Pagina 7 van 37 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 912 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Vandaag het pakket van vijf dvd's ontvangen met een grote stempel erop:

    VRIJ van belasting inkl. Schiphol

    Ik ben dus gelukkig bespaard gebleven
    Klik hier voor een lijst van mijn dvd's...

  2. #152

    Standaard

    De doaune-losers hebben weer eens werk verzet. Schade: 5,89 euro.

    Nieuw is dat het invullen van het bewuste douane formulier hen NIET heeft overtuigd dat 't aparte zendingen waren.

    Duidelijk op 't formulier aangegeven dat 't aparte bestellingen én aparte zendingen betrof. Bestelbevestigingen bijgesloten. Mocht niet baten.

    Wat een %^&$%$&*^*&%#%$$ LOSERS .

    Het volgende bezwaarschrift is in de maak.

    Geweldige omschrijving van cd's trouwens: cd's voor het weergeven van geluid met een diameter van meer dan 6,5 cm ...

  3. #153

    Standaard

    Vandaag ook een mooie douaneverklaring ontvangen voor een bestelling an ANDHIKA, Singapore (CD-wow) voor een bestelling van € 20,70.

    Reden van aanschrijving: Factuur overleggen a.u.b.

  4. #154

    Standaard

    Anderhalve week geleden 3 dvd's besteld bij CDwow; uiteraard 3 aparte bestellingen. Totaal bedrag EURO 20,40.

    2 dagen later nog een cd besteld voor EURO 7.

    Vanochtend gevreesde brief van de TPG in de bus. DVD's + CD zijn samengevoegd en totaalbedrag is dus EURO 27,40. Zal wel weer een heleboel gezeik opleveren.

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten S
    Anderhalve week geleden 3 dvd's besteld bij CDwow; uiteraard 3 aparte bestellingen. Totaal bedrag EURO 20,40.

    2 dagen later nog een cd besteld voor EURO 7.

    Vanochtend gevreesde brief van de TPG in de bus. DVD's + CD zijn samengevoegd en totaalbedrag is dus EURO 27,40. Zal wel weer een heleboel gezeik opleveren.
    Ik had hetzelfde en heb gelukkig niets hoeven betalen.

    Ik heb van alle dvd's de orderbevestiging (met daarin datum, naam dvd & totaalbedrag in £ gemarkeerd), de betaalbevestiging (met daarin datum, naam dvd & totaal bedrag in € gemarkeerd) en de verzendbevestiging (met daarin de datum & naam dvd gemarkeerd) bij het formulier gevoegd.

    Het formulier heb ik bij de opgave van de inhoud verdeeld in twee totalen. Totaal 1 van één dvd 01-05 besteld en 03-05 verzonden (€4,33). Totaal 2 van vier dvd's 03-05 besteld en 05-05 verzonden (€21,57).

    Door het formulier op bovenstaande wijze in te vullen heb ik geen taksen (prachtig Belgisch woord) hoeven betalen. Mischien werkt dit ook voor jou...
    Klik hier voor een lijst van mijn dvd's...

  6. #156

    Standaard

    Ja, ik ben nu ook de *** bij een aantal pakketjes van cd-wow. In totaal 7 pakketen, waarvan ze een pakket van 4 en een pakket van 3 hebben gemaakt bij de douane. Bij dat pakket van 3 blijf ik in ieder geval onder de 22 euro, bij die van 4 helaas net niet (maar bezwaarschrift is in de maak).

    Mijn vraag is eigenlijk: Heeft iemand deze ellende ook al bij bestellingen van Play meegemaakt?

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roeland
    Mijn vraag is eigenlijk: Heeft iemand deze ellende ook al bij bestellingen van Play meegemaakt?
    Ik heb deze vraag een tijdje geleden bij Play neergelegd en kreeg het volgende antwoord:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Play.com
    Dear Bastiaan,

    Thank you for your email.

    Due to Customs regulations certain Region 1 items that are shipped from North America are liable for customs charges upon their arrival in the EU. This charge is occasionally levied on items over £18, and is between 10-20% of the item's value, however this does vary from country to country.

    A Customs disclaimer will be displayed when you attempt to purchase an item which may incur these extra charges and you must agree to pay these charges before your order can be placed.

    We guarantee these charges will not be applied to any Region 1 item where the disclaimer does not appear and will not be applied to any Region 2 DVD, Games or CDs.

    We hope that this information is helpful to you.

    Kind regards

    Play
    Klik hier voor een lijst van mijn dvd's...

  8. #158

    Standaard

    Ik heb deze vraag een tijdje geleden bij Play neergelegd en kreeg het volgende antwoord:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Play.com
    Dear Bastiaan,

    Thank you for your email.

    Due to Customs regulations certain Region 1 items that are shipped from North America are liable for customs charges upon their arrival in the EU. This charge is occasionally levied on items over £18, and is between 10-20% of the item's value, however this does vary from country to country.

    A Customs disclaimer will be displayed when you attempt to purchase an item which may incur these extra charges and you must agree to pay these charges before your order can be placed.

    We guarantee these charges will not be applied to any Region 1 item where the disclaimer does not appear and will not be applied to any Region 2 DVD, Games or CDs.

    We hope that this information is helpful to you.

    Kind regards

    Play
    Dus als ik het goed begrijp, garandeert Play dat er geen douaneproblemen ontstaan bij R2 dvd's. Dat is mooi, want ik wil weer wat bestellen uit die 3 voor 20 pond actie. Ben echter wel benieuwd of Play dan ook de eventuele extra kosten voor zijn rekening neemt in het geval het toch mis zou gaan....

  9. #159

    Standaard

    Inderdaad, R2 dvd's, Games, CD's worden vanuit de EU verzonden. Er kunnen dus geen douane heffingen bij komen. Ik heb in het verleden vrij veel bij Play besteld (en laatst nog een box van 60 euro) en inderdaad nooit geconfronteerd met douane heffingen.
    Klik hier voor een lijst van mijn dvd's...

  10. #160

    Standaard

    Vandaag heb nog een pakketje van cd-wow ontvangen en heb niets voor moeten betalen. Mijn pakketje (wit doosje zonder enige vermelding van de inhoud en van de afkomst) kwam vanuit Zweden met bestemming Brussel. Wat een top service!!! :wink:.

    Iedereen heeft recht op een beetje geluk. Jullie, Nederlanders, hebben veel geluk dat jullie een vrijstelling hebben als het begrag minder dan 22€ is. Jullie hebben blijkbaar last met cd-wow maar met de andere websites zoals dvdsoon hebben jullie minder last. Wij, belgen, hebben wel veel last met al die websites en vreemd genoeg hebben we wel meer geluk dan jullie met ons bestellingen bij cd-wow.

  11. #161

    Standaard

    als het pakje uit zweden komt ( dat doet cd-wow wel eens ), dan hoef je natuurlijk geen BTW te betalen.

  12. #162

    Standaard TPG en CD-WOW

    Ik heb vorige week maandag ook de formulieren ingevuld voor een 5 dvd's van CD-WOW. Balen, vooral omdat het weer extra lang duurt (ik vind CD-WOW juist erg prettig omdat je normaal in 3 werkdagen je bestelling hebt). Die paar euro wil ik dan best nog betalen, hoewel op de website van de douane toch duidelijk staat dat het om de waarde van een zending gaat, en het hier dus i.m.o. 5 zendingen betreft. Irritant ook dat ik nu ook moet wachten tot de zaak op het postkantoor is afgeleverd, aangezien ik overdag nooit thuis ben...

    Ik baal nu nog meer als ik lees dat er ook bestellingen na inklaring kwijtraken

    In reactie op een eerdere post: ik had ze besteld bij www.cd-wow.net en niet bij .com. Maakt dus niet uit voor de verzendlokatie blijkbaar.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  13. #163

    Standaard

    Ik wacht nu al een hele tijd op mijn Pink Panther Box die ik besteld heb bij DVD Soon, welke 3.5 week geleden verstuurd is. Normaal hoef ik nooit zo lang te wachten. Ik neem aan dat hij momenteel bij de douane ligt. Zijn er meer mensen die de laatste tijd >3 weken moeten wachten op bestellingen buiten de EU, nadat ze verstuurd zijn, waarschijnlijk omdat ze bij de douane liggen / gelegen hebben?
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  14. #164

    Standaard Re: TPG en CD-WOW

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Ik heb vorige week maandag ook de formulieren ingevuld voor een 5 dvd's van CD-WOW
    [...]
    Vandaag de postpode aan de deur geweest blijkbaar, kan nu dus wachten tot zaterdag eer ik naar het postkantoor kan om het op te halen *GRMBL*. Zo'n klein agentschapje dat natuurlijk om half 6 dicht is, ook op donderdag
    Ben wel blij dat ze niet kwijt zijn.

    Te betalen bedrag: €5,70 Da's toch meer dan 19% van €29 zou ik zeggen....
    Uit principiële overwegingen gaat een bezwaarschrift de deur uit zodra ik het pakje binnen heb.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  15. #165

    Standaard

    Het duurt mij allemaal veel te lang. 4 weken en nog niks binnen. Ik wil gaan onderzoeken waar mijn pakje ergens gebleven is. Ik wil TPG Post & de douane gaan vragen of zij kunnen nagaan waar mijn pakje is / of zij dat in hun bezit hebben. Er zijn hier mensen in deze topic actief die vaker telefonisch contact gehad hebben met deze instanties. Welke telefoonnummers kan ik het beste draaien en hoe pak ik dit aan?
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  16. #166

    Standaard Re: TPG en CD-WOW

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Te betalen bedrag: €5,70 Da's toch meer dan 19% van €29 zou ik zeggen....
    19 eurocent meer ja!

  17. #167

    Standaard

    Vandaag klaag ik in deze topic, vandaag vind ik een briefje in de brievenbus dat ik een pakketje op kan halen dat verzonden is door "TPG invoerrechten". Alleen tegen betaling van €9 en een beetje kan ik het pakje op gaan halen. Wat zou dat nou toch zijn? 8)

    Overigens is die €9 niet juist. Dat zou bij mijn weten rond de €7 moeten liggen, maar dat zie ik morgen dan wel weer.

    Nee, dit alles kan beslist geen toeval zijn. Hogere machten hebben hier duidelijk een rol in gespeeld. Daarom verklaar ik deze topic hierbij als zijnde heilig. Amen...and I'll drink to that!
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  18. #168

    Standaard

    het is echt alleen cdwow wat ze nu aanpakken.

    kreeg twee paketten van koreandvds binnen, beide met een waarde van boven de 30$


  19. #169

    Standaard Re: TPG en CD-WOW

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Ik baal nu nog meer als ik lees dat er ook bestellingen na inklaring kwijtraken
    The unbelievable happened...gisteren werd ik gebeld door de afdeling Inklaring van de TPG, ze hadden mijn pakketje na drie weken weer gevonden en ik werd gebeld om te vertellen dat ik ze vandaag in de bus kan verwachten . Wederom eerst zien en dan geloven.

    Ik zal ongetwijfeld moeten betalen. Op dit forum wordt gesproken over bezwaarschriften. Heeft iemand een sjabloon hiervoor ??

  20. #170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BeeBeeBas
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten S
    Anderhalve week geleden 3 dvd's besteld bij CDwow; uiteraard 3 aparte bestellingen. Totaal bedrag EURO 20,40.

    2 dagen later nog een cd besteld voor EURO 7.

    Vanochtend gevreesde brief van de TPG in de bus. DVD's + CD zijn samengevoegd en totaalbedrag is dus EURO 27,40. Zal wel weer een heleboel gezeik opleveren.
    Ik had hetzelfde en heb gelukkig niets hoeven betalen.

    Ik heb van alle dvd's de orderbevestiging (met daarin datum, naam dvd & totaalbedrag in £ gemarkeerd), de betaalbevestiging (met daarin datum, naam dvd & totaal bedrag in € gemarkeerd) en de verzendbevestiging (met daarin de datum & naam dvd gemarkeerd) bij het formulier gevoegd.

    Het formulier heb ik bij de opgave van de inhoud verdeeld in twee totalen. Totaal 1 van één dvd 01-05 besteld en 03-05 verzonden (€4,33). Totaal 2 van vier dvd's 03-05 besteld en 05-05 verzonden (€21,57).

    Door het formulier op bovenstaande wijze in te vullen heb ik geen taksen (prachtig Belgisch woord) hoeven betalen. Mischien werkt dit ook voor jou...
    Geprobeerd: 2 zendingen aangegeven:
    1x 3 DVD's besteld op dezelfde dag, totale waarde EURO 20, en
    1x 1 CD besteld een dag na de 3 DVD's, totale waarde EURO 7

    Helaas toch EURO 5 BTW moeten voldoen op het postkantoor....

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten S
    Geprobeerd: 2 zendingen aangegeven:
    1x 3 DVD's besteld op dezelfde dag, totale waarde EURO 20, en
    1x 1 CD besteld een dag na de 3 DVD's, totale waarde EURO 7

    Helaas toch EURO 5 BTW moeten voldoen op het postkantoor....
    Is alles op dezelfde dag verzonden of ook op twee verschillende dagen. Het gaat de Douane blijkbaar om de dag waarop het verzonden is. Als goed verschillende verzenddata hebt aangegeven is de Douane wel heel erg met twee maten aan het meten.
    Klik hier voor een lijst van mijn dvd's...

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BeeBeeBas
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten S
    Geprobeerd: 2 zendingen aangegeven:
    1x 3 DVD's besteld op dezelfde dag, totale waarde EURO 20, en
    1x 1 CD besteld een dag na de 3 DVD's, totale waarde EURO 7

    Helaas toch EURO 5 BTW moeten voldoen op het postkantoor....
    Is alles op dezelfde dag verzonden of ook op twee verschillende dagen. Het gaat de Douane blijkbaar om de dag waarop het verzonden is. Als goed verschillende verzenddata hebt aangegeven is de Douane wel heel erg met twee maten aan het meten.
    Vaak komt er maar eens in de zoveel dagen een vlieftuig met alle pakketjes van de afgelopen dagen. Dus de dag waarop je besteld maakt niet zoveel uit.

    Soms hebben onnline shops ook een handje in deze zaken en verzamelen deze alle bestellingen van een week voordat ze deze versturen.

    Zorg dat er minimaal een week tussen zit. Dan zit je veel veiliger.
    Alle pakketjes in 1 vliegtuig = 1 pakketje voor de PTT
    Good morning. You are one day closer to the end of the world. You have been warned
    DVD+Wishlist.

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizzykit
    Zorg dat er minimaal een week tussen zit. Dan zit je veel veiliger.
    Alle pakketjes in 1 vliegtuig = 1 pakketje voor de PTT
    Dat is het hem juist: Al mijn pakketjes kwamen tegelijk Nederland binnen (en zijn dus gebundeld en er is gezamelijk een brief voor verzonden), maar omdat ze niet allemaal tegelijk vanuit Singapore waren verzonden hoefde ik geen heffingen te betalen.

    Al ben ik het met je eens dat je om er zeker van te zijn het beste een week tussen de pakketjes kan hebben zitten.
    Klik hier voor een lijst van mijn dvd's...

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BeeBeeBas
    Al mijn pakketjes kwamen tegelijk Nederland binnen (en zijn dus gebundeld en er is gezamelijk een brief voor verzonden), maar omdat ze niet allemaal tegelijk vanuit Singapore waren verzonden hoefde ik geen heffingen te betalen.
    Dan heb je gewoon geluk gehad. Jaren bij Cargo gewerkt en normaal is een gelijke afzender/ontvangen (adres!) genoeg om het als 1 zending te zien.
    Good morning. You are one day closer to the end of the world. You have been warned
    DVD+Wishlist.

  25. #175

    Standaard Bezwaarschrift

    Hier mijn bezwaarschrift, aangepaste versie van die in een eerdere post in deze thread. Knippen en plakken scheelt weer typen Is vandaag gefaxt. Ben benieuwd of ik er wat van hoor.

    International Mail Centre
    Afdeling In- en uitklaring
    Postbus 75550
    1118 ZP Schiphol-Rijk
    Fax: 020 7950106

    Pagina’s : …

    Datum: 13 juni 2004

    Betreft: Bezwaarschrift m.b.t. uw naheffing BTW bij invoer


    Geachte heer, mevrouw,

    In uw factuur met kenmerk ….. (factuurnummer …; debiteur …) d.d… deelt u mede dat ik een bedrag van €… verschuldigd ben aan BTW i.v.m. de invoer van 5 DVD’s. Het totaalbedrag van deze DVD’s bedraagt €...; de 5 losse zendingen kwamen van eenzelfde afzender en waren voor eenzelfde ontvanger bestemd zijn. De waarde zou derhalve boven de vrijstelling van 22 euro uitkomen. Echter, deze zendingen zijn door mij alle vijf apart besteld en betaald (incl. 5 maal de verzendkosten), zoals blijkt uit bijgevoegde bestellingen. Derhalve zijn dit ook vijf verschillende zendingen met elk een eigen vrijstelling van €22,00, waarbinnen de waarde van iedere zending valt (zie ook uw website www.douane.nl).

    Gelet op bovenstaande ga ik er van uit dat de heffing onterecht is en verzoek ik u bij deze het bedrag van €… (inmiddels betaald, zie kassabon) terug te storten op mijn rekening.

    Tot slot wil ik u erop wijzen op de reden voor het apart bestellen van deze DVD’s. Wanneer deze als één bestelling geplaatst zouden worden, wordt de zending pas verstuurd wanneer alle DVD’s op voorraad zijn bij de leverancier. Dit is echter vaak niet het geval, met vertraging tot gevolg. Tevens past een pakket van meer dan 2 DVD’s niet door mijn brievenbus, waardoor ik – aangezien ik overdag werk – tot het weekend moet wachten om deze op het lokale postagentschap met zeer beperkte openingstijden kan ophalen. U kunt zich wellicht voorstellen dat uw eigenmachtige en onwettige bundeling van deze 5 zendingen tot aanzienlijke ergernis van mijn kant heeft geleid, aangezien deze nu meer dan 2 weken later in mijn bezit zijn gekomen dan wanneer u deze niet gebundeld zou hebben.

    In afwachting van uw reactie en met vriendelijke groet,
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Pagina 7 van 37 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •