Pagina 16 van 28 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 688 worden weergegeven.
  1. #376

    Standaard

    Ik vraag me eigelijk af waarom zoveel mensen hier ze op alfabet neerzetten? Ik vind het er erg rommelig uitzien aangezien veel zijkanten andere kleuren hebben.

  2. #377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron kars
    Ik vraag me eigelijk af waarom zoveel mensen hier ze op alfabet neerzetten? Ik vind het er erg rommelig uitzien aangezien veel zijkanten andere kleuren hebben.
    Ik zelf vind het gewoon erg makkelijk zoeken. Als ik een film wilt kijken vind ik het direct op titel. Ik ben het wel met je eens dat het wat rommelig overkomt, maar een dvd is op alfabet gewoon veel makkelijker te vinden. Zeker als je dvd collectie erg groot is.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  3. #378

    Standaard

    Hoe orden je je verzameling?
    nou in twee woorden:
    te weinig.

    Ik heb wel iets van een systeem, met 'hele goede films' op de bovenste plank, een plank met 'nog te bekiijken' en een hoekje muziekDVD's (en natuurlijk een LOTR-opstelling met vooral boeken maar ook 2 EE boxen, binnenkort 3), ... maar ...
    dan koop ik weer een DVD (of meer) en dan kijk ik er weer eentje en zo langzamerhand zit er continu aardig de klad in het ordenen. Extra lastig is het dat ik LAT. Op zich is LATten perfect, maar daardoor blijven ook wel DVD's op haar adres 'plakken', soms tijdelijk, soms lang.

    samengevat: een soort van sootje.

  4. #379

    Standaard

    Ik heb Arnold schwarzenegger en nicolas cage op alfabet bij elkaar staan. De rest staat op alfabet.

  5. #380

    Standaard

    Ik heb werkelijk allerlei manier van ordenen al geprobeerd; van links naar rechts en weer terug, op alfabet, op filmmaatschappij, op genre, op acteur en zo nog veel meer.
    Momenteel heb ik boxen en gewone keepcases door elkaar staan, maar staat alles keurig netjes op kleur gesorteerd en dat ziet er voor het oog wel heel aardig uit. Voor mijn collectie van 30 titels is dit voor mij goed te hanteren.

    Mijn vrouw verzuipt in de Disney's en om dat overzichtelijk te houden staan ze gewoon op alfabet. In het begin stonden ze op datum van release als film, maar dan moet je er continue een lijst naast hangen om te zien waar je een bepaalde titel moet terug zetten, bij ons werkt dat niet, dus daarom gewoon Disney's op alfabet.

    Groet
    Dennis 8)

  6. #381

    Standaard

    Tsja, alfabeth is een logische, maar hoe doe je het dan met films die 'bij elkaar horen' maar niet qua titel bij elkaar komen op alfabeth.

    bijvoorbeeld 'the talented Mr Ripley' en 'Ripley's Game' of 'Clear and present danger', 'hunt for red october' en 'Patrot Games'.
    Ik zet die films in elk geval bij elkaar.

  7. #382

    Standaard

    *Superbits
    *Criterions
    *Stanley Kubrick's
    *Series
    *films op alfabet
    *Disney's op jaartal
    *Animatie-films op "genre"
    *Muziek op alfabet


  8. #383

    Standaard

    De gewone keepcases op alfabet,

    snappers op alfabet,

    The Action Collection (alleen snappers) op alfabet (ik mis er nog een paar dus als je wat hebt... (hint, hint!!)),

    Alle uitgaves met een kartonnetje (zowel digipacks als alleen een sleeve) op alfabet.

    Boxsets en giftsets zoveel mogelijk uitgestald (maar heb nu nog een beetje ruimtegebrek... ) En anders op alfabet...

    En vervolgtitels met een andere naam staan dus niet helemaal op alfabet.
    Denk dus aan Romancing the Stone en Jewel of the Nile...

    Jewel of the Nile staat dus achter Romancing the Stone en niet op alfabet...

  9. #384

    Standaard

    Ik orden ze nog steeds op alfabet, al heb ik op het moment helemaal geen ruimte meer in mijn kast, dus alle nieuwe aankopen worden bovenop de kast neergegooid. Ik ben wel van plan om binnenkort een vitrinekast aan te schaffen, zodat ik ze allemaal kwijt kan.
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  10. #385

    Standaard

    Ik heb ze nu op alfabet staan, snapper en slipcase's iets naar achter zodat het allemaal gelijk lijkt. Bovenaan in de vitrine kast staan de boxen en de giftsets 8)
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #386

    Standaard

    Bij mij niets nieuws dus, ik heb ze ook gewoon op alfabet. Alle genres doorelkaar maar zo kan ik wel vinden wat ik zoek in ca. 200 DVD's.
    pluk de dag

  12. #387

    Standaard

    Ik orden op alfabet, met uitzondering van de losse James Bond collectie. Zal binnenkort overigens wel veranderen op genre..

  13. #388

    Standaard

    Dit zijn dus problemen waar ik niet van kan slapen :wink:
    Ik sorteerde eerst op alfabet. Zo vond ik alles snel terug. Toen m'n collectie iets groter werd ben ik ( a la videotheek)gaan sorteren op genre (horror/SF, Drama, Oorlog, Western, Misdaad, Thriller etc.)
    Het werd op een gegeven moment vervelend dat films van dezelfde regisseur ver van elkaar vandaan stonden en ben toen maar op regisseur gaan sorteren. Nadeel hiervan is dat genres weer door elkaar heen gaan lopen. "Full Metal Jacket" bij de K van Kubrick, "Apocalypse Now" bij de C van Coppola en "Platoon" bij de S van Stone. Bovendien zitten er films tussen van een regisseur waarvan je maar 1 film bezit.

    Mijn uiteindelijke oplossing:
    1. Deel collectie op in speelfilms en tv-series.

    2. Splits collectie films in tweeen; 1 deel met films van regisseurs waarvan je minimaal 2 titels hebt en het andere deel is de rest.

    3. Sorteer tv-series op alfabet.

    4. Sorteer regisseurs gedeelte op alfabet en vervolgens per regisseur op jaartal.

    5. Sorteer de rest op genre en binnen genre op jaartal.


    Dit levert wel een dynamisch systeem op, maar is volgens mij ideaal.
    Bij mij staan op deze manier Coppola, Cronenberg, Hitchcock, Hooper, Jackson, Kubrick, Leone, Lynch, Mendes, Nichols, Nolan, Polanski, Raimi, Ritchie, Rodriguez, Romero, Scorsese, Soderbergh, Spielberg, Stone, Tarantino en von Trier apart.
    "Don't get High on your own Supply"

  14. #389

    Standaard

    He hoe kan ik een bericht verwijderen?
    Had hem per ongeluk twee keer geplaatst en kan hem nu alleen wijzigen, niet verwijderen.
    "Don't get High on your own Supply"

  15. #390

    Standaard

    De mijne staan op:
    -dvd boxen
    -reggisseur
    -maatschaappij

  16. #391

  17. #392

    Standaard

    Voor mij werkt alfabetisch op filmtitel het beste. Momenteel heb ik iets over de 300 films. Alleen de 007 en de Hong Kong Legends serie heb ik bij elkaar staan.

  18. #393

    Standaard

    Ik sorteer mijn dvd's alfabetisch. Wel heb ik de films, tv-series en concerten apart staan.

  19. #394

    Standaard

    De DVDboxen zoals 24,The Shield,Twin Peaks en zo bij elkaar en door elkaar, die zijn niet moeilijk te vinden. De keepcases en kleinere digipacks zoals the Fight Club alfabetisch.Makkelijk om te vinden.

  20. #395

    Standaard

    Niet, want je blijft bezig met verschuiven. En het maakt het ook spannend, eeen beetje zoeken

  21. #396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    *Superbits
    *Criterions
    *Stanley Kubrick's
    *Series
    *films op alfabet
    *Disney's op jaartal
    *Animatie-films op "genre"
    *Muziek op alfabet
    vond het wel geslaagd, dus ik heb dit nog steeds zo


  22. #397

    Standaard

    Tegenwoordig staat alles minder strict bij me. Bovenin de grote dozen en de illegale gebrande en daaronder de rest op uitgever en dan per uitgever op alfabetische volgorde. Dat nog wel. Dvd's als lord of the rings hebben een eigen plek want die zijn heilig

  23. #398

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Diana
    Ik sorteer mijn dvd's alfabetisch. Wel heb ik de films, tv-series en concerten apart staan.
    Op dit moment heb ik alles gewoon alfabetisch gesorteerd op DVD titel.

    Ik heb toch maar weer alles per categorie op alfabet gesorteerd.

    TV-series
    Films
    Tekenfilms
    Cabaret
    Muziek
    Documentaire

  24. #399

  25. #400

    Standaard

    Bij mij staat alles weer door elkaar
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

Pagina 16 van 28 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •