De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Schoonmaken Plasmascherm

    waar kan ik het beste me scherm mee schoon maken zodat ik bv geen vlekken in me scherm krijg enzo...

    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Ik heb hier voor mijn (pc) lcd zo'n klein flesje spray staan wat je er op moet spuiten en dan afpoetsen met bv. een theedoek.
    Niet agressief en werkt prima!

    "Safeclean" heet het en kun je krijgen bij oa. pc winkels.
    Staat op dat het geschikt is voor alle glas- en kunststof oppervlakken oa. beeldschermen.
    Arrivederci

  3. #3

    Standaard

    Hai
    Ik gebruik ook ook Safe clean voor mijn LCD
    Er is aardig wat te krijgen maar dit werkt erg goed.

    MvGr
    Jorg

  4. #4

    Standaard

    Het beste kun je niet met je vingers aan het scherm komen (geeft vette plekjes). Roken in de buurt geeft een hele grote vette plek

    Dit zorgt ervoor dat rondzwevend stof hardnekkig vast gaat zitten zodat je het niet meer wegkrijgt met een simpele veeg met een zachte doek of kwast.
    Ontvetten gaat heel goed met doodgewoon afwasmiddel opgelost in water. Let er wel op dat er geen zuren inzitten (citroen, appel, andere vruchten), aangezien dit op den duur kunststof kan aantasten.

    Die speciale schoonmaaksprays bestaan grotendeels uit ethanol. Dit heeft als eigenschap dat het ontzettend snel verdampt. Doe je hier wat van op een zachte doek, dan blijven alle stofdeeltjes eraan hangen, en vastzittend stof weekt enigszins los... dit neem je met een tweede veeg mee. De ethanol die op het scherm achterblijft verdampt heel snel, zodat het verder geen schade aan kan richten.

    Oefen in GEEN geval grotere druk op de doek uit! Niet schrobben dus!
    Hierdoor kan een LCD scherm blijvende kleurverschillen oplopen.
    Voor LCD TV's of Plasma is vaak een glazen plaat geplaatst. Deze zorgt behalve voor de polarisatie/kontrastverbetering ook voor een beetje bescherming. Hierop mag je gerust iets meer druk uitoefenen.
    Blijf hoe dan ook uitkijken als je met een beetje kracht poetst... Een klein hard stofje/korreltje trekt snel een kras in het glas....
    Het is beter om het scherm tien keer met een zachte veegbeweging te reinigen, dan één keer flink te poetsen.
    Zolang je zachtjes veegt, kunnen eventuele kleine harde deeltjes gewoon rollen en veroorzaken geen krassen

    Spuit ook nooit vloeistof op het scherm, maar altijd op de doek. Dan kan er in ieder geval niets gebeuren doordat overtollig vocht via kiertjes je scherm indruppelt.

  5. #5

    Standaard

    mijn plasma scherm is heel erg "vet".. als ik met een schone doek veeg.. word het wel schoon maar krijg je weer ''vet vlekken'' v.d 'nieuwe veeg'... Dus dit kan ik met afwasmiddel oplossen?? want bv glassex werkt niet....

    ps: ik rook niet en dergelijke 8)

  6. #6

    Standaard

    IDD
    Of zo'n spray. Zou je nog geen 10 euro mogen kosten. EN werkt geweldig. Laatst nog een TFT scherm mee schoongemaakt.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    IDD
    Of zo'n spray. Zou je nog geen 10 euro mogen kosten. EN werkt geweldig. Laatst nog een TFT scherm mee schoongemaakt.
    waar kan ik deze halen?? MyCom ofzo?

  8. #8

    Standaard

    Die zou je gewoon bij elke computerwinkel moeten kunnen kopen.

  9. #9

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Yep
    Ik ga het morgen meteen even halen.. thanks!!!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Ontvetten gaat heel goed met doodgewoon afwasmiddel opgelost in water. Let er wel op dat er geen zuren inzitten (citroen, appel, andere vruchten), aangezien dit op den duur kunststof kan aantasten.
    Dit heeft zonet super geholpen!!!! dank je Alex!!!

  13. #13

    Standaard

    Ik heb 't ding nu twee jaar en maar 1x schoon hoeven te maken vanwege stof (behalve bovenop dan). Vet wordt ie bij mij niet. Ik heb geen open keuken en ik rook niet. 8)
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •