De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard vraag over omschakelen van beeldformaat

    Hallo mensen,

    Ik heb een paar vraagjes:
    Ik heb een Panasonic TX-28PL1F (tv) en een Philips DVD625 (dvd-speler). Als ik een dvd in m'n speler stop, dan wordt het beeld altijd over de hele breedte van het scherm weergegeven. Bij de (meeste) films zelf is dit uiteraard de bedoeling, maar bij bijv. extra's die in 4:3 zijn, wordt het beeld uitgerekt vertoond in plaats van dat-ie automatisch de goede verhouding geeft. Hierdoor moet ik m'n tv dus steeds zelf omschakelen tussen 16:9 en 4:3. Is dit normaal en is er iets aan te doen?

    Mijn 2e vraag: als ik tijdens het dvd-kijken m'n tv dus op 4:3 zet, klopt de verhouding ook net niet helemaal. Volgens mij komt dit doordat de dvd-speler geen 'rekening houdt' met de overscan van de tv. Hierdoor krijg je dus, ook al zie je het bijna niet, een wat verticaal uitgerekt beeld. (met andere woorden: als je er een liniaal langs zou leggen is het wel 4 bij 3, maar omdat een stukje buiten beeld valt, is het dus enigszins in elkaar geperst). Is hier iets aan te doen?

    Bij voorbaat dank

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Kun je de tv in de "automatische" stand zetten voor het beeld.
    Hier zal het beeld zo goed mogelijk over de gehele beeldbuis worden weer gegeven zonder de problemen die jij hebt.
    Kijk ook of de beeld instellingen van zowel tv als speler overeen komen.

  3. #3

    Standaard

    M'n tv heb ik altijd op Panasonic Auto staan. Bij gewone tv-uitzendingen switcht-ie dan netjes tussen de beeldformaten. Maar volgens mijn dvd-speler is alles 'wide', ook al is het 4:3.
    Nog iemand suggesties?..

  4. #4

    Standaard

    *grote schop*

    Ik wilde gewoon alsnog eens kijken of er inmiddels mensen zijn die me met bovenstaand probleem kunnen helpen! Ik heb ondertussen bij iemand anders gezien dat zijn tv bij dvd-weergave wel netjes switchte tussen 4:3 en 16:9, maar bij mij wordt dus alles breed vertoond, ook dus wanneer het beeld in wezen een 4:3 verhouding heeft. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •