De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.

Discussie: Gattaca

  1. #1

    Standaard Gattaca

    Kent iemand deze film?!?

    Vorige week gezien. Gaat over een wereld in de toekomst waarin mensen genetisch gemanipuleerd worden verwerkt en er 0,0 privacy is. Die gedachte vond ik best intrigerend. De film werkt het, mijns inziens, zeer zwak uit. Het einde (haalt de "piloot" de vlucht of niet), heeft me niet eens meer geboeid. En ik heb de film een kwartier voor het eind afgezet! Jammer, gemiste kans deze film!!!

  2. #2

    Standaard

    Ben je niet in de war met Equilibrium ?

    Ik heb Gattaca een half jaar geleden ofzo gezien, maar ik kan me herinneren dat de mensen genetisch gemanipuleerd worden ofzo.
    Dokters waren wel in staat om na aftap van bloed van een pasgeboren baby de hele lichamelijke levensloop voorspellen, hoe oud iemand zou worden en welke ziektes ze zouden krijgen.
    In deze film wordt het verhaal vertelt over een jongen die een droom heeft om piloot te worden, maar dat nooit zou kunnen omdat de dokters voorspeld hadden dat hij dan hartritmestoornissen zou krijgen en daardoor nooit door de toelating heen zou komen.
    Ik vond het iig een prachtig en mooi verfilmd verhaal.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ben je niet in de war met Equilibrium ?
    Ik heb het echt over "Gattaca". De piloot in kwestie was echter bij geboorte al een "outcast" omdat hij dus *wel* "gewoon" een liefdesbaby was. En geen "gemanipuleerde" baby. Ik geloof dat het verhaal zo was dat sperma gemanipuleerd werd. Zoiets...

  4. #4

    Standaard

    Lex: 10.000 berichtjes?!?
    Wow, man!!!
    Nothing else to do?!?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ben je niet in de war met Equilibrium ?
    Ik heb het echt over "Gattaca". De piloot in kwestie was echter bij geboorte al een "outcast" omdat hij dus *wel* "gewoon" een liefdesbaby was. En geen "gemanipuleerde" baby. Ik geloof dat het verhaal zo was dat sperma gemanipuleerd werd. Zoiets...
    Oja, en zo is zijn broer geboren, je hebt gelijk nu herinner ik het me weer. Zijn kleinere broertje was in alles beter dan hem, maar uiteindelijk veel later overwint hij dat.
    Lex: 10.000 berichtjes?!?
    Wow, man!!!
    Nothing else to do?!?
    Ach per dag berekend valt het wel mee hoor. :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #6

    Standaard

    Zeker wel een goede film en de superbit is een erg mooie dvd.


  7. #7

    Standaard Re: Gattaca

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Kent iemand deze film?!?

    Vorige week gezien. Gaat over een wereld in de toekomst waarin mensen genetisch gemanipuleerd worden verwerkt en er 0,0 privacy is. Die gedachte vond ik best intrigerend. De film werkt het, mijns inziens, zeer zwak uit. Het einde (haalt de "piloot" de vlucht of niet), heeft me niet eens meer geboeid. En ik heb de film een kwartier voor het eind afgezet! Jammer, gemiste kans deze film!!!
    Ik vond het juist een zeer mooie film, waarin de kwestie van genetische manipulatie vrij delicaat behandeld werd. Maar smaken verschillen natuurlijk, anders was de wereld vrij saai :P

  8. #8

    Standaard

    De "clou" staat pas eigenlijk in de verwijderde scènes:

    [spoiler:0060e9abf1]Stel dat alleen maar perfecte baby's zouden geboren worden, dan hadden de volgende personen nooit bestaan: Mozart, Einstein, Beethoven...

    ... en misschien jijzelf wel![/spoiler:0060e9abf1]
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard Re: Gattaca

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Kent iemand deze film?!?

    Vorige week gezien. Gaat over een wereld in de toekomst waarin mensen genetisch gemanipuleerd worden verwerkt en er 0,0 privacy is. Die gedachte vond ik best intrigerend. De film werkt het, mijns inziens, zeer zwak uit. Het einde (haalt de "piloot" de vlucht of niet), heeft me niet eens meer geboeid. En ik heb de film een kwartier voor het eind afgezet! Jammer, gemiste kans deze film!!!
    Jazeker die ken ik.
    Een uitstekende film!! Wel erg ondergewaardeerd helaas.....misschien maar voor een klein publiek.
    Maar ik vond het een fantastische film , goede acteurs en een mooi verhaal.
    Zeer boeiend!!

    Heb je Dark City gezien?
    Niet iedereens smaak maar wel de mijne

    Overigens vond ik Equilibrium ook een prima film.....ach misschien heb ik wel een vreemde smaak
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  10. #10

    Standaard

    Ik ben zelf een groot fan van 'Gattaca' en ben er helemaal mee eens dat de film vreselijk ondergewaardeerd is. Ik heb de debuutfilm van Andrew Niccol zelfs in mijn persoonlijke top tien gezet. Ik heb dit erover geschreven:

    "Dit is een erg persoonlijke keus en ik snap als mensen deze niet begrijpen. Ik zou ook niet durven te beweren dat de film perfect is, maar voor mij persoonlijk is Andrew Niccol's regiedebuut dat wel. De muziek van Michael Nyman, het acteren van Hawke, Thurman & Law, de productie design van de Nederlander Jan Roelfs zijn fenomenaal. Het verhaal is herkenbaar en inspirerend en dat is niet niks voor een science fiction film."

  11. #11

    Standaard

    Ik ken hem ook, een van m'n favoriete SF-films. Prachtig gebruik van filters en production design in het algemeen. Ook het onderwerp dat wordt aangesproken geeft zeker stof tot nadenken, vooral gezien de voortdurende hedendaagse neiging tot 'verbetering'. Acteren is ook dik in orde.

  12. #12

    Standaard

    Ik ken de film ook en de sfeer tijdens de film is erg overtuigend plus de karakters zijn goed neergezet.

  13. #13

    Standaard Re: Gattaca

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Kent iemand deze film?!?

    Vorige week gezien. Gaat over een wereld in de toekomst waarin mensen genetisch gemanipuleerd worden verwerkt en er 0,0 privacy is. Die gedachte vond ik best intrigerend. De film werkt het, mijns inziens, zeer zwak uit. Het einde (haalt de "piloot" de vlucht of niet), heeft me niet eens meer geboeid. En ik heb de film een kwartier voor het eind afgezet! Jammer, gemiste kans deze film!!!
    Volgens mij heb jij niet begrepen waar het over gaat. Er wordt helemaal niet genetisch gemanipuleerd en dat er 0,0 privacy is, wordt ook nergens vermeld.

    Het gaat over een toekomst waarin bij geboorte al vastgesteld kan worden aan hoe oud je wordt en aan welke ziektes je gaat leiden. Deze kennis leidt ertoe dat mensen die een slechte levensverwachting hebben niet voor vol worden aangezien en als een soort 2e rangs burgers behandeld worden.

    Er zijn genoeg deskundigen die niet uitsluiten dat dit ooit werkelijkheid zou kunnen worden.

  14. #14

    Standaard Re: Gattaca

    Nee, niet waar. De hoofdpersoon uit de film is een paria juist omdat hij een LIEFDESBABY is, terwijl "de rest" geengineerd is...

    En het "geen privacy hebben" concludeer ik uit de film: DNA vastleggen bij geboorte en je bent altijd traceable... Dat was ook een beetje de clou uit de film...

    Het was niet mijn ding...

  15. #15

    Standaard

    Nee, je lijkt Gattaca echt met totaal verkeerde ogen bekeken te hebben. De film is geen coationary tale waar het gebrek aan privacy één van de hoofdthema's is (zie daarvoor '1984'). 'Gattaca' gaat over iemand die in zichzelf gelooft ook al doet niemand anders dat. Over een samenleving die vooroordelen heeft over mensen wiens levensbestemming niet van te voren is bepaald. In kort: over het beslissen van je eigen lot. Het halen van zijn vlucht is slechts een metafoor voor dit thema. Een veel belangrijkere scene is de zwemwedstrijd tussen het karakter van Ethan Hawke en zijn broer gespeeld door Loren Dean. Je zou inderdaad kunnen beargumenteren dat the murder mystery een beetje makkelijk is, maar verder vind ik dat de film op alle fronten geslaagd is.

  16. #16

    Standaard

    Wist iemand trouwens dat GATTACA een sequentie van DNA bouwstenen (nucleotiden) is? DNA is nl. opgebouwd uit 4 verschillende bouwsteentjes, afgekort A, T, C en G.

    Ja, je leert nog wat op zo'n forum...
    Avi: Should I call you Bullet? Tooth?
    Bullet Tooth Tony: You can call me Susan if it makes you happy...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bullet Tooth Tony
    Wist iemand trouwens dat GATTACA een sequentie van DNA bouwstenen (nucleotiden) is? DNA is nl. opgebouwd uit 4 verschillende bouwsteentjes, afgekort A, T, C en G.

    Ja, je leert nog wat op zo'n forum...
    Nee, dat wist ik niet... Grappig...

  18. #18

    Standaard

    Net gezien, valt me op dat deze film niet zo bekent is. Echt een prima film met een mooi verhaal en een nog beter moraal. Beetje onderschatte film na mijn mening, had er nog nooit van gehoord tot dat ik hem in HD van internet had gehaald.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  19. #19

  20. #20

    Standaard

    Ik vind het juist een erg goede sf film! Alles is zorgvuldig opgebouwd, met zeer goede acteer prestaties.

    Tja, voor sf actie fans is het even wennen maar de film is er niet minder om! :wink:

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ik vind het juist een erg goede sf film! Alles is zorgvuldig opgebouwd, met zeer goede acteer prestaties.

    Tja, voor sf actie fans is het even wennen maar de film is er niet minder om! :wink:
    Vond dit ook een erg goede film! Erg onbekend en zeker ondergewaardeerd...
    Four-Star Trader (236)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    De "clou" staat pas eigenlijk in de verwijderde scènes:

    [spoiler:0060e9abf1]Stel dat alleen maar perfecte baby's zouden geboren worden, dan hadden de volgende personen nooit bestaan: Mozart, Einstein, Beethoven...

    ... en misschien jijzelf wel![/spoiler:0060e9abf1]
    Zonet de extra's gezien en zag deze scène voor het eerst.Had voorheen alleen de Superbit en daarom nooit extra's gezien.

    Wel een gave scene en conclusie, maar ik kan wel begrijpen waarom ie verwijderd is, het verhaal gaat toch primair over het leven van Ethan Hawke's karakter.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #23

    Standaard

    Fantastische film. Vaste bezoeker van mijn top 20 allertijden!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •