Pagina 34 van 37 EersteEerste ... 243031323334353637 LaatsteLaatste
De resultaten 826 tot 850 van 912 worden weergegeven.
  1. #826
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bedankt Qzyn, deze kende ik inderdaad nog niet.

    Kom daar op 27,96 € uit;

    Totale waarde pakket: €76
    Totaal te betalen BTW(21): €15.96
    Douaneformaliteiten : €12

    Dat er BTW op die verzendkosten worden gerekend vind ik tja
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #827

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Ja lap, hebben we weer eens zitten. Was niet thuis dus briefje in de bus voor een bestelling bij kimchidvd.com. Daar kan je een lagere waarde laten zetten op een pakket maar dat heeft blijkbaar niet geholpen

    Totaal zonder verzenden was 88,97 $ voor 3 BD's. Staat er op dat briefje dat ik nog eens 30,81 € mag ophoesten. Als ik me niet vergis moet ik hier dus 21% BTW over betalen + eventuele kosten vervoerder.

    Omgerekend komt 88,97 $ nu overeen met 66,74 € en 21% daarvan is 14,02 € dus dat laat 16,79 € over voor de vervoerder. Is dat niet wat hoog ? Of wordt dat bedrag met pure willekeur berekend ?

    Maandag meer nieuws want dan ga ik het pakketje ophalen en zal ik waarschijnlijk, of niet de post kennende, meer details kennen waarom dit bedrag zo hoog is. In ieder geval zuur, vooral omdat het bedrag op het pakketje lager is dan 22 € blijkbaar laten ze zich niet meer zo gemakkelijk vangen bij de douane.
    Balen Stefaan, bestel zelf ook regelmatig bij Kimchi, dacht eigenlijk dat dit wel een veilige route was voor Koreaanse titels.

    heb je trouwens bij je bestelling ook het pakketje als gift laten versturen ? en heb je op de invoice ook het lagere bedrag laten zetten ?

    toch wel apart dat ze een Kimchi pakket eruit vissen, ziet er aan de buitenkant niet opvallend uit
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  3. #828

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Direct gebookmarked. Alleen spijtig genoeg zullen de douane en de post dit niet aanzien als een "officiële" calculator dus in de praktijk gooien ze er alsnog met de pet naar.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #829
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Vanavond maar eens verder in het pakket kijken want deze middag opgehaald en nu op het werk. Normaal moet de invoice ook aangeven wat op het pakket aangeduid is. Peter nee heb het pakket niet als gift laten markeren. Kan me vergissen maar denk dat versturen als gift niets uitmaakt.

    In ieder geval reeds dit dus;

    waarde op pakket = 29,50 $ en omgerekend is dat nu 22,11 €, ik wordt dus botweg gezegd genaaid voor 11 cent wou de waarde niet te ver onder 22 € aangeven op pakket omdat het dan misschien te veel zo opvallen, want is toch een klein doosje geworden. Nu ben ik dus gewoon gepakt omdat ik te "eerlijk" wou zijn


    Brief erbij van Bpost International

    BTW Import 18,81 € ( dus echt met de natte vinger berekend )
    Formaliteiten 12,00 €
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  5. #830

    Standaard

    In Nederland is na te lezen welke wisselkoers er gehanteerd wordt, dat zou België toch ook moeten hebben lijkt me.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #831
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Nope Pepijn, geen dollarbedragen alleen euro's worden vermeld.

    Wel vermelding van emailadres op dat formulier + kwitantie nummer. Ga daar wel eens een mailtje aan besteden, maar of dat meer uitleg oplevert lijkt me sterk.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  7. #832

    Standaard

    Ik bedoel dat dat online na te lezen is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #833
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Oei geen idee eigenlijk. Ze hebben wel een website BPost International maar kan daar niet meteen iets terugvinden.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #834
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Aanvulling, brief verwijst verder naar http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm maar daar is dus ook niets te vinden behalve verwijzing naar deze site en daar krijg ik serieus pijn van in mijn hoofd als je daar iets moet vinden

    Misschien typisch Belgisch, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #835
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Pakketje open gemaakt en einde discussie. Op de factuur staat het werkelijke bedrag, zijnde 100,27 $, dat moet ik vergeten aan te kruisen hebben bij bestelling dat hier ook een lager bedrag op moest staan.

    Conclusie, eigen schuld, dikke bult. En volgende gaat den dezen toch beter op letten
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #836

    Standaard

    Voor de omrekening naar Euro altijd de douane wisselkoers gebruiken die hier te vinden is:

    http://tarweb.minfin.fgov.be/itarbel...cs/coursNL.htm

    Enkel bij grote schommelingen (ik dacht + of - 5 %) wordt deze in de loop van de maand aangepast, anders geld deze voor de gehele maand.

    Tegen de koers van juni was je pakje dus 22,83 euro (1 dollar 1,29 euro) ipv 22,11 euro (1 dollar 1,34 euro op dit ogenblik)
    Laatst aangepast door kristofke : 17-06-2013 om 20:30

  12. #837
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bedankt Kristof, weer wat geleerd. Maar in het vervolg ga ik toch proberen om deze pagina's niet meer te moeten raadplegen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  13. #838

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Vanavond maar eens verder in het pakket kijken want deze middag opgehaald en nu op het werk. Normaal moet de invoice ook aangeven wat op het pakket aangeduid is. Peter nee heb het pakket niet als gift laten markeren. Kan me vergissen maar denk dat versturen als gift niets uitmaakt.

    In ieder geval reeds dit dus;

    waarde op pakket = 29,50 $ en omgerekend is dat nu 22,11 €, ik wordt dus botweg gezegd genaaid voor 11 cent wou de waarde niet te ver onder 22 € aangeven op pakket omdat het dan misschien te veel zo opvallen, want is toch een klein doosje geworden. Nu ben ik dus gewoon gepakt omdat ik te "eerlijk" wou zijn


    Brief erbij van Bpost International

    BTW Import 18,81 € ( dus echt met de natte vinger berekend )
    Formaliteiten 12,00 €
    ik laat er altijd een bedrag van $21.50 op zetten: zeker onder de 22 euro en ook geen verwarring mocht een douanegast dat $ niet zien staan

    ik zal toch ook als gift versturen vooral omdat de labels met de hand zijn ingevuld en het geheel er niet uitziet alsof het van een bedrijf/winkel komt (zoals b.v. Amazon wel doet)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #839

    Standaard

    Even voor de Belgen onder ons. Het laten aanduiden als gift, maakt absoluut niets uit. Heb het eens nagevraagd bij iemand die bij de douane gewerkt heeft en of er nu gift opstaat of niet, het maakt niets uit, aangezien BTW op het verbruik wordt berekend, dus ook de verbruiker die betaald.

  15. #840

    Standaard

    Of een gift zending wordt belast is afhankelijk van zijn karakter. Dus die gift markering is niet absoluut.
    Als bij opening van het pakje er een factuur of betalingsbewijs zit, dan hang je even goed met of zonder gift want dan is het een commerciële zending.

  16. #841
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    ik laat er altijd een bedrag van $21.50 op zetten: zeker onder de 22 euro en ook geen verwarring mocht een douanegast dat $ niet zien staan

    ik zal toch ook als gift versturen vooral omdat de labels met de hand zijn ingevuld en het geheel er niet uitziet alsof het van een bedrijf/winkel komt (zoals b.v. Amazon wel doet)
    Bedankt Peter voor de verheldering. Een mens leert uit zijn fouten, dus vanaf nu ga ik het ook op die manier doen.

    Hoeveel plaats jij in één bestelling ? Zou er zelf toch nooit 10 in één pakket bestellen met als waarde 21,50 $ denk dat dit dan toch hoogst verdacht zou/zal overkomen bij de doaune
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #842

    Standaard

    Even voor de Belgen een vraagje. er zijn 7 bluray's onderweg van WowHD.nl, allemaal in apparte pakjes, en het waren ook 3 bestellingen welke elk onder de 22 euro waren en op verschillende dagen geplaatst, sommig een week tussen. Echter Wow heeft besloten vandaag en gisteren plots alles wat in backorder stond te verzenden.

    Gaat de Douane dit nu bundelen? En ga ik dan alsnog BTW en administratiekosten moeten betalen, zou dit nogal flauw vinden, zeker omdat het ook nog eens om verschillende bestellingen gaat.
    DVD Profiler TV: Samsung PS60E6500 60inch Plasma Reciever: Onkyo HT-S990-THX Speakers: Onkyo 7.1 Mediacenter:

  18. #843

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Bedankt Peter voor de verheldering. Een mens leert uit zijn fouten, dus vanaf nu ga ik het ook op die manier doen.

    Hoeveel plaats jij in één bestelling ? Zou er zelf toch nooit 10 in één pakket bestellen met als waarde 21,50 $ denk dat dit dan toch hoogst verdacht zou/zal overkomen bij de doaune
    op zich is een pakket met 10 BR's niet zo groot, kimchi verpakt het volgens mij nooit in die oversized dozen die Amazon regelmatig gebruikt; grootste bestelling die ik heb geplaatst is 6 titels.
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  19. #844
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Tim, nee douane gaat niet bundelen, dat zou mooi worden

    Peter, bedankt

    En lap heb het weer zitten. Gisteren papiertje in de bus bijbetalen voor een pakketje 22,86 €. Was helemaal van mijn melk want kon me géén enkel pakket voorstellen waar er bijna 11 € btw over zou moeten betaald worden. Was wel 1 pakketje van amazon.com wat er toch wel lang over deed om hier te arriveren.

    Deze middag naar het postkantoor hier om pakket op te halen, en ja hoor, dat was het bewust pakketje wat 'k maar niet ontving.

    Wat blijkt, een fout van amazon zelf. Invoice in pakket 19,94 $ + 11,46 $ verzendkosten = 31,40 $ maar op de sticker op de verpakking 39,88 $ + 11,46 $ = 51,34 $ tja dan kan ik me we voorstellen dat deze onderschept wordt. Pakket is door de douane ook nooit opengemaakt, gewoon 'boete' berekend adhv plakker op pakket.

    Iemand dit reeds voorgehad met amazon.com en wat is hun policy hierin ? Ga er zelf in ieder geval wel een mailtje richting hen aan besteden met het nodige foto bewijs bijgevoegd.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #845

    Standaard

    Kun je geen bezwaar meer maken tegen de aanslag?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #846
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bij de douane, zou niet weten waar. En zie gaan zeggen kijk meneer dat is het bedrag op het pakket, daar rekenen wij BTW over + vast 12 € formaliteiten. Ze hoeven een pakket ook niet te openen als het bedrag op het pakket reeds boven 22 € uitkomt.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  22. #847

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Tim, nee douane gaat niet bundelen, dat zou mooi worden

    Wat blijkt, een fout van amazon zelf. Invoice in pakket 19,94 $ + 11,46 $ verzendkosten = 31,40 $ maar op de sticker op de verpakking 39,88 $ + 11,46 $ = 51,34 $ tja dan kan ik me we voorstellen dat deze onderschept wordt. Pakket is door de douane ook nooit opengemaakt, gewoon 'boete' berekend adhv plakker op pakket.
    Bedankt, goed dat je daar geen ervaring mee hebt. In dit topic is dit echter regelmatig naar voor gekomen dat de Douane bundelt, inclusief met WowHD, maar mogelijk is dit dan de Nederlandse Douane welke dit doet.

    Dan jou probleem, in principe kan je wel te rade gaan bij Amazon, het is namelijk hun verantwoordelijk dat ze de juiste informatie opgeven voor declaratie aan de douane. Maar kijk eens even wat de List Price is, mogelijk is dat bedrag de List Price van het product.

    Daarnaast zou ik zoiezo eerst via Amazon proberen omdat je daar onmiddellijk reactie krijgt wat niet het geval gaat zijn bij de douane als je al een manier vindt om contact op te nemen.
    Laatst aangepast door timofp : 25-06-2013 om 13:23
    DVD Profiler TV: Samsung PS60E6500 60inch Plasma Reciever: Onkyo HT-S990-THX Speakers: Onkyo 7.1 Mediacenter:

  23. #848

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Bij de douane, zou niet weten waar. En zie gaan zeggen kijk meneer dat is het bedrag op het pakket, daar rekenen wij BTW over + vast 12 € formaliteiten. Ze hoeven een pakket ook niet te openen als het bedrag op het pakket reeds boven 22 € uitkomt.
    http://www.iec-iab.be/nl/leden/Publi...-accijnzen.pdf
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #849
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Nou ja heb het al gezien wat er scheelt, was 19,94 $ voor 3 BD's en staat zo op de invoice.

    Op de sticker op pakket staat dus 39,88 $, dat is exact het dubbele, en tussen haakjes ( 6 ) en dat is het aantal items in het pakket, maar dat klopt dus niet. Daar hebben ze dus een foutje gemaakt bij amazon. Vanavond of toch héél binnenkort maar eens foto's maken en er een vriendelijk mailtje aan besteden.

    Uitkomst laat ik hier dan wel weten. Pakketje kwam trouwens binnen via Deutsche Post.


    Wat dat bundelen betreft, heb het hier toch nog nooit meegemaakt. En ja heb liefst zo weinig mogelijk ervaring met de douane


    Zal inderdaad wel zo zijn dat de douane anders werkt in Nederland dan hier in België, we leven nu eenmaal in Europa nietwaar
    Voor de Nederlanders is de 22 € grens blijkbaar exclusief verzendkosten en voor ons Belgen inclusief verzendkosten.

    Althans als ik onderstaande goed interpreteer;

    Indien de totale waarde van de zending meer bedraagt dan 22 euro maar minder dan 150 euro, wordt de vrijstelling verleend van rechten bij invoer maar dient de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.

    te vinden op deze site
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  25. #850
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Bedankt voor de link Pieter, ga die PDF eens doorpluizen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


Pagina 34 van 37 EersteEerste ... 243031323334353637 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •