Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 91 van 91 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Misschien wel de beste Duitse film ooit vervaardigd, en zeker de duurste. Nu verkrijgbaar in misschien wel de ultieme versie van de film, is eigenlijk de mini-serie die nu volledig geremastered is. Maar laat dat de pret niet bedreven want deze lange zittijd verveeld geen moment , de film is zo realistisch gemaakt dat je een knap beeld krijgt van hoe het leven op een onderzeeër moet geweest zijn ten tijde van de tweede wereldoorlog. Van het moment dat ik hem de eerste maal zag in de bioscoop was ik al onder de indruk. Deze uitgave is dan ook de beste uitgave , een klein puntje van kritiek is dat de " making of... " veel te wensen overlaat, er zijn betere docu's over de making of " Das boot " gemaakt . mooie verpakking met een aantal mooie extra's waaronder foto's en een boekje. Ben blij met deze uitgave . Oh ja er word konstant gesproken over de 6-uur durende mini-serie maar , eigenlijk ging het over een 6x 50min per aflevering maar met de reclame die er tussen zat kwam men op een klein uurtje , en na de remastering en nazicht zijn er een aantal minuten weggelaten en zodat men aan een totale lengte komt van 281 minuten.
    liefhebber van de echt cinema en de echte grote klassiekers

  2. #77

    Standaard

    om een beetje duidelijkheid nog te brengen in al de verschillende versies:
    begin jaren 80 besloot Wolfgang Petersen (en de financierders) om 2 versies te maken van Das Boot. een bioscoopfilm en een tv-serie van 6 afleveringen.
    ze hebben maanden lang alles gefilmd in chronologische volgorde om het realiteitsgehalte te verhogen, wat zeer goed gelukt is. de baarden en bleke gezichten van de bemanning, die ze na een tijdje krijgen, zijn allemaal echt. de oorspronkelijke biosversie, iets dat iedereen is vergeten, was 150 minuten, dus 2 1/2 uur. de serie was inderdaad 6 afleveringen van ergens tussen de 45 en 50 minuten, een normale drama-serie lengte.
    in 1997 besloot Petersen een versie te maken, die voor hem, qua drama, het beste zou combineren van de serie en de film, en maakte de Director's Cut, inclusief met nieuwe 5.1 geluidsmix. dit is de versie die de meeste mensen kennen van ong. 200 minuten.
    het één en andere vertelt Petersen ook op de commentaar-track van de gewone dir.cut dvd.
    aangezien de oorspronkelijke tv-serie nooit is uitgebracht op dvd, heeft Columbia Tristar kennelijk besloten, om tóch die ook nog uit te brengen. waarschijnlijk vanwege de populariteit van deze titel. ach ja, zo werkt t nou eenmaal, wisten we allang.
    by the way, voor de mensen die misschien die serie willen hebben, bij Play.com is ie nu voor 15,49 on sale. deze heeft ook NL ondertitels. alleen is t een gewone amaray met zo'n 2-disc flapje erin. qua verpakking is de Columbia Classic dan mooier (en bevat wat foto's). die is denk ik 24,95 bij de MM, want ik heb daar ook Taxi Driver gekocht voor deze prijs uit de Classics serie van Columbia.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  3. #78

    Standaard

    Dus de versie bij CD-WOW is gewoon de 281 minuten versie + de extra's, en staat er daarom dat ie 350 minuten duurt?

    http://www12.cd-wow.nl/detail_result...subcat=region2
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  4. #79

    Standaard

    tja, Cyrus, dat is gewoon een typfout.
    op anders sites staat het wel goed vermeld, zoals Sendit en HMV.uk
    die ene extra is zeer kort en mager. dus echt geen uur lang.
    qua extra's kan je als aanvulling nog n normale , geen superbit, Dir.cut voor weinig op de kop tikken ergens, want die heeft een commentaar track.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus
    Dus de versie bij CD-WOW is gewoon de 281 minuten versie + de extra's, en staat er daarom dat ie 350 minuten duurt?[/url]
    Er is geen "langere" versie dan 281 minuten. Okee, ze hebben daar eertijds zes afleveringen van een uur van gemaakt,

    maar...
    • dan heb je de begin-en eindcredits zes keer gehad
    • plus bij het begin van elke aflevering misschien nog een gemonteerde samenvatting van de vorige aflevering(en)
    • plus eventueel commercials
    • plus het feit dat een uur in TV-jargon synoniem is van vijftig minuten.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #81

    Standaard

    Ik heb gister Das Boot - Director's Cut gezien, ben er erg van onder de indruk en wil deze film dan ook graag aan mijn collectie toevoegen!

    Nu is mijn vraag of ik het bij die Director's Cut moet houden of die Columbia Classics mini-series?

    Heb begrepen dat Superbit de betere is van de 2 (Director's Cut en Superbit), alleen die keepcase met die zilveren print ziet er niet uit imho!

    Voegt die anderhalf uur van die mini-series daadwerkelijk iets toe? Anders koop ik lekker die Director's Cut!

  7. #82

    Standaard

    http://www12.cd-wow.nl/detail_result...subcat=region2

    Dus dat is gewoon de 281 minuten versie, maar dan als Special Edition ofzo? Gewoon de goede versie?
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus
    http://www12.cd-wow.nl/detail_result...subcat=region2

    Dus dat is gewoon de 281 minuten versie, maar dan als Special Edition ofzo? Gewoon de goede versie?
    inderdaad, gewoon de tv-serie versie. er is niks speciaals aan. geen bijzondere extra's. het is wel de langste, meest complete verkrijgbare versie.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  9. #84

    Standaard

    Deze versie is op DVD.nl gereviewed en zie je ook in de winkel regelmatig liggen.



    De versie die ik heb is hetzelfde op het plaatje aan de voorkant na. Daar zie je in plaats van het blauwe plaatje met het gezicht een groenig plaatje met een duikboot. Dat plaatje is vergelijkbaar met dat hieronder.



    Weet iemand het verschil of is dat alleen de buitenkant.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Travis Bickle
    Ik heb gister Das Boot - Director's Cut gezien, ben er erg van onder de indruk en wil deze film dan ook graag aan mijn collectie toevoegen!

    Nu is mijn vraag of ik het bij die Director's Cut moet houden of die Columbia Classics mini-series?

    Heb begrepen dat Superbit de betere is van de 2 (Director's Cut en Superbit), alleen die keepcase met die zilveren print ziet er niet uit imho!

    Voegt die anderhalf uur van die mini-series daadwerkelijk iets toe? Anders koop ik lekker die Director's Cut!
    Kijk andeers even op www.dvd-home.nl....
    hier hebben ze ook een review van de serie...
    Ook de reviewer geeft, netzo als ik, de voorkeur aan de superbit uitvoering!
    Volgens hem voegt het niets wezenlijks toe aan de film. :wink:

    Edit:

    dit is de conclusie van dvd-home.nl:

    Conclusie:
    Dit is een DVD met een meer dan voldoende beeldkwaliteit, maar met een zeer teleurstellende geluidskwaliteit. Men heeft voor de audio van deze miniserie teruggegrepen naar de oorspronkelijke geluidstrack en, met als klap op de vuurpijl, hier ook nog eens procesmatig een Duitse en Engelse 5.1 track van gemaakt. Waarvan op disc 1 de Duitse 5.1 ook nog eens is verprutst.
    Waarom er geen gebruik is gemaakt van de in 1997 opnieuw opgenomen en gemixte 8 sporen geluidstrack, die gigantisch super klinkt (in DTS en DD) op de SuperBit® Directors Cut versie van Columbia, is mij een raadsel. Oké, de extra scènes zijn in 1997 qua geluid natuurlijk niet opnieuw opgenomen. Dit had natuurlijk grote verschillen gegeven. Maar toch… liever dat dan wat ze er nu van gemaakt hebben.
    ‘Das Boot’ is een realistisch en pakkend verhaal over de gedurfde tocht van de U-96, een van de beroemde Duitse duikboten, ook wel "grijze wolven" genoemd. Ze slopen rond in het noordelijke deel van de Atlantische Oceaan en waren steeds opnieuw een uitdaging voor de Britse marine. We zien de bemanning aan boord van de U-96 in hun wanhopige strijd op leven en dood. Ze vechten tegen de oneindige, claustrofobische verveling op zee, die plaatsmaakt voor doodsangst bij een confrontatie met de vijand. De U-96 wordt onophoudelijk aangevallen en wordt gedwongen naar een ongekende diepte af te dalen. Daar dreigt de krakende romp het te gaan begeven en de zeelieden lijken een afschuwelijke dood tegemoet te gaan.
    ‘Das Boot’ is gaan gelden als schoolvoorbeeld van spanning, en ook op technologisch vlak had men veel pionierswerk verzet. Das Boot is de meest succesvolle buitenlandse films ooit uitgebracht in de Verenigde Staten. Zelfs Steven Spielberg heeft destijds de film aangehaald als de stuwende factor achter de intensiteit, technologische superioriteit en de haast fysieke inwerkende spanning van de eigentijdse actiefilm.
    De vraag of je de "Standaard" versie of de "Directors Cut" van Das Boot moet vervangen voor deze versie is een gewetensvraag. Op deze Standaard versie staat namelijk geen Duitse 5.1, maar dus wel een goede in 1997 gemixte Engelse 5.1 en een van de in 1997 gemixte Duitse 5.1 afgeleide nieuwe Duitse DD2.0 surround track. Echter het gemis van deze nieuwe Duitse 5.1 is groot. Het beeld is echter hetzelfde (behoudens de extra scènes natuurlijk)
    De vraag of je de "SuperBit®" versie van de "Directors Cut" van Das Boot moet vervangen voor deze versie is niet moeilijk. NEEEEE!!! Superieur beeld- en geluidskwaliteit inruilen? Dacht het dus niet. En dat nog eens voor de helft van de prijs. De extra scènes zijn bijlange na niet zo interessant.
    “Das Boot” is een gigantisch indrukwekkende film, en mag in geen enkele collectie ontbreken. Welke versie? Oordeel zelf. Maar deze jongen houdt het bij de SuperBit uitgave.


    Bron: dvd-home.nl

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Deze versie is op DVD.nl gereviewed en zie je ook in de winkel regelmatig liggen.



    De versie die ik heb is hetzelfde op het plaatje aan de voorkant na. Daar zie je in plaats van het blauwe plaatje met het gezicht een groenig plaatje met een duikboot. Dat plaatje is vergelijkbaar met dat hieronder.



    Weet iemand het verschil of is dat alleen de buitenkant.
    De bovenste is de nederlandse uitvoering met die kaarten e.d.
    Een soort Special Edition van de serie.
    Ik neem aan dat de onderste gewoon de serie is, verder niets!

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Deze versie is op DVD.nl gereviewed en zie je ook in de winkel regelmatig liggen.



    De versie die ik heb is hetzelfde op het plaatje aan de voorkant na. Daar zie je in plaats van het blauwe plaatje met het gezicht een groenig plaatje met een duikboot. Dat plaatje is vergelijkbaar met dat hieronder.



    Weet iemand het verschil of is dat alleen de buitenkant.
    De bovenste is de nederlandse uitvoering met die kaarten e.d.
    Een soort Special Edition van de serie.
    Ik neem aan dat de onderste gewoon de serie is, verder niets!
    Ik ben geloof ik niet zo heel duidelijk. Ik heb ook gewoon de Columbia Classics versie met de kaarten en het boekje, etc. Alleen de voorkant wijkt iets af.
    Ik heb even gephotoshopt en het een en ander op elkaar geplakt. Zo ziet mijn versie er uit:

    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Deze versie is op DVD.nl gereviewed en zie je ook in de winkel regelmatig liggen.



    De versie die ik heb is hetzelfde op het plaatje aan de voorkant na. Daar zie je in plaats van het blauwe plaatje met het gezicht een groenig plaatje met een duikboot. Dat plaatje is vergelijkbaar met dat hieronder.



    Weet iemand het verschil of is dat alleen de buitenkant.
    De bovenste is de nederlandse uitvoering met die kaarten e.d.
    Een soort Special Edition van de serie.
    Ik neem aan dat de onderste gewoon de serie is, verder niets!
    Ik ben geloof ik niet zo heel duidelijk. Ik heb ook gewoon de Columbia Classics versie met de kaarten en het boekje, etc. Alleen de voorkant wijkt iets af. Zwart met vierkant plaatje in het midden (dat gedeelte is hetzelfde), alleen is het plaatje afwijkend. Dus op deze site staat er een bluw plaatje met een gezicht en op de mijne een groenig plaatje met alleen de toren van de duikboot zoals je bij mijn voorbeeld kan zien.
    Bovenste is de Nederlandse serie uitvoering. Die van jouw zal dan wel een buitenlandse uitvoering zijn of is een Internationale uitvoering, die later erbij gedrukt is?! er zit namelijk ook nl subs op die andere uitgave van dat plaatje. :wink:

    Engelse uitgaves hebben soms ook nl subs maar vaak een ander plaatje op de voorkant. :wink:


    Click maar eens op deze link:
    http://www12.cd-wow.nl/detail_result...subcat=region2

    dan zie je hetzelfde plaatje maar is het gewoon de serie, dus GEEN special edition zonder de kaarten en het boekje. :wink:

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Bovenste is de Nederlandse serie uitvoering. Die van jouw zal dan wel een buitenlandse uitvoering zijn of is een Internationale uitvoering, die later erbij gedrukt is?! er zit namelijk ook nl subs op die andere uitgave van dat plaatje. :wink:

    Engelse uitgaves hebben soms ook nl subs maar vaak een ander plaatje op de voorkant. :wink:
    Mijn voorkant (staat hierboven ook in mijn gewijzigde post. Dit is mijn versie:

    Identieke uitgave op de voorkant na volgens mij. Kan Engels zijn?
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Bovenste is de Nederlandse serie uitvoering. Die van jouw zal dan wel een buitenlandse uitvoering zijn of is een Internationale uitvoering, die later erbij gedrukt is?! er zit namelijk ook nl subs op die andere uitgave van dat plaatje. :wink:

    Engelse uitgaves hebben soms ook nl subs maar vaak een ander plaatje op de voorkant. :wink:
    Mijn voorkant (staat hierboven ook in mijn gewijzigde post. Dit is mijn versie:

    Identieke uitgave op de voorkant na volgens mij. Kan Engels zijn?
    Internationale uitgave dus! Zoals je ziet is die Engelse uitgave voor engeland, europa en japan! Alleen in Nederland heeft de se dus een ander plaatje....
    :wink:


    De versie met hetzelfde plaatje in de link is ook de engelse en Internationale versie die hetzelfde plaatje heeft. DEze heeft overigens niet de kaarten en het boekje, is slechts de serie...... :wink:

  16. #91

    Standaard

    Bedankt voor de info. Heeft gewoon ook NL subs en het boekje is ook NL, dus verder geen probleem.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •