Pagina 11 van 37 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 912 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Vandaag de klos met een bestelling van DVD-soon. Moest 7 euro en 3 cent bijbetalen, bah! Heb ik nog speciaal moeten zoeken naar eurocenten: afronden doe ik niet aan bij de belasting

    Ik heb nog het meest de pest in dat ik voor priorityzending betaald heb en dat hij dan nog na 5 december binnengekomen is. Oorzaak: douane.

    Nu baal ik ook als een stekker dat die malloten bij DVD-soon mijn dubbeldvd niet gewoon in een bubbel-envelop gestopt hebben maar in een kleine doos met luchtkussens erin. Misschien had ik meer geluk gehad als de DVD's inderdaad gewoon als 'brievenbuspost' verzonden was. Tuurlijk weet ik dat ik invoerrechten moet betalen maar het valt toch tegen........

  2. #252

    Standaard

    Is er iemand die bij DVDsoon (recent) gebruik heeft gemaakt van de first class of courrier verzendmethode? Aangezien de douane nu bijna alles tegenhoudt...

    En wie heeft er goede (en dus eigenlijk geen) douane ervaringen na een bestelling bij amazon.ca?

  3. #253

    Standaard

    Moet voor een pakketje van 2,5 kilo uit Hong Kong waarde USD 80 + USD 35 verzendkosten 33,82 euro betalen.
    Want, zo beredeneert de douane. De verzendkosten voor een pakketje van 2,5 kg is niet USD 35 die ik ervoor heb betaald maar iets van USD 150!

    Dat zijn de regels.... Vuile oplichterij, dat is 't.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  4. #254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Moet voor een pakketje van 2,5 kilo uit Hong Kong waarde USD 80 + USD 35 verzendkosten 33,82 euro betalen.
    Want, zo beredeneert de douane. De verzendkosten voor een pakketje van 2,5 kg is niet USD 35 die ik ervoor heb betaald maar iets van USD 150!

    Dat zijn de regels.... Vuile oplichterij, dat is 't.
    Wat een onzin, de douanerechten worden wel gebaseerd op reëel gemaakte kosten. Hiertegen kun je dus makkelijk bezwaar maken met bijvoeging van een kopie van je bestelling en betaling.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Moet voor een pakketje van 2,5 kilo uit Hong Kong waarde USD 80 + USD 35 verzendkosten 33,82 euro betalen.
    Want, zo beredeneert de douane. De verzendkosten voor een pakketje van 2,5 kg is niet USD 35 die ik ervoor heb betaald maar iets van USD 150!

    Dat zijn de regels.... Vuile oplichterij, dat is 't.
    Wat een onzin, de douanerechten worden wel gebaseerd op reëel gemaakte kosten. Hiertegen kun je dus makkelijk bezwaar maken met bijvoeging van een kopie van je bestelling en betaling.
    Vandaag gebeld naar TNT (omdat bezwaar daar gemaakt dient te worden want TNT heeft het bedrag voorgeschoten waar ik ook nog eens ruim 2 euro voor moet betalen) maar die man verschuilt zich achter regeltjes. Hij heeft op de douanewaardelijst gekeken en kwam tot dit bedrag. Morgen is er echter iemand die er meer van weet. Die dan maar om uitleg vragen want dit is ongehoord vind ik.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  6. #256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Vandaag gebeld naar TNT (omdat bezwaar daar gemaakt dient te worden want TNT heeft het bedrag voorgeschoten waar ik ook nog eens ruim 2 euro voor moet betalen) maar die man verschuilt zich achter regeltjes. Hij heeft op de douanewaardelijst gekeken en kwam tot dit bedrag. Morgen is er echter iemand die er meer van weet. Die dan maar om uitleg vragen want dit is ongehoord vind ik.
    Niet bellen (word je alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd), gewoon schriftelijk bezwaar aantekenen en kopie van je rekening en betaling bijvoegen (zie eerdere posts voor adres etc.). Je krijgt je geld gewoon terug dan (als je tenminste in NL woont, in België schijnt het een ander verhaal te zijn).
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  7. #257

    Standaard

    je bedoelt dit adres?:

    International Mail Centre
    Afdeling In- en uitklaring
    Postbus 75550
    1118 ZP Schiphol-Rijk

    want ik heb hetzelfde meegemaakt vorige week maar het pakje was geleverd door UPS.
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  8. #258

    Standaard

    Klopt, heb ik ook al 2x moeten doen voor te hoge (fictieve) verzendkosten. Met succes overigens! :wink:

  9. #259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Vandaag gebeld naar TNT (omdat bezwaar daar gemaakt dient te worden want TNT heeft het bedrag voorgeschoten waar ik ook nog eens ruim 2 euro voor moet betalen) maar die man verschuilt zich achter regeltjes. Hij heeft op de douanewaardelijst gekeken en kwam tot dit bedrag. Morgen is er echter iemand die er meer van weet. Die dan maar om uitleg vragen want dit is ongehoord vind ik.
    Niet bellen (word je alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd), gewoon schriftelijk bezwaar aantekenen en kopie van je rekening en betaling bijvoegen (zie eerdere posts voor adres etc.). Je krijgt je geld gewoon terug dan (als je tenminste in NL woont, in België schijnt het een ander verhaal te zijn).
    De bezwaren kunnen alleen bij TNT Nederland bij de belastingdienst douane worden ingediend staat er op de factuur. Dit komt omdat ze het bedrag waarschijnlijk al hebben betaald (want ik moet ook een voorschotprovisie betalen). Ik moet dit dus bij TNT zelf doen.
    Gelukkig heb ik vandaag een man aan de lijn gehad die wel de onredelijkheid van 't geheel in zag en ik moet de brieven naar hem opsturen, dan wordt 't gecorrigeerd. Dat zegt ie tenminste.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mokka
    je bedoelt dit adres?:

    International Mail Centre
    Afdeling In- en uitklaring
    Postbus 75550
    1118 ZP Schiphol-Rijk

    want ik heb hetzelfde meegemaakt vorige week maar het pakje was geleverd door UPS.
    ik heb dus hetzelfde aan de hand als Edwin, dus ook dat geklooi met de verzendkosten.
    moet ik nu schriftelijk bezwaar indienen bij de douane (adres hierboven???) of bij de UPS zelf?
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  11. #261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mokka
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mokka
    je bedoelt dit adres?:

    International Mail Centre
    Afdeling In- en uitklaring
    Postbus 75550
    1118 ZP Schiphol-Rijk

    want ik heb hetzelfde meegemaakt vorige week maar het pakje was geleverd door UPS.
    ik heb dus hetzelfde aan de hand als Edwin, dus ook dat geklooi met de verzendkosten.
    moet ik nu schriftelijk bezwaar indienen bij de douane (adres hierboven???) of bij de UPS zelf?
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  12. #262

    Standaard

    Bij de douane op bovenstaand adres. Staat als het goed is op de formulieren bij de aanslag.

    Dus niet bij UPS.

  13. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hofstedeling
    Bij de douane op bovenstaand adres. Staat als het goed is op de formulieren bij de aanslag.

    Dus niet bij UPS.
    Precies, de hele thread is een beetje ondoorzichtig geworden, maar je kunt dit gewoon daar claimen. Zij verrekenen het dan wel weer met TPG/TNT.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  14. #264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hofstedeling
    Bij de douane op bovenstaand adres. Staat als het goed is op de formulieren bij de aanslag.

    Dus niet bij UPS.
    Precies, de hele thread is een beetje ondoorzichtig geworden, maar je kunt dit gewoon daar claimen. Zijn verrekenen het dan wel weer met TPG/TNT.
    komen daar ALLE pakjes aan van buiten Europa of zijn er ook nog andere plaatsen?
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  15. #265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hofstedeling
    Bij de douane op bovenstaand adres. Staat als het goed is op de formulieren bij de aanslag.

    Dus niet bij UPS.
    Precies, de hele thread is een beetje ondoorzichtig geworden, maar je kunt dit gewoon daar claimen. Zijn verrekenen het dan wel weer met TPG/TNT.
    komen daar ALLE pakjes aan van buiten Europa of zijn er ook nog andere plaatsen?
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  16. #266

    Standaard

    Ik heb vandaag post gekregen van de ptt..
    Er ligt een pakje op schiphol voor mij en ik moet de bijgevoegde belasting verklaring invullen voor de douane en terug sturen anders krijg ik het pakje niet.
    Het word steeds gekker!! Ik moest dus invullen wat er in het pakketje allemaal zit en de waarde ervan en de verzendkosten etc..
    Ik heb het maar naar waarheid ingevuld om problemen te voorkomen. In totaal is het 116 euro, dus ik ben benieuwd wat ik moet bijbetalen. Iemand een idee???
    De bestelling was bij DVDPacific in de US.
    Ik dacht dan bestel ik lekker veel om verzendkosten te sparen, ..word het toch nog een duur grapje.
    4 dagen geleden nog 12 euro moeten bijbetalen voor een pakje van amazon.com. Ik baal er goed van !!!!!!!
    Normaal moet je aan de postbode betalen als ze het brengen, maar dat je post krijgt en een formulier moet invullen en terug sturen om je pakje te krijgen ,dat heb ik nog nooit gehad. Het vertraagd de levering waarvoor je dan betaald, en dan moet je nog een hoop extra betalen ook nog.
    Ze zijn bij de douane ook nog eens erg langzaam, want soms duurd het wel erg lang voor ik iets krijg. 6 weken inplaats van 1 week ofzoiets.
    Ik ben vanaf nu wel wat voorzichtiger met bestellen buiten de EU.

  17. #267
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Het is bij de douane bekend dat sommige internetshops niet de werkelijke waarde op de verpakking zet. Daarom kiest de douane voor deze werkwijze waarbij je een formulier moet invullen en samen met een kopie van de factuur terug moet sturen om alsnog het juiste bedrag te kunnen innen.
    Uit ervaring weet ik dat het vervolgens erg snel verloopt. Ik had meestal binnen drie of vier dagen mijn bestelling in huis en moest dan vervolgens gewoon aan de postbode de invoerrechten betalen om het pakje te ontvangen.
    Ik ben niet helemaal zeker, maar volgens mij was het iets van 19% van het totaalbedrag dat je moet betalen aan invoerrechten. Dat zou in jouw geval dus iets van 22 euro zijn.
    Het blijft met pakjes buiten de EU altijd moeilijk om in te schatten of het wel of niet door de douane zal worden onderschept. Mijn ervaring is wel dat ik de grote boxsets meestal bestel bij CD WOW. Tot nu toe kreeg ik mijn bestellingen van hun telkens verstuurd vanuit Zweden of Luxemburg en dat ligt binnen de EU, dus geen invoerrechten.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  18. #268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Begotten
    Ik heb vandaag post gekregen van de ptt..
    Er ligt een pakje op schiphol voor mij en ik moet de bijgevoegde belasting verklaring invullen voor de douane en terug sturen anders krijg ik het pakje niet.
    Het word steeds gekker!! Ik moest dus invullen wat er in het pakketje allemaal zit en de waarde ervan en de verzendkosten etc..
    Niets nieuws onder de zon. Als de douane (TPG) twijfels heeft over de waarde, of de waarde staat nergens vermeld, dan moet je inderdaad een formulier invullen en een bewijs meesturen waarop de waarde wel is aangegeven (bijv. een order confirmation van je bestelling). Zie hier voor uitleg over het invullen.
    Dat je nu doet alsof je een groot onrecht is aangedaan, vind ik eerlijk gezegd nogal overtrokken, dit had je van tevoren kunnen danwel moeten weten dat dit risico erin zat.

    Je betaalt 19% BTW over de waarde van de bestelling en over de verzendkosten. Bovendien rekent de TPG sinds kort ook nog inklaringskosten (in jouw geval waarschijnlijk €7,5).

  19. #269

    Standaard

    Waarschuwing!!! Vanaf 9 januari 2005 rekent de TPG inklaringskosten voor bestellingen van buiten de EU waarvoor douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen moeten worden betaald.

    Bij het inklaren wordt bepaald of voor de briefpakjes en postpakketten douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen moeten worden betaald. Is dit het geval dan wordt een nota inclusief acceptgiro aangemaakt. Bij bestelling van de briefpakjes of postpakketten worden de bedragen contant of op rekening geïnd. Vanaf 9 januari 2005 vraagt TPG Post van de geadresseerde een bijdrage in de kosten. Deze kosten worden tegelijkertijd met de douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen geïncasseerd.



    Bron: tpgpost.nl

  20. #270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Begotten
    Ik heb vandaag post gekregen van de ptt..
    Er ligt een pakje op schiphol voor mij en ik moet de bijgevoegde belasting verklaring invullen voor de douane en terug sturen anders krijg ik het pakje niet.
    Het word steeds gekker!! Ik moest dus invullen wat er in het pakketje allemaal zit en de waarde ervan en de verzendkosten etc..
    Dat je nu doet alsof je een groot onrecht is aangedaan, vind ik eerlijk gezegd nogal overtrokken, dit had je van tevoren kunnen danwel moeten weten dat dit risico erin zat.
    Ik weet ook wel dat het risico er in zit, maar het toch ergerlijk als je weer moet betalen, terwijl het andere keren goed gaat. Dus er is me geen onrecht aangedaan!!Zo bedoelde ik het niet.
    Bedankt verder voor jullie info, het zal dus zo'n 30 euro voor mij worden.

  21. #271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Waarschuwing!!! Vanaf 9 januari 2005 rekent de TPG inklaringskosten voor bestellingen van buiten de EU waarvoor douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen moeten worden betaald.

    Bij het inklaren wordt bepaald of voor de briefpakjes en postpakketten douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen moeten worden betaald. Is dit het geval dan wordt een nota inclusief acceptgiro aangemaakt. Bij bestelling van de briefpakjes of postpakketten worden de bedragen contant of op rekening geïnd. Vanaf 9 januari 2005 vraagt TPG Post van de geadresseerde een bijdrage in de kosten. Deze kosten worden tegelijkertijd met de douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen geïncasseerd.



    Bron: tpgpost.nl
    Wat een belachelijke onzin zeg! Je moet de kosten betalen van het betalen van belasting? Ik geloof niet dat ik het ooit zo zout heb gegeten... :x

  22. #272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Waarschuwing!!! Vanaf 9 januari 2005 rekent de TPG inklaringskosten voor bestellingen van buiten de EU waarvoor douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen moeten worden betaald.
    Dat was toch altijd al zo? Ik heb 1 keer moeten betalen en het bedrag was meer dan de 19% BTW.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  23. #273

    Standaard

    Gisteren ook een brief gehad met formulier.
    Bij JSDVD de Lotr houten kist besteld, maar daar zat dus geen factuur van in de doos. De facturen maar bijgevoegd en morgen op de post doen en dan maar afwachten. Iemand enig idee hoe je kan uitrekenen wat de extra kosten zijn?

  24. #274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    Gisteren ook een brief gehad met formulier.
    Bij JSDVD de Lotr houten kist besteld, maar daar zat dus geen factuur van in de doos. De facturen maar bijgevoegd en morgen op de post doen en dan maar afwachten. Iemand enig idee hoe je kan uitrekenen wat de extra kosten zijn?
    heb ik ook gehad en dat terwijl jsdvd "gift" op de doos zet
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  25. #275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    Iemand enig idee hoe je kan uitrekenen wat de extra kosten zijn?
    19% BTW over de gekochte artikel(en) en over de verzend- en (eventuele) verzekeringskosten. En daar komen sinds kort dan ook de inklaringskosten nog bij.

Pagina 11 van 37 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •