Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 117 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Jaap, het [spoiler:6ffec88738]knip vanwege spoilers die je kunt lezen in quotes[/spoiler:6ffec88738], dus ik vind dat dat we een traktatie is die in de film de echte fans kan bekoren.
    Dat kan ik me voorstellen, maar ik vind dat PJ veel materiaal heeft waaruit hij moet kiezen en dat stukje was voor mij, iemand die het boek niet gelezen heeft, al duidelijk. Daarbij vind ik ook nog eens dat Andy Serkis niet zo sterk acteert in dat stuk.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Verder eindigt het boek helemaal anders, namelijk [spoiler:6ffec88738]knip[/spoiler:6ffec88738]
    Kijk dat is wel interessant. Dat PJ dat niet heeft gebruikt kan ik me best voorstellen, want hij had niet zoveel tijd. Ik vind het einde er nu een beetje tussenin kabbelen. Het gaat maar zolang door dat je denkt wanneer is het nou afgelopen ipv dat ik nog aandachtig zit te kijken, maar goed dat is allemaal persoonlijk natuurlijk.

    Het verandert niets aan mijn mening dat het een topfilm is.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Het verandert niets aan mijn mening dat het een topfilm is.
    Dan zijn we het toch fundamenteel eens
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #28

    Standaard

    Fantastische film ... ik koop zowel de 2-disc als de 4-disc van elke LOTR-film, dus ook bij Return of the King. Persoonlijk vind ik The Fellowship of the Ring nog steeds de beste van de drie, maar Return of the King volgt daar zéééér kort op.

  4. #29

    Standaard

    staat in de review :

    "word je omringt"

    moet zijn :

    "word je omringd"


    voor de rest goede review, waarom heeft deze dvd niet de status van topper eigenlijk ? is ie toch zeker al waardig vind ik.

  5. #30

    Standaard

    waarom krijgt het beeld niet het volledig aantal punten, aangezien er geen artefacts te zien zijn volgens de recensie...

  6. #31

    Standaard

    Qua beeld en geluid (en toch ook wel qua extra's, zeker als je kijkt wat je op dit moment maar betaald voor deze DVD )echt een toppertje
    A-filmWederom) mijn complimenten!
    Kijk RCV, zo kan het dus ook.......
    Binnenkort gaan we eindelijk een marathon doen....
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Het gaat maar zolang door dat je denkt wanneer is het nou afgelopen ipv dat ik nog aandachtig zit te kijken, maar goed dat is allemaal persoonlijk natuurlijk.
    Je mag 'm ook zelf uitzetten wanneer je denkt dat het voor jou het juiste einde is, PJ heeft er speciaal nog fade to black/whites ingemonteerd :wink:
    [spoiler:d200a5bab2]
    Persoonlijk vind ik het mooiste einde wanneer het bootje met de Ringdragers aan de met zonsondergaande horizon verdwijnt.[/spoiler:d200a5bab2]
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #33
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Een snelle en goede recensie.

    Een waardig einde voor de filmserie. Heb iedere keer weer een traan in mijn ogen op het einde van de film. Niet zoetsappig maar een einde die vragen beantwoord dus niet langer de vraag oproept en toen.....

    Shit wat moet ik nu met Kerstmis dit jaar????
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  9. #34

    Standaard

    Goeie recentie! Ik heb er weinig aan toe te voegen behalve dat ik de extra's inhoudelijk een beetje vond tegenvallen. De national geographic docu en de web featurettes waren interessant maar de andere 2 waren dat duidelijk niet. Verder is het gewoon een nette release die een goeie aanvulling zal vormen op de EE als die uitkomt.

  10. #35

    Standaard

    Zijn er bij deze DVD geen problemen met de soundtrack door "pitch correction"?

    Met name de eerste DVD schijnt hier nogal last van te hebben.

  11. #36

    Standaard

    Een geweldige film die menig buurman tot waanzin zal brengen
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  12. #37

    Standaard

    saaie film hoor,
    11 oscars voor wat ?

    zelfs de actie scenes waren saai

    ik snapte er ook niks van

    hobbits, bobbits, who cares?

    waar is het verhaal ?? behalve goed vs slecht

    wel mooi gemaakt, dat wel

    veeel te lang, 3 uren..
    overhyped
    weinig interessante momenten

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Danz
    saaie film hoor,
    11 oscars voor wat ?

    zelfs de actie scenes waren saai

    ik snapte er ook niks van

    hobbits, bobbits, who cares?

    waar is het verhaal ?? behalve goed vs slecht

    wel mooi gemaakt, dat wel

    veeel te lang, 3 uren..
    overhyped
    weinig interessante momenten
    Pfff ....Je hoefde de film niet goed te vinden, maar dit slaat in mijn opgen echt alles ....

    Je snapte er ook niets van ... misschien eerst deel 1 en 2 kijken ?

    Welkom op het forum

    Groet
    Dennis 8)

  14. #39

    Standaard

    TOP!!, alleen einde had wat vlotter gemogen. Heb toch maar de 2 disc SE gekocht, kon niet wachten tot extended version. Tegen de tijd dat ie komt is er vast wel iemand die het 2 disc juweeltje wil overnemen :P

  15. #40

    Standaard

    Ik ga toch echt weer wachten op de EE.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Denniz1974
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Danz
    saaie film hoor,
    11 oscars voor wat ?

    zelfs de actie scenes waren saai

    ik snapte er ook niks van

    hobbits, bobbits, who cares?

    waar is het verhaal ?? behalve goed vs slecht

    wel mooi gemaakt, dat wel

    veeel te lang, 3 uren..
    overhyped
    weinig interessante momenten
    Pfff ....Je hoefde de film niet goed te vinden, maar dit slaat in mijn opgen echt alles ....

    Je snapte er ook niets van ... misschien eerst deel 1 en 2 kijken ?

    Welkom op het forum

    Groet
    Dennis 8)
    hier moet je gewoon niet op in gaan!

    er zijn nu eenmaal mensen die het nooit zullen bevatten!

    daarnaast heeft iedereen recht op zijn eigen mening. :wink:

    Ik persoonlijk kan niet anders zeggen dan dat de LOTR trilogie baanbrekend is geweest in vele opzichten en dat ik met veel plezier alle delen bekijk.

  17. #42

    Standaard

    ik vind Lotr niet goed,omdat het genre mij niet ligt
    ik heb ze alle 3 gezien maar ik vond ze gewoon niet goed

    nuja dat is mijn mening ieder zen smaak
    Dvd Profiler

    "We shall fight on the beaches. We shall fight on the landing grounds. We shall fight in the fields,and in the streets, we shall fight in the hills. We shall never surrender!"

  18. #43

    Standaard

    Jammer dat de score onderuitgaat.. vindt dit toch wel een hele goeie afsluiting van de serie! Kom op jongens jullie kunnen het.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  19. #44

    Standaard

    Ik snap het gezeur om het einde niet zo. Als einde voor een film is het misschien wat lang ja, maar je moet de films dan ook als een groot geheel zien. Dit einde sluit de hele trilogie af en vanuit dat oogpunt vindt ik het juist een prima einde. We krijgen te zien hoe zeer de reis Frodo heeft geschaadt en dat hij zelf niet meer hier op aarde te genezen valt. En emotieloos vindt ik het helemaal niet; ik heb de eerste twee keer dat ik de film heb gekeken de laatste 15 min zitten huilen ^^*

    Verder prima recensie en ik heb de DVD of course hier al in huis. Nou nog een gaatje vinden om hem te bekijken
    An alliance once existed between elves and men. long ago we fought and died together.

  20. #45

    Standaard

    Ik kan bijna niet geloven dat de jaren sinds (Nov.2001) voorbij zijn gevlogen en dat het nu ten einde is, en de gehele trilogie (althans de bioscoopversies) nu eindelijk in de kast staat. Nu nog wachten op de EE (ik blijf benieuwd over hoe lang als deze gaat worden, wordt het nu 4 en 10 min of 5 uur, wel zullen het gaan zien op 22 Nov.). De eerste maakte destijds enorm veel indruk en ik denk dat met deze dan ook het wachten op de DVD het langste duurde. En dat voor mij nog een maand langer doordat ik nog in China was en 4 weken later dan de release weer thuiskwam. FOTR was op DVD fenomenaal. Ik was al diep onder de indruk van dat geluid. Het vallen van de ring op de trap, of de explosie wanneer de hand van Sauron wordt afgehakt, dit zijn slechts twee van de vele momenten die de film heeft die me altijd zijn bijgebleven. Toen kwam de EE in Nov 2002, wat een tegenvaller was dat, vooral om de DTS die nogal naliet (daar heb ik inmiddels genoeg overgeschreven, maar nu met re R1 van de EE ben ik meer dan tevreden, je hoort het verschil meteen) En dan het lange wachten op de tweede film. Naar zeggen veruit de moeilijkste film van de drie omdat hier de verhaallijn pas echt radicaal wordt omgegooid. Er werd zoveel gespeculeerd over hoe de film verder zou gaan enz. Prachtig werd de film opgepakt en wat volgde was mogelijk een van de meest indrukwekkende bioscoopervaringen voor iedereen. Helms Deep. Ook hier ging het leidje op en was ik al erg onder de indruk van de 2-disc uitgave. Nu het zekere voor het onzekere heb ik de EE maar direct op R1 gekocht. En deze bezat naar mijn idee meerdere cruciale scenes (dat had ik met FOTR minder) die niet uit de film hadden gemogen (het gesprek tussen Gandalf & Aragorn en de voorgeschiedenis van Boromir, Denethor & Faramir) omdat deze een hele andere kijk geven op het verhaal en de personages. Vlag daarna had ik de trilogie in de bioscoop geboekt, iets wat iedereen denk ik maar een keer kan meemaken en ik ben blij dat ik het heb gedaan. En daar kwam het TT werd overtroffen en denk dat ROTK net zo goed is als de voorgaande twee samen. Of in ieder geval is hij meer emotioneel beladen dan de andere twee. Vooral het einde (iedereen klaagt hierover, maar ik vond het einde juist erg mooi, het einige wat ik jammer vond was de duidelijk zichtbare cuts (zwarte stukjes) naar het einde toe, maar dat wordt hopelijk naar het einde toe wel weer goedgemaakt). Ik denk dat ik meer geemotioneerd was dan alleen om de film. Ook omdat de trilogie ten einde was en dat het voor altijd achter ons lag. Nu zal er met kerst geen volgend deel meer volgen, en dat gevoel vond ik erg erg meewegen naar mate het einde van de film in zicht kwam. Ik denk dat we allemaal twee klappen kregen op het einde.

    En nu is er de DVD. Prachtig, prachtige versie van de film. Ik was diep onder de indruk van de film. Ik huiverde als een gek voor de kwalitatieve afwerking. 193 min. 5.1 EX en een 2:35 opname op een disc valt niet mee. Maar gelukkig is er niets maar dan ook niets op aan te merken. Dat gaat wat beloven voor de EE. Ik had zelfs het idee (maar ik heb nu ook een andere set) dat deze het beste was kwa geluid. Of in ieder geval het meest dynamische. Ik heb de extra;s niet bekeken en eerlijk gezegd zit ik daar ook niet op te wachten. Ik wil liever wachten tot de EE en kijk deze dan allemaal.

    Al met al, wordt de traditie voortgezet en wordt de DVD op referentienivieau afgeleverd. Het zou als standaard moeten gelden voor iedere film, en de EE's al helemaal.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace
    staat in de review :
    "word je omringt"
    moet zijn :
    "word je omringd"
    ?
    Moet er geen -t achter word?
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Zijn er bij deze DVD geen problemen met de soundtrack door "pitch correction"?

    Met name de eerste DVD schijnt hier nogal last van te hebben.
    De meeste mensen zullen dat niet merken
    Bij de muziek is het overigens nog wel te merken. Die is net wat anders van snelheid (lijkt wel) dan de cd's. ZOu ze eigenlijk eens pal achter elkaar moeten luisteren
    Maar voor mijn gevoel is de pitch van de dvd te hoog voor de muziek, en dus ook voor de rest van de geluiden.

  23. #48

    Standaard

    [quote="robvanknegsel"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace
    staat in de review :

    "word je omringt"

    moet zijn :

    "word je omringd"
    quote]

    Moet er geen -t achter word?
    Wat lief, een spellingskenner...
    Het moet inderdaad zijn "word je omringd"
    Dus geen 't' achter "word", maar wel "omringd" met een 'd'...

    Ga nu maar weer iets leuks doen...

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door robvanknegsel
    Moet er geen -t achter word?
    Nee. Niet als 'je' volgt op het werkwoord.

    Behalve dit wil ik nog zeggen : goeie bespreking ! En ik vind het terecht dat je er geen topper van hebt gemaakt, Nathan, want daarvoor zijn de extra's toch echt net niet goed genoeg. Persoonlijk ga ik enkel de 4-disc versie kopen; ik weet op voorhand dat dat toch de enige is die ik ga kijken als ik de film opnieuw wil zien. Ik vond ROTK een schitterend einde van de trilogie, en heb de neiging om door de indrukwekkende veldslag dit het beste deel te vinden. Echter puur naar de verhaallijn kijkende, kan men enkel alle drie de films even goed vinden. Een absoluut filmisch hoogtepunt dat een waardige DVD-behandeling heeft gekregen. Ben benieuwd of er nog 'extended extended' edities gaan volgen.

  25. #50

    Standaard

    Zo'n beetje is al gezegd over deze film, dus ik kan heel kort zijn.
    Een echte topfilm
    Nu nog even geduld tot november, als ik de EE ga halen.... :wink:
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •