Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 60 van 60 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DvB
    Maar je hebt ook wanneer alle Friends afleveringen dan op 1 disk passen, minder schijfjes in de kast. Als echte verzamelaar neem ik aan dat je wilt genieten van een hele plank vol het afleveringen die je stuk voor stuk heb gekocht i.p.v. 1 doosje die je een vermogen heeft gekost. Want de prijs gaat ook nog enorm omhoog wanneer je alle afleveringen op 1 schijfje hebt.

    Ik hoop dat twee twee technologische verbeteringen mislukken en dat we gewoon weer verder kunnen gaan met de DVD.
    VHS doosjes zijn dikker...heb je die liever?


  2. #52

    Standaard

    ok, beetje verkeerd uitgelegd wat ik bedoel, maar ik ben blij dat de kwaliteit omhoog gaat, maar niet dat er zoveel op 1 schijfje past. Die is dan veel duurder (door de vele afleveringen) en je hebt minder op je plank

  3. #53
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DvB
    ok, beetje verkeerd uitgelegd wat ik bedoel, maar ik ben blij dat de kwaliteit omhoog gaat, maar niet dat er zoveel op 1 schijfje past. Die is dan veel duurder (door de vele afleveringen) en je hebt minder op je plank
    In dat opzich heb je gelijk.
    Complete series kunnen wellicht op één schijf worden ondergebracht.

  4. #54

    Standaard

    Er wordt een techniek hier niet genoemd, die zelfs nieuwer is dan de genoemde opslagtechnieken: holografische schijven. Deze kunnen tot 200 gb bevatten per schijf. Probleem is alleen: tot hoever kun je doorgaan met het opvoeren van kwaliteit van een film? Is het mogelijk een film zo op te krikken dat er een ruimte van 200 gb ontstaat? Gezien DVD al (vind ik dan) behoorlijk goede kwaliteit is twijfel ik hieraan. Het zou ook wel kunnen dat holografische schijven nooit voor film-gebruik zullen worden gebruikt, maar wie weet... :wink:

    EDIT: Vraag me dan ook meteen af hoe duur het zal zijn... er worden al prototypes gemaakt maar als de prijs van deze schijven dan een stuk hoger komen te liggen dan de DVD nu (20 euro dus zeg maar) dan zal het niet erg aanslaan lijkt mij.

  5. #55

    Standaard

    Wat eigenlijk wel vreemd is dat ik en vele anderen bang zijn voor blu-ray en hd-dvd. We zien liever dat deze nieuwe technieken het daglicht voorlopig nog even niet in onze dvd-winkels zien. Maar is deze angst wel terecht? Er is immers toegezegd dat de nieuwe hardware backwards compatibel is met de DVD-video-standaard. Al onze huidige DVDs zullen dus nog prima zijn af te spelen. Waarom dan bang zijn?

    Ik denk dat we eigenlijk bang zijn voor onze eigen ontevredenheid. Als er een techniek beschikbaar is met een betere beeld- en geluidskwaliteit, dan willen we dat eigenlijk voor al onze films. Maar we zijn nu toch ook tevreden?

    Het lijkt dus niet zo zeer te liggen aan de fabrikanten, ontwikkelaars, etc. maar eerder aan ons zelf, tussen onze oren...

  6. #56

    Standaard Playstation3

    Naar het schijnt zal de playstation3 uitgerust zijn met een blu-ray systeem én mogelijk komt er een "blu-ray PS3" recorder. Als dit klopt, zal PS3 de functie overnemen van wat de sexfilms waren voor VHS: een lokmiddel voor de blu-ray standaard (cfr Video2000 en VHS). Wedden dat de X-box2 dan met HD-DVD uitkomt en op die manier de WMA9 standaard van Microsoft wil pushen tot de norm? Als deze show doorgaat zal dit alleszins de prijs drukken, daar kunnen de cinefielen dan maar goed mee zijn
    To infinity ... and beyond!

  7. #57
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Playstation3

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva
    Naar het schijnt zal de playstation3 uitgerust zijn met een blu-ray systeem én mogelijk komt er een "blu-ray PS3" recorder. Als dit klopt, zal PS3 de functie overnemen van wat de sexfilms waren voor VHS: een lokmiddel voor de blu-ray standaard (cfr Video2000 en VHS). Wedden dat de X-box2 dan met HD-DVD uitkomt en op die manier de WMA9 standaard van Microsoft wil pushen tot de norm? Als deze show doorgaat zal dit alleszins de prijs drukken, daar kunnen de cinefielen dan maar goed mee zijn
    Sterker nog, de PS3 is uitgerust met b-ray.
    Met je gedachte gang zoals je hier omschrijft zal je de spijkers wel eens voor 100% op z,n kop kunnen slaan.
    Met andere woorden, je heb hier waarschijnlijk geheel gelijk.

  8. #58

    Standaard

    Zolang ik mijn dvds er op kan blijven afspelen vind ik het goed ...... alhoewel ik het trouwens geen kans op doorbreken geef.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters
    Zolang ik mijn dvds er op kan blijven afspelen vind ik het goed ...... alhoewel ik het trouwens geen kans op doorbreken geef.
    Niet akkoord hoor. Kwaliteitsverbeteringen komen er altijd door. Stilstaan = achteruitgaan.
    To infinity ... and beyond!

  10. #60

    Standaard Re: Playstation3

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva
    Wedden dat de X-box2 dan met HD-DVD uitkomt en op die manier de WMA9 standaard van Microsoft wil pushen tot de norm?
    Wat ik ervan begrijp is dat Blu-ray ook ondesteuning biedt voor WMA9. En aangezien het er meer en meer op begint te lijken dat BR de standaard gaat worden van de computerwereld lijkt het me niet waarschijnlijk dat Microsoft echt specifiek HD-DVD zal gaan promoten.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •