Pagina 27 van 37 EersteEerste ... 17232425262728293031 ... LaatsteLaatste
De resultaten 651 tot 675 van 912 worden weergegeven.
  1. #651

    Standaard

    In het geval de douane een navordering doet, betaal je BTW over de waarde van de bestelling en over de verzendkosten. In Nederland is dat 19%, in België volgens mij 21%. Daarbovenop komen de inklaringskosten (=vergoeding die het postbedrijf rekent voor het vervullen van de douaneformaliteiten), in NL is dat € 12,50, in België geen idee.
    Bij een waarde boven €150 betaal je bovendien nog eens 3,5% douanerechten (zowel NL als BE).
    Ik zou je dus aanraden om de bestelling op te splitsen in meerdere pakketjes, gezien de hoge extra kosten die je te wachten staan.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Heb al op verschillende sites opzoekingen gedaan, maar kan nergens exact vinden hoe "het heffen van tax op goederen" in zijn werk gaat.

    Is er een vast bedrag?
    Dit al gezien: http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/...p_internet.htm

  2. #652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    In het geval de douane een navordering doet, betaal je BTW over de waarde van de bestelling en over de verzendkosten. In Nederland is dat 19%, in België volgens mij 21%. Daarbovenop komen de inklaringskosten (=vergoeding die het postbedrijf rekent voor het vervullen van de douaneformaliteiten), in NL is dat € 12,50, in België geen idee.
    Bij een waarde boven €150 betaal je bovendien nog eens 3,5% douanerechten (zowel NL als BE).
    Ik zou je dus aanraden om de bestelling op te splitsen in meerdere pakketjes, gezien de hoge extra kosten die je te wachten staan.




    Dit al gezien: http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/...p_internet.htm
    OK, dan doe ik bestelling in 3 delen.

    Die kosten zijn dan in België waarschijnlijk 10€ (aangezien ik deze al twee keer heb moeten betalen bij afgifte van pakket).

    Ik heb wel nog nooit iets gehoord van douane zelf voor het heffen van de 21% BTW?

  3. #653

    Standaard

    mijn pakket staat al 9 dagen bij ze.

    uit de US met een waarde van 60 dollar en 72 dollar verz kosten .

    ben benieuwd
    also known as Remco1

  4. #654

    Standaard

    Als Belg ben ik beu van telkens 10€ te moeten betalen iedere keer ik een bestelling van dvdpacific ontvang. Tot een paar maanden geleden had ik nooit last met de douanre maar nu wordt het erg.

  5. #655

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Als Belg ben ik beu van telkens 10€ te moeten betalen iedere keer ik een bestelling van dvdpacific ontvang. Tot een paar maanden geleden had ik nooit last met de douanre maar nu wordt het erg.
    Ik zorg ervoor dat ik nooit meer dan 1 titel per verschijningsdatum besteld. Ik bestel (per-order) meestal tegelijk 3 titels, die alle drie een verschillende verzenddatum hebben. Dunne pakketjes van dvdpacific komen bij mij probleemloos aan. Dikke pakjes worden de laatste tijd altijd gepakt. Als het dus een dikkere verpakking betreft bestel ik de titel maar bij axelmusic. Wel duurder (behoorlijk!) maar geen douane-interventie.

    Als ik een aantal titels met dezelfde verschijningsdatum wil bestellen, doe ik dat in losse bestellingen. Dus weer een pre-orderbestelling van 3 titel met 3 verschillende releasedata.

  6. #656
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ja lap heb het ook zitten. 2 pakjes eentje van dvdpacific.com met waarde op de doos
    40 $ en eentje van deepdiscount.com waarvan 'k de waarde niet uit het hoofd ken

    Telkens 10 € mogen dokken.

    Met de B&N aktie verschillende pakjes binnen gekregen met een hogere waarde en nooit
    problemen gehad.


    Mijn conclusie: pure willekeur je moet dus gewoon geluk hebben
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  7. #657

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Ja lap heb het ook zitten. 2 pakjes eentje van dvdpacific.com met waarde op de doos
    40 $ en eentje van deepdiscount.com waarvan 'k de waarde niet uit het hoofd ken

    Telkens 10 € mogen dokken.

    Met de B&N aktie verschillende pakjes binnen gekregen met een hogere waarde en nooit
    problemen gehad.


    Mijn conclusie: pure willekeur je moet dus gewoon geluk hebben
    Momenteel kan je niet meer van geluk spreken. Vroeger wel maar nu niet meer want AL de pakjes met een waarde van meer dan 22€ betekent dat je 10€ aan douaneonkosten moet betalen. Bij mijn laatste bestelling heb ik momenteel al 2X10€ moeten betalen. Er is één item die vetraging heeft, en ik hoop dat ze die niet zullen versturen samen met een andere item want anders zal ik weer 10€ moeten betalen voor dezelfde bestelling.
    Met mijn volgende bestelling ga ik vragen om alles in ééns te versturen want daar zijn verschillende items met een waarde van meer dan 22€ en ik wil niet meer dan 10€ betalen.
    Blijkbaar zijn de Belgische douanebeambten wakker geworden.

    En één miserie komt nooit niet alléén. Ons wijk krijgt een nieuwe postbode. We hadden een fantastische postbode op wie we konnen rekenen. Met hem heb ik al mijn pakjes goed ontvangen. Iedere keer dat er een vervanger was, had ik problemen. Dankzij de Fu..ing Georoute van de Post, wordt onze postbode definitief vervangen door een nieuwe. Wie gaan we nu krijgen? Iemand op wie we kunnen rekenen? Ik hoop het.

  8. #658

    Standaard

    Vandaag heb ik een pakje van dvdpacific ontvangen met een waarde van minder dan 22€ en ik heb niets moeten betalen.

  9. #659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Vandaag heb ik een pakje van dvdpacific ontvangen met een waarde van minder dan 22€ en ik heb niets moeten betalen.
    Dat is logisch Je zit immers onder het vrij invoerbare bedrag
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #660

    Standaard

    Damn....net een grote order gedaan bij DeepDiscount. Eerste deel is al onderweg (4 items van de 8) met een waarde van zo'n 50 dollar... Laten we hopen dat ik geluk heb...maar zo te lezen, kan ik dus dikke pech hebben...

    Wordt de verzendkosten eigenlijk tot waarde gerekend?
    Laatst aangepast door Melzz : 22-09-2010 om 14:02

  11. #661

    Standaard

    Onder de € 22,- niet, daar boven wel ... (vreemd genoeg)

  12. #662

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander D. Bekijk bericht
    Onder de € 22,- niet, daar boven wel ... (vreemd genoeg)
    Om het juist af te bakenen: Als de bestelling meer dan 22 euro is zonder verzendkosten, dan wordt er over de aanschafwaarde en de verzendkosten belasting geheven.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #663

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Dat is logisch Je zit immers onder het vrij invoerbare bedrag
    In $ was het wel meer dan 22. Met die mensen weet je nooit.

  14. #664
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Wordt de verzendkosten eigenlijk tot waarde gerekend?
    Nee, waarde zonder verzendkosten.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #665

    Standaard

    Als ik het goed gelezen heb mag je als je voor de "Gift-optie" kiest voor paketten tot 45€ gaan (volgens uitleg van cdjapan).

  16. #666

    Standaard

    Krijg je van zelf bericht dat iets niet langs de douane is gekomen? Ik zit op bestelling te wachten van amazon.com die ruim boven de grens ligt. Deze duurt nu langer dan normaal dus ik begin mij zorgen te maken. Het kan natuurlijk ook zo zijn de verzending verloren is gegaan. Hoe dan ook het is niet de eerste keer dat ik boven de grens zit maar het is nog nooit onderschept.

  17. #667

    Standaard

    Daar krijg je geen bericht van.
    Afhandeling door de douane betekent altijd vertraging in de aflevering.
    Gewoon niet teveel ineens bestellen.....

  18. #668

    Standaard

    Damn...ik ben dus de ***. In een pakketje van 4 dvd,s een heffing van 18 euro. Lekker dan....die sale bij DeepDiscount blijkt nu dus geen sale te zijn...

  19. #669

    Standaard

    Hoe zit het met het importeren van boeken? Ik ben wel vaker boeken van buiten de EU, maar vandaag kreeg ik voor het eerst een postbode aan de deur die 20 euro van me wilde. Belasting was maar iets van 5 euro ofzo, dus daar zou ik het niet voor laten, maar dat de TNT inklaringskosten (ofzo) heft van 12,50 was voor mij de reden om het pakketje te weigeren...

  20. #670

    Standaard

    Ik weet dat ik traag van begrip ben, maar toch:

    Pakje van (ongeveer) 56 dollar, omgerekend (ongeveer) 45 euro, moet ik (ongeveer) 20 euro bijbetalen aan de deur. Dat is dus bijna de helft! Berekenen ze soms in euro's over de dollarprijs??

    Op Amazon.com zie ik bijvoorbeeld ook een optie om Import duties ofzo erbij te berekenen al, hoef ik dan niets meer aan de deur te betalen? Of loop ik daar dan nog steeds risico op?

    Is er een manier om de (belachelijke) deurkosten van de TNT te omzeilen? Bijvoorbeeld op een postkantoor laten bezorgen en daar afhalen, zodat die 12,50 niet betaald hoeft te worden, of worden er dan ineens "baliekosten" gerekend?

    Momenteel is er nog een pakje van Amazon.com onderweg met een totale waarde van 19 euro. Ben benieuwd.

    Ik mis (de oude) DVD Pacific echt zo enorm.
    **** me gently with a chainsaw.

  21. #671

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Ik weet dat ik traag van begrip ben, maar toch:

    Pakje van (ongeveer) 56 dollar, omgerekend (ongeveer) 45 euro, moet ik (ongeveer) 20 euro bijbetalen aan de deur. Dat is dus bijna de helft! Berekenen ze soms in euro's over de dollarprijs??
    Dat komt door die verderop genoemde 12,50 van TNT.

    Op Amazon.com zie ik bijvoorbeeld ook een optie om Import duties ofzo erbij te berekenen al, hoef ik dan niets meer aan de deur te betalen? Of loop ik daar dan nog steeds risico op?
    Heb dit uitgezocht en de optie verschijnt eigenlijk alleen bij de duurste verzendkosten. Dan heb je natuurlijk wel lekker snel de bestelling in huis, dat dan weer wel.
    Wat je eigenlijk doet is dan de geschatte kosten in een depot storten en daar worden dan de BTW en evt douanekosten van betaald en het teveel betaalde krijg je dan terug.


    Is er een manier om de (belachelijke) deurkosten van de TNT te omzeilen? Bijvoorbeeld op een postkantoor laten bezorgen en daar afhalen, zodat die 12,50 niet betaald hoeft te worden, of worden er dan ineens "baliekosten" gerekend?
    Nee

    Momenteel is er nog een pakje van Amazon.com onderweg met een totale waarde van 19 euro. Ben benieuwd.
    Geen probleem, moet onder de 22 euro zijn zonder verzendkosten

    Ik mis (de oude) DVD Pacific echt zo enorm.
    De tijden veranderen
    Zie het commentaar in het rood.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #672

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zie het commentaar in het rood.

    Nog 1 vraagje dan...als ik die kosten bij Amazon dus al vantevoren betaal, dat voorschot, moet ik dan alsnog die 12,50 aan de deur betalen? Of dan helemaal niets meer?
    **** me gently with a chainsaw.

  23. #673

    Cool

    Ik blijf het vreemd vinden dat mensen zo verbaasd blijven reageren op de BTW-naheffing en de bijbehorende inklaringskosten, terwijl hier al jaren over gediscussieerd wordt op dvd.nl. Ook een beetje kop in het zand steken in diverse threads als er gewaarschuwd wordt voor pakjes van play.com met een waarde van net boven de €22 (zie de diverse reacties als "O, maar ik heb nog nooit een heffing gehad als ik iets bij play bestelde en de douane let echt niet op kleine pakketjes hoor!").

    De reden dat amazon.com, play.com, zavvi etc etc etc zo goedkoop zijn is OMDAT ze geen BTW rekenen (wat immers 19% van bovenop de prijs zou betekenen). Het betalen van BTW is nu eenmaal wettelijk geregeld in de EU voor alle goederen die je koopt of invoert, dus de €22-grens is juist een coulanceregeling (daaronder zou het eigenlijk ook moeten). Overigens worden de kosten door TNT natuurlijk al gemaakt op Schiphol waar alles binnenkomt, dus niet pas als ze aan je deur staan. Omdat onwetende kopers dan ook nog eens veel terug zullen sturen als ze een naheffing krijgen (en dus niets meebetalen aan de gemaakte kosten) moeten die kosten ook verhaald worden op de klanten.

    Ik weet het, belasting betalen is nooit leuk, maar het hoort nu eenmaal bij onze welvaartsmaatschappij (ik vind het ook sneu dat meer dan de helft van mijn inkomsten naar de fiscus gaat en dat vervolgens op alles wat ik koop ook nog eens bijna 20% belasting wordt geheven).

    Als je de nieuwsberichten over TNT volgt weet je ook dat ze (ondanks de hier beklaagde inklaringskosten) zwaar verliesgevend zijn. Ze zijn een commercieel bedrijf, dus wat mij betreft morgen ze. Bovendien zijn er voldoende alternatieven om Regio-1/A-titels te kopen zonder inklaringskosten (axelmusic.com waar de taxes al in de prijs zitten, idem voor amazon.com).

    In plaats van gevaarlijk dicht boven die €22-grens te zitten bij een bestelling (wat velen hier doen als ik de reacties lees) is het juist slimmer om in 1x een grote bestelling van 100€ of meer te doen, dan zijn de inklaringskosten relatief gering en ALS je er dan doorheen glipt heb je ook nog eens extra geluk
    Laatst aangepast door Oakey : 21-10-2010 om 19:22

  24. #674

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Nog 1 vraagje dan...als ik die kosten bij Amazon dus al vantevoren betaal, dat voorschot, moet ik dan alsnog die 12,50 aan de deur betalen? Of dan helemaal niets meer?
    Niets meer want dan regelt de vervoerder van amazon het en daarom zijn die kosten ook veel hoger dan standaard vervoer, maar wederom sneller in huis.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik blijf het vreemd vinden dat mensen zo verbaasd blijven reageren op de BTW-naheffing en de bijbehorende inklaringskosten, terwijl hier al jaren over gediscussieerd wordt op dvd.nl. Ook een beetje kop in het zand steken in diverse threads als er gewaarschuwd wordt voor pakjes van play.com met een waarde van net boven de €22 (zie de diverse reacties als "O, maar ik heb nog nooit een heffing gehad als ik iets bij play bestelde en de douane let echt niet op kleine pakketjes hoor!").

    De reden dat amazon.com, play.com, zavvi etc etc etc zo goedkoop zijn is OMDAT ze geen BTW rekenen (wat immers 19% van bovenop de prijs zou betekenen). Het betalen van BTW is nu eenmaal wettelijk geregeld in de EU voor alle goederen die je koopt of invoert, dus de €22-grens is juist een coulanceregeling (daaronder zou het eigenlijk ook moeten). Overigens worden de kosten door TNT natuurlijk al gemaakt op Schiphol waar alles binnenkomt, dus niet pas als ze aan je deur staan. Omdat onwetende kopers dan ook nog eens veel terug zullen sturen als ze een naheffing krijgen (en dus niets meebetalen aan de gemaakte kosten) moeten die kosten ook verhaald worden op de klanten.

    Ik weet het, belasting betalen is nooit leuk, maar het hoort nu eenmaal bij onze welvaartsmaatschappij (ik vind het ook sneu dat meer dan de helft van mijn inkomsten naar de fiscus gaat en dat vervolgens op alles wat ik koop ook nog eens bijna 20% belasting wordt geheven).

    Als je de nieuwsberichten over TNT volgt weet je ook dat ze (ondanks de hier beklaagde inklaringskosten) zwaar verliesgevend zijn. Ze zijn een commercieel bedrijf, dus wat mij betreft morgen ze. Bovendien zijn er voldoende alternatieven om Regio-1/A-titels te kopen zonder inklaringskosten (axelmusic.com waar de taxes al in de prijs zitten, idem voor amazon.com).

    In plaats van gevaarlijk dicht boven die €22-grens te zitten bij een bestelling (wat velen hier doen als ik de reacties lees) is het juist slimmer om in 1x een grote bestelling van 100€ of meer te doen, dan zijn de inklaringskosten relatief gering en ALS je er dan doorheen glipt heb je ook nog eens extra geluk
    Ik ben het helemaal met je eens, het is gewoon gokken en als je verliest moet je dokken.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #675

    Standaard

    Sorry voor de bump van het topic, maar heb nu dus iets vervelends meegemaakt.
    Heb de LotR trilogie bij play.com besteld voor €25,-, het duurde al lang voordat ie kwam maar vanmiddag dus eindelijk iemand van TNT aan de deur.
    Maar moest dus wel opeens €17,- extra bijbetalen! Nog nooit gehad bij play.com, en bestel daar best vaak (ook boven de €22,-.).

    Toch wel zuur dit, bestel je opeens een box van €42,- ipv 25,-
    Ik neem aan dat hier niks aan te doen is? Als ik de post hierboven lees begrijp ik het ook nog.
    De grote vraag voor mij is nu: was ik gewoon lucky de vorige keren en is het safe om daar weer te bestellen? Of er is dus toch grote kans dat ik straks weer moet bijbetalen?

    Al met al geen ramp, maarja toch jammer (en onverwacht). Ik kon er ook niet voor kiezen om niet te betalen want ik had al via m'n CC betaald.

    Is dit bij amazon ook?
    Laatst aangepast door Jesse27 : 09-11-2010 om 15:46

Pagina 27 van 37 EersteEerste ... 17232425262728293031 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •