Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 49 worden weergegeven.

Discussie: 'DVD-belangengroep'

  1. #1

    Standaard 'DVD-belangengroep'

    Beste allemaal,

    Het valt mij op dat in bijna iedere thread wel iets staat over de ergernis(sen) m.b.t. de verschillen tussen met name regio 1 en regio 2 releases. Minder extra's, geen DTS, verschil in beeldkwaliteit en ga zo maar even door.

    Ook ik heb de indruk dat de gemiddelde filmmaatschappij de Nederlandse consument niet serieus neemt en de afnemers hier meer ziet als melkkoeien i.p.v. liefhebbers die de toegevoegde waarde van een DVD op zijn juiste waarde weten te schatten.

    Het wordt m.i. tijd dat ook wij datgene krijgen voor ons geld wat in Amerika als 'normaal' geldt. Al helemaal niet in de laatste plaats omwille van het feit dat Nederland qua prijs zo ongeveer het duurste 'DVD-land' is.

    Suggestie: ik schrijf een brief aan alle (grote) maatschappijen waarin ik stel dat de Nederlandse consument deze praktijken meer dan beu is en dat wij waar voor ons geld verwachten.
    Bij voldoende animo zal ik eerst vanzelfsprekend een concepttekst ter jullie goedkeuring voorleggen.

    Om nu wat meer gewicht in de strijd te gooien stel ik voor om bij die brief een bijlage te sturen met alle namen en adressen van de forumleden alhier die hier aan willen meewerken. Het lijkt mij dat we binnen heel weinig tijd een aanzienlijk bijlage met adressen kunnen samenstellen. Met als gevolg dat ze in ieder geval wel een reactie MOETEN geven.

    Voorstel:

    Als je hieraan wil meewerken dan graag op de volgende manier:

    1) geef via een PM aan mij je NAW-gegevens (privacy 100% gewaarborgd, geen spam of andere narigheid)

    2) geef in deze thread aan wat jij vindt dat er in de brief moet komen te staan, liefst met schrijnende voorbeelden van verschillen in Regio 1 en 2 releases.

    Verder zal ik regelmatig posten op hoeveel 'aktievoerders' we staan.

    Ben zeer benieuwd naar jullie reactie, en wie weet wat er nog uit kan gaan komen. In mijn beleving in ieder geval een kleine moeite om een grote vuist te maken!

    Groet,

    Ronald

    NB: als je mensen weet die hieraan willen meewerken maar geen gebruik maken van dvd.nl dan zijn die vanzelfsprekend ook van harte welkom (misschien een email-aktie naar vrienden en/of familie?)
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  2. #2

    Standaard

    ik wil hier zeker aan mee doen, zie ook de thread Over Nightmare on Elm street daar ben ik eigenlijk ook al met iemand hier over aan het praten....
    Waarom in de realiteit geloven, als ontsnappen er aan veel leuker is...

    mijn collectie

  3. #3

    Standaard Regio 2+4

    Meest vreselijke voorbeeld van deze vreselijke oplichterij zijn de prijsverschillen tussen regio 2 en 4 voor exact dezelfde dvd's. Als ik bij de FRS de DVD van Metallica S&M voor Eur 46.00 kan kopen en in Australie voor Eur 24.00 (incl verzenden) en het dan gaat om exact dezelfde DVD dan heb ik ernstig het gevoel dat de prijzen hier nergens op slaan.

    Lijkt me een heel duidelijk voorbeeld zou ik zeggen.

    Richt de balangengroep maar op, en hou ons op de hoogte !

  4. #4

    Standaard

    Criterion Editie's R1 zijn vele malen beter dan de S.E. in Nederland R2. Neem bijvoorbeeld The Rock.

    Duidelijk voorbeeld die iedereen kent: UK Import van Sneeuw witje is vele malen beter dan de versie in Nederland. Terwijl ze allebei R2 zijn !!!!


    Kleine noot: Het wil zeer incidenteel nog wel eens voorkomen dat R2 beter is dan de R1.



    P.s. Denk je echt dat het zin heeft ?
    Mijn DVD Collectie
    "As I walk through the valley of Death, I will have no fear. Because I'm the meanest motherf*cker in the valley" (Casualties of War)

  5. #5

    Standaard

    P.s. Denk je echt dat het zin heeft ?

    ----

    Dat is moeilijk te zeggen, dit kan een hoop tijd en moeite gaan kosten en niets opleveren.

    Aan de andere kant - zonder al te dramatisch te willen doen overigens - zijn ook vakbonden, consumentenorganisaties e.d. ooit ergens begonnen.

    De kunst is om een vuist te maken, als einzelganger heb je dan natuurlijk geen kans van slagen. Maar met een aanzienlijk aantal ben je in Nederland al gauw een partij waarmee men rekening houdt.

    Daarnaast: niet geschoten.........
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  6. #6

    Standaard

    is altijd mis.

    Ik heb jaren in een studenten belangen groep gezeten en nog niet is er geluisterd. Terwijl we bewijzen zat hadden om een rechtzaak te beginnen en te winnen...

    Kortom het is altijd het recht van de sterkste en aangezien wij de consument zijn zullen we altijd aan het kortste eind blijven trekken. Zelfs als we allemaal besluiten geen DVD's meer te kopen, wat toch niet haalbaar is.

    Maar proberen kan altijd...
    Mijn DVD Collectie
    "As I walk through the valley of Death, I will have no fear. Because I'm the meanest motherf*cker in the valley" (Casualties of War)

  7. #7

    Standaard

    is een goed idee!! Neem ook de prijzen van the gladiator bij EzyDVD maar eens mee!

  8. #8

    Standaard

    De eerste 'officiele' aktievoerder is bij deze een feit!
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  9. #9

    Standaard

    Count me in personal message is onderweg

  10. #10

    Standaard

    Sluit me aan bij de mening van de anderen, GOED PLAN!

    Zal alleen wel aardig wat tijd in gaan zitten zoals je zelf al opperde...

    Doe het niet overhaast, kan alleen maar ten nadele van de brief komen als er geen goede voorbeelden bv instaan of foute info!

    Een PM'tje is onderweg

    Gegroet!
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  11. #11

    Standaard

    PM is on the way.
    Mijn DVD Collectie
    "As I walk through the valley of Death, I will have no fear. Because I'm the meanest motherf*cker in the valley" (Casualties of War)

  12. #12

    Standaard

    De kop is eraf: 5 'leden'!!!!
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  13. #13

    Standaard

    Count me in too

    Moet eens een einde komen aan de verschillen in extra's tussen R1 - R2 en R2 - R2

    PM on the way

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Ik vind het een goed initiatief.
    Maar deels kunnen we er zelf heel veel aan doen.
    Als je weet dat er nu eenmaal grote prijsverschillen bestaan, hoe komt het dan dat zaken met hoge prijzen toch een aanzienlijke omzet halen? Ik sta er versteld van hoe mensen zonder blikken of blozen 45% te veel neertellen, ondanks dat ik ze dat een minuut eerder heb verteld. ook heb ik al veel mensen gewezen op de 10% kortingskaart, die notabene gratis verkrijgbaar is. Lastig, te veel moeite, men rekent liever aan de kassa het volle pond af. En dan praat ik dus over iemenad die vlotjes 8-DVDtjes afrekende.
    Keep it simple. Flink shoppen, dure DVD's even terugleggen tot er een leuke aanbieding is (zijn er zat) en dure zaken dus gewoon mijden. Ik blijf mij verbazen. Dan helpt mopperen bij de leveranciers over de te hoge prijzen niets. Als er een nieuwe DVD uitkomt, rennen we naar de winkel. (Bij Pearl Harbor schreven mensen ruim van te voren voor f 69,95 in. (dus maanden van te voren in de wachtrij gaan staan) Verbazingwekkend omdat ik hem de eerste dag bij Medimarkt voor f 54 meenam.
    Zo kan ik wel uren doorgaan.

  16. #16

    Standaard

    Henk heeft natuurlijk helemaal gelijk..... ik laat vrij veel titels gewoon liggen totdat ze ergens in de aanbieding zijn. Ik vind het ook super om gewoon af en toe door Rotterdam heen te lopen en bij een hoop winkels te gaan kijken, op zoek naar een lekkere aanbieding.... en soms dan zijn zelfs de dure zaken goedkoop

  17. #17

    Standaard

    Ben het helemaal met Henk en Edwin eens.

    Echter: deze thread gaat in hoofdzaak over de tekortkomingen op regio 2 DVD's ten opzichte van de versies zoals bijvoorbeeld Regio 1.
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  18. #18

    Standaard

    en over de prijsverschillen.... maar zelfs als je kijkt naar de aanbiedingen dan nog ben je vaak beter uit bij Regio 1 of 4 terwijl het daar geen aanbieding is.

    En tja het aanbod op Regio 2 is minder van kwantiteit en soms ook van kwaliteit. Waar ik me vooral aan stoor is dat veel dvd's (bv Monty Python, waar ik gek op ben) niet te verkrijgen zijn hier, dat is gewoon een schande !

  19. #19

    Standaard

    Volgens mij zijn de grote jongens in Nederland nog niet echt geinteresseerd in DVD, omdat ze hier nog niet winstgevend zijn.

    Ik vind het ook heel vervelend als een R2 release minder extra's heeft dan de R1 variant maar het oprichten van een belangengroep... dat gaat me iets te ver... Ik snap wel dat mensen het verschil in kwaliteit willen aankaarten bij de maatschappijen maar over prijsverschillen... Dan kunnen we gelijk nog wel een paar andere belangengroep oprichten... voor cd's, voor games... ga zo maar door.

    Wil niet al te negatief uit de hoek komen nu, want er moet inderdaad toch IEMAND de maatschappijen er op wijzen dat de verschillen in extra's e.d. gewoonweg irritant zijn.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Als je weet dat er nu eenmaal grote prijsverschillen bestaan, hoe komt het dan dat zaken met hoge prijzen toch een aanzienlijke omzet halen?
    Dat komt er omdat er nog altijd mensen zijn die klakkeloos de winkel in stappen , film zien staan en gaan afrekenen.
    Mijn buurman is daar een van. Hij weet geloof ik niet eens van het bestaan van bijv MediaMarkt af.
    Hij heeft zelfs beperkt internet en zal dus niet de pricewatch zien van dvd.nl. ( wat jammer is natuurlijk )
    Daar verdient bijv de FRS zijn centen mee.

  21. #21

    Standaard

    Ja, ik weet wel dat de prijzen in andere landen belachelijk veel lager liggen (ondanks relatief hoge verzendkosten). Maar ook in Nederland kom ik dagelijks prijsverschillen tegen van 20 tot 45%.
    Ja zelfs binnen 1 en dezelfde winkelketen. De prijzen zullen echter nooit naar beneden gaan als de consument zijn koopgedrag niet aanpast. Ik vind het van de gekke om in Nederland in een rij te MOETEN staan om te MOGEN afrekenen. Wij creeeren zelf een klantonvriendelijk en klantongeinteresseerd gedrag van zakenlui. Je gaat achter 20 kassa's zitten en de consument schuift wel aan. (b.v. Mediamarkt). Je doet dus helemaal niets en de klant verdringt zich om een DVD te MOGEN kopen.
    Ik bedoel dus dat klagen bij leveranciers niet helpt als je je gedrag er niet op afstemt. Lomp gezegd, koop het dan verdomme niet. Als andere regio's zoveel extra's bieden en veel goedkoper zijn, koop het verdomme dan gewoon daar.
    De echte freaks doen dat natuurlijk ook al wel, maar de grote grijze massa???????

  22. #22

    Standaard

    goed initatief.

    welke gegevens moet ik nu op de PM zetten.??

    Is het misschien niet makkelijk om contact optenemen met Robert van Ro-disc. Robert weet misschien de weg om tekunnen reageren als klant, wij dus.

    je kan ook zo'n zelfde oproep plaatsen op die andere DVD forum.
    hoe meer zielen hoe groter de vuist.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  23. #23

    Standaard

    Ik heb toch twijfels.
    Al ben je met 1000 leden, er zijn miljoenen consumenten. Zelfs een consumentenbond met 600.000 leden bereikt zo zelden iets wezenlijks.
    Als ik even met de CD vergelijk. Half Nederland brandt zijn/haar CD's zelf voor een paar kwartjes. Wat schetst mijn verbazing???
    De vroegere CD-prijs van f 39,95 ligt thans op bijna f 50,-. En jawel hoor, er worden nog steeds (kennelijk) voldoende CD's gekocht.
    Ik zag tenminste tijdens de feestdagen de mensen dom(weg) in de rij staan om te MOGEN afrekenen. Wie is toch die grijze muis, die grijze massa, die grijze consument.
    Er wordt ook letterlijk verteld dat de consument die illegaal kopieert thans dus veel meer voor zijn/haar CD moet betalen.
    En? Ongelooflijk, dat doen we dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    De echte freaks doen dat natuurlijk ook al wel, maar de grote grijze massa???????
    Je gaat wel even snel aan een aantal dingen voorbij:
    • Velen zijn afhankelijk van R2
    • Niet iedereen heeft internet
    • Niet iedereen durft via internet te bestellen
    • We wonen niet allemaal in de buurt van een Mediamarkt

    Je kunt natuurlijk je speler regiovrij laten maken, maar velen worden vals voorgelicht in winkels. Een vriend van me kocht een Pionee 444 en de winkel (ik geloof Correct) zei dat ze 'm niet regiovrij konden maken en dat het bovendien verboden is. Ik wees 'm erop dat ie het voor 100 piek kon laten doen, maar zelfs dat durven een hoop mensen niet omdat ze bang zijn dat het apparaat kapot gaat.
    Wat ik wil zeggen is dit: een hoop mensen weten dus niet wat wij hier allemaal weten. En het is een beetje arro om die dan maar de grijze massa te noemen; zij weten het gewoonweg niet en hebben vaak niet eens de middelen om het te weten.
    Zo lang deze mensen de meerderheid uitmaken zullen de distributeurs de prijzen hoog houden. Ze zijn er immers niet om ons een plezier te doen, maar om hun winst te maximaliseren. Ik kies er gewoon voor om ze dan maar te negeren en mijn speler te laten 'helpen'. Kost me wel weer 375 piek, maar dat heb ik er wel voor over. Als ik op die manier op de aanschafprijs kan besparen én nog eens de vaak betere US releases kan afspelen, sla ik 2 vliegen ik 1 klap!
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  25. #25

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •