Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 77 worden weergegeven.
  1. #26
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dutch

    Dit vond ik dus altijd ook..... maar het afgelopen weekeind heb ik het laatste model van Sony (KP44-PX3) gezien, naast div andere normale BBtv`s in een half verduisterde ruimte(Its in Rijswijk), met daarop weergegeven de ROTK.
    En moest ik eerlijk bekennen dat het beeld van de Sony een erg mooi,rustig en filmisch plaatje gaf met een mooie zwartweergave, in vergelijking met de andere tv`s die ik toch echt minder vond.

    Kan natuurlijk aan de af/instelling van de tv`s gelegen hebben, maar toch......
    Ik wil jouw ervaring gerust van je aannemen want ik praat over modellen van minimaal 1 jaar geleden en dus niet de laatste nieuwe waarschijnlijk.
    Als jij zeg dat het er prima uitzag dan neem ik dat zeker van je aan.

  2. #27
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos
    Om te beginnen met de lichtinval, in mijn oude opstelling moest ik altijd altijd achter de gordijnen dichtdoen overdag om niet de achter mij gelegen flat in het scherm van de normale beeldbuistv te zien. Dit is niet het geval met mijn ontspiegelde projectietv. Verder heb ik de zitplaatsen verspreid in een hoek van 45 graden voor het scherm, merk daarbij niets van anders beeld. Wel als ik ga staan, maar ja ik kijk meestal in zittende positie naar beeld. Had laatst overigens koper van mijn Denon 3802 thuis, die meende eerst naar lcctv te zien, zo goed was de beeldkwaliteit in zijn ogen. Ik moet wel zeggen dat ik met behulp van testdvds de beeldkwaliteit van de projectietv zelf ingesteld heb.
    Om te beginnen is licht inval iets anders dan spiegeling in het beeld wat jij dus had maargoed, een tevreden bezitter dus.
    Mag ik vragen wat de kijkafstand is en over welk toestel het gaat. :P


    @Martin.
    Je leest het, mijn ervaringen ermee zijn dus niet goed (voor mijn eisen dan) maar er zijn er ook zat die er wel positief tegenover staan.
    Zelf kijken kan dus zeker uitsluitsel geven en is dus ook de moeite waard. :P

  3. #28

    Standaard

    De kijkafstand is circa 3 m. Het toestel is een Samsung, zie ook:http://www.samsung.com/nl/products/t.../sp_43w6hf.asp. Alleen zou ik hem nu niet opnieuw kopen, want Samsung wil niet meewerken aan callibratie van toestel door vrijgave codes.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #29
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos
    want Samsung wil niet meewerken aan callibratie van toestel door vrijgave codes.
    Wat is dat nou weer voor iets raars van Samsung

  5. #30

    Standaard

    Ik ga binnenkort wel even een paar winkels bij langs en zal hier mijn conclusie wel posten.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos
    want Samsung wil niet meewerken aan callibratie van toestel door vrijgave codes.
    Wat is dat nou weer voor iets raars van Samsung
    Niet alleen Samsung. Was laatst bij Itc home theater in Emmeloord en hoorde toen toevallig dat Pioneer ook al zo stug is... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #32

    Standaard

    Ik heb al 3 jaar een 52 inc Thomson, en ben er nog steeds dik tevreden over.

    Grtz.Henny
    Mijn Collectie
    Mijn Homepage safetrader Co-StarTrader

  8. #33
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Sinds ik vandaag een paar projectie tv,s heb gezien van waarschijnlijk de laatste generatie (had de modellen nog niet eerder gezien) moet ik mijn eerdere mening toch wijzigen.
    Deze modellen van o.a Sony zagen er gewoon goed uit wat beeld kwaliteit betrefd.
    Ook het uiterlijk van de gehele kast is er op vooruit gegaan ten opzichte van de `oudere` modellen.
    Degeen die ik vandaag gezien had zaten in de prijsklasse van zo,n 2 a 3000 euro,s.
    Maar eerlijk is eerlijk, het beeld zag er gewoon tiptop uit voor een projectie tv.
    Het ging hier overigens wel om dvd weergave.

    Bij deze heb ik dus mijn mening herzien. :wink:

  9. #34
    Peter Boers
    Guest

    Standaard

    Ik ben al 2 jaar of zo, in het bezit van de Sony 50SX200, een 50" (125 cm) diagonaal met een diepte van 35cm.

    Na maanden zoeken naar een plasma scherm i.c.m. een tuner die ik wel mooi vond, kwam ik de Sony tegen.

    De kabel TV is een verschrikking maar gelukkig met een goede satellietontvanger en DVD speler via RGB ziet het beeld er prachtig uit.
    Je ergert je nu nog alleen als de cameraman z'n onderwerp nog niet goed scherp heeft

    Nadeel, het geluidsniveau van de ventilator, je hoort toch dat ding zoemen in een stille woonkamer. En het verbruik is zo'n 200 Watt. Ook het vervangen van de lamp schijnt kostbaar te zijn maar dan heb je weer een nieuwe TV als het ware.

    De geluidsweergave mag, wat mij betreft ook nog wat beter, al is fake dolby surround toch wel heel gaaf.

  10. #35

    Standaard

    Hoi Martin,

    Ik ben al drie jaar de gelukkige bezitter van een Sony breedbeeld-projectieTV (90cm breed). Het beeld is zeer goed en je kan zelfs de speakers instellen als centrespeaker voor je surroundsystem. Het probleem met die demodingen in de winkels is dat ze nooit goed staan afgesteld. Ik wil overstappen op een beamer? dus heb mijn TV in de aanbieding. Zie forum Hardware te koop aangeboden/gevraagd.

  11. #36

    Standaard

    Op mijn projectietv heb ik veel last van aliasing achtige lijnen. Viel eerst alleen op tijdens dvd kijken maar ook tijdens tv uitzendingen is het te zien.
    Iemand enig idee hoe dit komt en belangrijker hoe kan ik dit oplossen?

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Op mijn projectietv heb ik veel last van aliasing achtige lijnen. Viel eerst alleen op tijdens dvd kijken maar ook tijdens tv uitzendingen is het te zien.
    Iemand enig idee hoe dit komt en belangrijker hoe kan ik dit oplossen?
    je scherpte instelling laag zetten?
    kijk anders in je service menu - TV op stanby zetten en op de de beide - knopjes drukken op je toestel.

    maar die witte lijntjes krijg je toch niet helemaal weg hoor zeker niet als die lijntjes diagonaal over het scherm lopen.

    ook ik ben nog steeds super tevreden met mijn thomson 52 inch scherm, ook mijn volgende aankoop wordt zo'n tv. Thomson komt met een dlp projectie tv, alleen is die wel een stuk duurder.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  13. #38

    Standaard

    Het zijn lijnen die echt op aliasing lijken. Dus bewegende lijnen rond een veelal (snel) bewegend voorwerp of achtergrond.
    Bijv een hek met zijn verticale tralies daar zie je dan lijnen omheen als de camera beweegt.

  14. #39

    Standaard

    Heb je wel eens in het menu gekeken naar "convergie" dat je drie + + + ziet staan, je moet dan eens kijken of er dan net naast die lijntjes ook het beeld er iets naast staat. dat betekend dat de lampen niet precies op het juiste punt staat afgesteld.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  15. #40

    Standaard

    Ik heb gister de Sagem Axium projectie tv gezien bij de BCC in eindhoven, maar dat beeld was wel ontzettend strak, ook maakte het niet uit vanuit welke hoek je keek naar het beeld, het bleef gewoon perfect (in tegenstelling to andere projectie tv's).. Maarehh. de kleur.. zilver.. waarom? ik heb daar zo'n hekel aan, zelfs in het donker valt de tv dan teveel op..

  16. #41

    Standaard

    In nl.hobby.thuisbioscoop lees ik heel slechte geluiden over de Sagem 50 ", vooral op het punt van gelijk oplopen beeld en geluid via surround sets.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #42

    Standaard

    De Sagem heb ik ook bij media markt zien staan, en inderdaad erg mooi beeld. De Sagem is wel een andere techniek qua weergeven n.l DLP techniek.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  18. #43

    Standaard

    Ik zou zelf voor een beetje betaalbare mooie tv kijken naar de sony lcd rpt's, ik heb zelf de 60 inch (!) versie hiervan gezien bij raf, ziet er echt goed uit met normaal tv materiaal en een zeer sexy styling. Ik zou zelf de 42 of 50 inch versie nemen. Niet het meest spectaculaire beeld maar vrijwel geen artifacts en ook redelijk goed beeld vanaf kabel (itt lcd/plasma). Alleen zwart is niet totaal zwart, ik denk dat met een beetje calibratie dit nog wel verbeterd kan worden.

  19. #44
    TheLastHero
    Guest

    Standaard

    Ik zou zelf voor een beetje betaalbare mooie tv kijken naar de sony lcd rpt's,
    Ik heb dit ook gezien, helaas is het grote nadeel dit van deze tv's dat er stof aan de binnenkant van de glasplaat kan komen en de stof kan je niet zelf verwijderen

  20. #45

    Standaard

    even een kickje hier,
    de nieuwste PJ tv's zijn dus gewoon goed, maar dat geldt ook voor CRT, LCD en plasma en projectors. Stel je hebt 2 tot 3000 euro, je wilt minimaal 70cm en goed beeld, wat is dan wijsheid om te kopen?

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    even een kickje hier,
    de nieuwste PJ tv's zijn dus gewoon goed, maar dat geldt ook voor CRT, LCD en plasma en projectors. Stel je hebt 2 tot 3000 euro, je wilt minimaal 70cm en goed beeld, wat is dan wijsheid om te kopen?
    Een projector...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #47

    Standaard

    Ja zeg meneer Kostwinder, wij willen natuurlijk wel degelijke argumenten...

    Ik heb DLP-RPTVs ook maar bij mij opties gevoegd nadat ik de Sagem Axium bij de MM had gezien, wat een prachtig beeld! DLP-RPTVs zijn in Nederland niet zo goed verkrijgbaar, maar dat wordt vast beter. Ik geloof niet dat ze echt onderdoen voor een projector. Wie weet meer?

  23. #48

    Standaard

    kijk dan ook eens naar de Optoma Themescene RD50, die is IMHO net iets mooier dan de Axium..

  24. #49

    Standaard

    Ik zou um graag zien Dre, maar waar? Wat is je aan positieve en wellicht ook negatieve zaken opgevallen ten opzichte van de Sagem Axium? Weet jij hoe het zit met de problemen ten aanzien van vertraging van eht beeld ten opzichte van het geluid bij gebruik van een receiver?

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    even een kickje hier,
    de nieuwste PJ tv's zijn dus gewoon goed, maar dat geldt ook voor CRT, LCD en plasma en projectors. Stel je hebt 2 tot 3000 euro, je wilt minimaal 70cm en goed beeld, wat is dan wijsheid om te kopen?

    Tja dat ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat je wil, en hoe en waar je alles eventueel kwijt kan.

    Een PJ tv kan heel mooi zijn zag er laatst een bij Correct Rotterdam, een Sony met een diagonaal van ong 1.25, weet het niet helemaal meer zeker maar dat zag er zeer strak uit en koste iets van rond de 3000 euro dacht ik.

    Maar als je natuurlijk echt groot wil dan zal je een projector moeten nemen maar lijkt mij persoonlijk niks om Philip Freriks ineens levensgroot in je huiskamer te hebben bv :wink: want neem aan dat je het ook als gewone tv wil gebruiken?

    Maar ik zou persoonlijk als het voor tv vervanging is gaan voor een PJ tv vind die toch wel erg mooi tegenwoordig en stukken goedkoper dan een plasma of lcd tv als je een wat groter formaat neemt bv + 1 meter.
    Grtz Ron

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •