De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard (redstar) dvd home cinema set.

    Ik ben een leek op het gebied van electronica, en heb een vraag over mijn nieuwe aankoop, nl. een home cinema set van het merk redstar. Het is een goedkoop merk, en ik ben benieuwd hoe die het doet.

    Maar wat nu mijn vraag is, er zit een aparte receiver bij voor het geluid enzo, maar hoe kan ik het beste geluid via de receiver krijgen als ik bijvoorbeeld vanaf de dvd-speler een dvd afspeel.
    er zit op de receiver diverse in en uitgangen, zoals de normale ( wit en rode tukpstekkers), optical, coax (weet niet wat dat inhoud) en 5.1 kanaalingang. dus diverse ingangen per box denk ik ofzo. maargoed wat ik mij vooral afvraag, heb ik perse een coax of optische kabel nodig voor serround geluid. of kan dit wel gewoon met die rode en witte tulpstekkertjes.

    ik hoop dat mensen een antwoord hierop weten, en tevens of er mensen zijn met een dvd speler van dit merk en of ze er tevreden mee zijn of juist niet.

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Om te beginnen lijkt het me verstandig om je inderdaad wat meer in deze materie te verdiepen.
    Het is immers een leuke hobby en niet zo moeilijk als het op het eerste gezicht lijkt.
    Ik kan jouw set en merk niet maar wanneer je een losse dvd speler heb en een losse receiver dan moet je deze inderdaad verbinden door middel van een digitale kabel.
    Dit kan dus zowel de optische kabels zijn als de digi-coax.
    Het is noodzakelijk om gebruik te maken van de Dolby Digital of DTS soundtrack.
    Wanneer je het niet op deze manier doet kun je beter gelijk stoppen en vergeet dus voorlopig die rood/witte connectors
    Je dvd speler dus met een scart aan de tv voor het beeld en voor het geluid dus één van de digitale mogelijkheden, optische of coax.
    In theorie verdiend coax de voorkeur echter is dit in de praktijk nauwelijks te bewijzen of het ook daadwerkelijk beter is.
    Hier zijn de meningen dus nogal over verdeeld.

    Ik hoop dat je hiermee geholpen bent en lees vooral nog veel rond op het forum daar er nog een hoop te leren valt.
    Veel plezier en sucses.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •