Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 77 worden weergegeven.
  1. #51
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G

    Maar ik zou persoonlijk als het voor tv vervanging is gaan voor een PJ tv vind die toch wel erg mooi tegenwoordig
    Er zijn er vandaag de dag inderdaad bij die een zeer mooi plaatje leveren, dat viel mij een tijdje geleden ook op.
    Een dermate mooi beeld dat je je er zeker niet voor hoef te schamen.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Ja zeg meneer Kostwinder, wij willen natuurlijk wel degelijke argumenten...

    Ik heb DLP-RPTVs ook maar bij mij opties gevoegd nadat ik de Sagem Axium bij de MM had gezien, wat een prachtig beeld! DLP-RPTVs zijn in Nederland niet zo goed verkrijgbaar, maar dat wordt vast beter. Ik geloof niet dat ze echt onderdoen voor een projector. Wie weet meer?
    Dit was een degelijk argument... behoeft toch geen toelichting meer Moondust... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Dit was een degelijk argument... behoeft toch geen toelichting meer Moondust... :wink:
    Dan heb jij zeker nog geen recente 50" DLP-RPTV gezien...

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Ik zou um graag zien Dre, maar waar? Wat is je aan positieve en wellicht ook negatieve zaken opgevallen ten opzichte van de Sagem Axium? Weet jij hoe het zit met de problemen ten aanzien van vertraging van eht beeld ten opzichte van het geluid bij gebruik van een receiver?
    Ik heb em zelf niet, maar ik heb op verschillende plekken gelezen dat die niet het probleem van de vertraging van het geluid zou hebben..
    Tevens is die in zwart en niet dat oerlelijke zilver.. (ik begrijp dat nog steeds niet waarom men een zilveren tv ofzo wil hebben, zelfs in het donker is de kast nog zeer goed zichtbaar.. YUK!)

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Dit was een degelijk argument... behoeft toch geen toelichting meer Moondust... :wink:
    Dan heb jij zeker nog geen recente 50" DLP-RPTV gezien...
    Doh, nog nooit........haha!

    Is mooi maar geen partij voor een goede projector die altijd groter beeld heeft wat meer impact geeft, wat je echt in een film doet opzuigen. Daar kan nu niet, morgen niet en nooit niet een projectie tv aan tippen hoe mooi het beeld ook zal worden. Punt. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #56

    Standaard

    Een groot beeld betekent niet dat het ook een goed beeld is. Een DLP-RPTV met een diagonaal van 65"vind ik zelf al groot zat. Ik ben wel benieuwd hoe dat beeld zich verhoudt tot een projector (+scherm) in dezelfde prijsklasse.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Een groot beeld betekent niet dat het ook een goed beeld is. Een DLP-RPTV met een diagonaal van 65"vind ik zelf al groot zat. Ik ben wel benieuwd hoe dat beeld zich verhoudt tot een projector (+scherm) in dezelfde prijsklasse.
    Dat geldt ook andersom. Een klein beeld is niet altijd scherper of mooier. :wink: Maar als je voor 1500 / 2000 een projector of projectie tv wilt kopen zijn er genoeg projectoren die absoluut beter zijn en niet alleen omdat het beeld groter is. Zeker weten. :wink: Neemt niet weg dat lcd / plasma / projectie tv enz. ook geweldig mooi kan zijn. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Neemt niet weg dat lcd / plasma / projectie tv enz. ook geweldig mooi kan zijn. :wink:
    Op dit moment zijn er nog geen fatsoenlijke lcd/plasma tv's die ook nog betaalbaar zijn.. De huidige van rond de 3000 euro zijn gewoonweg bagger..

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Neemt niet weg dat lcd / plasma / projectie tv enz. ook geweldig mooi kan zijn. :wink:
    Op dit moment zijn er nog geen fatsoenlijke lcd/plasma tv's die ook nog betaalbaar zijn.. De huidige van rond de 3000 euro zijn gewoonweg bagger..
    Echt bagger zijn ze echt niet allemaal hoor, maar te duur en echt perfect zijn ze verre van allemaal inderdaad nog. Kwestie van tijd. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #60
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    De huidige van rond de 3000 euro zijn gewoonweg bagger..
    Kijk eens naar schermen van NAD, D-Boss enzo.
    Weet zeker dat je deze mening zal hetzien.

    En laten we wel wezen, een crt beeldbuis is ook verre van perfect ondanks dat ze ook veel geld kunnen kosten. :wink:

  11. #61

    Standaard

    Het meeste is in dit topic volgens mij al gezegd. Zelf ben ik in het bezit van een Toshiba 50" projectie tv, deze heb ik nu zo'n 2,5 jaar en daarvoor heb ik zo'n 7 jaar een Pioneer projectie tv gehad. Enige ervaring heb ik er dus wel mee.

    Het probleem met projectie tv's in de winkel bekijken is dat ze, net als alle andere tv's in de winkel overigens, zo ongelovelijk beroerd staan afgesteld. En bij projectie wordt dan alles was slecht is natuurlijk nog eens opgeblazen. Toen ik mijn huidige TV ook uit de doos haalde schrok ik in eerste instantie ook, maar nadat ik hem eerst zelf eens had afgesteld en vervolgens de tv heb laten calibreren door ITC was het 8)

    Ik heb er twee en half jaar geleden een kleine 2000 euro voor betaald. Zeker op dat moment was het enige alternatief als ik een dergelijk groot beeld wilde een lcd projector. Echter praktische redenen deden mij toen toch besluiten om voor een projectie tv te gaan. Dingen zoals het feit dat je nog een aparte tv tuner bij de projector nodig hebt en ook zaken als iets doms zoals teletekst en zo.

    Jack

  12. #62

    Standaard

    en Martin heb je er inmiddels al 1 in bezit?

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jack van Dijk
    Echter praktische redenen deden mij toen toch besluiten om voor een projectie tv te gaan. Dingen zoals het feit dat je nog een aparte tv tuner bij de projector nodig hebt en ook zaken als iets doms zoals teletekst en zo.
    Juist, dat is iets waar veel mensen niet bij stil staan als ze een projector kopen.. Voor puur alleen film is een projector natuurlijk voldoende (met een losse dvdspeler natuurlijk), maar wil je ook nog echt tv kijken tja...

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jack van Dijk
    Echter praktische redenen deden mij toen toch besluiten om voor een projectie tv te gaan. Dingen zoals het feit dat je nog een aparte tv tuner bij de projector nodig hebt en ook zaken als iets doms zoals teletekst en zo.
    Juist, dat is iets waar veel mensen niet bij stil staan als ze een projector kopen.. Voor puur alleen film is een projector natuurlijk voldoende (met een losse dvdspeler natuurlijk), maar wil je ook nog echt tv kijken tja...
    Een projector is inderdaad een toegevoegde waarde en moet je niet als tv gaan gebruiken. Ikzelf zit in ieder geval series e.d. gewoon op mijn Tau breedbeeld te kijken. Films gaan natuurlijk metersbreed!.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #65

    Standaard

    Heeft iemand al een Loewe Articos 55" DLP RPTV in actie gezien? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Volgende week ga ik um zelf bekijken bij Correct in Rotterdam. Vanwege het 65-jarig jubileum van Correct gaat deze RPTV op dinsdag 26 april 2005 van de hand voor € 2.499,- ipv van de gebruikelijke € 6.000,- tot € 7.000,-.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Heeft iemand al een Loewe Articos 55" DLP RPTV in actie gezien? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Volgende week ga ik um zelf bekijken bij Correct in Rotterdam. Vanwege het 65-jarig jubileum van Correct gaat deze RPTV op dinsdag 26 april 2005 van de hand voor € 2.499,- ipv van de gebruikelijke € 6.000,- tot € 7.000,-.
    Das natuurlijk niet duur, maar let op dit is wel een tv die inmiddels al een jaar oud is bijna en enkele tests die ik gelezen heb zijn niet zo denderend over het beeld:

    http://ultimateavmag.com/directviewa...ions/704loewe/

    Maar toch hee het is 55" en DLP, en niet zo denderend duur..

  17. #67

    Standaard

    Ach die testen, ik hoor veel liever gedetailleerde verslagen van ooggetuigen.

    Ik ben ook wel erg benieuwd naar de komende generatie DLP RPTVs.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Heeft iemand al een Loewe Articos 55" DLP RPTV in actie gezien? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Volgende week ga ik um zelf bekijken bij Correct in Rotterdam. Vanwege het 65-jarig jubileum van Correct gaat deze RPTV op dinsdag 26 april 2005 van de hand voor € 2.499,- ipv van de gebruikelijke € 6.000,- tot € 7.000,-.
    Das natuurlijk niet duur, maar let op dit is wel een tv die inmiddels al een jaar oud is bijna en enkele tests die ik gelezen heb zijn niet zo denderend over het beeld:

    http://ultimateavmag.com/directviewa...ions/704loewe/

    Maar toch hee het is 55" en DLP, en niet zo denderend duur..
    Hmmm, 2500 voor maar een beeldje van 55" vind ik wel duur :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Hmmm, 2500 voor maar een beeldje van 55" vind ik wel duur :wink:
    Een DLP-projector met dezelfde native resolutie (1280x720) en een scherm kosten bij elkaar meer dan 2500 euro, dus ik begrijp je conclusie niet zo.

  20. #70

    Standaard

    en bv die sagem is nog net iets kleiner (50") en die is 3000..

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Hmmm, 2500 voor maar een beeldje van 55" vind ik wel duur :wink:
    Een DLP-projector met dezelfde native resolutie (1280x720) en een scherm kosten bij elkaar meer dan 2500 euro, dus ik begrijp je conclusie niet zo.
    Voor 2500 euro koop je wel een erg mooie dlp projector en scherm met een meters groot beeld dat meer impact geeft als welke projectie tv dan ook en met een beeld dat menig native 1280x720 projector evenaart. Resolutie alleen staat niet garant voor het beste beeld. Als jij die projectie tv mooier vind wie zal je tegenhouden? is ook mooi maar voor de voordeligste prijs/kwaliteit per inch zijn projectors niet te verslaan. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #72

    Standaard

    Ik ben met je eens dat het uiteindelijk enkel om de beeldkwaliteit gaat, maar je kan geen 854x480 DLP projector of een 1280x720 LCD projector vergelijken met een 1280x720 DLP RPTV. De techniek en de resolutie zullen toch echt hetzelfde moeten zijn. Immers, een LCD-projector heeft bepaalde nadelen t.o.v. DLP en omgekeerd.

    Een 1280x720 DLP projector kost inclusief scherm veel meer dan € 2500,-. Dus indien met een DLP RPTV niet teveel aan kwaliteit wordt ingeleverd ten opzichte van de beeldkwaliteit van een projector, is het wellicht wel een voordelige keuze (de aanbieding van de Loewe DLP RPTV bij Correct bedoel ik hiermee) als je voor DLP wil gaan. Ik heb de Sagem Axium DLP RPTV gezien en dat zag er ongekend goed uit. Als de Loewe hier niet erg veel voor onderdoet, dan overweeg ik um zeker. Uiteraard is een RPTV alleen interessant als je niet met een beelddiagonaal van 3 meter wil projecteren. Dan vallen RPTVs natuurlijk direct af. In mijn geval zou 140cm diagonaal al prima zijn daar ik vrij dicht op het scherm zal zitten (2,5 meter).

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Ik ben met je eens dat het uiteindelijk enkel om de beeldkwaliteit gaat, maar je kan geen 854x480 DLP projector of een 1280x720 LCD projector vergelijken met een 1280x720 DLP RPTV. De techniek en de resolutie zullen toch echt hetzelfde moeten zijn. Immers, een LCD-projector heeft bepaalde nadelen t.o.v. DLP en omgekeerd.

    Een 1280x720 DLP projector kost inclusief scherm veel meer dan € 2500,-. Dus indien met een DLP RPTV niet teveel aan kwaliteit wordt ingeleverd ten opzichte van de beeldkwaliteit van een projector, is het wellicht wel een voordelige keuze (de aanbieding van de Loewe DLP RPTV bij Correct bedoel ik hiermee) als je voor DLP wil gaan. Ik heb de Sagem Axium DLP RPTV gezien en dat zag er ongekend goed uit. Als de Loewe hier niet erg veel voor onderdoet, dan overweeg ik um zeker. Uiteraard is een RPTV alleen interessant als je niet met een beelddiagonaal van 3 meter wil projecteren. Dan vallen RPTVs natuurlijk direct af. In mijn geval zou 140cm diagonaal al prima zijn daar ik vrij dicht op het scherm zal zitten (2,5 meter).
    2.5 meter is wel erg dichtbij op het scherm, ook voor 55" tv al zal dat iets beter gaan dan 3 meter diagonaal projecteren. Ik begrijp dat je een compromis zoek ipv een projector en dan is zo'n tv zeker niet verkeerd, integendeel!.

    Wat jij over resoluties zegt ben ik het niet helemaal met je eens. Er zijn genoeg projectoren die een mooier beeld kunnen geven dan hun 'hogere resolutie' tegenhanger. Resolutie is een, maar hoe je daar technisch mee omgaat is nog veel belangrijker! een 5 megapixel camera is per definitie ook niet altijd beter dan een met 3.2 bv. Impact, feeling en filmische look van het beeld vind ik nog altijd belangrijker dan mooie specs.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    en bv die sagem is nog net iets kleiner (50") en die is 3000..
    Die Sagem zag ik gisteren bij BCC voor 2000 euro staan.

    Zelden ben ik zo onder de indruk geweest van beeldkwaliteit. Dat was echt top. In Eindhoven staat hij naast diverse plasmaschermen. Daarop werd een dvd gedraaid en de kwaliteit was werkelijk om te huilen (van allemaal). Het beeld op die Sagem was vele malen beter.

    Voor mensen die niet groter willen/kwijt kunnen, geen projecter willen om wat voor reden dan ook, kunnen hier een prachtige oplossing in vinden. De diepte valt immers met, ik dacht, 37 cm ook wel mee. Je moet immers toch nog een centerspeaker kwijt.

    Ik zou nog wat uitvoerig willen kijken maar als ik nu moest kiezen, zou ik voor die Sagem gaan. Goh, wie had dat ooit gedacht: een Sagem. Dat is voor mij toch niet het eerste merk waar ik aan denk voor een tv :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    en bv die sagem is nog net iets kleiner (50") en die is 3000..
    Die Sagem zag ik gisteren bij BCC voor 2000 euro staan.

    Zelden ben ik zo onder de indruk geweest van beeldkwaliteit. Dat was echt top. In Eindhoven staat hij naast diverse plasmaschermen. Daarop werd een dvd gedraaid en de kwaliteit was werkelijk om te huilen (van allemaal). Het beeld op die Sagem was vele malen beter.
    2000? hmmm.. de laatste keer dat ik naar de prijs keek in de eindhovense BCC was het nog 2999, ik zal morgen dan nog eens gaan kijken (want 2000 euro begint toch wel interessant te worden).. Maar hou wel rekening mee dat schijnbaar die Sagem problemen met het geluid heeft (out of sync).. (en helaas alleen maar leverbaar in YUK zilver)..

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •