Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 49 van 49 worden weergegeven.

Discussie: 'DVD-belangengroep'

  1. #26

    Standaard

    Ik ben er in ieder geval voor om evenveel extra´s te krijgen als de VS. Dat sowieso.... maar helaas zitten we in Europa nu eenmaal met al die talen die ook zonodig een audiotrack moeten hebben op een DVD die dus vervolgens schijfruimte inneemt die hard nodig kan zijn voor de extra´s.
    Dan hoor ik mensen zeggen: "gooi dan alleen de Engelse track erop" maar helaas is Nederland een te kleine afzetmarkt om speciaal voor ons land een andere versie te maken zoals in Engeland wel het geval is.
    Ik zie alleen nog hoop als we samen met Engeland onze DVD´s gaan uitbrengen. Een extra Nederlandse ondertitel track kost niks aan ruimte en deze constructie is veel beter in mijn ogen dan de Franse en Duitse audio die we nu hebben die niemand toch ooit luistert.

    Dus ik ben er voor om Nederland gelijk te trekken met de geweldige UK DVD´s en dan een deal te sluiten met de UK-producenten om voortaan een NL subtitle track erop te knallen.

    Waarom zeg ik dit? Omdat ik vind dat als je ergens kritiek op hebt, je ook een oplossing moet kunnen aandragen. Zeiken kunnen we allemaal wel. Maar mijn stem heb je!!! (PM komt eraan)

    Ik hoop alleen dat het zin heeft...

  2. #27

    Standaard Re: 'DVD-belangengroep'

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stiebolt
    1) geef via een PM aan mij je NAW-gegevens (privacy 100% gewaarborgd, geen spam of andere narigheid)
    Mijn NAW heb je inmiddels ook. Ik heb velen al nuttige dingen zien zeggen. We gaan er gewoon voor, anders gebeurt er zeker niks.

  3. #28

    Standaard

    DVD's vergelijking van verschillende regio's :

    www.dvdcompare.org.uk/comparisons/


    (Niet voor mensen met een slecht werkend hart)
    Mijn DVD Collectie
    "As I walk through the valley of Death, I will have no fear. Because I'm the meanest motherf*cker in the valley" (Casualties of War)

  4. #29

    Standaard

    Jammer:

    Door gebrek aan belangstelling (tot nu toe 12 aanmeldingen) heb ik besloten om deze actie voor nu te laten wat ie is.

    Wellicht een volgende gelegenheid?

    In ieder geval bedankt voor een ieders input!
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Kost me wel weer 375 piek, maar dat heb ik er wel voor over.
    Ik weet natuurlijk niet wat voor een speler je hebt maar het is natuurlijk altijd zonde van 375 gulden. Voor mensen die hem nog niet regiovrij hebben, kijk eens op vcdhelp, vaak kun je gewoon met de afstandsbediening je speler regiovrij maken.

    Ook mijn PM is onderweg. Goeie zaak.

    Misschien is het een idee om, als het tot niets uitloopt, of als je geen goede reden krijgt waarom er hier minder extras op staan, het programma Radar in te schakelen met al je 'handtekeningen'.
    Ze krijgen soms toch het een en ander voor elkaar, al is het maar uit angst voor negatieve publiciteit. Er zit hoop ik toch op z'n minst wel een antwoord in op de vraag 'waarom'.
    Hello, I'm an enormous slut - Buffy, afl. 1

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinkinc
    Ik weet natuurlijk niet wat voor een speler je hebt maar het is natuurlijk altijd zonde van 375 gulden.
    Een Sony, die zijn berucht en vooral duur r-vrij te maken. Had nog iets goedkoper gekund, maar ik had meer vertrouwen in deze oplossing.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #32

    Standaard

    Ik weet natuurlijk niet wat voor een speler je hebt maar het is natuurlijk altijd zonde van 375 gulden. Voor mensen die hem nog niet regiovrij hebben, kijk eens op vcdhelp, vaak kun je gewoon met de afstandsbediening je speler regiovrij maken.
    Dit is het meest fantastische wat ik tot nu toe gelezen heb....
    Want het is nog gelukt ook!!

    Hartstikke bedankt voor de link....

    Nu moet ik alleen nog een regio 1 of 4 dvd hebben om te testen, toevallig iemand in Alkmaar die dit leest en een regio 1 of 4 dvd heeft???

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PJ van der Holst
    Nu moet ik alleen nog een regio 1 of 4 dvd hebben om te testen, toevallig iemand in Alkmaar die dit leest en een regio 1 of 4 dvd heeft???
    Je kunt natuurlijk ook naar de videotheek gaan om hem te huren, dan kun je gelijk het hele weekend knutselen als hij het niet zou doen

  9. #34

    Standaard

    ik doe uiteraard ook mee al begrijp ik niet wat je met NAW en PM enzo bedoelt.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wutangglenn
    ik doe uiteraard ook mee al begrijp ik niet wat je met NAW en PM enzo bedoelt.
    Naam Adres Woonplaats/Personal Message

  11. #36

  12. #37

    Standaard Count me in...

    Ik zit met het probleem dat als ik DVD's bestel in of meeneem uit Engeland dat mijn vriendin de ondertitels mist.

    Wat Zerodown zegt klinkt heel mooi en tastbaar, maar ik denk dat theorie en werkelijkheid hier te ver uit elkaar liggen, gewoon omdat 'the powers that be' het hele zaakje met alle macht tegen zullen proberen te houden...

    What's the color of money?
    You tell me that you think it's green
    Me, I know it's red....
    Groet,

    Ryaco Hendriks.

  13. #38

    Standaard Zet mijn naam er maar bij

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Ik ben er in ieder geval voor om evenveel extra´s te krijgen als de VS. Dat sowieso.... maar helaas zitten we in Europa nu eenmaal met al die talen die ook zonodig een audiotrack moeten hebben op een DVD die dus vervolgens schijfruimte inneemt die hard nodig kan zijn voor de extra´s.
    Dan hoor ik mensen zeggen: "gooi dan alleen de Engelse track erop" maar helaas is Nederland een te kleine afzetmarkt om speciaal voor ons land een andere versie te maken zoals in Engeland wel het geval is.
    Ik zie alleen nog hoop als we samen met Engeland onze DVD´s gaan uitbrengen. Een extra Nederlandse ondertitel track kost niks aan ruimte en deze constructie is veel beter in mijn ogen dan de Franse en Duitse audio die we nu hebben die niemand toch ooit luistert.

    Dus ik ben er voor om Nederland gelijk te trekken met de geweldige UK DVD´s en dan een deal te sluiten met de UK-producenten om voortaan een NL subtitle track erop te knallen.

    Waarom zeg ik dit? Omdat ik vind dat als je ergens kritiek op hebt, je ook een oplossing moet kunnen aandragen. Zeiken kunnen we allemaal wel. Maar mijn stem heb je!!! (PM komt eraan)

    Ik hoop alleen dat het zin heeft...
    Bijna helemaal mee eens,maar...

    Mijn oplossing is om gewoon de orginelen taal (wat meestal Engels is) van de film alleen als audio track te nemen en als onder titels;

    Engels en Nederlands zowieso en eventueel ook Duits Frans,Spaans,italiaans,Marocaans en turks.

    Want vooral hier in Nederland hebben we natuurlijk ook rekening te houden met buitenlanders met name Marokanen en turken. (spreken vaak niet goed nederlands of engels)

    En is er geen genoeg ruimte voor de extra's dan moeten ze er maar een tweede dvd bij doen.

  14. #39

    Standaard

    ondanks dat deze aktie bij gebrek aan belangstelling driegt te mislukken steun ik hem toch!!! NAW are on the way...

  15. #40

    Standaard Mijn NAW is al weg

    Mijn NAW is ook onder weg...

  16. #41

    Standaard Goed idee!

    Ik vind het een goed idee en mijn NAW is via PM onderweg...

    Het is, m.i., niet realistisch om vergelijkbare prijzen als r. 1 te vragen. Daarvoor is de afzetmarkt gewoon veel te klein en divers in Europa. Maar we moeten wel de zelfde extra's kunnen krijgen. Sneeuwwitje is een goed voorbeeld. Waarom twee discs voor r. 1 en maar een voor r. 2? Da's niet eerlijk.

    Succes met de actie!
    Freek.

  17. #42

    Standaard

    Het grootste probleem is volgens mij dat bij R2 versies vaak een Franstalige (en soms ook Duitstalige) dub op de DVD aanwezig is, (en die nemen ook redelijk wat ruimte in) zodat er geen ruimte meer is voor de oorspronkelijke DTS track of de extra's.

    Moesten we nu eens gewoon eens van Frankrijk een aparte regio maken (dat zij maar hun niet-DTS dub in hun eigen taal beluisteren, geef ons dan maar de oorspronkelijke DTS met ondertitels die (bijna) geen plaats innemen).

    Men zou in Frankrijk niet zo chauvinistisch moeten zijn dat alles daar gedubd moet worden. Geen wonder dat de Fransen geen woord Engels kunnen uitspreken! Ze horen de taal gewoon niet.
    Dus : Oproep aan Frankrijk : Stop met dubben, ondertitels zijn in !!! (Zelfde geld in mindere mate voor Duitsland).

    Het is eigenlijk wel redelijk schandalig dat men geen oog voor kwaliteit meer heeft, maar enkel voor commerciële belangen !!!
    (We maken 1 DVD voor (bijna) heel Europa).

    Het wordt inderdaad wel tijd dat er iets ondernomen wordt !!!

    (P.S. Mijn gegevens krijg je in een PM, ik steun jouw actie volledig en hoop dat er nog meer kandidaten volgen)

    (P.P.S. Belgen mogen toch ook meedoen met jouw actie ?)

    Dit is nog voor de ***-dvd-productiehuizen :
    Jl ipv wbo Fmmfo !!!

  18. #43

    Standaard

    shit ik vergat het bijna, als het alleen maar je N, A en W zijn nou dan stuur ik het strax wel ff op geen probleem.

  19. #44

    Standaard Tussenstand

    He studiebolt, wat is de tussenstand nu eigelijk ?

  20. #45

    Standaard Belangengroep

    Goedemorgen


    Goed idee.

    Een van mijn grootste ergenissen zijn 1 het grote prijsverschil DVD,d zijn gewoon veel ste duur ,en 2 verschijningsdata altijd lopen wij hier achter met de rest van de wereld.

    Met Vriendelijke Groet

  21. #46

  22. #47

    Standaard DVD vol???? Soms wel, soms echt niet

    Perfect idee, ik steun deze actie dan ook zeker!!!

    Er is wel iets wat ik minder goed begrijp. het is natuurlijk dat op regio 2 dvd's minder ruimte is (voor bijvoorbeeld DTS) vanwege de verschillende talen.
    Maar toch valt het me op dat universal er wel in slaagt dvd's goed vol te krijgen. Als je kijkt naar bijvoorbeeld U-571 dan staat daar een volledige dts bitrate op, ook nog DD en dan nog veel extra's. Het is dus best mogelijk om een dvd aan te bieden die perfecte geluiskwaliteit heeft, maar ook een aantal extra's. Als er dan bij andere DVD's gezegd wordt dat er geen ruimte voor een dts track is, omdat het dan ten koste van de extra's gaat...... dan denk ik twee dingen:
    Staan er verschillende talen extra op en een Duitste dub. dan geloof ik het.
    Maar is dit niet zo, dan vind ik het verhaal van, de dvd is dan vol gelul!!!

    Als laatste wil ik zeggen dat het mij ook frustreerd dat ze hier geen vista series uitbrengen. Ik zou bijvoorbeeld heel graag unbreakable en the sixth sense van de vista series willen hebben....

  23. #48

    Standaard

    Er is al zoveel gezegd over extra's en verschillende audiotracks dat we het belangrijkste, nl. censuur nog vergeten zijn, want daar krijg ik pas het maagzuur van.
    Soms wordt dezelfde R2-versie over heel Europa uitgebracht en krijgen wij dus ook de Engelse versie (BBFC-zegels op disc).
    Indien de film in kwestie dan ook nog op het lijstje staat van de UK DVD-cuts hebben we het hier ook aan ons been, gelukkig is dit vrij zeldzaam.
    Zo is onze "pan-Europese" versie van The Frighteners 1 seconde gecut. (Ontploffend hoofd-scène is ingekort, op mijn versie althans).
    Was dit ook niet het geval met de oude flipper-versies van The Rock en Face/off? (Nu gelukkig vervangen door de uncut S.E.)
    Aan de vragen over censuur in verschillende forums te zien zou een "Dutch DVD-cuts" website geen overbodige luxe zijn.

  24. #49

    Standaard Belangengroep opgeheven

    De stand t/m heden: 17 aanmeldingen.

    M.i. niet voldoende om een vuist te maken, daarom heb ik (wederom, zie eerdere post) besloten niet verder te gaan.

    Tot zover: bedankt voor jullie medewerking!
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •