Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 135 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michiel
    nou eric petje af hoor, het begint nu ergens op te lijken!!!!
    maar volgens mij is het nog niet helemaal af!! ??
    wat moet er nog gebeuren?
    Klopt! De voorzijde van de kamer moet (rondom het scherm) nog vierzien worden van zwarte, dempende noppenplaten. Verder moet echterin de kamer nog het 'luik' voor de PC worden dichgemaakt en moet de DVD-ROM drive in de muur ingebouwd worden. Verder moeten de bioscoopstoelen nog opnieuw bekleed en zwart geverfd worden.
    Ook moet er op de randen van het tapijt wat aan de muren zit een lijst komen om het geheel netjes af te werken... Al met als nog een aantaal weekjes werk, maar niet echt heel veel meer.
    Eric van Ballegoie

  2. #52

    Standaard

    Waar is die stage voor? En wat voor bekabeling gebruik je tussen de HT-PC en de beamer en versterker?

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap Kokenberg
    Waar is die stage voor?
    Je moet toch een plekje hebben waar je waardig je oscars kan uitreiken?

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap Kokenberg
    Waar is die stage voor? En wat voor bekabeling gebruik je tussen de HT-PC en de beamer en versterker?
    Op die stage achterin de kamer komen vijf bioscoopstoelen te staan.
    Tussen de HT-PC en de projector komt een VGA -> 5x BNC kabel en tussen de HT-PC en de versterker komt een digitale coaxkabel, deze is reeds onder de vloer door getrokken.
    Eric van Ballegoie

  5. #55

    Standaard

    Eric,

    Allereerst complimenten voor hoe je het hebt opgezet ! Ziet er fantastisch uit !

    2 vragen:

    1 - Waarom gebruik je niet zoals in de bioscoop meerdere speakers aan de zijkanten ? Is dit nog niet haalbaar met de versterkers van nu ?

    2- Kijk je ook tv e.d. straks in je HT of enkel DVD's ? In dat geval hoe vaak kijk jij (ongeveer) dvd's ?

    Groeten,

    Ray

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RaymonE
    Waarom gebruik je niet zoals in de bioscoop meerdere speakers aan de zijkanten ?
    Aangezien de meeste DVD´s zijn ge-remixed voor de thuis-opstelling (dus boxjes voor en achter) lijkt het me ZEER onverstandig van Eric als hij de bioscoopopstelling gaat hanteren, zo verknal je het hele geluidsbeeld. Maar dat weet hij waarschijnlijk zelf ook wel...

  7. #57

    Standaard

    Ik zie dat je voor je front en center 3 gelijke luidsprekers gebruikt (Magnat Concept 1200 )
    Mijn vraag is nu, hoe kom je aan die 3de luidspreker?
    Luidsprekers worden normaal per paar verkocht.
    Dus ik was wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan.

    Voor de rest vindt ik het en zeer interesant project om te volgen, en er misschien in de toekoms nog mijn voordeel me kan doen.

  8. #58

    Standaard

    het lijkt me dat je speakers gewoon los kan kopen hoor... als het niet speciaal linkse/rechtse speakers zijn... waarom niet?

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM
    het lijkt me dat je speakers gewoon los kan kopen hoor... als het niet speciaal linkse/rechtse speakers zijn... waarom niet?
    Mij lijkt het persoonlijk niet zo gewoon dat winkels luidsprekers per stuk verkopen.

    Ten eerste lijkt mij dat de 99% per paar verkocht wordt, en ten tweede denk ik dat de winkel het niet zo ziet zitten om met een enkele luidspreker te blijven zitten.

  10. #60

    Standaard

    Ik denk dat Eric niet bij de eerste de beste Scheer & Foppen of Megapool is wezen shoppen voor de boxen, dus het lijkt me aardig waarschijnlijk dat in een goede audio-speciaalzaak je gewoon losse boxen kunt kopen... zoiets heet service, iets waar de hierboven genoemde massaketens nog iets van kunnen leren...

  11. #61

    Standaard

    De speakers komen bij Correct uit Rotterdam vandaan, de eerste twee heb ik als paar gekocht, en anderhalf jaar later liep ik bij toeval tegen een enkele overgebleven speaker op (ook bij Correct) die ik toen meteen voor een zacht prijsje heb meegenomen...

    De achterspeakers, vier stuks, heb ik als twee paar van twee gekocht...
    Eric van Ballegoie

  12. #62

    Standaard

    Dus toch met een beetje geluk tegen die 3de luidspreker aangelopen.

    Nu is er nog een ding die ik graag wil weten over die luidspreker die je als center gaat gebruiken.
    Ik neem aan dat je die center luidspreker niet rechtop gaat zetten, maar plat gaat neer leggen.
    Hoe zit het dan met de afstraling van het geluid ?
    Bij "echte" center luidsprekers zie je vaak dat ze op een speciale manier zijn opgebouwd, 2 wat grotere woofers met daar tussen in de tweeter.
    Deze opstelling moet het afstralen van het geluid gunstig beinvloeden.
    Maar hoe zit dat nu als je dus een "normale" luidspreker gebruikt in plaats van een "echte" center luidspreker ?

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie

    Op die stage achterin de kamer komen vijf bioscoopstoelen te staan.
    Hey Eric,
    Waar heb je die stoelen gekocht?? Zijn ze nieuw?
    Ik wil er ook graag 2 of 3 maar als ik het aan iemand anders vraag krijg ik nooit antwoord, ook niet van bseated

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Ik denk dat Eric niet bij de eerste de beste Scheer & Foppen of Megapool is wezen shoppen voor de boxen, dus het lijkt me aardig waarschijnlijk dat in een goede audio-speciaalzaak je gewoon losse boxen kunt kopen... zoiets heet service, iets waar de hierboven genoemde massaketens nog iets van kunnen leren...
    Dit klopt je kan bij de speciaalzaak gewoon losse boxen bestellen of meteen meenemen natuurlijk

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camille
    Ik wil er ook graag 2 of 3 maar als ik het aan iemand anders vraag krijg ik nooit antwoord, ook niet van bseated
    Das vaag? Ik zat er aan te denken om er een stel of wat voor in mijn nieuwe huisje te kopen...

    Mmmmmm... Dikke bummer... zal ze ook eens met mail bestoken

  16. #66
    Spais
    Guest

    Standaard

    [Dit is me eerste post, maar ik moet toch even reageren hierop!]

    Jeetje wat een gaaf project zeg! Ik volg het nu al een tijdje en ik kan maar 1 ding zeggen: echt helemaal te gek!.. Ik zit al met smart te wachten op de volgende foto's! Wanneer kunnen we weer iets verwachten?

  17. #67

    Standaard

    Vandaag heb ik dit ultieme project van dichtbij mogen aanschouwen

  18. #68

    Standaard

    Wat je ziet is met geen pen te beschrijven. In een woord: KICKUH...

    Ik waande me even in het oude Rotterdamse Luxor theater. Allemachtig gaaf... dit is de droomwens van elke film/DVD liefhebber.

  19. #69

    Standaard

    Goh, ik wist niet dat Eric ook open dagen had...

  20. #70

    Standaard Luisterruimte

    Hoi Eric ik ben al de duizendste die het zegt maar wat wordt het MOOOOOOI, maar ik zelf kan ook nog wel wat tips gebruiken over mijn eigen slaap/luisterruimte.
    Mij pa en ma gaan verhuizen nu krijg ik dus ook een grotere kamer en ben nu een beetje aan het schuifen (op tekening) met de apparatuur, nu is mijn vraag of er mensen zijn die nog goede aanpassingen hebben voor mij huidige plan van opstelling.
    Ik heb de tekening bijgesloten.
    Alvast bedankt

  21. #71

    Standaard

    Paul,

    Hartelijk dank voor de complimenten, ik wordt helemaal verlegen

    Ik heb trouwens weer wat nieuwe foto'tjes op de site geplaatst, met wat beelden van de huidige situatie. Ik zal vanmiddag nog wat foto'tjes erbij gooien.

    http://www.dvdzone.nl/kijkruimte
    Eric van Ballegoie

  22. #72

    Standaard Re: Luisterruimte

    Citaat Oorspronkelijk gepost door noXS21
    Hoi Eric ik ben al de duizendste die het zegt maar wat wordt het MOOOOOOI, maar ik zelf kan ook nog wel wat tips gebruiken over mijn eigen slaap/luisterruimte.
    Ziet er goed uit! Ik zou zou geen op of aanmerkingen weten!
    Als je zover ben, post dan wat plaatjes hier op het forum !
    Eric van Ballegoie

  23. #73

    Standaard Bedankt

    Ikzelf denk ook wel dat ik zo een beetje het ultieme resultaat kwa opstelling behaal. De kamer is trouwens ongeveer 5 bij 5m. dan kunnen jullie de verhoudingen een beetje inschatten. Die foto's zullen nog wel ff duren want het huis is pas over een maand of 5 klaar!!!! Als iemand nog leuke iedeien heeft over een leuk kleurtje op de muur of wat leuke atributen dan houd ik mij aanbevolen. Ik heb nog een vraagje mijn ouders willen graag parket op de vloer leggen ik weet dat je beter vloerbedekking kunt hebben maar daar heb ik weinig over te zeggen. Is dit echt een ramp? Of weet iemand of een kleedje of iets dergelijks helpt??

    Alvast bedankt

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik zal vanmiddag nog wat foto'tjes erbij gooien.
    * ZUCHT * ....
    Mocht je ooit nog eens in de financiele problemen komen (wat ik zeker niet hoop), dan hou ik me aanbevolen om een bod op je huis inclusief thuistheater te doen... De rest van het huis interesseert me niet zo erg... Ik zou mijn PC in het thuistheater planten en er nooooooit meer uit komen...

  25. #75

    Standaard

    Schitterend!!!

    Ik had dit idee ook voor in mijn eigen huisje (over een jaar of 10 ). Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de tips en tekeningen.

    Hoe groot is de ruimte eigenlijk?
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •