Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 77 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Voor en nadelen projectie tv's

    Wat zijn de voor en nadelen van een projectie tv ten opzichte van een normale tv? Is het beeld net zo scherp, moet je er niet te dicht op zitten, hoe zit het met lichtinval, enz. enz.

    Ik heb op dit moment een 70cm 4:3 tv van Sony maar zou wel zo'n bakbeest van meer dan een meter op mijn kamer willen hebben.

    Wie kan er wat meer over vertellen?
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  2. #2

    Standaard

    Beeld projecteren werkt zeker wel perfect maar heeft inderdaad ook nadelen, zo heb je namelijk al een wat duurdere beamer nodig om het beeld ook overdag goed zichtbaar te krijgen en ook om op een kleine afstand toch een groot beeld te krijgen. Het nadeel is dan weer als je een duurdere beamer hebt dat daar ook weer een duurdere lamp in zit, en als je er ook gezellig op de bank gtst mee wil kijken wordt dat wel een duur geintje. Beamer is dus heel leuk voor erbij maar ik vind het te duur om daar ook gewoon tv mee te kijken.

    Groetjes,

    Roland.

  3. #3

    Standaard

    Je hebt toch geen beamer nodig bij een projectie tv?
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  4. #4

    Standaard

    Ik heb je vraag verkeerd gelezen, ik dacht dat je tv wil gaan projecteren (dus beamer) maar als je een projectie tv wil kan ik je daar weinig over vertellen, heb ik geen ervaring mee. Alleen met beamers.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Flash_Devil
    Ik heb je vraag verkeerd gelezen, ik dacht dat je tv wil gaan projecteren (dus beamer) maar als je een projectie tv wil kan ik je daar weinig over vertellen, heb ik geen ervaring mee. Alleen met beamers.
    Haha, ok. Toch bedankt.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  6. #6

    Standaard

    Projectie Tv's is een aflopend verschijnsel. Zeker met de huidige trend van Plasma schermen en lcd schermen.

    Een aantal nadelen van projecttv's:

    - je moet er recht voor zitten,
    - tv's zijn niet altijd testbeeld gevoelig. maw: beeld mag niet te lang stil gaan staan. Kan dus een probleem gaan opleveren bij die logootjes bij tv programma's (RTL 4 bv)


    Grappig is wel dat Plasma het eerste punt als voordeel heeft en het tweede punt als nadeel.

    Ik denk dat ook prijstechnisch gezien een mooie breedbeeld niet zou misstaan. Ja je hebt dan wel de toeter aan de achterkant, maar wel de beschikking over een van de meest gangbare toestellen.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  7. #7

    Standaard

    Thanx henkje.doc

    Ik zag trouwens dat ik mijn vraag in het verkeerde subforum heb gezet Kan één v/d mods dit even verplaatsen?
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  8. #8

  9. #9

    Standaard

    als je toch een echt groot beeld wilt, waarom neem je dan niet een 36 inch breedbeeld (92 cm) , ik weet niet wat je budget is maar als je projectie-tv wilt neem ik aan toch minimaal 1500 euro??

    Bij correct staat er een panasonic breedbeeld 36 inch voor 1399 te koop.
    Panasonic staat toch bekend als een goed merk onder de tv's.

    En op de site staat dat er in koopjeskelder een philips 36 inch te koopt staat voor 1499,-
    Niet verkeerd lijkt me....

  10. #10

    Standaard

    Ik heb een projectietv van Thomson van 44 inch en ik moet zeggen, hij bevalt prima. Ik had geen geld voor een plasma en ben toch al niet echt kapot van deze dingen dus de keuze was snel gemaakt. Mooi groot beeld, haarscherp en zeg nou eerlijk, wie laat nou hele uren de tv op testbeeld staan (behalve je oma van 90) dus met het inbranden zal het wel loslopen. Plasma's hebben hier volgens mij meer last van. Bij de winkel waar ik mijn bakbeest kocht hadden ze een plasma van een half jaar oud en die was al helemaal ingebrand. Voor mij nooit geen plasma, eerder LCD.

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinier Gunther
    Panasonic staat toch bekend als een goed merk onder de tv's.
    Panasonic is zeker een van de "beste" merken op tv gebied.

    Ik wil eerste beginnen met de voordelen van een projectie tv.

    - groot tot zeer groot beeld voor relatief heel weinig geld.
    Hiermee heb je eigenlijk al gelijk het enige voordeel gehad.
    De rest zijn eigenlijk alleen maar nadelen.
    Zo staat er dus werkelijk een giga grote bak in je kamer.
    Je moet er redelijk ver vanaf zitten voor een redelijk beeld.
    Ook de kwaliteit van het beeld blijft ruim achter als je het vergelijk met een normale tv. (werd ook naar gevraagd meen ik)
    Met dvd weergave gaat het opzich nog wel maar een tv antenne signaal is niet best.
    Een digitale schotel zal hier uitkomst bieden (of digitenne)
    Ook heeft daglicht geen goede invloed op het beeld en dus zal het snel in kwaliteit verminderen zolang er direct daglicht op het scherm komt.
    Tevens moet je er inderdaad zo recht mogelijk voor zitten wat niet echt handig is als er meerdere mensen in de kamer kijken.
    Het gaat wel maar ook hier met beperkte kwaliteit.

    Je ziet dat er eigenlijk alleen maar nadelen zijn tov een normale tv.
    Maar het grootste voordeel (en wellicht enige) is dat je simpelweg groot beeld voor weinig geld heb en het zeker best een sensatie kan zijn om je dvd tjes te bekijken. :wink:

    Mijn zwager heeft overigens ook een Thomson maar dan een 52 inch model.

  12. #12

    Standaard

    Mmm...tja, er zijn dus nogal wat nadelen als ik dit allemaal zo lees.

    @Marcel: Heb jij ook nadelen ondervonden die hier worden vermeld? of is het één en al lof?
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Mmm...tja, er zijn dus nogal wat nadelen als ik dit allemaal zo lees.
    Even voor de duidelijkheid, ik vergelijk de projectie tv dus met een normale beeldbuis en zodoende kom ik tot de genoemde nadelen.
    Bekijk je de pjtv op zichzelf dan valt er best mee te leven al zou ik er zelf niet aan kunnen wennen.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Even voor de duidelijkheid, ik vergelijk de projectie tv dus met een normale beeldbuis en zodoende kom ik tot de genoemde nadelen.
    Bekijk je de pjtv op zichzelf dan valt er best mee te leven al zou ik er zelf niet aan kunnen wennen.
    M.a.w. kan ik dus beter voor een breedbeeld gaan. Qua kwaliteit wil ik er natuurlijk niet op achteruit gaan.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  15. #15
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld

    M.a.w. kan ik dus beter voor een breedbeeld gaan. Qua kwaliteit wil ik er natuurlijk niet op achteruit gaan.
    Als je niet achteruit wilt gaan dan moet je mijn inziens zeker geen pj-tv nemen maar dat is slechts mijn ervaring aan wat ik aan pj-tv,s heb gezien.
    Maar ga zeker ook zelf eens kijken in een zaak die ze spelend heeft staan.
    Zelf zal ik LCD adviseren maar dan hebben we het weer over een geheel ander budget.
    Ik denk dat de 36 inch bb die eerder genoemd werd zeker een mooi alternatief is.

  16. #16

    Standaard

    Het lijkt mij verstandiger dat ik even naar een lokale tv boer ga om verschillende tv's zelf te bekijken.

    Ik lees ook net dat philips weer iets nieuws heeft, n.l pixelplus. Twee keer zoveel beeldlijnen en dus een scherper beeld. Misschien ook wel een optie.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld

    Ik lees ook net dat philips weer iets nieuws heeft, n.l pixelplus.
    Je loop iets achter nu
    Ze brengen nu namelijk PixelPlus 2 al op de markt.
    Pixelplus 1 is al ene aantal jaren op de markt. :wink:

    Maar het zijn zeker goede toestellen die Philips Pixelplus types en het beeld wordt nog een stuk beter na een calibratie.

  18. #18

    Standaard

    Kijk ook eens bij de top tv's van Panasonic (36pd30) of Loewe. Pixel plus vind ik maar een nep digitaal beeld geven dat aan alle kanten smeert. Mijn Panasonic Táu toptv van drie jaar oud inmiddels heeft absoluut een mooier en scherper beeld zonder smeren.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Kijk ook eens bij de top tv's van Panasonic (36pd30) of Loewe. Pixel plus vind ik maar een nep digitaal beeld geven dat aan alle kanten smeert.
    Niet meer na een calibratie want dan is een pixelplus tiptop in orde en levert één van de mooiste beelden
    Maar dat Panasonic één van de beste tv,s maakt had ik al eerder hierzo vermeld maar Loewe is ook zeker een goede optie.
    Echter weet ik niet hoe je uitkomt moet de prijzen van Loewe tv,s.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Kijk ook eens bij de top tv's van Panasonic (36pd30) of Loewe. Pixel plus vind ik maar een nep digitaal beeld geven dat aan alle kanten smeert.
    Niet meer na een calibratie want dan is een pixelplus tiptop in orde en levert één van de mooiste beelden
    Maar dat Panasonic één van de beste tv,s maakt had ik al eerder hierzo vermeld maar Loewe is ook zeker een goede optie.
    Echter weet ik niet hoe je uitkomt moet de prijzen van Loewe tv,s.
    Dat heeft de Philips inderdaad nodig want standaard erger ik mij dood aan het beeld. De Panasonic is out of the box werkelijk al wonderschoon en je zou haast geen calibratie meer wensen, zo goed. Zeer natuurlijk en zonder vreemde artifacts. Vraag mij af hoe goed de Panasonic zou zijn met calibratie.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #21

    Standaard

    Ik beschik dus ook over een projectietv en hij bevalt mij goed. Beeld is zeer goed, helemaal niet slechter dan een beeldbuistv. Belangrijkste reden voor de aankoop van een projectietv is dat deze veel goedkoper is dan een lcd/plasma. Bovendien wacht ik de ontwikkeling rond hdtv af.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #22

    Standaard

    In sommige minpunten opgenoemd kan ik mij wel vinden zoals dat je er recht voor moet zitten. Nou is dat voor mij geen probleem want dat zit ik toch wel, ook al zou ik een normale tv hebben. Ik ga geen film zitten kijken ergens vanaf de zijkant.
    Lichtinval is ook juist, maar welke tv heeft dat niet? Zon op je scherm is altijd rot kijken. Verder ben ik het niet eens met het antennesignaal. Die is hier gewoon goed. Misschien verschilt het per aanbieder en wijk. Het is wel zo omdat je beeld zo groot is, je er alles op ziet of denkt te zien, maar dit went snel.

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Verder ben ik het niet eens met het antennesignaal. Die is hier gewoon goed. Misschien verschilt het per aanbieder en wijk.
    Mijn zwager heeft dus Digitenne genomen omdat ie met het normale antenne signaal zeer ontevreden was.
    En als hij ontevreden is wil dat best wat zeggen aangezien hij geen hoge eisen steld aan video/audio apparatuur en de prestaties die erdoor geleverd worden.
    Daarnaast blijf ik van mening dat de pj-tv,s die ik gezien heb allen slechter waren dan een normale beeldbuis van gemiddelde kwaliteit.
    Ligt dus waarschijnlijk aan wat je gewend bent of wat je eisen zijn tenzij het stom toeval is dat alle die ik gezien heb slechter waren.

    Maar nogmaals, ze zijn niet zo slecht dat ze het aanzien niet waard zijn hoor, zo moeten jullie mij ook weer niet begrijpen.
    Je kunt er gerust lekker naar kijken maar je moet het niet vergelijken met een normale beeldbuis.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Daarnaast blijf ik van mening dat de pj-tv,s die ik gezien heb allen slechter waren dan een normale beeldbuis van gemiddelde kwaliteit.
    Dit vond ik dus altijd ook..... maar het afgelopen weekeind heb ik het laatste model van Sony (KP44-PX3) gezien, naast div andere normale BBtv`s in een half verduisterde ruimte(Its in Rijswijk), met daarop weergegeven de ROTK.
    En moest ik eerlijk bekennen dat het beeld van de Sony een erg mooi,rustig en filmisch plaatje gaf met een mooie zwartweergave, in vergelijking met de andere tv`s die ik toch echt minder vond.

    Kan natuurlijk aan de af/instelling van de tv`s gelegen hebben, maar toch......

    mvg henk

  25. #25

    Standaard

    Om te beginnen met de lichtinval, in mijn oude opstelling moest ik altijd altijd achter de gordijnen dichtdoen overdag om niet de achter mij gelegen flat in het scherm van de normale beeldbuistv te zien. Dit is niet het geval met mijn ontspiegelde projectietv. Verder heb ik de zitplaatsen verspreid in een hoek van 45 graden voor het scherm, merk daarbij niets van anders beeld. Wel als ik ga staan, maar ja ik kijk meestal in zittende positie naar beeld. Had laatst overigens koper van mijn Denon 3802 thuis, die meende eerst naar lcctv te zien, zo goed was de beeldkwaliteit in zijn ogen. Ik moet wel zeggen dat ik met behulp van testdvds de beeldkwaliteit van de projectietv zelf ingesteld heb.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •