Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 91 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Das Boot - Mini Series

    Heb vandaag deze besteld:
    http://www.play.com/play247.asp?page...5&p=57&c=&g=72


    Is dit wat?

    Ik heb Das Boot nog nooit gezien(erug he),is dit dan goed om mee te beginnen of kan ik beter de directors cut dvd kopen?
    The World is Yours
    -------------------------------------------------------

  2. #2

    Standaard

    Er zijn nu grofweg 3 versies in omloop:

    de gewone(directors cut) versie;
    de superbit directors cut;
    das boot mini series.

    das boot mini series duurt over de 5 uur.
    de andere 2 films zijn iets over 3 uur!

    tja, meestal is een directors cut de film zoals hij het bedoeld heeft.
    verder zullen alle 3 de versies goed te pruimen zijn; het blijft een goede film! :wink:

    qua beeld en geluid is de superbit het beste.
    het enige verschil wat ik kan ontdekken tussen de directors cut en directors cut superbit is dat de "bananendans" ontbreekt in de superbit versie.
    althans, ik heb beide director cuts in mijn bezit gehad en heb op de superbit niet eerdergenoemde scene gezien. Ook op de achterkant van de keepcase staan 2 verschillende tijden. er zit een paar minuten verschil tussen.

  3. #3

    Standaard

    Heb van den week Das Boot Directors Cut gezien, ook blind gekocht daar ik nogal een duikboot fan ben.

    Als je geen crimsontide of U-571 verwacht is dit een steengoede film. Je zit de 3 uur en 20 minuten met gemak uit, verveeld niet echt ookal zitten er hele stukken 'non actie' in.

    De Director's cut is samengesteld uit miniserie materiaal. Dus ik neem aan dat de miniserie hier en daar nog meer / langere 'non actie' stukken heeft.

    Verder kan ik aanraden om hem in de orginele taal te kijken, duits dus (De DC staat standaard op engelse dub).
    You are free to do as we tell you!

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Tja Das Boot is niet zo zeer een actiefilm als wel een afbeelding van de realiteit die zich afspeelde tijdens de 2de WO bij de onderzeebootdienst van de Nazi's. Een erg realistische en genuanceerde visie op mensen in oorlog en op een onderzeeer, de 5 uren vliegen voorbij.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  5. #5

    Standaard Re: Das Boot - Mini Series

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Heb vandaag deze besteld:
    http://www.play.com/play247.asp?page...5&p=57&c=&g=72
    Is dit wat?
    Ik heb Das Boot nog nooit gezien(erug he),is dit dan goed om mee te beginnen of kan ik beter de directors cut dvd kopen?
    Heeft de miniserie een Duitse 2.0.track, zoals bij de filmversie? Ik vond dat balen omdat je 'm natuurlijk niet in een Engelse taal draait ook al is die 5.1. (het staat er weer zo onduidelijk vermeld)
    Daarom heb ik de Superbit gekocht, de Duitse track is dan 5.1. met DTS. Maar ja dan mis je toch weer een stukkie ten opzichte van de film. De Superbit mist bepaalde scenes inderdaad!
    Als de miniserie een Duitstalige track heeft in 5.1. koop ik 'm zeker. Eindelijk een complete versie. :P
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  6. #6

    Standaard Re: Das Boot - Mini Series

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Heb vandaag deze besteld:
    http://www.play.com/play247.asp?page...5&p=57&c=&g=72
    Is dit wat?
    Ik heb Das Boot nog nooit gezien(erug he),is dit dan goed om mee te beginnen of kan ik beter de directors cut dvd kopen?
    Heeft de miniserie een Duitse 2.0.track, zoals bij de filmversie? Ik vond dat balen omdat je 'm natuurlijk niet in een Engelse taal draait ook al is die 5.1. (het staat er weer zo onduidelijk vermeld)
    Daarom heb ik de Superbit gekocht, de Duitse track is dan 5.1. met DTS. Maar ja dan mis je toch weer een stukkie ten opzichte van de film. De Superbit mist bepaalde scenes inderdaad!
    Als de miniserie een Duitstalige track heeft in 5.1. koop ik 'm zeker. Eindelijk een complete versie. :P
    Je kan toch lezen?

    Staat gewoon bij. klik op de link en je komt erachter.

  7. #7

    Standaard Re: Das Boot - Mini Series

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Heb vandaag deze besteld:
    http://www.play.com/play247.asp?page...5&p=57&c=&g=72
    Is dit wat?
    Ik heb Das Boot nog nooit gezien(erug he),is dit dan goed om mee te beginnen of kan ik beter de directors cut dvd kopen?
    Heeft de miniserie een Duitse 2.0.track, zoals bij de filmversie? Ik vond dat balen omdat je 'm natuurlijk niet in een Engelse taal draait ook al is die 5.1. (het staat er weer zo onduidelijk vermeld)
    Daarom heb ik de Superbit gekocht, de Duitse track is dan 5.1. met DTS. Maar ja dan mis je toch weer een stukkie ten opzichte van de film. De Superbit mist bepaalde scenes inderdaad!
    Als de miniserie een Duitstalige track heeft in 5.1. koop ik 'm zeker. Eindelijk een complete versie. :P
    Je kan toch lezen?

    Staat gewoon bij. klik op de link en je komt erachter.
    Dat is het nou juist, het staat er als gewoonlijk heel onduidelijk, geldt 5.1. nou alleen voor de engelse track, bij de duitse staat namelijk niets
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  8. #8

    Standaard

    Features include:
    1.85:1 Anamorphic Widescreen
    English and German DD5.1 Surround
    English and German DD2.0 Stereo
    Subtitles: Danish, Dutch, English, Finnish, Hindi, Norwegian, Swedish

    "This DVD presentation of the fully restored, mini series will be even more shocking and affecting for audiences...enjoy this work as it was originally intended to be seen" - Wolfgang Peterson

    http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=11159

    Overigens £16.49 bij CD Wow

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Features include:
    1.85:1 Anamorphic Widescreen
    English and German DD5.1 Surround
    English and German DD2.0 Stereo
    Subtitles: Danish, Dutch, English, Finnish, Hindi, Norwegian, Swedish

    "This DVD presentation of the fully restored, mini series will be even more shocking and affecting for audiences...enjoy this work as it was originally intended to be seen" - Wolfgang Peterson

    http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=11159

    Overigens £16.49 bij CD Wow
    Thanks!!!!
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  10. #10

    Standaard

    Potverdrie, nu ga ik waarschijnlijk deze titel voor de 3e keer aanschaffen. :P
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Potverdrie, nu ga ik waarschijnlijk deze titel voor de 3e keer aanschaffen. :P
    Ikke ook, eerst de gewone, daarna de superbit en dan nu de serie. Maar ja Lex, dan kunnen we wel zeggen dat we'm compleet hebben
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  12. #12

    Standaard

    Jahh, ook ik had ook de DC, toen de Superbit en nu zit ik te denken aan een "upgrade" naar de mini series totdat ik me iets bedacht.........

    .......dat Columbia over een poos geheid met (jawel...) The Mini Series Superbit Deluxe Edition uitkomt. (Hetzelfde is "Snatch" overkomen ) En dan doen ze het dit keer wél goed: Op drie DVD9 discs, mèt DTS èn extra's èn.....(ja; ik ben een dromer.)

    Dus niet zoals de mini series die nu uit is op twee discs: DVD5 en DVD9 waardoor je hogere compressie moet toepassen met als resultaat dat de mpeg artifacts in bijna alle donkere scenes je om de ogen vliegen . Een film van 4:40 min. met het kaliber van "Das Boot" schreewt om twee DVD9's!

  13. #13

    Standaard

    Volgens onderstaand bericht de specificaties van de miniseries.


    COLUMBIA TRISTAR START DE COLUMBIA CLASSICS COLLECTION
    Klassieke titels gepresenteerd in hun allermooiste vorm

    Columbia TriStar Home Entertainment start vanaf september met het “Columbia Classics Collection” – label. Op regelmatige basis wordt echte klassiekers onder dit label uitgebracht. De DVD’s die onder dit label uitkomen, zijn zeer luxe verpakt en bevatten fotosets, dikkere booklets met productie aantekeningen en zeldzame filmcells. De eerste klassieker Das Boot is vanaf 23 september verkrijgbaar. Overige titels die voor een release in de Classics Collection gepland staan, zijn Easy Rider, Lawrence of Arabia en Taxi Driver.

    DAS BOOT

    Release DVD KOOP: 23 september 2004

    Classics LOGO
    Een klassieker om letterlijk U tegen te zeggen : één van de meest intense oorlogsfilms ooit, over het leven aan boord van een Duitse U-96 duikboot. Deze The Original Uncut Version SE levert zes uur spanning en claustrofobie!

    Synopsis:
    Over de tweede wereldoorlog werden er niet veel films gemaakt vanuit het standpunt van de Duitsers. Das Boot, is hierop een meesterlijke uitzondering waarin regisseur Wolfgang Petersen op bijzonder realistische wijze het leven tekent van Duitse mariniers in één van de beruchte U-duikboten. Zij moesten in de Atlantische Oceaan Britse koopvaardijschepen tot zinken brengen. Tegelijkertijd werd er om de haverklap een gevaarlijk kat en muisspel gespeeld met de “vijandelijke” torpedojagers. Gevangen in een “blikken doos” moesten deze elitetroepen soms urenlang muisstil blijven zodat de vijand geen geluid via de sonar kon opvangen. Het claustrofobisch gevoel dat hiermee gepaard gaat wordt optimaal weergegeven zodat de kijker zelf amper adem durft te nemen. Zo lang de boot onder water moest blijven, blijft ook de camera in die benauwende ruimte van “das boot”... De fenomenale vertolkingen van o.m. Jürgen Prochnow als de vastberaden kapitein, maken van het geheel een meesterwerk!
    Deze Original Uncut Version SE DVD van Das Boot betreft de originele, nooit eerder uitgebrachte 6 uur durende serie van Das Boot. De versie werd als mini-serie gemaakt voor BBC televisie en wordt nu voor het eerst als film gepresenteerd. Hiermee is het verhaal van Das Boot is voor het eerst als volledig ongesneden versie op dvd uitgebracht. Regisseur Wolfgang Petersen (o.a. Troy) verkreeg van de BBC de benodigde financiële middelen om zijn film af te ronden. Bijzonder aan deze Columbia Classics Collection is de luxe-presentatie van de DVD en de bijhorende collector’s items: een fotoset, een extra dik boekje met bijzondere info en een nota van de regisseur.
    Das Boot heeft in 1982, 6 Oscars nominaties behaald!

    Regisseur: Wolfgang Petersen (Air Force One, Outbreak)
    Acteurs: Jürgen Prochnow (A Dry white Season, The English Patient, The Replacement Killers), Herbert Grönemeyer (Spring Symphony)
    Genre: Oorlog, drama
    Duur: Ongev. 199 minuten

    Extra op DVD
    • Persoonlijke notitie van de regisseur Wolfgang Petersen
    • Exclusieve fotoset met originele lobby afbeeldingen
    • Booklet met het volledige verhaal over het filmen van Das Boot
    • Making of
    • Promotietrailers: Das Boot: The Director's Cut, Black Hawk Down, The Bridge on the River Kwai en In the Line of Fire


    Bron: DVDINFO.BE

    Ben eens benieuwd hoe deze "luxe presentatie" gaat uitzien dan. Indien de kwaliteit goed is ga ik me deze aanschaffen want deze zit nog niet in m`n collectie en dan heb ik meteen in één klap meteen de meest complete uitvoering. 8)
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  14. #14
    The World is Yours
    -------------------------------------------------------

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Potverdrie, nu ga ik waarschijnlijk deze titel voor de 3e keer aanschaffen. :P
    Ze zijn blij met mensen zoals jij :wink:

  16. #16

    Standaard

    gevonden op dvd-home

    Klassieke titels gepresenteerd in hun allermooiste vorm

    Columbia TriStar Home Entertainment start vanaf september met het “Columbia Classics Collection” – label. Op regelmatige basis wordt echte klassiekers onder dit label uitgebracht. De DVD’s die onder dit label uitkomen, zijn zeer luxe verpakt en bevatten fotosets, dikkere booklets met productie aantekeningen en zeldzame filmcells. De eerste klassieker Das Boot is vanaf 23 september verkrijgbaar. Overige titels die voor een release in het Classics label gepland staan, zijn Easy Rider, Lawrence of Arabia en Taxi Driver.

    Das Boot

    De DVD van Das Boot betreft de originele, nooit eerder uitgebrachte 6 uur durende serie van Das Boot. De versie werd als mini-serie gemaakt voor BBC televisie en wordt nu voor het eerst als film gepresenteerd. Hiermee is het verhaal van Das Boot is voor het eerst als volledig ongesneden versie op dvd uitgebracht. Regisseur Wolfgang Petersen (o.a. Troy) verkreeg van de BBC de benodigde financiële middelen om zijn film af te ronden. De plot draait om de bemanning van één van de beroemdste Duitse onderzeeboten, de U-96, die probeert in claustrofobische omgeving te overleven tijdens de Tweede Wereldoorlog. De U-96 wordt voortdurend aangevallen door vijandige schepen en uiteindelijk gedwongen naar een ongekende diepte af te dalen. Daar dreigt de krakende romp het te begeven en de zeelieden lijken een afschuwelijke dood tegemoet te gaan.

    Productinformatie
    Release-datum 5 augustus
    Regie Wolfgang Petersen
    Jaar 1981
    Land Duitsland
    Genre Drama/Oorlog
    Cast Jürgen Prochnow, Herbert Grönemeyer, Klaus Wennemann, Hubertus Bengsch, Martin Semmelrogge, Bernd Tauber, Erwin Leder, Martin May.

    Extra’s - persoonlijke notitie van de regisseur Wolfgang Petersen
    - exclusieve fotoset met originele lobby afbeeldingen
    - booklet met het volledige verhaal over het filmen van Das Boot
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    gevonden op dvd-home

    Klassieke titels gepresenteerd in hun allermooiste vorm

    Columbia TriStar Home Entertainment start vanaf september met het “Columbia Classics Collection” – label. Op regelmatige basis wordt echte klassiekers onder dit label uitgebracht. De DVD’s die onder dit label uitkomen, zijn zeer luxe verpakt en bevatten fotosets, dikkere booklets met productie aantekeningen en zeldzame filmcells. De eerste klassieker Das Boot is vanaf 23 september verkrijgbaar. Overige titels die voor een release in het Classics label gepland staan, zijn Easy Rider, Lawrence of Arabia en Taxi Driver.

    Das Boot

    De DVD van Das Boot betreft de originele, nooit eerder uitgebrachte 6 uur durende serie van Das Boot. De versie werd als mini-serie gemaakt voor BBC televisie en wordt nu voor het eerst als film gepresenteerd. Hiermee is het verhaal van Das Boot is voor het eerst als volledig ongesneden versie op dvd uitgebracht. Regisseur Wolfgang Petersen (o.a. Troy) verkreeg van de BBC de benodigde financiële middelen om zijn film af te ronden. De plot draait om de bemanning van één van de beroemdste Duitse onderzeeboten, de U-96, die probeert in claustrofobische omgeving te overleven tijdens de Tweede Wereldoorlog. De U-96 wordt voortdurend aangevallen door vijandige schepen en uiteindelijk gedwongen naar een ongekende diepte af te dalen. Daar dreigt de krakende romp het te begeven en de zeelieden lijken een afschuwelijke dood tegemoet te gaan.

    Productinformatie
    Release-datum 5 augustus
    Regie Wolfgang Petersen
    Jaar 1981
    Land Duitsland
    Genre Drama/Oorlog
    Cast Jürgen Prochnow, Herbert Grönemeyer, Klaus Wennemann, Hubertus Bengsch, Martin Semmelrogge, Bernd Tauber, Erwin Leder, Martin May.

    Extra’s - persoonlijke notitie van de regisseur Wolfgang Petersen
    - exclusieve fotoset met originele lobby afbeeldingen
    - booklet met het volledige verhaal over het filmen van Das Boot
    Euhm, kijk eens een paar berichten naar boven. :wink:
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  18. #18

    Standaard

    er zitten toch wat nuance verschillen in hoor
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    er zitten toch wat nuance verschillen in hoor
    Ja, dat bericht welke ik poste is uitgebreider.
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  20. #20

    Standaard

    Vat hem nog niet helemaal. Volgens de berichten die hier staan wordt de directors cut (199 minuten) opnieuw uitgebracht en volgens justplay.nl betreft het de mini serie die in een luxe verpakking wordt uitgebracht.

    Welke is het nou??

  21. #21

    Standaard



    Ziet er niet slecht uit.

  22. #22

    Standaard

    Is dát de miniserie-versie zoals die hier gaat uitkomen? Jummie...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #23

    Standaard

    Ziet er heel erg mooi uit. Ben ik blij dat ik de Mini serie nog niet in Engeland heb gekocht (welke overigens ook NL subs had!). Ik hoop dat de prijs nog wel een beetje meevalt...

    Waarom is deze eigenlijk nog niet uit??? Of is hij al uit??? release op 5 augustus staat hierboven ergens gepost...

  24. #24

    Standaard

    De releasedatum is: 23-09-2004. Komende donderdag dus.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Is dát de miniserie-versie zoals die hier gaat uitkomen? Jummie...
    Er staat toch duidelijk Director's cut of één van die boekjes.... Ben benieuwd welke dit nu is. Als het de serie is zal het audiospoor een stuk minder zijn dan de Superbit, aangezien voor de miniserie-DVD weer gebruik is gemaakt van het originele tv-geluid (en dus niet de opnieuw gemixte en deels heropgenomen 5-kanaals-track).
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •