Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 60 van 60 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Maar on topic:
    The Ninth Gate
    The Car
    The gate
    Warlock

  2. #52

    Standaard

    Days of our lives (Marlena is bezeten door de Duivel LOL)
    The devils advocate
    Rosemary's baby

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    De RK Kerk is lang niet meer zo rigide in haar opvattingen. Ik geloof dat ze het Darwinisme op z'n minst gedeeltelijk accepteren. Het zijn de Bible Belt-fanaten die proberen via Intelligent Design en andere aanverwante pseudo-wetenschap proberen de Bijbel als het letterlijke woord van God te claimen. Een beetje Katholiek zal echt niet meer beweren dat de aarde plat is en dat de Bijbel in alle opzichten letterlijk moet worden genomen. Kan ook moeilijk, want het is diezelfde kerk die ooit zelf heeft geselecteerd welke boeken uiteindelijk in de Bijbel terecht komen en welke niet. Met alle interne tegenstrijdigheden als gevolg. Zo lang de gemiddelde Christen de Bijbel alleen kent omdat ze erover hebben gehoord/gelezen i.p.v. dat ding zelf te lezen, blijft er ruimte voor vage fanatici die ongestraft allerlei dubieuze beweringen kunnen uitsch*ten.

    Maar da's dan weer off topic.
    Heel even mijn visie op je punten..

    Volgens mij zijn het niet de bible belt fanaten die Intelligent Design omarmen, maar juist de serieuze christelijke wetenschappers (hoogstaande professoren), die de bijbel vanuit een wetenschappelijk oogpunt interpreteren, en juist niet alles letterlijk nemen. De bijbel-belt, waarover je spreekt, wil dat juist nog wel, en kan I.D. niet omarmen. En diezelfde kerk die de bijbelboeken heeft uitgekozen.. Dat Da-vinci-code argument wordt wel eens vervelend. Als je meedere naslagwerken op dat punt naslaat, niet perse christelijk, zelfs geschiedkundigen geven dit aan: komt het erop neer dat de bijbel min of meer al vaststond voordat dat conclaaf plaatsvond. De bijbel is samengesteld om niet meer dan logische redenen. Bijvoorbeeld het tijdstip van wanneer ze zijn geschreven is een belangrijk punt. De 4 evangelien die er instaan, zijn het snelst na de dood van Jezus geschreven, en daardoor het meest betrouwbaar. Wetenschappelijk argument.
    En ik denk dat je laatste zin als een grap kunnen worden beschouwd?


    Verder:

    End of Days
    Passion
    Omen
    I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you as well as you deserve

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wouter van Dis Bekijk bericht
    En diezelfde kerk die de bijbelboeken heeft uitgekozen.. Dat Da-vinci-code argument wordt wel eens vervelend. Als je meedere naslagwerken op dat punt naslaat, niet perse christelijk, zelfs geschiedkundigen geven dit aan: komt het erop neer dat de bijbel min of meer al vaststond voordat dat conclaaf plaatsvond.
    Ik lees veel. En heb een hekel aan de quasi-wetenschappelijke claims die op basis van Da Vinci Code worden gemaakt, dus dat loze verwijt laat ik aan me voorbij gaan. Er zijn genoeg serieuze boeken over het thema te lezen. Schrijvers als Karen Armstrong en met name Bart Ehrman schieten me nu spontaan te binnen. Verder ben ik nu bezig met een boek over ondergang van het Romeinse Rijk, waarin het Christendom opkwam. Er wordt ruimschoots aandacht besteed aan de verschillende stromingen binnen die gemeenschap. Er zijn destijds overigens niet alleen verhitte discussies gevoerd over welke boeken wel en welke niet tot het canon behoren, maar ook over welke versies van die boeken, en hoe ze geïnterpreteerd moesten worden. Ik kaats je impliciete verwijt dus even terug; Lees er zelf maar eens wat meer over en je zult zien dat m'n beweringen wel degelijk gestoeld zijn op wetenschappelijke benaderingen van de thematiek.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wouter van Dis Bekijk bericht
    En ik denk dat je laatste zin als een grap kunnen worden beschouwd?
    Nee. Onwetendheid over (onder andere) het gedachtengoed dat iemand aanhangt biedt kansen voor al dan niet enge opportunisten om hun interpretatie op te dringen als de enig juiste -zeker als ze dat handig kunnen verbinden aan nationale of culturele belangen. Met allerlei onfrisse gevolgen van dien. Dat geldt zowel voor godsdiensten als voor andere levensbeschouwelijke stromingen.
    Laatst aangepast door mark t : 12-06-2009 om 09:48
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #55

    Standaard

    South Park: Bigger Longer & Uncut
    "All the money does is buy you the bed... it's getting out of it thats the problem" - Shane Black

  6. #56

    Standaard

    Mwah: ghost rider, misschien wat verder weg maar toch duivel doet actief meer

  7. #57

    Standaard

    Pas toevallig de Poolse film Mother Joan of Angels (1962) bekeken. Massa-exorcisme in het klooster, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een groep bezeten nonnen in 17e eeuws Loudun in Frankrijk. Behoorlijk intense ervaring.

    The Devils (1971), gebaseerd op dezelfde geschiedenis, nu verfilmd door Ken Russell. Ditmaal in kleur, meer nonnen, een stuk bloederiger en Oliver Reed is ook nog van de partij.

  8. #58

    Standaard

    The Omen
    Ghostbusters!!
    Constantine
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camera Obscura Bekijk bericht
    Pas toevallig de Poolse film Mother Joan of Angels (1962) bekeken. Massa-exorcisme in het klooster, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een groep bezeten nonnen in 17e eeuws Loudun in Frankrijk. Behoorlijk intense ervaring.

    The Devils (1971), gebaseerd op dezelfde geschiedenis, nu verfilmd door Ken Russell. Ditmaal in kleur, meer nonnen, een stuk bloederiger en Oliver Reed is ook nog van de partij.
    Thanks. Dit zijn de échte tips!

  10. #60

    Standaard

    Tenacious D in: The Pick of Destiny
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •