Pagina 36 van 37 EersteEerste ... 26323334353637 LaatsteLaatste
De resultaten 876 tot 900 van 912 worden weergegeven.
  1. #876

    Standaard

    Ben benieuwd of mijn 65,- bedrag vanuit cdwow langs de douane komt....

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  2. #877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Nou ja heb het al gezien wat er scheelt, was 19,94 $ voor 3 BD's en staat zo op de invoice.

    Op de sticker op pakket staat dus 39,88 $, dat is exact het dubbele, en tussen haakjes ( 6 ) en dat is het aantal items in het pakket, maar dat klopt dus niet. Daar hebben ze dus een foutje gemaakt bij amazon. Vanavond of toch héél binnenkort maar eens foto's maken en er een vriendelijk mailtje aan besteden.

    Uitkomst laat ik hier dan wel weten. Pakketje kwam trouwens binnen via Deutsche Post.


    Wat dat bundelen betreft, heb het hier toch nog nooit meegemaakt. En ja heb liefst zo weinig mogelijk ervaring met de douane


    Zal inderdaad wel zo zijn dat de douane anders werkt in Nederland dan hier in België, we leven nu eenmaal in Europa nietwaar
    Voor de Nederlanders is de 22 € grens blijkbaar exclusief verzendkosten en voor ons Belgen inclusief verzendkosten.

    Althans als ik onderstaande goed interpreteer;

    Indien de totale waarde van de zending meer bedraagt dan 22 euro maar minder dan 150 euro, wordt de vrijstelling verleend van rechten bij invoer maar dient de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.

    te vinden op deze site
    Ik heb dit bericht niet gelezen. Ooops.

    Ik heb dezelfde ervaring. Volgens de douane zijn de vervoerkosten in die 22€ bijgerekend. Ik vind dat een schande want ik heb geen vervoerkosten gekocht, alléén een Blu-ray. Waarom vragen ze ook niet de waarde van de verpakking en de loonkoste van de wernemer bij Amazon om mijn pakketje klaar te maken? Dan ben ik zeker boven de 22€.
    Nu hebben ze bij de douane een dossier opengedaan om te informeren dat de informatie op de sticker op de verpakking verkeerd is. Amazon is ook bereid om de douanekosten terug te betalen op mijn visakaart. Tegen vrijdag weet ik of de douane de kosten gaat annuleren. Indien niet, dan gaat Amazon de kosten terugbetalen.

  3. #878

    Standaard

    Maar wat ik niet versta is dat voor dat pakje met een hogere waarde, ik minder douanekosten moet betalen dan bij dat pakje met de laagste waarde. Normaal hoe hoger de waarde van dat pakje is hoe hoger de douanekoste zijn en niet omgekeerd.

  4. #879

    Standaard

    In het gezamenlijke PDF document van de Douane en Bpost op de site v/h ministerie staat toch echt dat het bedrag zonder de verzendkosten is:http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/...iles/bpost.pdf
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #880
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bedankt voor de link Pepijn maar je moet eens goed kijken naar wat ze vermelden in voorbeeld 2 in dat PDF bestand.

    Dus eerst spreken ze onder punt 2. De inklaring en de douaneaangifte over;

    Btw is verschuldigd op commerciële pakketten die 22 euro of meer kosten* en op niet-commerciële zendingen
    van particulier aan particulier (zelfs een geschenk) die 45 euro of meer kosten*. (* betekent de waarde van de
    zending, excl. transportkosten.)

    Onder punt 3.1 doen ze het in voorbeeld 2 toch helemaal anders

    Waarde : 48 euro
    Verzendingskosten : 20 euro

    Berekening btw bij invoer:
    • Maatstaf van heffing inzake btw = de douanewaarde
    (68 euro) + de invoerrechten (0 euro) + de kosten voor
    douaneformaliteiten (12 euro) = 80 euro
    • btw = 21% op 80 euro = 16,80 euro


    Dus de verzendkosten zitten er in hun voorbeeld wel degelijk bij. BTW gaat ook nog eens over de 12 € heen van de "vervullen van de douaneformaliteiten" voor BPost zelf.



    Ah gans dat douane verhaal, het lijkt me toch echt niet meer iets van deze tijd
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #881

    Standaard

    Eéns dat je boven de 22€ zijt (vervoerkosten niet inbegrepen!!) dan moet je ook BTW betalen op de vervoerkosten.

    Maar in de realiteit is dat anders want de dames die ik aan de lijn had beweren dat de vervoerkosten bijgeteld worden in de 22€. Nochtans heb ik aan de telefoon uitgelegd over punt 2. Maar ja, ze willen altijd gelijk hebben.

  7. #882

    Standaard

    Stef, dat is precies hetzelfde als in NL., zie ook de 1e regel van BASIL.
    Ach, in UK is het bedrag 15 pond, waarschijnlijk ooit ongeveer de tegenwaarde van de 22 euro, maar dat is allang niet meer
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #883
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Nou heb in ieder geval een stok om mee te slaan de volgende keer, dan nog de eigen stok van BPost zelf, dank zij de PDF waar Pepijn naartoe verwijst

    Er zit nu nog één pakje van B&N lang weg, en heb zo'n vermoeden waar het zich aan het ophouden is.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #884

    Standaard

    Stef, waren de informaties met o.a. het bedrag op het document IN de verpakking ook fout? Of was die in tegenstelling met wat er op de verpakking aangeduid werd wel correct?

  10. #885
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    In de verpakking was het wel correct, maar de douane heeft die verpakking nooit geopend en zich dus puur op het CN22 formulier geconcentreerd. Amazon.com was wel zo netjes om het volledige bedrag van douane kosten terug te betalen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #886

    Standaard

    Bij de douane zijn ze absoluut niet slim. Volgens hen ga ik een brief vandaag ontvangen. Ze vragen om een kopie van de faktuur op te sturen. Ten éérste, ik heb hen mijn e-mailadres gegeven zodat ze mij snel konden contacteren indien ze een vraag hebben. Nu verlies ik al één dag omdat ze een brief gestuurd hebben per post. Waarom per post????? En ten tweede, ze hebben al van mij een faktuur ontvangen. Dat is alléén tijdverspilling. Nu om zeker te zijn ga ik niet alléén de faktuur terugsturen maar ga ik ook een kopie maken van de transaktie op mijn visakaart. Volgens hen moet alles in orde zijn tegen dinsdag of woensdag ten laatste.

  12. #887

    Standaard

    De Postbode is langsgeweest zonder die bewuste brief. Nu denken ze toch niet dat ik tot dinsdag ga wachten op die brief. Met een e-ail kreeg ik hun bericht onmiddelijk. Nu moet ik 5 dagen wachten op hun stomme brief. Ik heb dus een mail gestuurd met ALLES van informatie. zowel van mijn visakaart dan van Amazon. Nu hoop ik dat ik tegen volgende week een positieve antwoord krijg op mijn e-mail.

  13. #888

    Standaard

    Ik ben benieuwd. Heb via ebay 2 boxen besteld, waarvan 1 voor een prijs je hem tegenwoordig niet meer kunt vinden.(complete batman animated series en superman complete animated series) Toch was ik voor die 2 boxen 170 euro kwijt(35 euro verzendkosten) uit Australië. Helaas via de boot, dus gaat nog wel een maand of 2-3 duren. Met airmail was het meer dan het dubbele geweest.
    Hij heeft wel op het pakketje gezet gift, met een waarde van 25 dollar en dat het een toy is. De boxen zitten ook niet in seal. Ik ben benieuwd.

  14. #889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Ben benieuwd of mijn 65,- bedrag vanuit cdwow langs de douane komt....
    En? Want als er onderschepping is, kan het een dure worden.

  15. #890

    Standaard

    Ik heb vandaag een mooi brief van de post ontvangen om zich te verontschuldigen. Ik was verrast van de inhoud van de brief. Ze vinden echt stijtig wat er gebeurt is en blablabla. Ze gaan dus de douanekosten terug op mijn rekening storten. Ze hadden gewoon het geld terug kunnen storten zonder enige woord van verontschuldiging. Wat het vaak gebeurt. Maar in dit geval niet. Proficiat. Er wordt veel over de belgische post geklaagd. Maar als ze hun job goed doen, dan mag het ook gezegd worden.

  16. #891

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Ik heb vandaag een mooi brief van de post ontvangen om zich te verontschuldigen. Ik was verrast van de inhoud van de brief. Ze vinden echt stijtig wat er gebeurt is en blablabla. Ze gaan dus de douanekosten terug op mijn rekening storten. Ze hadden gewoon het geld terug kunnen storten zonder enige woord van verontschuldiging. Wat het vaak gebeurt. Maar in dit geval niet. Proficiat. Er wordt veel over de belgische post geklaagd. Maar als ze hun job goed doen, dan mag het ook gezegd worden.
    Allez vooruit, goed voor jou, en inderdaad correct, mag ook gezegd worden.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #892

    Standaard

    Ze zijn eventjes wakker geworden maar nu hoop ik dat ze terug in slaap gevallen zijn. Want ik heb geen goesting om voor iedere verzendingen een dossier te moeten maken voor de douane met faktuur en bewijs van waarde van de inhoud.

  18. #893

    Standaard

    Ik heb net een berichtje gekregen dat ik €19.51 moet bijbetalen voor een zending met waarde van €19.03 (exc. verzending).... allez vooruit. Ik ga moeten administratiekosten aanrekenen aan bPost denk ik.

  19. #894

    Standaard

    Een week later nog geen antwoord op mijn mail... Ik ben dan maar het pakje gaan afhalen en ik heb betaald. Ik heb net naar de klantendienst van bPost gebeld en daar waren ze enorm vriendelijk. Ze hebben een dossier aangemaakt en gingen mij asap terug contacteren. Benieuwd....

  20. #895

    Standaard

    En vandaag een vriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad met de melding dat het bedrag teruggestort wordt.
    Als het goed is, mag het ook gezegd worden he

  21. #896

    Standaard

    De belgische douane is sinds een paar maanden goed wakker. Wij hebben jarenlang geluk gehad maar nu moeten we de volle pot betalen. Het is bijna 100% van wat ik voor de item betaald heb. Voor een item dat iets meer dan 22€ gekost heeft moet ik bijna 20€ aan de douane betalen.

    Wat mij het meest stoort dat is die 10€ aan administratiekosten dat ik moet betalen.

    ik verwacht deze week of volgende week nog een pakketje van rond de 40€ (Person of Interest: Season 2). Het zal weer prijs zijn.
    Laatst aangepast door BASIL : 09-09-2013 om 14:32

  22. #897
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    10€ ? Staat er niet 12 € vermeld op dat formulier ? Wel zuur zeg, net boven de grens en gewoon nog eens dat bedrag mogen dokken
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  23. #898

    Standaard

    Het is trouwens geen €12 maar €14.52 want op die €12 komt ook nog eens BTW...

  24. #899

    Standaard

    Ik heb toch een e-mail naar de douane van BPost gestuurd om te zeggen dat de inhoud ongeveer 22€ is (22,33€ zonder in die mail te melden). In ben benieuwd naar hun antwoord. 19,62€ moeten bijbetalen omdat ik 33 eurocents boven de 22€ ben.

  25. #900

    Standaard

    1 cent is genoeg. Tegen de douane wisselkoers trouwens.

Pagina 36 van 37 EersteEerste ... 26323334353637 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •