.p.v. dat ding zelf te lezen, blijft er ruimte voor vage fanatici die ongestraft allerlei dubieuze beweringen kunnen uitsch*ten.

    Maar da's dan weer off topic.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht

    Mij hoef je niet te overtuigen van jou kortzichtigheid. Ik heb zelf gezien wat voor uitwerkingen het kwaad kan hebben. Dat zijn geen zaken om mee te spotten.
    Je bent weer eens een karikatuur van jezelf. Ik heb altijd zo'n hekel aan gelovigen die geen begrip op kunnen brengen voor het standpunt van atheïsten.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #50

    Standaard

    Even volledig offtopic (het topic lijkt wel door duivel bezeten )
    Elk gelovig boek is multi-interpretabel met als gevolg dat binnen elk geloof er weer stromingen zijn met een andere interpretatie van de prediker van dat geloof.
    Althans, dat geloof ik, geloof ik.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •