Pagina 37 van 37 EersteEerste ... 273334353637
De resultaten 901 tot 912 van 912 worden weergegeven.
  1. #901

    Standaard

    Ik vrees het ook maar ik heb toch geprobeert. Wie weet.

  2. #902

    Standaard Goods Do Not Meet The Requirement Of Article 9 and 10 Of The Contract For The Foundation Of The European Community

    Afgelopen week een pakje ontvangen vanuit de VS, besteld via play.com, waarop onderstaande sticker geplakt was:



    De waarde van de zending (incl. verzendkosten) was echter maar 13 euro. Vreemd. Ik hoefde ook verder geen invoerrechten- of inklaringskosten-/BTW te betalen, maar toch.

    Dit vond ik nog als uitleg op internet:

    If you find a yellow sticker on a package (it might originate from Amazon) that reads Goods Do Not Meet The Requirement Of Article 9 and 10 Of The Contract For The Foundation Of The European Community or the text Goods not fulfilling the conditions prescribed by Articles 9 and 10 of the Treaty establishing the European Economic Community, it’s almost impossible to know what this sticker is all about.
    Let me explain in short: the sticker is added to the package since the package was transported in Europe by a European package company/operator, BUT the package itself is did not originate from Europe (but rather from outside the EU, such as the United States or China).

    Companies like Amazon always try to deliver your package as cheap as possible so they can keep their prices low. Thus, they make deals with European companies to deliver some of their packages with European destinations to reduce costs.
    So to conclude, the sticker is just a little warning or information label that informs operators that custom duties and other fees still need to be paid on this parcel – even while it was handled by a European company.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #903

    Standaard

    De leverancier (play,com) meld dat het product van buiten de Europese unie komt als info voor de douane. De douane kan dan invoerrechten en btw claimen, maar in jouw geval zal het aankoopbedrag beneden een minimum zijn zodat je niks bij hoeft te betalen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #904

    Standaard

    Ik heb weer eens geluk gehad. Mijn 5-diskversie van The Sound Of Music is ondanks de prijs van zo'n 36 a 37 dollar ongeschonden door de douane geraakt. Dank, heren en dames van DVD Pacific!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #905

    Standaard

    Heeft iemand ervaring met de verzendmethode Amazon Global Expedited Shipping van Amazon USA? Volgens die verzendmethode 'betaalt' Amazon vooraf (maar in feite natuurlijk jijzelf) al alle verschuldigde kosten bij invoer als de waarde boven de 22 euro ligt. Als ik dit echter laat uitrekenen dan rekenen ze, behalve de wat hogere verzendkosten voor deze verzendmethode, als Import Fees Deposit exact 21% BTW over de waarde van het pakket + verzendkosten. Er is echter nergens sprake over wat je aan evt. inklaringskosten kwijt zou zijn. Komen die er dan nog bij? Het liefst zou ik bij deze verzendmethode niets meer bij hoeven te betalen. Als ik de voorbeelden op de site van de Belastingdienst bekijk kom ik echter op exact hetzelfde bedrag uit als Amazon vooraf in rekening brengt, even de evt. inklaringskosten buiten beschouwing gelaten. In dat geval zou je dus de gok kunnen wagen met de standaard verzendmethode? Mocht de zending er toch uitgepikt worden dan ben je uiteindelijk toch bijna net zo veel geld kwijt, toch? Of maak ik een denkfout? Ik kan namelijk nergens ontdekken wanneer er precies inklaringskosten in rekening gebracht worden en hoeveel die dan zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #906

    Standaard

    Via die verzendmethode kun je theoretisch nog geld terugkrijgen, maar je hoeft nooit bij te betalen. De ervaring leert dat je met de normale verzendmethode een erg grote kans hebt dat je moet bijbetalen, Het lijkt er haast op dat de pakketjes van amazon standaard gecontroleerd worden i.p.v. steekproefsgewijs.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #907

    Standaard

    Dus jij zou toch maar aanbevelen om voor de Expedited Shipping te kiezen, begrijp ik? De boxset die ik op het oog heb wil maar niet in prijs dalen, is alleen in de VS verkrijgbaar en met de huidige koers ($1 is nu bijna €1), zal het nog wel een tijd duren voordat deze beneden de € 22-grens zakt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #908

    Standaard

    Als hij maar net boven de 22 euro uitkomt kun je het nog wel gokken, of kijken of hij bij een webshop met een wat mindere pakkans voor ongeveer hetzelfde bedrag te koop is. Of misschien amazon.ca als je toch die hoge verzendkosten wil betalen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dus jij zou toch maar aanbevelen om voor de Expedited Shipping te kiezen, begrijp ik? De boxset die ik op het oog heb wil maar niet in prijs dalen, is alleen in de VS verkrijgbaar en met de huidige koers ($1 is nu bijna €1), zal het nog wel een tijd duren voordat deze beneden de € 22-grens zakt.
    Marcel: over welke box gaat het?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #910

    Standaard

    Het gaat om deze box:



    Musicals 4-Movie Collection

    Bij Amazon US is de box $ 25.39. Met Standard Shipping wordt dat € 25,84 + € 6,34 verzendkosten, totaal: € 32,18; met Expedited Shipping betaal je € 25,84 + € 9,77 verzendkosten en € 7,48 aan Import Fees, totaal: € 43,09
    Bij Amazon CA kost deze box CDN$ 29.97. Met Standard Shipping wordt dat € 23,34 + € 12,45 verzendkosten, totaal: € 35,79; met Expedited Shipping is dat € 23,34 + € 19,46 verzendkosten (vreemd genoeg geen vermelding van Import Fees!), totaal: € 42,80.

    De prijs blijft al maanden constant rond de $ 26 hangen, maar is door de vrije val van de euro opeens 'te duur' geworden. Ik had eigenlijk een paar maanden eerder moeten toehappen, maar die val van de euro t.o.v. de US dollar had niemand zien aankomen.
    Het gaat dus inderdaad maar om een paar euro boven het bedrag van € 22.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #911

    Standaard

    Ik heb recentelijk een pakket van de DHL geweigerd omdat ik (volgens mij ten onrechte) 120 euro moet betalen voor een pakketwaarde van 52 dollar.
    Ik heb contact gehad met de afzender en zij gaan met DHL uitzoeken wat er aan de hand is, echter dit schiet niet op..

    Misschien een domme vraag, maar wat gebeurt er met deze importkosten als ik het pakket laat teruggsturen naar de afzender? Vervallen deze of moet ik of de afzender dit alsnog betalen?
    Iemand met soorgelijke ervaring bij de DHL?

  12. #912

    Standaard

    https://vawoo.co.uk/ zijn een soort e-sigaret. Juul is een merk, ze zijn klein en hebben voorgevulde cartrages. Juuls zijn iets dat ik strikt zou overwegen om te stoppen met roken, niet voor recreatief vapen omdat ze een hoog nicotinegehalte hebben. Ik heb gehoord dat een pod evenveel nicotine bevat als een heel pakje sigaretten, in tegenstelling tot vapensap dat in verschillende nicotinegehaltes kan komen. Juuls zien eruit als usb-drives, hebben geen knoppen, zijn oplaadbaar en komen in normale sigarettensmaken. Ze hebben net al hun fruitige smaken uit de winkels gehaald en alleen online beschikbaar gemaakt.
    Laatst aangepast door Ikler : 24-05-2022 om 21:45

Pagina 37 van 37 EersteEerste ... 273334353637

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •