Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 70 van 70 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    De nieuwe Mummy heb ik ooit na een half uur uitgezet, zo tenenkrommend slecht vond ik het. De oude Mummy blijft een genot om naar te kijken. Er is meer verhaal en hoewel de technische middelen veel beperkter waren, wordt het allemaal veel beter verteld. Alles was nog nieuw in die tijd, dus moest er van alles uitgevonden worden om het te doen. Zo werd bij het origineel erg veel geëxperimenteerd met make-up en speciale make-upbelichting. Heel klassiek is het hypnotiserende licht in de ogen van de mummy door middel van een spotje/zaklantaarn op de camera. Er is bij die oude films veel meer ruimte voor suggestie en dat werkt in het voordeel van deze films.
    Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak wat iemand mooi vind, maar geef mij maar een oude klassieker in plaats van een met computer-effects volgegooide spektakelfilm dat eigenlijk nergens over gaat.
    Hier heb je tot een zekere hoogte wel gelijk in natuurlijk. vroeger moest een film het echt hebben van acteerwerk. tegenwoordig kun je veel verbloemen door cgi.

    dat cgi ook positief kan bijdragen zie je aan LOTR bijv. :wink:
    toch zie je tegenwoordig ook films uitkomen die niet of nauwelijks cgi bevatten; cold mountain, mystic river, lost in translation etc.

    voor griezeleffecten wordt tegenwoordig wel erg snel naar cgi gegrepen.
    Blade 1en2 vind ik wel ok. :wink:

  2. #52

    Standaard

    Mijn favoriet is absoluut King Kong '33 een goede 2e is echter the Seventh voyage of Sinbad. Dit is met o.a. de Cycloop
    Harryhousen stond bekend om zijn monsterfilms.

  3. #53

    Standaard

    Ik heb er weer drie nieuwe aanwinsten bij: The Bride of Frankenstein, The Invisible Man en The Phantom of the Opera.

    The Bride of Frankenstein vond ik erg goed. Het is een prima vervolg op de eerste film en eigenlijk ook een stuk grappiger en diepgaander. Verder is het een van de mooiste zwart-wit films die ik heb gezien: het camerawerk is echt heel mooi en kan mee met de mooiste films van dat soort.

    The Invisible Man vond ik eigenlijk nog veel beter dan The Bride of Frankenstein. De special effects zijn natuurlijk weergaloos voor een film van die leeftijd (ongelovelijk dat ze dat in die tijd konden) maar het acteerwerk van Claude Rains en de zwarte humor zijn dingen die deze film echt naar het niveau van 'klassieker' trekken. Verder vond ik de vertelstijl van de film enorm modern voor een film van de jaren 30. Ik herken er veel in van de latere films van Hitchcock, en ik heb zo het idee dat die zich erg heeft laten inspireren door The Invisible Man (vooral qua zwarte humor).

    Ten slotte nog The Phantom of the Opera: kort gezegd een erg mooie Technicolor-versie van het beroemde verhaal die niet 'bijzonder' is maar waarschijnlijk wel de beste filmversie is tot nu toe. Claude Rains is ook in deze film weer erg goed maar de film zelf is niet van het niveau als de twee films die ik eerder benoemde. Gewoon een mooie monster-movie die wat lichtvoetiger is als het gros van de films in dit genre en die ook erg lekker wegkijkt.

  4. #54

    Standaard

    Hier nog een liefhebber.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Hiero!
    Traagheid ten top in deze films, maar who cares?
    Soms campy, soms briljant geacteerd, ten alle tijde klassiek!
    Sluit ik me bij aan. Sommige zijn echt om in slaap te vallen.
    Gisteren "The Mummy" met Karloff gezien. Ik snap best dat je zo'n film in z'n tijd moet zien etc. Maar kom op deze was zoooooooooooo traag.
    De originele Dracula, Wolf-man, Phantom of the Opera en de eerste 2 Frankenstein's zijn wel de toppers uit die tijd.

    Eén van m'n favo's is toch KING KONG. Die film heb ik toen ik klein was zo ontzettend vaak gezien. Ben erg benieuwd naar de Special Edition die uit gaat komen.
    Superman Returns

  5. #55

    Standaard

    de classics waren bij FRS 5 euro per stuk,
    en vorrig jaar waren ze allemaal op tv voorbij geweest,vind toch frankenstein een goede,
    en creater from the black lagoon vind ik soms wel irri,met iedere keer dat deuntje als die hand voor de 10e keer boven water komt,
    mja ook weer sjiek om te zien.

  6. #56

    Standaard

    Ik bedenk me trouwens dat ik in het laatste halfjaar nog een monster-movie aan m'n verzameling heb toegevoegd. Het is er alleen eentje waarvan je snel vergeet DAT het een 'monster-movie' is: La Belle et la Bête van Jean Cocteau. Echt heel eng is ie niet (maar ja: welke monster-movie is dat nou wel?) maar zowel qua uiterlijk en als vertelling is het een absoluut meesterwerk. De film ziet er gewoon prachtig uit en is verreweg de beste vertolking van het beroemde verhaal (de Disney-tekenfilm heeft veel 'geleend' van deze film). Daarbij is de dvd van Criterion ook nog eens voortreffelijk van kwaliteit en gevuld met bergen extra's.

    Ik heb trouwens The Phantom of the Opera nog een keer bekeken en ik begin toch steeds meer onder de indruk te raken van deze film. De sets en de Technicolor fotografie zijn echt prachtig: het is een film waarvoor kosten nog moeite zijn gespaard heb ik het idee. Nee, het is geen 'klassieke' monster-movie maar net als La Belle et la Bête is het een film die genoeg kwaliteiten van zichzelf om hem erg de moeite waard te maken.

    Ik ga morgen de koopjesbakken van FRS doorwerken: ik wil meer monster-movies!

  7. #57

    Standaard

    Drie nieuwe aanwinsten: The Mummy, The creature from the Black Lagoon en The Wolfman. Drie prima uitgevoerde dvd's (alle drie bevatten ze een documentaire en een commentaartrack) voor 5 euro per stuk bij FRS: betere koopjes kan IK in ieder geval niet bedenken.

    Nou vanavond is het dus monster-movie-marathon hierzo.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Drie nieuwe aanwinsten: The Mummy, The creature from the Black Lagoon en The Wolfman. Drie prima uitgevoerde dvd's (alle drie bevatten ze een documentaire en een commentaartrack) voor 5 euro per stuk bij FRS: betere koopjes kan IK in ieder geval niet bedenken.

    Nou vanavond is het dus monster-movie-marathon hierzo.
    Heb zelf die Nederlandse box met 7 horror classics van Universal. Nog geen 35 euro voor betaald geloof ik. Neem aan dat dat dezelfde schijfjes zijn als die jij los hebt gekocht bij de FRS. In ieder geval, heb laatst The Creature of The Black Lagoon bekeken met die commentaartrack en ik moet zeggen dat die werkelijk briljant is! Heb de dvd hier niet in mijn buurt liggen dus ik weet niet wie 'm ingesproken heeft maar bere-interessant is ie in ieder geval wel. Veel diepgang en de track schetst een meer dan uitstekend beeld van die tijdsgeest en de enorme invloed die de film op latere exploitation films had. Die documentaire is trouwens ook erg aardig. Aanrader!
    Van 15 tot 21 april op vakantie, gedurende die periode reageer ik niet op pm of email...

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remi van Nes
    Heb zelf die Nederlandse box met 7 horror classics van Universal. Nog geen 35 euro voor betaald geloof ik. Neem aan dat dat dezelfde schijfjes zijn als die jij los hebt gekocht bij de FRS.
    Ja, inderdaad. Achteraf gezien vind ik het wel jammer dat ik al die films los heb gekocht en niet meteen de box aangeschaft heb. Maar ja: die losse discs waren gewoon perfecte impulsaankopen die ook nog eens spotgoedkoop waren. Die box komt er bij mij nog wel eens.

    Gisteren bekeken: The Mummy en The Wolfman. The Mummy vond ik erg mooi gemaakt en vooral het romantische plotje was best wel goed uitgewerkt. Karloff is ook weer geweldig in deze film maar wie me echt verraste was Zita Johann: een fantastische actrice was dat waar we veel te weinig van gezien hebben.

    The Wolfman viel me een tikkeltje tegen. Zowel verhaal als acteerwerk vond ik niet echt bijzonder. Er zitten wel wat goeie make-up effects in en sommige bijrollen vond ik interessant (het was leuk om Bela Lugosi te zien en Maria Ouspenskaya's zigeunerwaarzegster was ook een goeie rol) maar over het geheel vond ik het niet zo'n opvallende film. Ik moet hem nog eens bekijken met de commentaartrack denk ik.

  10. #60

    Standaard

    Op Dracula na heb ik de "basis" DVD's uit deze serie compleet.
    D.w.z. dat ik de vervolgen niet heb, m.u.v. The bride of Frankenstein
    omdat die mischien wel beter is dan de eerste.
    Van de andere films hoef ik de vervolgen niet te hebben.

    Wat de Bride betreft nog e.e.a.:

    Ik heb de originele NL uitgave, de heruitgave met groenige hoes en
    de UK uitgaven met 2 DVD's, samen met Frankenstein.

    Het vreemde is nu dat die UK versie een veel beter beeld heeft en
    een betere framing.

    Zie hier:

    http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2370

    Ik heb qua verpakking wel een duidelijk voorkeur voor de originele uitgaven.
    Ik houd erg van hoesjes met originele artwork, zoals Warner dat ook altijd doet.

  11. #61

    Standaard

    Stuk voor stuk zalige films

    Ik heb de box met 18 DVD's
    heb alle films gezien op de 'House'-films na, er zit geen slechte film bij.

    Zelfs de mindere sequels van Frankenstein en Dracula vind ik nog stukken beter dan het gros van de films van tegenwoordig.

    Vooral Frankenstein, Bride of Frankenstein, Wolfman, Wolfman meets Frankenstein, Dracula, The Mummy en Invisible Man zijn heel goed.

    Ook Freaks uit dezelfde periode van regisseur van Dracula is een echte topper !

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vince07
    Ook Freaks uit dezelfde periode van regisseur van Dracula is een echte topper !
    Daar heb ik al mee in mijn handen gestaan. Dat wordt m'n eerstvolgende aanschaf.

  13. #63

    Standaard

    Ik denk dat ik een mooi koopje heb gedaan door enkele weken terug de waarschijnlijk laatste giftset (18 films) uit de fnac van Antwerpen mee te nemen voor 52 euro

    Tot nog toe heb ik de Dracula reeks (op "House of Dracula" na) bekeken, en ben ben bezig met de Frankenstein reeks, waar ik de twee laatste nog van moet bekijken. Frankenstein komt torenhoog boven Dracula, naar mijn mening. De Dracula-films vond ik leeg. Een intens starende Bela kan de film niet redden, om over de vervolgen maar te zwijgen.
    "Bride of Frankenstein" is duidelijk de sterkste, alleen jammer van het bruuske einde.

    Rest me nog een mooi aantal films om naar uit te kijken!

  14. #64

    Standaard

    O ja, kent er iemand het UPC-nummer van deze giftset? Ik heb het nummer 050582-272536 opgegeven, zoals vermeld aan de onderkant van de box. Dvd-profiler geeft dan aan dat het om de Classic Monsters Collection gaat, met de films "The Mummy", "The Invisible Man", "The Phantom of the Opera" & "Creature from the Black Lagoon". Ok, die zitten er als bonus bij de giftset, maar da's natuurlijk niet alles

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rezonator
    Ik denk dat ik een mooi koopje heb gedaan door enkele weken terug de waarschijnlijk laatste giftset (18 films) uit de fnac van Antwerpen mee te nemen voor 52 euro

    Tot nog toe heb ik de Dracula reeks (op "House of Dracula" na) bekeken, en ben ben bezig met de Frankenstein reeks, waar ik de twee laatste nog van moet bekijken. Frankenstein komt torenhoog boven Dracula, naar mijn mening. De Dracula-films vond ik leeg. Een intens starende Bela kan de film niet redden, om over de vervolgen maar te zwijgen.
    "Bride of Frankenstein" is duidelijk de sterkste, alleen jammer van het bruuske einde.

    Rest me nog een mooi aantal films om naar uit te kijken!
    Ik vind de Frankenstein reeds ook veruit de beste.

    Maar 52 euro is wel heel weinig geld!!

    ik was enkele weken terug in Fnac Antwerpen en toen stond diezelfde box er nog aan +/- 150 euro !!

  16. #66

    Standaard

    Nou ik de 'basis-collectie' van Monster-films bij elkaar heb vindt ik The Invisible Man wel de beste denk ik. Dr. Jekyll & Mr Hyde (de versie uit '31) is m'n nummer 2 en de originele Frankenstein zou m'n nummer 3 zijn. Vooral de eerste 2 bevatten echt erg goed acteerwerk en een heel intelligent plot. De zwarte humor die deze films bevatten is me ook opgevallen: het gebruik van humor in horror is niks nieuws blijkt maar weer.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vince07
    Ook Freaks uit dezelfde periode van regisseur van Dracula is een echte topper !
    Daar heb ik al mee in mijn handen gestaan. Dat wordt m'n eerstvolgende aanschaf.
    Heeft er wel niet echt met het topic te maken, maar The Elephant Man is een prachtige film die wat over hetzelfde thema handelt...

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vince07
    Ik vind de Frankenstein reeds ook veruit de beste.

    Maar 52 euro is wel heel weinig geld!!

    ik was enkele weken terug in Fnac Antwerpen en toen stond diezelfde box er nog aan +/- 150 euro !!
    Ik heb hem vorig jaar gekocht voor 120 euro. Die bustes zijn erg mooi.

    Dr.Jekyll en Mr.Hyde wil ik ook nog wel graag hebben, maar is dat geen snapper?

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toon_1
    Dr.Jekyll en Mr.Hyde wil ik ook nog wel graag hebben, maar is dat geen snapper?
    Ik heb hem in de Amaray-achtige case die Warner nu gebruikt. Volgens mij dateerd deze dvd ook van nadat Warner afgestapt is van de snappers.

    Het is trouwens wel een dual-sided dvd waarbij beide versies van de film op een zijde staan.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vince07
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rezonator
    Ik denk dat ik een mooi koopje heb gedaan door enkele weken terug de waarschijnlijk laatste giftset (18 films) uit de fnac van Antwerpen mee te nemen voor 52 euro

    Tot nog toe heb ik de Dracula reeks (op "House of Dracula" na) bekeken, en ben ben bezig met de Frankenstein reeks, waar ik de twee laatste nog van moet bekijken. Frankenstein komt torenhoog boven Dracula, naar mijn mening. De Dracula-films vond ik leeg. Een intens starende Bela kan de film niet redden, om over de vervolgen maar te zwijgen.
    "Bride of Frankenstein" is duidelijk de sterkste, alleen jammer van het bruuske einde.

    Rest me nog een mooi aantal films om naar uit te kijken!
    Ik vind de Frankenstein reeds ook veruit de beste.

    Maar 52 euro is wel heel weinig geld!!

    ik was enkele weken terug in Fnac Antwerpen en toen stond diezelfde box er nog aan +/- 150 euro !!
    Ja hoor, raar maar waar. Normaal is Fnac een hele dure winkel. Ergens beneden op een rek zag ik die ene set staan. Eigenlijk wou ik hem gewoon niet omdraaien om die belachelijk dure prijs niet te willen zien, maar mijn nieuwsgierigheid heeft het gelukkig toch gewonnen. Ik verschoot me een bult

    Maar ik vrees dat het een unicum is.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •