Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 116 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Soms is het een verslaving, dan loop je in de Media Markt en wil je gewoon een DVD aanschaffen. Normaal koop ik alleen films die ik al eens gezien heb in de bios of eens gehuurd. Vandaar dat mn collectie niet zo heel groot is. Ik probeer het op 2 DVD's per maand te houden. Dat lukt in de winter meestal minder goed dan in de zomer.

  2. #52

    Standaard

    Het is bij mij begonnen als een hobby omdat ik gewoon een filmfreak was. Ben begonnen met het sparen van videobanden en daar had ik er al een stuk of 600 van toen de DVD ineens uit kwam. Snel overgestapt (iedereen verklaarde me voor gek) en sindsdien is het hard gegaan.
    Het neigt idd wel naar een verslaving ja, soms heb ik gewoon ineens zin om DVD's kopen en dan ga ik richting de MM en ik vind altijd wel wat te kopen. Niet omdat het moet maar omdat ik gewoon veel films leuk vind en graag wil hebben. Ik kan er ook moeilijk langs lopen. Van de week was ik bij de EDAH en die verkopen ook ineens DVD's en wel voor een leuk prijsje van €5,99. Maar weer 2 meegenomen

  3. #53

    Standaard

    Loopt toch wel richting verslaving geloof ik ,

    tenminste als ik mijn vriendin moet geloven.

    (zit zelf nog in de ontkenningsfase )

  4. #54
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Ben zelf een enorme filmliefhebber en gevolg is dat ik films die ik het bekijken waard vind ook op DVD aanschaf ... heb op dit moment zo ergens rond de 600 dvd'tjes denk ik (ergens tussen de 550 en de 650) en dat is nog niet de helft van wat ik allemaal nog wel zou willen. Alleen al dit jaar komen er zo'n 150-tal titels uit die me nog interesseren (en dan heb ik het nog niet over de releases van nieuwe films, enkel de oudere)

    Aangezien ik ook een enorme fan ben van animatie en tv-series loopt het aantal schijfjes dat ik per maand koop ZEER snel op.

  5. #55

    Standaard

    Ik ben sinds kort begonnen met het downsizen van mijn collectie. Ik had er over de 200 kunnen hebben, maar een groot deel daarvan keek ik nooit meer. Dan kan ik het in de kast laten staan, maar de hoeveelheid geld die er in zat, gaf voor mij toch de doorslag.
    Ik koop nu alleen nog maar echte bijzondere uitgaven en films, die ik in de bios heb gezien en absoluut de moeite waard vond.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  6. #56

    Standaard

    het heeft zeker iets verslavends. Maar ik koop absoluut niet om te kopen. Ik koop erg gericht. En als ik een titel net niet goed genoeg vindt dan gaat ie weg. Zo zit ik nu al een hele tijd rond de 200 titels. Er gaan nog best een aantal weg. Me wishlist is nog zo'n 100 a 150 titels groot. Ik denk nog steeds dat ik als ik rond de 350 a 400 titels heb dat ik dan een collectie heb waar ik eigenlijk niks meer aan hoef te doen.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  7. #57
    Super Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Sint Odiliënberg (L)

    Standaard

    Je kunt het bij mij ook wel een verslaving noemen .
    Ik probeer echter wel alleen films die ik echt wil hebben en dan liefst ook nog een mooie uitgave te kopen.

  8. #58

    Standaard

    Het hangt een beetje tussen een verslaving en tussen een hobby. Zowel op dvd gebied als op ht gebied. Dat laatste wil ik ook vaak gewoon kopen om het hebben en om de aller, allerlaatste beetjes uit je set te knijpen.
    Met dvd's lukt het me overigens vrij goed om me in bedwang te houden, al gaat het af en toe mis. Zoals komende mei

  9. #59

    Standaard

    Grappige thread btw

    Ik ben begonnen met het kopen van dvd's in 1997.
    Voornamelijk deed ik dat omdat ik dan import films kon kijken. Dat deed ik nml met videobanden ook. Meestal had ik geen geduld om te wachten tot een bepaalde film in de bios kwam en dan kocht ik hem gewoon.
    Naarmate er meer NL releases kwamen ben ik die ook gaan kopen.
    (in het begin van de dvd was er nml zo goed als niks te koop hier).

    Verslavend? Ik weet het niet....ik zoek mijn titels met zorg uit en probeer eerst zoveel mogelijk info over de film en de release versie te vinden.
    Als een R1 beter blijkt te zijn of eerder te krijgen is dan een R2 release ga ik voor de R1 versie.

    Ook koop ik series die ik leuk vind (24, Babylon5 en nog een paar)....dit doe ik echter alleen maar omdat ik het prettiger vind om een serie achter elkaar te kunnen zien. Meestal mis ik op TV wel een paar afleveringen.
    Zeker in het geval van "24" was dat het geval....mis je 1 afl dan is het niet meer te volgen. Dus wacht ik op de box en kijk alles in een dag of 3.

    Eens per jaar bekijk ik de collectie kritisch en gaat er weg wat ik toch niet meer zou kijken....zo blijft er een ultieme collectie over....hoop ik
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  10. #60

    Standaard

    Ik Verslaafd ???

    Volgens mijn vriendin wel, ikzelf vindt het wel meevallen.

    Ik ben nu eigenlijk pas sinds een maand of 4 pas aan het verzamelen en heb er nu 58 in de kast staan en heb nog een lijstje waar nog een stuk of 12 titels op staan welke aangeschaft moeten worden.

    Nou is het zo dat ik er wel de tijd voor neem v.w.b. de aanschaf van deze titels aangezien ik nog 5 dvd's geseald heb liggen die nog gekeken moeten worden.

    Maar om nou te zeggen dat ik verslaafd ben
    Oh i am sorry, did i break your concentration

  11. #61

    Standaard

    Als 15 jarige... (ja zo jong ja! ) laat mijn budget me in de steek...

    Heb elke maand rond de 30 euro te besteden aan dvd's als ik wil en er word er toch wel minimum 1 per maand gekocht... De ene maand 5 omdat ze zo goedkoop waren... De andere maand 1 omdat het weer zo'n dure aankoop is...

    Ook koop ik meestal alleen de duurdere (lees: boven 15 euro) als ik die echt wil hebben en het echt een goede film vind... Ik koop soms ook wel dvd's blind maar dat is als ze gewoon weinig geld kosten...

    Het is voor mij dus nog uit pure interesse maar binnenkort waarschijnlijk een baantje en dan heb ik een hoger budget en zullen er ook wel meer dvd's komen in mijn boekenkast...
    I see in your eyes the same fear that would take the heart of me... A day may come when the courage of men fales... When we forsake our friends and brake all bonds of fellowship....

    Mijn collectie

  12. #62

    Standaard

    ooit echte interesse, toen pure verslaving, maar gelukkig weer terug bij echte intresse, want het geld raakt anders erg snel op.

  13. #63

    Standaard

    Ik vind 't bij mezelf al rampzalig, maar als ik hier andermans collectie soms onder ogen krijg valt 't nog best mee.

  14. #64

    Standaard

    Ik ben verslaafd aan films waar ik interesse in heb (dus goed vind)
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  15. #65

    Standaard

    Ik vind het pas rampzalig worden als je andere dingen niet meer kunt betalen. Wel is het ruimtegebrek een probleem.
    Verslaafd? Ach een beetje misschien, maar als ik minder geld zou hebben zou ik minder kopen, dus dan is het eigenlijk geen echte verslaving.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  16. #66

    Standaard

    In 1999 ben ik begonnen; de goede oude tijd dat regio 1 nog overal vrij verkocht mocht worden in de winkels.
    Inmiddels zit ik tegen de 330 aan.
    Ik heb wel vanaf het begin een grote afkeer van regio 2 gehad. Ok, ik heb er wel in mn collectie, maar vaak van films die OF geen verschil hebben met de R1, OF ik "minder" vind.
    Tegenwoordig ga ik altijd voor de R1, of ik moet de R2 voor weinig kunnen krijgen (ook weer afhankelijk van welke film t is).
    Je zou kunnen zeggen dat ik verslaafd ben aan mooie uitgaves; die zooi die in supermarkten etc ligt en moviepowerboxen komen echt niet op mn plankje....

  17. #67

    Standaard

    Toch een combinatie van echte intresse en verslaving denk ik
    Het is begonnen in 2001, eerst mijn favoriete films (waarvan ik de meeste al op VHS had), later kwam ik er achter dat ik het ook wel leuk vond om een verzameling op te bouwen. Daar uit voortvloeiende en mede dankzij dit forum ben ik ook belangstelling gaan krijgen voor de oudere klassiekers zoals Citizen Kane, Spartacus e.d.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #68

    Standaard

    Mijn tweede "Benno" is vol aan het raken, heb nog plaats voor ongeveer 15 nieuwe DVD's.

    Ik probeer het moment van volraken zo lang mogelijk uit te stellen, daarom heb ik niet zoveel gekocht de afgelopen maanden. Wel een fijne geldbesparende tactiek.

  19. #69

    Standaard

    Sinds oktober 1999 toen ik m'n 1e dvd-speler kocht bezit ik zo'n 128 dvd's soms koop ik maanden niks en dan weer heel veel!

    Bij mij is de hobby ontstaan door mijn vader die heeft toen die jong was in een bios gewerkt en is filmgek, zodoende op jonge leeftijd zijn grootte vhs collectie gaan checken (500 banden) en daardoor ook zelf helemaal verslaafd geraakt..mijn vader spit nu regelmatig mijn collectie door en adviseerd mij vaak bij de oudere films, best leuk..al word mijn ma er soms wel gek van hahaha
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  20. #70

    Standaard

    het is gewoon prettig om dvds te kopn en mee te nemen naar huis om dan es rustig te bekijken.
    ik koop nu soms ook al series, veel minuten plezier voor relatief weinig geld, het prettigste echter is zien zonder 5 keer onderbroken te worden met een reclamebrok.
    grootvader heeft nu ook dvd-speler gekocht en wil niet meer anders, is nu aan het zoeken voor speakers en woofer
    achteraan in de kudde stapt men in de stront

  21. #71

    Standaard

    Heb er nu denk ik zo'n 70, en ik heb onlangs besloten alleen nog maar films te kopen die ik extreem goed vind, en het geld wat ik dus niet meer besteed aan miskopen ga ik in boxsets steken

    Prioriteit: South Park R1

  22. #72

    Standaard

    Kan niet echt zeggen dat het een verslaving is voor mij (denk ik ). Sinds ik begin 1998 mijn eerste DVD kocht, is het korte tijd behoorlijk hard gegaan. Momenteel is echter heel erg rustig. Ik zit nu aan de 134 DVDs, dus dat vind ik wel meevallen eigenlijk.

    Mijn pijlen richt ik voornamelijk op de Disney-animatie (zoals enkelen al wel zullen weten). Die maakt dan ook het grootste deel van mijn verzameling uit: 40 Classics (de lange animatie-films), 7 Treasures, 5 MovieToons (wel in de bioscoop geweest, maar geen Classics) en 15 Direct2Video (ben het met velen eens dat de kwaliteit daarvan regelmatig te wensen overlaat, maar ik kan me niet bedwingen in die gevallen). Daarnaast ook natuurlijk alle Pixar animatie en verder heb ik ook nog 2 verzamel DVDs met cartoons van Ub Iwerks. Ub is voor de kenners waarschijnlijk wel te plaatsen (en dus een logische aanvulling op de collectie) :P

    Verder koop ik ook nog wel films waarvan ik zeker weet dat ik ze vaker wil zien en muziekDVDs.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  23. #73

    Standaard

    Ik koop alleen films die ik echt super extreem mooi vind!!!

    Mijn intresse ligt meer bij de hardware. De meeste films huur ik alleen maar, die er tussen in zitten blijven af en toe als copie achter
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  24. #74

    Standaard

    Het is allemaal begonnen met een grote interesse, dit is toen gegroeid naar een uit de hand gelopen hobby en nu ben ik gewoon helemaal verslaafd.
    And I like it!!!!!!!!
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  25. #75

    Standaard

    Goeie dag, ik kom maar weer eens posten
    Bij mij was dvd's kopen/verzamelen ontstaan doordat ik zo weinig videobanden hadden en ik kon mensen nooit wat laten zien als ze bij mij thuis waren. Dat moest veranderen en dus is de stand nu iets van 130. Ik ben geen intensief verzamelaar meer helaas. Ik koop gewoon wat ik de moeite waard vind en ga niet voor elke dvd meer rennen. Strax ga ik American Pie 3 halen denk ik bij de MM als ie niet duurder is als 20 euro . Maar goed het begon dus bescheiden, toen kwam er een vreselijke verslaving en nu ben ik zo goed als afgekickt. Me nieuwe verslaving is namelijk uitgaan .

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •