Pagina 3 van 37 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 912 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door henkje.doc
    Met gevaar voor eigen leven dan nu live de hamvraag:

    voeren mensen dvd's in om de douanekosten te ontduiken of om de genieten van (meestal) moeilijk te verkrijgbare dvd's?

    Want op deze manier wordt zelfs legaal dvd's kopen een dure hobby. Wat wordt het volgende keer? invoerrechten op je koffers, je schoenen die je draagt of je eigen ik?
    Misschien registreren ze alle dvd's die je invoert wel en krijg je na een jaar palet-heffing!!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door henkje.doc
    Met gevaar voor eigen leven dan nu live de hamvraag:

    voeren mensen dvd's in om de douanekosten te ontduiken of om de genieten van (meestal) moeilijk te verkrijgbare dvd's?
    Mijn motivatie is omdat de R1 vaak een betere uitgave heeft, maar ook omdat ze met name in Canada stukken goedkoper zijn, soms zelfs nog met douanekosten erbij.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door henkje.doc
    Met gevaar voor eigen leven dan nu live de hamvraag:

    voeren mensen dvd's in om de douanekosten te ontduiken of om de genieten van (meestal) moeilijk te verkrijgbare dvd's?
    Met gevaar voor eigen leven laat ik bij deze de termen "Universal" en "DTS" vallen...
    (duikt snel weg... )
    "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    ik denk ook dat mijn 2 pre-order treasures bij cdwow door de douane gepakt gaan worden ... waarom? Geen idee, maar dat denk ik gewoon.
    Ik heb voor gekozen om bij Amazon even de afleveradressen te veranderen. Mickey gaat nu naar mijn werk en Donald komt gewoon bij mij thuis. Nu zou het toch zonder problemen bezorgd moeten worden.

  5. #55
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Douane kan meer zeggen maar staat niet in haar recht lijkt mij?


    Het bundelen is leuk bedacht maar mag dus niet ??? :x
    Dit is ook mijn gedachte en eigenlijk zal iedereen het voor de rechter moeten laten komen die dit mee gaan maken.
    Kijken wat er dan voor uitspraak komt.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Voorbeeld 1: geen douanerechten en BTW
    U bestelt 2 cd's met een winkelwaarde van € 18,-. De vrijstelling geldt per zending, dus voor deze twee cd's betaalt u geen douanerechten en BTW. Omdat de winkelwaarde onder de vrijstellingsnorm van € 22,- valt hoeven de verzekerings- en vervoerskosten (bij postzendingen zijn dit de portokosten) ook niet bij het bedrag van € 18,- te worden opgeteld.

    Het lijkt mij dat de douane de regels van de belastingdienst niet kent ( 't zou me niets verbazen). Of vergis ik me nu?
    Een van de twee klopt dus niet. Of de sukkel bij de douane weet niet hoe 't moet of de sukkel die die pagina van de belastingdienst heeft gemaakt weet niet hoe 't moet.
    [img]Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel.[/img]
    Slimmer kunnen ze niet worden, dommer wel.

    Al die moeite, al die rompslomp, de kosten worden er nooit uitgehaald. En wie betaalt uiteindelijk voor de niet gedekte kosten... De belastingbetaler. Maar ja, die draait altijd op voor de stompzinnigheden van de overheid.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #57

    Standaard

    Ik had hier onlangs ook mee te maken. Wow had al vervangende dvd's opgestuurd, omdat de oorspronkelijke een paar weken zoek waren. Ik kreeg op een gegeven moment bericht dat ik pakjes op kon halen op postkantoor en dat ik 7,41 euri moest betalen aan douane kosten. Het ging om 2 pakjes met elk echte waarde van 7, 95 euri, dus zelfs samen komt het onder de 22. Op de wow pakketten staat echter geen prijs, dus zal er wel, zoals boven al ergens staat aangegeven, een eigen prijs aan gegeven zijn. Ik heb iig de pakketjes niet aangenomen, maar laten terugsturen. Nieuwe waren immers toch al onderweg.

    Ik vind dit echt dikke onzin. Volgens de douane voorschriften heb je een vrijstelling tot 22 euri PER zending. (Is dit ook in de wet opgenomen?) Ze kunnen het gewoonweg niet maken om naar eigen idee verschillende losstaande zendingen bij elkaar te bundelen om zo snel wat extra geld te verdienen, dat is gewoonweg schandalig.

    Indien dit nogmaals gebeurt, ga ik dan ook zeker actie ondernemen. De overheid moet eens echte moeite doen de economie er boven op te helpen, ipv dit soort misselijke spelletjes te spelen.
    Daar ben ik weer!
    Moderator edit: Ik dacht het niet!

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjekster
    ...Ik heb iig de pakketjes niet aangenomen, maar laten terugsturen. Nieuwe waren immers toch al onderweg.
    Klasse, als iedereen dit doet als ze hun paketjes gebundeld aantreffen dan is het snel over denk ik

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door macdonald12
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjekster
    ...Ik heb iig de pakketjes niet aangenomen, maar laten terugsturen. Nieuwe waren immers toch al onderweg.
    Klasse, als iedereen dit doet als ze hun paketjes gebundeld aantreffen dan is het snel over denk ik
    Ja. Dan shipt CD-Wow niet meer naar Nederland en heeft de douane haar zin.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #60
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door macdonald12
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjekster
    ...Ik heb iig de pakketjes niet aangenomen, maar laten terugsturen. Nieuwe waren immers toch al onderweg.
    Klasse, als iedereen dit doet als ze hun paketjes gebundeld aantreffen dan is het snel over denk ik
    Ja. Dan shipt CD-Wow niet meer naar Nederland en heeft de douane haar zin.

    Dan ga ik toch een mooi huisje kopen net over de grens in duitsland

  11. #61

    Standaard

    Het hele probleem is dat de douane de insteek heeft dat alles gedaan wordt om invoerrechten en/of BTW te omzeilen. Zoals hiebroven vermeld, als ze merken dat er regelmatig pakjes van/naar hetzelfde ades gaan, is hen insteek dat het gebeurt om dus kosten te omzeilen. Bovendien, da's het meest vervelende, hebben zij dan het recht om te gaan bundelen (zie eerde vermeld). Bovendien gaat het per adres, niet per naam. Dus hopelijk heb je aardige buren, kun je daar af en toe een dealtje mee sluiten en zo loont het toch nog om in een rijtjeshuis te wonen :wink: .

    Enige wat je nog kan proberen is een contact in hetbuitenland zoeken, en vragen of die DVD daar wil kopen en als reguliere prive post wil versturen.

    Kortom, ik zou zeggen, met zijn allen bekken met JP, want als er genaaid wordt, moet er ook gezoend worden..........

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door macdonald12
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjekster
    ...Ik heb iig de pakketjes niet aangenomen, maar laten terugsturen. Nieuwe waren immers toch al onderweg.
    Klasse, als iedereen dit doet als ze hun paketjes gebundeld aantreffen dan is het snel over denk ik
    Ja. Dan shipt CD-Wow niet meer naar Nederland en heeft de douane haar zin.

    Dan ga ik toch een mooi huisje kopen net over de grens in duitsland
    Dan zal je grondbelastingen moeten betalen voor dat huisje. :wink:

  13. #63
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door macdonald12
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjekster
    ...Ik heb iig de pakketjes niet aangenomen, maar laten terugsturen. Nieuwe waren immers toch al onderweg.
    Klasse, als iedereen dit doet als ze hun paketjes gebundeld aantreffen dan is het snel over denk ik
    Ja. Dan shipt CD-Wow niet meer naar Nederland en heeft de douane haar zin.

    Dan ga ik toch een mooi huisje kopen net over de grens in duitsland
    Dan zal je grondbelastingen moeten betalen voor dat huisje. :wink:

    ach, dan gai k me toch inschrijven voor duitser. alleen in duitsland wonen, niet hier in NL.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jamie
    Had een briefje in de bus liggen van de postbode, of ik maar even wilde komen betalen op het postkantoor. Daar aangekomen was de baliemedewerker net zo verbaasd als ik dat twee pakketjes van mij met notabene PTT-tape aan elkaar waren bevestigd. Volgens hem kon ik het beste niet betalen (letterlijk: "ik ken dit bedrijf, als je eenmaal betaald hebt zie je nooit een cent terug") en de klantenservice bellen. Die hebben hun boeken er op nageslagen en volgens hen mag het ook niet (letterlijk: "twee pakjes zijn twee zendingen en hebben dus elk hun eigen vrijgestelde waarde"). Ze hebben de klacht doorgestuurd naar hun servicemensen hier in Utrecht, die voor mij gaan onderzoeken wat de humor hiervan is. Immers, deze onzin kost ook de douane meer dan het oplevert...
    Hmmm, als iedereen nou eens gaat reclameren en een onderzoek laat starten gaat de PTT wellicht zelf ook druk uitoefenen om met deze flauwekul te stoppen... :wink:
    Meest beroerde is nog wel dat cd-wow standaard 12,99 pond op de pakketjes zet en de werkelijke waarde van beide dvd's in totaal ruim onder de 20 euro ligt... Zeker met al die kortingslinks en vouchers
    Raar, ik kan even geen prijzen vinden op de pakketjes van wow .

    Lijkt mij ook niet dat ze zo maar pakketten kunnen bundelen. Dadelijk gaan ze je pakketje vasthouden, totdat er nog een komt waarmee ze het samen kunnen bundelen, en zo douanekosten kunnen vragen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Als de Douane constateert dat dvd's met enige regelmaat naar hetzelfde adres worden verstuurd met een bepaalde interval waardoor zij het vermoeden hebben dat iemand de invoerrechten wil omzeilen mogen zij alles bundelen en alsnog je hiervoor aanslaan.
    Zou je kunnen aangeven waar ik hier informatie over kan vinden, want eerlijk gezegd vind ik dit niet echt aannemelijk. Ik kan ook zo 1,2,3 niets hierover vinden op de douane/belastingdienst site....
    Daar ben ik weer!
    Moderator edit: Ik dacht het niet!

  15. #65

    Standaard Andere oplossing

    Hallo,

    Ik heb al een jaartje of wat HEEEEELE goede ervaringen met DV-Depot (http://www.dv-depot.com) die lui zitten in Canada en versturen via DHL.

    Ze doen namelijk het volgende:

    - Ze maken de DVD's open en doen daar een keukenpapiertje omheen (Dit noemen ze hun exclusieve Disc Protection Service)
    (en sommige speciale verpakkingen maken ze niet eens open)

    - Omdat de DVD's open zijn geweest mogen ze de disc als "Tweedehands Software" op de Invoice zetten. (erh .. .nou ja ... mogen.. ze doen het gewoon )

    - De prijs voor die 2nd hand software schroeven ze FLINK naar beneden (zo'n 5$cdn per DVD) en dit komt dus ook op je invoice te staan. Dit doen ze via een 2de bedrijfje genaamt Burlington Software.

    - Met als gevolg dat je per shipping van ongeveer 9 Euro maximaal 7 DVD's kan laten versturen. Elke titel heeft een "weight" gemeten in discs en per shipping laten ze een max.weight van 7 toe. Maar niet elke 2disc titel weegt 2.

    Bewijs: ik heb al REGELMATIG shippings met een totale waarde van 100+ euro gewoon aan de deur geleverd gekregen en nog nooit invoerrechten hoeven betalen.

    Daarnaast gaat die tent er ook nog prat op om een goeie customerservice te onderhouden, zelf zijn het namelijk ook freaks wb hometheater.

    Even oppassen: het zijn Canadezen dus die hebben NIET altijd dezelfde versie als de Amerikanen maar daar proberen die lui dus wel meestal aan te komen. Het zelfs 1 enkele keer voorgekomen dat de C. versie dermate verschilde met de A. versie dat ze de A. zijn gaan leveren ipv de C. versie.

    Tip.. zelf weten wat je doet... ik heb er een collectie van rond de 100 R1 disks mee opgebouwd...

    Succes,
    Jurriaan

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door macdonald12
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjekster
    ...Ik heb iig de pakketjes niet aangenomen, maar laten terugsturen. Nieuwe waren immers toch al onderweg.
    Klasse, als iedereen dit doet als ze hun paketjes gebundeld aantreffen dan is het snel over denk ik
    Ja. Dan shipt CD-Wow niet meer naar Nederland en heeft de douane haar zin.
    Nee, ik denk niet dat de douane de import van dvd's wil stoppen, het bundelen van de paketjes is gewoon voor hun een goede manier om aan geld te komen.

  17. #67

    Standaard

    Ik heb de afgelopen anderhalf jaar regelmatig dvd's uit het buitenland laten komen, maar gelukkig nog nooit invoerrechten of btw hoeven te betalen. In het kader van mijn bezuinigingsactie van dit moment is het voor mij alleen maar een stimulans om minder dvd's te kopen nu de douane steeds moeilijker en moeilijker gaat doen.

    Sinds 17 april geen dvd meer gekocht ! 8)

  18. #68

    Standaard Re: Andere oplossing

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurriaan Wittenberg
    Hallo,
    [..]
    - Ze maken de DVD's open en doen daar een keukenpapiertje omheen (Dit noemen ze hun exclusieve Disc Protection Service)
    (en sommige speciale verpakkingen maken ze niet eens open)
    [..]
    Ik denk eerlijk gezegd dat niet iedereen daar blij mee is .
    Ik niet in ieder geval , ik hou van seals (ehh , geen zeehonden ?) .

    Ik vind 't trouwens ook wel belachelijk , op zich , dat bundelen van pakketjes , mààr .. Aan de andere kant , ik snap niet dat sommige mensen op dezelfde dag nog , bij dezelfde winkel , een order plaatsen ?
    Ik kan 't begrijpen , als diezelfde dag nog een DVD terug in stock is , en je denkt , "meteen bestellen" , maar hoe vaak gebeurt dat bij DVD's ?

    Overigens heb ik maar 1 ervaring met een bestelling buiten Europa (heb sowieso weinig ervaring met bestellen nog) , maar 't ziet 'r naar uit dat ik dit x er goed van af kom .
    N/A

  19. #69

    Standaard Re: Andere oplossing

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sméagol
    Ik vind 't trouwens ook wel belachelijk , op zich , dat bundelen van pakketjes , mààr .. Aan de andere kant , ik snap niet dat sommige mensen op dezelfde dag nog , bij dezelfde winkel , een order plaatsen ?
    Ik kan 't begrijpen , als diezelfde dag nog een DVD terug in stock is , en je denkt , "meteen bestellen" , maar hoe vaak gebeurt dat bij DVD's ?
    sommige winkels sturen alle bestelde dvd's appart op ( zoals play, cd-wow )

  20. #70

    Standaard Re: Andere oplossing

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ripper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sméagol
    [..]
    sommige winkels sturen alle bestelde dvd's appart op ( zoals play, cd-wow )
    Daar had ik 't niet over , ik had 't over 't daadwerkelijk meerdere keren plaatsen van orders . Dat gaat in jouw geval niet op , in tegendeel ..
    Bij het verzenden in meerdere pakketjes (wat Play doet omdat 't simpelweg niet past in 1 x past in hun bubblewarpenvelopjes , op zich niks mis mee) , dan is 't juist één bestelling , en heeft de douane hier dus in principe gelijk . Dus bij zulke situaties moet je juist niet gaan klagen dat ze over 't geheel belasting en weet ik veel allemaal heffen .

    Wat niet wil zeggen dat ik 't stijl vind dat ze dat doen door 't met een lang stuk plakband lekker lomp bij elkaar pleuren .. Dat idee krijg ik soms bij de posts boven ..
    N/A

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door macdonald12
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door macdonald12
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjekster
    ...Ik heb iig de pakketjes niet aangenomen, maar laten terugsturen. Nieuwe waren immers toch al onderweg.
    Klasse, als iedereen dit doet als ze hun paketjes gebundeld aantreffen dan is het snel over denk ik
    Ja. Dan shipt CD-Wow niet meer naar Nederland en heeft de douane haar zin.
    Nee, ik denk niet dat de douane de import van dvd's wil stoppen, het bundelen van de paketjes is gewoon voor hun een goede manier om aan geld te komen.
    Ik denk dat het alles bij elkaar meer kost dan oplevert.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  22. #72

    Standaard

    Ik heb de laatste tijd veel besteld van wow.

    Maandag zijn er bij mij ook 5 samengevoegd en moeten betalen. Vanmorgen weer hetzelfde, nu 2 samengevoegd en weer betalen.

    Iets later kwam de postbode langs en hij had een formulier bij van de douane, ze hadden er weer 2 samengevoegd en wilden weten wat er in zat en wat de waarde is. Dit heb ik dan maar ingevuld en opgestuurd. Dus daar moet ik hopelijk niets op betalen vermits de gezamelijke waarde ergens rond de 13 euro ligt. Als ze het nu altijd op deze manier gaan doen valt het ook wel mee want bestellingen van cd-wow zijn toch nooit duur. Alleen spijtig van die £12.99 die ze op hun pakjes zetten.

    Ik ga wel elke keer bezwaar aantekenen, als iedereen dit elke keer doet worden ze het hopelijk beu en gaan ze weer per zending rekenen.

    En het lijkt er ook op dat ze cd-wow willen hebben want vandaag ook de Monster Legacy box aangekregen van dvdsoon, verpakt in een heel groot pak van meer dan 2 kilo, en dit is er dan zonder extra kosten doorgeraakt.
    En een bestelling van dvdpacific met een waarde van $47 is ook zonder extra kosten aangekomen deze week.

    Tom

  23. #73

    Standaard

    Ik heb gisteren nog een pakketje ontangen uit Canada, zonder enige prpblemen.

  24. #74

    Standaard

    Vandaag 2 dvd's van cd-wow ontvangen en gelukkig waren ze niet samengevoegd en hoefde we ook niet te betalen.
    As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster

  25. #75

    Standaard

    Het lijkt erop dat onze noorderburen ook kunnen delen in de miserie.

    Ik ben al meer dan 3 maanden aan het wachten op een pakje.
    En meer dan 1 maand op hetzelfde pakje dat opnieuw werd verstuurd door de internetwinkel omdat de eerste (volgens de Post) kwijt is.

    Ik geloof nog altijd dat beide pakjes ergens op een stapel in een opslagruimte ligt ergens in Brussel.
    Dit jaar is er een recordaantal klachten bij de ombudsdienst van de Post binnengekomen.
    Het gaat vooral om vertragingen en verloren pakjes/brieven.
    Zelfs aangetekende brieven/pakjes geraakt men hier kwijt!

    Gelukkig kan ik in de tussentijd nog rustig bestellen bij CD-WOW.
    Nog nooit problemen gehad en altijd binnen 5 dagen in de bus.
    Ik bestel dan ook nooit meer dan 1 dvd per keer.
    Maar ik denk dat zelfs als men meerdere bestelt, ze niet het recht hebben om deze op te tellen.
    Want dan kunnen ze evengoed je pakje een maand bijhouden om te zien of er nog pakjes volgen om ze dan samen te tellen.
    "For relaxing times... make it Suntory time." - Bob Harris

    The Collection

Pagina 3 van 37 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •