Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 135 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De bouw van een thuisbioscoop

    Zoals sommige van jullie weten ben ik bezig om in mijn huis een kamer om te bouwen tot thuisbioscoop. Na meer dan een maand niets gedaan te hebben ben ik dit weekend weer begonnen en de laatste foto's zijn te vinden op:

    http://www.dvdzone.nl/kijkruimte/

    De laatste update staat bovenaan, als je alles wilt lezen moet je op pagina twee beginnen (link staat onderaan de eerste pagina).

    Als het geheel af is komt er een beschrijvend artikel op DVD.nl over de bouw van de kamer met tips en achtergrondinformatie.
    Eric van Ballegoie

  2. #2

    Standaard

    wel errug cool zeg, niet normaal, als ik later op mezelf woon en het geld ervoor heb lijkt mij zon project erg strak!

    Mijn complimenten met wat je aant doen bent

    strak man

  3. #3

    Standaard

    Ga zo door

    Erg leuk wat he aan het doen bent, hoop in de toekomst ook zoiets te kunnen realiseren.

  4. #4

    Standaard

    Sjees man, wat een karwei....maar wat een resultaat. Mijn vrouw zat mee te kijken en ik zei: "Wow, dat wil ik ook!". Reactie was:"Vergeet het maar, dat komt er hier niet in!".
    Hahaha, dusse.....als alles klaar is mag ik dan een keertje bij jou komen genieten?

  5. #5

    Standaard

    Hallo Eric,
    Schitterend project ... waar ik nou zo benieuwd ben zijn de kosten. Kun je een schatting geven van de kosten; 5000,-, 10.000,- of meer???

    Met groet,


    Johan.
    Johan Vorsterman van Oijen

  6. #6

    Standaard

    Hoi,

    Allemaal dank voor de leuke reacties! Ik heb weer wat nieuwe foto's op de pagina gezet, dus klik op de link in de eerste post van deze thread voor een update.

    Wat betreft de kosten: Inclusief alle apparatuur loopt het uiteraard redelijk in de papieren, maar het blijft allemaal redelijk te overzien. Ik heb geen high-end spullen dus vallen de kosten wat dat betreft nogal mee. De bouw van de kamer probeer ik zo low-budget mogelijk te doen (wachten op aanbiedingen enzo), maar ik denk dat ik ergens rond de fl 2500 voor de kamer zal uitkomen, valt dus wel mee. Ik moet het allemaal nog uitrekenen als ook de vloerbedekking gekocht is, alle bonnen liggen op een stapel
    Eric van Ballegoie

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    ik denk dat ik ergens rond de fl 2500 voor de kamer zal uitkomen, valt dus wel mee.
    Valt dus wel mee?? Da's een koopje!! Ik vermoed dat je de uren niet hebt meegerekend?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Valt dus wel mee?? Da's een koopje!! Ik vermoed dat je de uren niet hebt meegerekend?
    Hehe Nee, de uren zitten er niet bij. Vrijwel alles heb ik alleen gedaan dus zitten er aardig wat uren van mijn persoontje in....
    Eric van Ballegoie

  9. #9

    Standaard

    Gaaf!!!
    Leuk dat je nu weer tijd hebt om er weer aan te werken... Ik zal nu weer regelmatig ff checken...

  10. #10

    Standaard

    WOW.

    Het is dat ik nog niet op mezelf woon, ben 17 jaar oud en het geld niet heb. Maarn anders zou ik zoiets toch ook wel grappig vinden. Ziet er egt retestrak uit gek.


    Heb je trouwens al een idee voor de bank of stoelen ofzo, anders raad ik je aan een Bioscoopstoel te kopen. Zou wel enorm heftig zijn.


    Keep up the good work!!!
    I make him an offer he can't refuse!

    ( Godfather )

  11. #11

    Standaard

    nou ik ben nu 21 en heb een eigen woning en mijn woonkamer dient nu gewoon als HT maar moet veel mooier en beter gaan worden, later in mijn echte huis moet ik ook zo'n kamer als eric hebben anders niet...

    en eric als je tips en zo heb....natuurlijk niet voor jezelf houden he...wel met de lieve leden van DVD.nl delen ik zal trouwens 1 dezer dagen ook even foto's van mijn "biosje" op mijn site planten....maar dat is lang niet zo mooi als dat van jou eric ..
    Waarom in de realiteit geloven, als ontsnappen er aan veel leuker is...

    mijn collectie

  12. #12

    Standaard

    Johan,

    Ik ben nu zelf 23 dus wellicht over twee jaar....
    Binnenkort zal ik een artikel over de bouw van mijn HT schrijven met daarin allerhande tips en wetenswaardigheden voor mensen die zo gek zijn om ook zoiets te gaan doen.
    Eric van Ballegoie

  13. #13

    Standaard

    Heel stoer!!
    Wordt het geen sauna daarbinnen, gelet op de hoeveelheid isolerend materiaal die je hebt aangebracht?
    En die vloerplaten die je gebruikt, die helpen toch vooral tegen contactgeluiden? Ik denk niet dat de lange golfvormen uit een subwoofer daardoor worden tegengehouden?

  14. #14

    Standaard

    OMG!! Dit is echt stoer!

    Zat laatst nog te denken van als ik een groot huis heb om 1 kamer als bioscoop in te richten, dus zwarte muren met rood tapijt, bios stoelen etc... dus precies zoals jij bezig bent, echt super

    Maaruh ff wat vraagjes:

    Waarom gebruik je een pc ipv. een standalone dvd speler?
    Waarom deze projector en geen beamer ofzo? ( wat kostte dat ding btw. als 1 CRT al zoveeel kost, levensduur?)

  15. #15

    Standaard Re: De bouw van een thuisbioscoop

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Als het geheel af is komt er een beschrijvend artikel op DVD.nl over de bouw van de kamer met tips en achtergrondinformatie.
    Robin, ik denk dat je antwoorden in dit artikel komen te staan maar weet niet wanneer dat ie klaar is

  16. #16

    Standaard

    Mark S:

    Er is een ventilatiekanaal in de kamer ingebouwd waardoor lucht van buiten af de kamer wordt ingeblazen. Of dat afdoende is weet ik niet, maar indien noodzakelijk kan ik meer kanelen aanleggen, kleine moeite.

    De vloerplaten denken in principe vooral de hogere tonen, maar ook bij 40 Hz is de demping al meer dan 10 dB, hogere tonen worden veel meer gedempt. Contactgeluiden zijn na installatie van deze platen (die 3 cm dik zijn) inderdaad vrijwel geheel verdwenen.

    Robin :

    Ik gebruik een PC omdat deze progressive scan beelden kan weergeven (kijk voor meer info op: http://www.dvdzone.nl/pc/ ) wat een veel betere beeldkwaliteit oplevert dan een stand-alone speler.

    De projector kost nieuw meer dan 30.000 gulden, ik heb hem echter tweedehands. Waarom zo'n grote CRT projecto en niet een nieuwe kleine LCD, of DLP beamer? Omdat de beeldkwaliteit van CRT projectoren veel beter is. Een moderne beamer is scherper, maar heeft een veel slechter contrast (zwart is niet zwart, maar grijs omdat er altijd licht doorlekt) en ook de kleurweergave is niet goed, in ieder geval niet zo realistisch als bij een CRT projector..

    Maar zoals mark9534 al opmerkte, binnenkort komt er een zeer groot artikel met erg veel info over dit soort zaken.
    Eric van Ballegoie

  17. #17

    Standaard

    Kan niks anders zeggen dan.................STOER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . Nu weet ik wat ik wil als ik me huisje krijg

  18. #18

    Standaard

    Eric, proficiat met jouw installatie. Ik ben onlangs eens aan het surfen geweest op zoek naar CRT projectoren, maar ik vind die nog steeds veeeeeeeel te duur. Is het mogelijk dat deze nog in prijs zullen zakken ?

    Groeten,

    Wim (zo, nu weet iedereen m'n echte voornaam )
    Jl ipv wbo Fmmfo !!!

  19. #19

    Standaard

    SUPERVET!!!
    Ik heb niet eens surroundsound! Maar daar komt nog wel verrandering in!

    Keep on the good work!

  20. #20

    Standaard

    sjees eric... ik moet zeggen: je bent mijn grote voorbeeld

    Ik ga over een anderhalf jaar ongeveer samenwonen mijn mijn vriendin, en ik heb de mazzel dat die ook graag zo'n (bios-room) wil hebben...

    Tegen die tijd zal ik je wel een emailtje sturen voor de bouwtekeningen
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  21. #21

    Standaard

    Ben mijn vriendin sinds het zien van jou HT project aan het "bewerken".

    Zo van zou best een grotere TV willen maar ja tis zo'n bakbeest in de woonkamer... of

    Zo'n beamer is best stoer... maarja... wil eigenlijk dat ding niet in de woonkamer aan het plafond hebben... of

    Als ik achter speakers koop... zou ik ze eigenlijk aan de muur willen hangen. Maar das eigenlijk geen gezicht...

    Eigenlijk zou ik wel een aparte kamer willen voor mijn audio set (straks HT set) dan kan ik tenminste muziek luisteren als jij TV kijkt

    etc...

  22. #22

    Standaard

    Get rid of your girlfriend, geef haar de halve inventaris mee en dan heb je plek zat om de hele zooi naar eigen goeddunken op te zetten.
    Gaat mij niet lukken, in gemeenschap van goederen getrouwd, koophuis is dus voor de helft van haar, en als ik niet oppas wordt dan ook meteen mijn dvd-collectie gehalveerd. Dus qua ruimte en dvd-genot schiet ik er niets mee op. Hitman gezocht voor weinig....

  23. #23

    Standaard

    Dit is denk ieders droom, die van mij in ieder geval. Ik hoop dat ik tegen de tijd dat ik op mijn eigen woon geen vriendin heb die gaat zeuren, want het is volgens mij wel zeldzaam als je vriendin ook een bios-room wil hebben (Edwin)

  24. #24

    Standaard

    Aan de ene kant vind mijn vriendin een apart muziek/HT kamer overdreven maar aan de andere kant zou ze ook blij zijn als mijn middel grote (1m hoog) B&W 330i's uit de woonkamer verdwijnen.

    Uit eindelijk kom ik er denk ik wel

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Dit is denk ieders droom, die van mij in ieder geval. Ik hoop dat ik tegen de tijd dat ik op mijn eigen woon geen vriendin heb die gaat zeuren, want het is volgens mij wel zeldzaam als je vriendin ook een bios-room wil hebben (Edwin)
    Nou gelukkig ben ik ook weer 1 van de gelukkige die zo'n vriendin heeft getroffen

    Oh ja ze is te koop...

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •