De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke DVD -+ Media is geschikt voor welke DVD-+Brander

    Ik heb nu al verschillende merken dvd Media gekocht en nog steeds geen
    DVD foutloos kunnen branden???

    Nu vraag ik mij waar dit aan zou kunnen liggen? > cd's branden gaat zonder problemen.

    Licht het aan mijn Brander? > Lite-on SOHW 812s > firmware upgrade US0N
    Licht het aan de Media die ik gebruik? > Philips +R MMORE -R Arita +R IMATION +R?
    Licht het aan de Brand Programma's > Nero, Sonic RecordNow, Alcohol120%?

    De DVD's die ik met 4X speed heb gebrand waren gemiddeld binnen 13 minuten klaar. Klopt toch niet? (Grootte van de te branden bestanden was 4.2 GB).

    Ik heb nog geen media gebrand die 8X speed aan konden dat is mijn volgende stap.

    Het lijkt me slim om per Brander de ervaring van gebruikers met de media die ze gebruiken hier uit te wisselen.

    Ik heb geen zin meer om zo veel geld uit te geven aan DVD Rtjes...

  2. #2

    Standaard

    Ik heb onlangs ook een lite-on aan iemand aanbevolen en ingebouwd!
    voor dat geld is het gewoon een van de beste branders op de markt op dit moment.

    de enige die, vind ik, ook daadwerkelijk beter zijn dan "de anderen" is plextor.
    helaas hangt daar ook een ander prijskaartje aan!

    Ik heb bij die man in het begin dus ook problemen ondervonden met het branden. het blijkt echt gewoon aan de MEDIA te liggen.

    als je volgende merken media koopt heb je absoluut geen problemen met branden(uitgezondert dan als je echt niet weet hoe je een dvd moet branden :wink: ):

    verbatim, imation, TDK.

    met name media met de code ricohjp01 zijn erg goed!
    TDK heeft deze code op zijn schijfjes (media) staan!
    ook verbatim heeft series met de ricohjp01.

    dus, ik kan wel stellig zeggen dat goedkope media gewoon NIET goed werken op de meeste(alle) branders.

    zelfs plextor heeft moeite met branden bij slechte media!

    daar komt nog bij dat de houdbaarheid van merkschijfjes ook beter is!

    13 minuten branden op een 4x schijf is inderdaad wel erg snel meestal doe je hier toch wel 45 minuten tot een uur over!
    je zult hier of daar toch wel wat verkeerd ingesteld hebben of iets dergelijks.

    het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je eventueel een verkeerde bios-upgrade hebt gebruikt(andere type brander), dat de upgrade niet helemaal goed is gegaan of dat je gewoon verkeerd gebruik maakt van de brand-software!

    hier kun je leren hoe je een dvd moet branden!
    http://www.videohelp.com/dvdbackup

    en hier is een lijst van alle media en hun brand-resultaten!
    http://www.videohelp.com/dvdmedia

    P.s.
    arita media zou ook gewoon moeten werken! deze schijfjes zijn in het algemeen ook wel goed!

    P.P.s.
    als je een goed merk 4x schijfje hebt, willen ze soms ook gewoon op 8x branden!

  3. #3

    Standaard

    Ik maak gebruik van een NEC DVD+RW ND-1000

    Met deze snelheden:

    DVD:2.4x/2.4x/12x, CD:16x/10x/40x


    En DVD+R Platinum schijfjes 8x 4.7 GB

    Geen enkele DVD verkeerd, en een brandtijd van ca. 20 min. bij 3,5 GB.

  4. #4

    Standaard

    13 minuten branden op een 4x schijf is inderdaad wel erg snel meestal doe je hier toch wel 45 minuten tot een uur over!
    je zult hier of daar toch wel wat verkeerd ingesteld hebben of iets dergelijks.
    Nee hoor, dit is een volkomen normale tijd. Als je er 45 minuten over doet is er iets vreselijks mis met jouw systeem .

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door upje
    13 minuten branden op een 4x schijf is inderdaad wel erg snel meestal doe je hier toch wel 45 minuten tot een uur over!
    je zult hier of daar toch wel wat verkeerd ingesteld hebben of iets dergelijks.
    Nee hoor, dit is een volkomen normale tijd. Als je er 45 minuten over doet is er iets vreselijks mis met jouw systeem .
    Niet met mijn systeem!
    Ik heb hem in een ander systeem ingebouwd! :wink:

  6. #6

    Standaard

    De holy grail van dvd media:



    Binnenkort heb je ook de blu raydisc versie ervan.
    Waarom ! Omdat het eindelijk voor een lange tijd betrouwbaar is om er data op te zetten. Ja harde schrijven zijn goedkoper maar onbetrouwbaar.
    Standaard dvd+ is ook maar x jaar goed.
    Gebruik m-disc voornamelijk om mijn muziek op te zetten weet ik tenminste dat ik het over 20 jaar nog heb.
    Nu nog beetje duur 35euro voor 10x op amazon.de en 39pond op amazon.uk
    Ik bestel ze in usa voor ongeveer 30 euro inc. verzenden.
    other world computing
    Neem aan dat de prijs flink omlaag gaat komend jaar
    Als dvd brander heb je er een nodig die een sterker laser output heeft Nieuwste lg branders met m-disc logo. Voor zover ik weet kunnen de blurayschijfjes ook door oudere blu ray branders beschreven worden.
    Ieder geval de rest van je leven veilig hoop ik (1000jaar als ik ze geloof).

    http://www.youtube.com/watch?v=v4tjgJHc0NQ

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    De holy grail van dvd media:



    Binnenkort heb je ook de blu raydisc versie ervan.
    Waarom ! Omdat het eindelijk voor een lange tijd betrouwbaar is om er data op te zetten. Ja harde schrijven zijn goedkoper maar onbetrouwbaar.
    Standaard dvd+ is ook maar x jaar goed.
    Gebruik m-disc voornamelijk om mijn muziek op te zetten weet ik tenminste dat ik het over 20 jaar nog heb.
    Nu nog beetje duur 35euro voor 10x op amazon.de en 39pond op amazon.uk
    Ik bestel ze in usa voor ongeveer 30 euro inc. verzenden.
    other world computing
    Neem aan dat de prijs flink omlaag gaat komend jaar
    Als dvd brander heb je er een nodig die een sterker laser output heeft Nieuwste lg branders met m-disc logo. Voor zover ik weet kunnen de blurayschijfjes ook door oudere blu ray branders beschreven worden.
    Ieder geval de rest van je leven veilig hoop ik (1000jaar als ik ze geloof).

    http://www.youtube.com/watch?v=v4tjgJHc0NQ
    Lijkt op een verkooptruc. Ik heb zoveeel dvds gebrand in het verleden. Soms misschien wel 10 jaar terug. Ben er gewoon zuinig op en er is niets mee aan de hand. Kan ze gewoon gebruiken.

  8. #8

    Standaard

    Er zit geen dye layer meer in/tussen wat het zwakke punt van normale opneembare dvds/cd tot nu toe is.

    Millenniata Announces Blu-Ray Optical Disc Available in Spring 2013

    Millenniata, a company known for ultra long-lasting DVDs with special coating, said this week that it will offer ulltra-durable Blu-ray M-Discs in the second quarter of 2013
    The new Blu-ray M-Discs will be writable and readable on any Blu-ray combo drive

    The other major advance in the growing world-wide acceptance of the M-Disc DVD and the forthcoming Blu-ray M-Disc is the marketing and distribution partnership with Imation Corp., under which the latter distribute both the M-Disc and Blu-ray M-Disc under Imation’s TDK, Memorex and Imation brands.
    Ritek Corp

    June 03, 2013 04:59 PM Eastern Daylight Time
    Millenniata Celebrates Completion of Blu-ray Optical DISC

    New RITEK produced M-DISC™ to ship in August

    SALT LAKE CITY--(BUSINESS WIRE)--U.S.-based Millenniata (www.mdisc.com) today announced the completion of its new 25GB M-DISC Blu-ray, with mass production to begin in early August 2013.
    “The new M-DISC Blu-ray and its 25GB of storage enhances our ability to meet the ever-growing digital storage needs of consumers”
    RITEK Corporation, the leading manufacturer of optical storage media in the world, will begin production of the new M-DISC Blu-ray as part of its manufacturing agreement with Millenniata. Imation and RITEK will distribute and market the M-DISC Blu-ray through their established distribution and reseller channels. Imation will distribute under the TDK, Memorex and Imation brands, and RITEK will distribute under the RITEK, Ridata and Traxdata brands.
    With the addition of the new 25GB M-DISC Blu-ray to its products, Millenniata has significantly expanded the breadth of the market addressed by its permanent data storage solution, greatly increasing the storage capacity, ease-of-access and usability of the M-DISC. The M-DISC Blu-ray offers five times the storage capacity of the standard 4.7GB M-DISC DVD, and is writable and readable on any Blu-ray drive – an enormous step for Millenniata and the convenience of this permanent storage technology.
    “The new M-DISC Blu-ray and its 25GB of storage enhances our ability to meet the ever-growing digital storage needs of consumers,” said Paul Brockbank, Millenniata president and CEO. “Now businesses, as well as individuals, can take advantage of both the added capacity and accessibility of the permanent M-DISC.”
    In addition, Millenniata recently completed an extensive test program of the M-DISC technology based on the ISO/IEC 10995 Standard. This patented technology is at the core of both the M-DISC DVD and the M-DISC Blu-ray. The test evaluates the life span of optical media such as DVD and Blu-ray. Millenniata tested the M-DISC DVD, as well as several other high-quality archival DVDs.
    The test results verify Millenniata’s claim that the M-DISC DVD lasts in excess of 1,000 years, indicating that the median expected life of the M-DISC DVD is 1,332 years. Other DVDs that claim to have a median expected life of 30 to 100 years lasted only a fraction of their purported lifespans, with a median expected life of only 2.7 to 3.0 years.
    “With results like these, it’s not surprising that many consumers don’t immediately think of optical storage when they want to preserve their data,” said Brockbank. “The results of this test show that M-DISC technology is in a class of its own.”
    The ISO/IEC 10995 Test Standard, which exposes optical media to high temperature and humidity conditions for extended periods of time to determine a product’s lifetime, is common in electronics, automotive and many other industries.
    Laatst aangepast door vista-vision : 05-06-2013 om 18:29

  9. #9

    Standaard

    De Millenniata 25 gb blu ray


    Eindelijk te krijgen heeft stuk langer geduurt dan ze dachten. valt nog mee 67dollar voor 15 stuks spindle


    http://eshop.macsales.com/search/Media+and+cases

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •